Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saanut töitä McDonald'sista.

Vierailija
05.05.2015 |

Nyt tuli pohja vastaan. En saa töitä edes McDonald'sista. 

Miten voi olla, ettei korkeakoulutettu työkokemuksellinen fiksu työikäinen ihminen saa töitä Suomesta? Nirsoudesta ei voi syyttää.

30-vuotias nuori ihminen, elämä eletty. Työtön lopun ikää?

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 18:28"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 18:03"]

Millaista työkokemusta ap:lla siis oikeastaan edes on?

Luonnollisesti tullakseen valituksi oman alan hommiin täytyy olla joko vakuuttava työhistoria TAI suhteita. Ilman kumpaakin olet kusessa nykyisessä taloustilanteessa.

[/quote]

Kaikki työkokemus on täysin omalta alalta, oleellista ja hyvää työkokemusta. Ei pelkkää postimerkkien liimaamista tai puhelimeen vastaamista. Ovat luonnollisesti kaikki olleet määräaikaisia töitä, muuten en olisi tässä tilanteessa.

Pääsin helmikuussa jopa oman alan työhön työhaastatteluun. Haastattelijat pitivät koulutustani ja työkokemustani erittäin hyvänä, sanoivat jopa erinomaiseksi. En siltikään päässyt.

Suhteita on, mutta ei nekään olemattomia töitä voi järjestää tai keksiä uusia. 

Alan olla niin loppu työnhaun kanssa. Olen ihan turha ihminen!!

ap

[/quote]

Oletat saavasi työpaikan kuin kultatarjottimella heti kun vähän haluat.

Nykyinen taloustilanne nyt vain on sellainen, että vaikka olisi koulutus ja työkokemusta ei sitä työpaikkaa noin vain saa. Epätoivoisesti joka puolelle hakemalla aiheutat vaan turhautumista ja turhautumista. Samassa tilanteessa on ollut moni tuttusi tai ystäväsi, koska näin se nyt monella sattuu menemään.

Sulla näyttää olevan tilanne paljon parempi mitä todella monella muulla. Ja silti vaan uliset.

Vierailija
22/91 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae rekrytointifirmojen kautta palvelualan töihin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

McDonaldsiin hakee ~637 hakijaa/paikka. Ei niiden tarvitse ottaa ikäloppua elämäntapaopiskelijaa sinne.

Siellä jos missä on jono oven takana.

Vierailija
24/91 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 18:30"]

Koska olet korkeakoulutettu. Et jaksaisi tehdä raakaa duunia. Mieheni on rekrytoija ja palkkaa myös puhelinmyyntiin ihmisiä mutta vain korkeakoulutettuja jotka eivät valita "haista vittu" asiakkaista. Liian usein korkeakoulutetut eivät jousta mistään eivätkä tee kuin pakolliset hommat.

[/quote]

Minä olen korkeakoulutettu ja firman parhaita siivoojia. Kouluttamattomat/ammattikoulutetut kollegat viihtyvät vuoden tai pari ja saavat sitten potkut koska istuskelevat liikaa taukohuoneessa. Näitä on nähty monta tapausta. Korkeakoulutetun en ole koskaan kuullut saaneen potkuja siivoustyöstä.

Vierailija
25/91 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 18:31"]

Minä valmistuin keväällä 2012, enkä ole saanut sen jälkeen oman alan töitä millään. Saan toimeentuloni lastenhoitotyöstä. En ihan kuvitellut vaihtavani kakkavaippoja vielä kolme vuotta valmistumiseni jälkeen.. Voisin varmaan pyyhkiä kohta oman pyllyni tutkintotodistuksellani.

[/quote]

Sunhan ohi on työmarkkinoilla ajaneet jo kolmena vuotena jälkeesi valmistuneet.

Vierailija
26/91 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään päässyt pari vuotta sitten. Olin 29v opiskelija, opinnot alussa. En kelvannut edes kesäksi työhön.

Vierailija
27/91 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 18:35"]En mäkään päässyt pari vuotta sitten. Olin 29v opiskelija, opinnot alussa. En kelvannut edes kesäksi työhön.
[/quote] Mäkkäriin, siis. 27

Vierailija
28/91 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkkäriin tulee hakemuksia tosi paljon. Ajatelkaa vaan paskaduunina, mutta kyllä sinnekkin on kriteerit ja tietty taso että töihin pääsee.

Vierailija
29/91 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 18:32"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 18:28"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 18:03"]

Millaista työkokemusta ap:lla siis oikeastaan edes on?

Luonnollisesti tullakseen valituksi oman alan hommiin täytyy olla joko vakuuttava työhistoria TAI suhteita. Ilman kumpaakin olet kusessa nykyisessä taloustilanteessa.

[/quote]

Kaikki työkokemus on täysin omalta alalta, oleellista ja hyvää työkokemusta. Ei pelkkää postimerkkien liimaamista tai puhelimeen vastaamista. Ovat luonnollisesti kaikki olleet määräaikaisia töitä, muuten en olisi tässä tilanteessa.

Pääsin helmikuussa jopa oman alan työhön työhaastatteluun. Haastattelijat pitivät koulutustani ja työkokemustani erittäin hyvänä, sanoivat jopa erinomaiseksi. En siltikään päässyt.

Suhteita on, mutta ei nekään olemattomia töitä voi järjestää tai keksiä uusia. 

Alan olla niin loppu työnhaun kanssa. Olen ihan turha ihminen!!

ap

[/quote]

Oletat saavasi työpaikan kuin kultatarjottimella heti kun vähän haluat.

Nykyinen taloustilanne nyt vain on sellainen, että vaikka olisi koulutus ja työkokemusta ei sitä työpaikkaa noin vain saa. Epätoivoisesti joka puolelle hakemalla aiheutat vaan turhautumista ja turhautumista. Samassa tilanteessa on ollut moni tuttusi tai ystäväsi, koska näin se nyt monella sattuu menemään.

Sulla näyttää olevan tilanne paljon parempi mitä todella monella muulla. Ja silti vaan uliset.

[/quote]

Mistähän sait sen kuvan, että odotan työpaikan saapuvan minulle kultatarjottimella kannettuna? Haen töitä kokopäiväisesti, montaa työpaikkaa joka ikinen päivä. 

Kun minulla on koulutus alalta X, en voi hakea töitä aloilta Y tai Z, vaikka miten haluaisin. Omalta alalta (joka ei todellakaan edes ole mikään spesifi tieteenala) en saa töitä. Olen hakenut ihan varmasti joka ikiseen. Olen soittanut työnantajille, olen laittanut avoimia työhakemuksia, olen yrittänyt vetää kaikista naruista ja käyttää hyväkseni suhteita. Olen verkostoitunut, olen käynyt seminaareissa, bileissä, tehnyt palveluksia, mainostanut osaamistani blogissa, LinkedInissä. Olen laihduttanut, päivittänyt osaamistani, itseopiskellut vaikka mitä, ollut aktiivinen JA TODELLAKIN YRITTÄNYT!

Mutta ihan kiva, että sait sellaisen kuvan, että odotan jonkun hakevan minut kotoa töihin.

ap

Vierailija
30/91 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olet korkeakoulutettu. Et jaksaisi tehdä raakaa duunia. Mieheni on rekrytoija ja palkkaa myös puhelinmyyntiin ihmisiä mutta vain korkeakoulutettuja jotka eivät valita "haista vittu" asiakkaista. Liian usein korkeakoulutetut eivät jousta mistään eivätkä tee kuin pakolliset hommat.

[/quote]

"Raakaa duunia" on todella vähän nykyään. On nimittäin kehitetty paljon tehokkaampia työvälineitä kuin lapio. Sitä henkistä voimaa tarvitaan enemmän joka ammatissa. Enää ei riitä että raahaa roskat ulos kiroillen ja hikeä roiskien. Se tuntuisi kyllä olevan tälle kirjoittajalle sitä oikeaa duunia.

Vierailija
31/91 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkkäri on opiskelijoille todella hyvä työnantaja. Itselläni on opiskelijatuttuja, jotka ovat olleet mäkkärissä ttöissä opintojen sivussa. Sinne on todella paljon hakijoita, koska firma maksaa OK palkkaa ja maksaa palkan myös ajoissa. Monesti myös lyhyempää pätkää tehneitä työntekijöitä (tuuraamassa olleita palkataan uusiksi).

Ei kannata lannistua, vaikka paikkaa ei saakaan. Ei niitä riitä kaikille hyville hakijoille.

Jos olet koulutettu/eri alalta, niin mäkki ei välttämättä palkkaa kokoaikaiseksi työntekijäksi sillä olettavat että hakeudut oman alasi työhön ja että olisit mieluummin toisenlaisissa tehtävissä.

Vierailija
32/91 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti vaikeeta taitaa olla,jos opiskelee monta vuotta täytyis olla plakkarissa vähintäänkin kesätöitä tehtynä jo 17v alkaen,ettet vaikuta työnantajien mielestä lusmulta,toiseksi olet lapsenteko iässä.

Vierailija
33/91 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 18:35"]En mäkään päässyt pari vuotta sitten. Olin 29v opiskelija, opinnot alussa. En kelvannut edes kesäksi työhön.
[/quote] EI VAAN mitä hittoa :D siis 20 olin! Pahuksen ysi ihan tossa vieressä....

27

Vierailija
34/91 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 18:41"]

[/quote]

"Raakaa duunia" on todella vähän nykyään. On nimittäin kehitetty paljon tehokkaampia työvälineitä kuin lapio. Sitä henkistä voimaa tarvitaan enemmän joka ammatissa. Enää ei riitä että raahaa roskat ulos kiroillen ja hikeä roiskien. Se tuntuisi kyllä olevan tälle kirjoittajalle sitä oikeaa duunia.

[/quote]

Mulle kelpaisi ihan mikä tahansa työ tässä vaiheessa. Kaikki työ on parempaa kuin se, että täyttää elämänsä kirjoittamalla työhakemuksia satoja, satoja ja tuhansia. Kaikki osaavat neuvoa, mutta ne eivät auta. En saa siivoustyötä, eikä mitään "hanttihommia" ole enää olemassa. Olen ylikoulutettu ns. McJobeihin, yli-ikäinen ja epäilyttävä työnhakija. Miksi korkeakoulutettu kolmikymppinen, jolla on loistava työhistoria, hakeutuu siivoamaan lentoneita tai laivoja? Mitä vikaa siinä ihmisessä on? Miksei se kelpaa "oikeisiin töihin"? Eipä palkata, otetaan joku nuorempi tai kouluttautumattomampi tai tuetaan maahanmuuttajien työllisyyttä.

Vierailija
35/91 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 18:01"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 17:59"]

Oot liian vanha donaldsiin aloittelijana. Johan asiakkaitakin hävettäis. Ite pääsin postiin 3kymppisenä dropout-luuserina. Ihan hyvä palkka lisineen. Ylitöitä, ku vähän tekee yövuorossa, niin palkka yli 3000e/kk.

[/quote]

Postiin tekemään mitä? Minä en päässyt jouluna kiireapulaiseksi lajittelemaan joulukortteja.

ap                                  

Ne joulukorttijakeluhommat menee suhteilla !  Kuullut luotettavalta taholta

[/quote]

Vierailija
36/91 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun aloittaja ! Mitä sitten ettet päässyt mäkkäriin . Hae siivoojaksi

Vierailija
37/91 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 18:45"]

Valitettavasti vaikeeta taitaa olla,jos opiskelee monta vuotta täytyis olla plakkarissa vähintäänkin kesätöitä tehtynä jo 17v alkaen,ettet vaikuta työnantajien mielestä lusmulta,toiseksi olet lapsenteko iässä.

[/quote]

En ole enää lapsentekoiässä, sillä lapset on tehty jo. Tämänkin olen tehnyt työnantajille selväksi, ettei asia olisi ainakaan siitä kiinni.

ap

Vierailija
38/91 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on vielä mahdollisuus lähteä tekemään esim. vapaaehtoistyötä ulkomaille. Näyttäähän sekin paremmalta cv:ssä kuin tyhjä tila :-)

Vierailija
39/91 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 18:48"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 18:41"]

[/quote]

[/quote]

Mulle kelpaisi ihan mikä tahansa työ tässä vaiheessa. Kaikki työ on parempaa kuin se, että täyttää elämänsä kirjoittamalla työhakemuksia satoja, satoja ja tuhansia. Kaikki osaavat neuvoa, mutta ne eivät auta. En saa siivoustyötä, eikä mitään "hanttihommia" ole enää olemassa. Olen ylikoulutettu ns. McJobeihin, yli-ikäinen ja epäilyttävä työnhakija. Miksi korkeakoulutettu kolmikymppinen, jolla on loistava työhistoria, hakeutuu siivoamaan lentoneita tai laivoja? Mitä vikaa siinä ihmisessä on? Miksei se kelpaa "oikeisiin töihin"? Eipä palkata, otetaan joku nuorempi tai kouluttautumattomampi tai tuetaan maahanmuuttajien työllisyyttä.

[/quote]

Älä luovuta. Olen korkeakoulutettu kolmekymppinen (ei ehkä loistava työhistoria mutta hyvä) ja sain siivoojan hommia.

Vierailija
40/91 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 18:49"]

Ketjun aloittaja ! Mitä sitten ettet päässyt mäkkäriin . Hae siivoojaksi

[/quote]

No kun en pääse! Sehän tässä ongelma onkin, etten pääse mihinkään. Olen hakenut siivoojaksi, tarjoilijaksi, olen hakenut juuri sellaisia aiemmin ylenkatsottuja hanttihommia, joihin kuka tahansa kadunmies pystyisi. Varmaan pystyisikin, mutta eipä niihin töihin noin vaan pääse!

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi