Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2 vuotta koronaa - mitä sinulta on jäänyt tekemättä?

Vierailija
11.01.2022 |

Nyt kun katsot taaksepäin, mitkä on isoimpia/tärkeimpiä asioita mitkä on koronan takia jääneet toteuttamatta omassa elämässäsi? Mitä tänä aikana olisi suunnitelmiesi mukaan pitänyt tapahtua jos koko pandemiaa ei olisi tullutkaan?

Kommentit (563)

Vierailija
481/563 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loimaan Taisto ja Thaimaan loisto kirjoitti:

Multa ei oo jäänyt tekemäti muuta kuhin  huomaamatta koko koronaa. Rajoituksia vain olen havainnut ja turhaa elämän vaikeuttamsita

Ei ole turhaa säästää ihmishenkiä.

Vierailija
482/563 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ollut sairas, en käyttänyt maskeja,ei mitään rajoituksia. Ei mitään testejä. Alusta lähtien oli selvää etten ota myrkkypiikkiä. En ole katsonut tv propagandaa ja valheita maailmalta. Ei ole voinut menneä terv keskukseen otattamaan verikokeita joilla seurataan terv, tila esim. pitkä sokeri. Yksit ei ole maaseutu kaup. Tänä aikana monella on joku hoidettavissa oleva sairaus jäänyt huomaamatta.

Valitettavasti juuri siksi moni sairaus jää huomaamatta,koska kaikki eivät välitä noudattaa rajoituksia ja tauti kuormittaa terveydenhuoltoa liikaa.Et ilmeisesti ymmärrä asioiden yhteyttä.Mitä useampi jättää rajoitukset noudattamatta,sitä kauemmin muut taudit jäävät hoitamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/563 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 ulkomaan matkaa on jäänyt tekemättä. Toinen niistä oli pitkään suunniteltu puolison 50-vuotissynttärimatka Australiaan.

Vierailija
484/563 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen mielellään minua kiinnostavia aiheita työn ohessa, mutta koronan takia olen käynyt vain yhden verkko kurssin. Se ei ole ollenkaan sama kuin olla fyysisesti paikalla jossain ryhmässä. Toinen mitä kaipaan on kuntosalilla käynti. Baareja ja matkoja ilman voin todella hyvin elää.

Vierailija
485/563 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työt.

Vierailija
486/563 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-maisterin tutkinto (kotona opiskelu ei vaan motivoi, kun kaipaa sitä yliopiston yhteisöllistä fiilistä)

- tanssiharrastuksen aloitus, josta olin haaveillut vuosia

- deittailu ja uuden kumppanin etsiminen

- kaikki kulttuuririennot

- uuden työpaikan etsiminen. Ei jaksa, ei osaa jotenkin kuvitella edes mitä työtä haluaisi tehdä. Aiemmin haaveilin työstä, jossa saisi matkustaa. Ei oikein näytä enää todennäköiseltä. Näköalattomuus ja epävarmuus vaivaavat.

Paino on noussut, kun mitään ei voi oikein tehdä. Ainakaan sellaista, joka olisi aiemmin tuntunut virkistävältä. Juuri kulttuuririennot, kavereiden kanssa ravintoloissa istuskelu, tanssimassa käyminen jne. Se masentaa ja entistä vähemmän kiinnostaa poistua kotoa. Kiinnostus ja motivaatio kaikkeen nolla, koska jos jotain suunnittelee, se todennäköisesti peruuntuu. Olen yksin kotona, koska parisuhde päättyi noin vuosi ennen koronan alkua. Juuri kun olin sen verran saanut itseäni takasin eron jälkeen, että uuden ihmisen ottaminen elämään ei tuntunut täysin mahdottomalta ajatukselta, niin iski rajoitukset. Eipä ole deiteille tullut mentyä ja sinkkuna siis ollaan. Yksin olemiseen on alkanut tottua, mutta selvästi sekin tekee jotain outoa mielenterveydelle. Olen varmaan masentunut. Outoja fyysisiä oireita, kuten hengenahdistusta, rytmihäiriöitä, unettomuutta, hiusten lähtöä ja jatkuvia kiputiloja on myös alkanut ilmestyä. Tarttis varmaan tehdä asialle jotain, mutta ei jaksaisi. Tuntuu ylivoimaiselta kaikki mikä ei ole pakollista hengissäpysymiseksi.

Vierailija
487/563 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkat

Ystävien tapaaminen lounaan merkeissä ja sen jälkeen oluelle.

Vierailija
488/563 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella paljon eri tapahtumia.. Konsertteja, illan viettoa yms.. Tuntuu näin sinkulle ainakin tosi isolta kolaukselta, kun muutenkin joutuu yksin olemaan ihan riittävästi. Sitä niin kaipaisi mukavia tapahtumia jossa voisi tavata tuttuja ja uusia ihmisiä. Mahdotonta varsinkin parisuhdetta löytää kun mitään ei ole Juri ollut. Nettideittailu ei oikein kiinnosta. Livenä olisi kivempi ja luonnollisempi tavata uusi ihminen.

Vierailija
489/563 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin rakastunut johonkin sattumalta jossakin törmäämään . Olisin nauttinut ihmeellisistä kohtaamisista. En voi tietää mitä olisi tullut vastaan. Jotakin sattumanvaraista. Terveisiä tinderistä ja suunnitelmallisesta parin etsinnästä

Minua hämmentää kuinka harva huomaa että elämästä on kadonnut sattumanvaraisuus ja iloiset yllätykset, kohtaamiset ja uudet ystävät. Suurin osa vastanneista elää kovin suunnitelmallista elämää niiden ihmisten kanssa jotka jo valmiiksi olivat lähipiirissä. Miten saada uusia ystäviä? Ja onko tinder ainoa tapa rakastua?

Vierailija
490/563 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina löytyy tekosyitä kun ei saada perseitä ylös ja lihaa liikkeelle. Itse elänyt koko korona-ajan täysillä. Tuli oltua melkein puoli vuotta ulkomailla ja väistänyt koronan täysin. Kyllä taatusti lesoon tällä, sillä en jätä mitään tekemättä vaan koska virus. Kuollaan kaikki kuitenkin joskus. Pelko pois ja baanalle!

Vierailija
491/563 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-Euroopan kulttuurikohteiden näyttäminen teineille, kun he viimein muistavat jotain näkemästään. Ovathan he paljon nähneet ennenkin, mutta silloin amnesiavaiheessa ;). Tavoitteena oli käydä Berliinissä, Wienissä, Prahassa, Espanjan pohjoisosissa ja vähän muuallakin. 

Monet teatterit olisimme varmasti myös yhdessä käyneet katsastamassa. Museioissa on aika hyvin päässyt käymään ja ravintoloissa myös. 

Vierailija
492/563 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työt, ne on aika pitkälti jäänyt tekemättä. Kiitos siitä hallitukselle.

Vierailija
493/563 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitruunasuu, hah haa! Kiitos tästä, jää käyttöön! 😃

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- en ole päässyt tapaamaan perhettäni Suomeen kun se olisi ollut toivottavaa (pari merkkipäivää/perhejuhlaa ovat jääneet välistä, tästä tuli hyvin ulkopuolinen ja surullinen olo ☹️)

- en saanut ottaa miestäni mukaan vauvamme ultraäänitutkimukseen katsomaan ensimmäisiä sydämenlyöntejä tai selvittämään vauvan sukupuolta

- en saanut viettää aikaa mieheni ja vauvani kanssa yhdessä sairaalassa synnytyksen jälkeen; mies ei saanut tulla katsomaan meitä edes negatiivisen koronatestiin turvin

Tässä nyt muutama isompi juttu.. tarvitseeko erikseen edes mainita miten minua inhottaa ihmiset, jotka ylistävät koronarajoituksia ja -kieltoja olivat ne sitten miten kohtuuttomia ja epäinhimillistä tahansa.. Monet elämän merkittävät hetket ovat näiden vuoksi jääneet kokematta. Niin surullista.

Mä olen huomannut, että rajoituksia kannattavat fanaattisesti itsekin rajoittuneet, tylsät, lähes syrjäytyneet ihmiset. Ihmiset joiden mielestä käynti kylällä kerran viikkoon on elämys, eivät koskaan pidä hauskaa tai nauti elämästä eivätkä halua, että muutkaan nauttii. Joku jopa kommentoi johonkin ketjuun, että joitain rajoituksia voisi pitää pysyvästi vaikka korona joskus loppuisikin. Siis wtf?? Näiden ihmisten paikka on P-Korea.

Mikä sinä olet määrittelemään mikä kenenkin mielestä on hauskan pitämistä ja elämästä nauttimista? Taidat olla aika nuori tai muuten vain omaat aika suppean näkemyksen ympäröivään maailmaasi.

No juuri nämä sitruunasuuthan ovat niitä, jotka yrittävät määritellä muiden puolesta mikä on hyväksyttävää ja mikä ei. Monien mielestä kai minunkin pitäisi ilolla tyytyä hissuttelemaan kotona koska heistä se on mukavaa. Minä taas haluan mennä ja tehdä.

Vierailija
494/563 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan uimahallikäynnit ovat rajoitusten takia kärsineet. Muuten on ollut yllättävän positiivinen pari vuotta: etäsuhteen takia tehnyt pari kaukomatkaa, häät ja hiukan terveellisemmät elämäntavat - alkoholi on jäänyt ihan huomaamatta pois.

Vierailija
495/563 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina löytyy tekosyitä kun ei saada perseitä ylös ja lihaa liikkeelle. Itse elänyt koko korona-ajan täysillä. Tuli oltua melkein puoli vuotta ulkomailla ja väistänyt koronan täysin. Kyllä taatusti lesoon tällä, sillä en jätä mitään tekemättä vaan koska virus. Kuollaan kaikki kuitenkin joskus. Pelko pois ja baanalle!

Tervemenoa.

Vierailija
496/563 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma valintasi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ollut sairas, en käyttänyt maskeja,ei mitään rajoituksia. Ei mitään testejä. Alusta lähtien oli selvää etten ota myrkkypiikkiä. En ole katsonut tv propagandaa ja valheita maailmalta. Ei ole voinut menneä terv keskukseen otattamaan verikokeita joilla seurataan terv, tila esim. pitkä sokeri. Yksit ei ole maaseutu kaup. Tänä aikana monella on joku hoidettavissa oleva sairaus jäänyt huomaamatta.

Valitettavasti juuri siksi moni sairaus jää huomaamatta,koska kaikki eivät välitä noudattaa rajoituksia ja tauti kuormittaa terveydenhuoltoa liikaa.Et ilmeisesti ymmärrä asioiden yhteyttä.Mitä useampi jättää rajoitukset noudattamatta,sitä kauemmin muut taudit jäävät hoitamatta.

Alkoholitapaukset kuormittavat Hesassa eniten sairasautotapauksissa, n. ½.

Vierailija
497/563 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ei ole jäänyt tekemättä koronan takia.

Muutama iloinen asia siitä on seurannut, vähemmän sukulaistapaamisia, naiset näyttävät kaikki kauniilta maskit päässään, flunssaa ei ole ollut.

Vierailija
498/563 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutto USAan peruuntui koronan takia. Työlupien käsittely keskeytyi. Ehkä sitten ensi elämässä.

Vierailija
499/563 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tollaisten tyyppien takia ollaan siinä tilanteessa missä nyt ollaan. Ei koske mua-tyypit. Mä elän täysillä, jos me kaikki oltais toimittu näin, eipä olis hyvin käynyt.

Vierailija
500/563 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Mitään vastapainoa ei enää ole, ja se rasittaa.

Vierailija kirjoitti:

40-vuotiaspäivät jäi juhlimatta. Lomilla en ole päässyt matkustelemaan, museoihin, monet kauan odottamani elokuvat on jääneet näkemättä teatterissa jne. Tuntuu ettei ole saanut kunnollista taukoa pariin vuoteen. Ei mitään uusia maisemia tai kokemuksia, samaa harmaata arkea vain. (No kovat on ongelmat, tiedän)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi