Vauvasta saakka vegaani!
Jos imetystä ei lasketa, niin meidän vauvastamme (syntyy kesällä) tulee heti alusta asti vegaani. Vanhemmilla on oikeus ja velvollisuus kasvattaa lapsensa vaalimaan tärkeitä arvoja, ja niin aiomme tehdä. Vihaajat vihatkoon! :)
Kommentit (243)
Liha pitäisi mieluummin keittää tai hauduttaa, kuin kärventää pannulla syöpäriskin takia, ja liha pitää aina syödä tuoreen salaattiannoksen kera. Makkaraa ei kenenkään tulisi syödä, eikä mitään lihavalmisteita ylipäätään. Hormonipitoisen tehotuotetun lihan terveellisyys on muutenkin täyttä puppua, riista metästä tai luomuliha voisi menetellä. Lehmä, joka normaalisti elää 15 v, kuolee tehotuotannossa jo2-4 vuotiaana... en halua sellaista lihaa syödä...Maito pitäisi juoda käsittelemättömänä suoraan lehmästä. Pastöroitu ja käsitelty purkkimaito ei ole teveysjuoma.
Eli oikea liha oikein valmistettuna ja oikeilla lisukkeilla voi olla hyvä ateria. Mutta kaikki oheistuotteet mitä lihasta valmistetaan, makkarat, pitsat, lihapiirakat, makaronilaatikot, nuo sairastuttaa kansan, sydän- ja verisuomitaudit, diabetes,syöpä jne jne....
Ihminen on sekasyöjä, antakaa nyt lapsillenne kunnon ravintoa monipuolisesti, voi sitten täysi-ikäisenä itse päättää haluaako pelleillä vai ei.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 14:09"]
Ihminen on sekasyöjä, antakaa nyt lapsillenne kunnon ravintoa monipuolisesti, voi sitten täysi-ikäisenä itse päättää haluaako pelleillä vai ei.
[/quote]
Ihminen on sekasyöjä, joka tulee toimeen vegaaniravinnollakin (+B12-lisällä). Antakaa nyt lapsillenne kunnon vegaaniravintoa monipuolisesti, voi sitten itse täysi-ikäisenä päättää, haluaako tukea tehotuotantoa vai ei.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 20:40"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 20:37"]
Eräs vauva Ranskassa kuoli, koska äiti oli juottanut lapselle yksipuolista vege-maitoa. Vanhemmat sai syytteen kuolemantuottamuksesta... :'(
[/quote]
Ei ollut mitään vegemaitoa vaan jotain mehua jota nuo idiootit oli vauvalle juottaneet. Se, että nuo pässit tekivät noin, ei tarkoita, että kaikki vegaanit olisivat tuollaisia. Itse tunnen useamman hyvinvoivan vegaaniruokavaliolla olevan lapsen.
[/quote]
Enpä usko, että tunnet yhtään, mutta kun ideologia!
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 14:19"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 14:09"]
[/quote]
Ihminen on sekasyöjä, joka tulee toimeen vegaaniravinnollakin (+B12-lisällä). Antakaa nyt lapsillenne kunnon vegaaniravintoa monipuolisesti, voi sitten itse täysi-ikäisenä päättää, haluaako tukea tehotuotantoa vai ei.
[/quote]
Aina tätä samaa scheissee.
Maito, liha, kala, kananmunat jne. ovat sellaisia mitä saa kyllä hankittua metsästä, järvestä, merestä ja tiloilta ihan ilman sitä tehotuotantoakin.
Kasvikset ja hedelmätkin ovat monesti tehotuotettuja.
Mutta kun ideologia. Melkein kun uskovaiset sokeassa epäloogisuudessaan.
Punaista lihaa tulisi syödä max. 300 g viikossa sanovat syöpätutkijat. Tuokin on minusta paljon, esim. kreikkalaisen ravintosuosituksen mukaan syövät syövät todella harvoin punaista lihaa. Ilman kasviksia kukaan ei pysy terveenä, mutta lihaa ei tarvitse kuin äärimmäisen harvoin. Pari pihviä vuodessa täyttää b12 vitamiinivarastot.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 13:57"]
Kuinka moni näistä "lapsella on oikeus valita" -huutelijoista on liittänyt lapsensa kirkkoon vauvana?
[/quote]
En minä ainakaan, en kuulu itsekään siihenkään lahkoon :)
Aikamoista ennakkoluuloa monilla lihaaneilla, ihan omiin uskomuksiinsa pohjautuen mutu-tuntumaan. Oletteko edes koskaan nähneet vegaanilapsia, heitäkin on suomessa ja ihan terveitä ovat. Totuushan on se että vegaaniruoka ei ole sen kummoisempaa kuin liharuokakaan, ainoa vaan että B12-vitamiini pitää ottaa erikseen. Muutoin sama kuin liharuoka. Myös lihaanit joutuvat napsimaan vitamiinejä purkeistä, D-vitamiinin ym. samallahan tuo B12-vitamiini menee myös. Aika monille lapsille yleensäkin annetaan monivitamiinia, kalanmaksaöljyä yms. Ja hyvähän se, silla aika harva lihaanikaan laskee että lapsi saa tarpeeksi tarvitsemiaan ravintoaineita. Olen katsellut kauhulla monien lihaaniäitien ruokia lapsilleen, monet ateriat jää vajaiksi vitamiineista ja jopa proteiineista. Varmasti vegaanit ovat ylipäätään perehtyneet ravitsemukseen paremmin kuin lihaanit.
Mielestäni lapsen tulisi saada valita itse. Mielestäni lapselle tulisi rehellisesti kertoa mistä liha tulee, kertoa eläimen kärsimyksistä ja teurastuksesta, ja että jokaisen lihaasyövän ihmisen vuoksi vuodessa kuolee 700 eläintä. Mielestäni on todella väärin pakottaa lapsi syömään lihaa jos vaihtoehtokin on. Itse ainakin olisin halunnut jo lapsena olla kasvissyöjä, mutta minut pakotettiin syömään lihaa ja väitettiin vanhemman ja opettajien auktoriteetilla että eläinten kärsimys ihmisten eteen on ok tai että eläimet eivät kärsi ollenkaan. Minusta tuo on todella pahaa aivopesua ja sairasta vallankäyttöä puolustuskyvytöntä lasta kohtaan. Tappaminen on todella vakava asia, eikä pientä lasta tulisi pakottaa osallistumaan sellaiseen tai opettaa että sellainen on oikein.
Aika paksua lihaanien vaatia että vegaani ei saisi imettää lastaan, aika häiriintyneeltä kuulostaa.
Kyllä se siitä, 15 vuoden jälkeen mielipiteelläsi ei ole enää merkitystä.
Aloin vegaaniksi ihan terveydellisistä syistä, enkä ole koskaan voinut näin hyvin! On hyvä korvata kaikki teollinen moska kasvikunnan puhtailla tuotteilla. Puhtaalla lihalla saatan joskus tulevaisuudessa täydentää ruokavaliotani. Kuinka kauheaa että ihmiset syö ravintoköyhää rasvaa, sokeria ja lisäaineita tirisevää "ruokaa"... Minkä lapsena oppii sen vanhana taitaa! Olisinpa oppinut aiemmin...olisin terve ja hoikka.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 10:28"]Aloin vegaaniksi ihan terveydellisistä syistä, enkä ole koskaan voinut näin hyvin! On hyvä korvata kaikki teollinen moska kasvikunnan puhtailla tuotteilla. Puhtaalla lihalla saatan joskus tulevaisuudessa täydentää ruokavaliotani. Kuinka kauheaa että ihmiset syö ravintoköyhää rasvaa, sokeria ja lisäaineita tirisevää "ruokaa"... Minkä lapsena oppii sen vanhana taitaa! Olisinpa oppinut aiemmin...olisin terve ja hoikka.
[/quote]
Joo kaikki ihmisethän syö näin. En tunne ketään. Kaikkit tuntemani sekasyöjät ovat kyllä terveitä ja hyväkuntoisia, vegaanit kalpeita ja kuivia.
Joo, meidänkin vauva on muuten vegaani, mutta syö eläinkunnan tuotteita kuitenkin.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 10:43"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 10:28"]Aloin vegaaniksi ihan terveydellisistä syistä, enkä ole koskaan voinut näin hyvin! On hyvä korvata kaikki teollinen moska kasvikunnan puhtailla tuotteilla. Puhtaalla lihalla saatan joskus tulevaisuudessa täydentää ruokavaliotani. Kuinka kauheaa että ihmiset syö ravintoköyhää rasvaa, sokeria ja lisäaineita tirisevää "ruokaa"... Minkä lapsena oppii sen vanhana taitaa! Olisinpa oppinut aiemmin...olisin terve ja hoikka.
[/quote]
Joo kaikki ihmisethän syö näin. En tunne ketään. Kaikkit tuntemani sekasyöjät ovat kyllä terveitä ja hyväkuntoisia, vegaanit kalpeita ja kuivia.
[/quote] Kolmasosa aikuisista on ylipainoisia. Superläskejä yhä enemmän...
Niin? Koska syövät liikaa energiaa. Enrgiaa käsittääkseni on sekä kasvikunnan, että eläinkunnan tuotteissa.
Ihmiselle tärkeitä ravontoaineita on myös kummassakin, tosin kasvikunnan tuotteissa ei ihan kaikkea.
Ihme vastakkainasettelua. Vauvasta vegaani on tietenkin vastuutonta humpuukia, samalla viivalla rokotushippien kanssa.
Aikuiset syököön miten tykkäävät.
Kysymys ei ole energiasta tai kaloreista, vaan siitä mistä se energia tulee. Syön nyt enemmän kaloreita ja määrällisesti ruokaa enemmän kuin koskaan ennen. En kärvistele nälässä tai himoitse sokerisia karkkeja tms. Johtuu siitä että elimistö saa mitä tarvitsee. Silti laihdun. Ja olen siis 100% vegaani, kaikki mitä syön on kasvanut maasta.En käytä valmisruokia ja syön mahd. paljon raakana.
Niin? Ja sekasyöjä voisi tehdä täysin samoin niin halutessaan.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 21:10"]
Siis mitä "vitamiineja" tai ainutlaatuisen erinomaista te kuvittelette lihassa olevan? B12, oliko muita?
Jos ette itse osaa syödä kuin jauhelihaa ja makaronia, ei tarkoita että vegaanit söisivät vain sitä makaronia.
Ja kyllä, äidinmaito on vegaanista.
[/quote]
Vaikkapa niitä A- ja D-vitamiineja ja kalsiumia jotka ovat todella tärkeää lapsen luuston rakennuksessa. Niitä saa vain lihatuotteista. Millä ajattelit lihaperäisen aineksen kasvavan? Aurinkoöljyllä ja pähkinöillä?
Kuinka moni näistä "lapsella on oikeus valita" -huutelijoista on liittänyt lapsensa kirkkoon vauvana?