Söisitkö lihaa jos joutuisit itse teurastamaan sen?
Kysymys otsikossa.
Ja jos vastaat kyllä niin mihin eläimeen vedät rajan. Voisitko yhtä hyvin metsästää ja syödä kulkukoiran, tai tappaa ja nylkeä iäkkään lemmikin kuin vaikka peuran tai karitsan?
Jos et, niin miksi et?
Kommentit (51)
Söisin toki. Hirveä tms. en ole tosin teurastanut, mutta kalassa kyllä käyn ja kanalta löin kerran kännissä kirveellä pään irti.
Tämä on hauska, kuinka aina tämän tyyppisissä kysymyksissä kaikki ovat metsästäjiä ja taidokkaita riistan käsittelijöitä. Suolistamista, nylkemistä ja paloittelua tulee tehtyä siinä sivussa kun hoitaa samalla av:lle klassista vaativaa asiantuntijatyötä.
Mä voin ihan rehellisesti myöntää olevani tekopyhä ja sanoa, että olisi jäänyt syömättä, jos olisi itse pitänyt tehdä jotain muuta kuin hakea valmis tuote kaupasta.
Kala ja lintu. Siinä olisi, mihin pystyisin. Tosin lintukin olisi jo paha.
Eli olisin joku fisutipuvegaani 😄
Vierailija kirjoitti:
Lihaa syödään. Eläin teurastetaan.
Joskus eläin syödään ilman että sitä teurastetaan.
No en varmaankaan.
En muutenkaan syö juurikaan punaista lihaa. Syön kanaa, äyriäisiä, munia ja maitoa. Kasvisten lisäksi.
Kanan ehkä voisin tappaa, en tiedä. Jos sen osaisi tehdä niin, että 100varmasti lähtisi kerralla henki, niin sitten.
en söisi, en syö kyllä muutenkaan. jos tulisi joku apocalyptinen meininki niin silloin luultavasti alkaisin selviytyäkseni metsäsätämään ja syömään lihaa
Vierailija kirjoitti:
Tämä on hauska, kuinka aina tämän tyyppisissä kysymyksissä kaikki ovat metsästäjiä ja taidokkaita riistan käsittelijöitä. Suolistamista, nylkemistä ja paloittelua tulee tehtyä siinä sivussa kun hoitaa samalla av:lle klassista vaativaa asiantuntijatyötä.
Mä voin ihan rehellisesti myöntää olevani tekopyhä ja sanoa, että olisi jäänyt syömättä, jos olisi itse pitänyt tehdä jotain muuta kuin hakea valmis tuote kaupasta.
No mä ainakin myönnän iloisesti, että osaamiseni alkaa vasta paloittelun jälkeen, enkä ole edes asiantuntijatyössä.
28
Vierailija kirjoitti:
Kala ja lintu. Siinä olisi, mihin pystyisin. Tosin lintukin olisi jo paha.
Eli olisin joku fisutipuvegaani 😄
Semivege.
No ainakin voisin jatkaa kalan syömistä. Ei sen tappaminen hyvältä tunnu, mutta onnistuu näköjään.
Juntista en tiedä, minä olen lääketieteen lisensiaatti. Metsästäminen on rakas harrastus ja luonto tärkeää. Mitäs sinne? Toivottavasti kuuluu paremmin, kun tuntuu kapeasti näkyvän.