Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saanut töitä McDonald'sista.

Vierailija
05.05.2015 |

Nyt tuli pohja vastaan. En saa töitä edes McDonald'sista. 

Miten voi olla, ettei korkeakoulutettu työkokemuksellinen fiksu työikäinen ihminen saa töitä Suomesta? Nirsoudesta ei voi syyttää.

30-vuotias nuori ihminen, elämä eletty. Työtön lopun ikää?

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen hakenut mäkkäriin, sollille ja laitosapulaiseksi. Mihinkään en kelvannut.

Vierailija
42/91 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae alkoon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä yrittäjyys? Onko mahdollista työllistää itse itsensä? Entä oletko katsonut työkkärin kurssien kautta työllistymisohjelmat? Varmasti löydät työtä, jos vain haluat. 

Vierailija
44/91 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 18:52"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 18:49"]

Ketjun aloittaja ! Mitä sitten ettet päässyt mäkkäriin . Hae siivoojaksi

[/quote]

No kun en pääse! Sehän tässä ongelma onkin, etten pääse mihinkään. Olen hakenut siivoojaksi, tarjoilijaksi, olen hakenut juuri sellaisia aiemmin ylenkatsottuja hanttihommia, joihin kuka tahansa kadunmies pystyisi. Varmaan pystyisikin, mutta eipä niihin töihin noin vaan pääse!

ap
[/quote]

Nykyisin jopa siivoojaksi vaaditaan koulutus

Vierailija
45/91 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 18:52"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 18:49"]

[/quote]

No kun en pääse! Sehän tässä ongelma onkin, etten pääse mihinkään. Olen hakenut siivoojaksi, tarjoilijaksi, olen hakenut juuri sellaisia aiemmin ylenkatsottuja hanttihommia, joihin kuka tahansa kadunmies pystyisi. Varmaan pystyisikin, mutta eipä niihin töihin noin vaan pääse!

ap

[/quote]

Millaisen CV:n liität hakemukseesi? Yleensä se yritetään saada mahdollisimman edustavaksi, mutta sitä on mahdollista muokata myös vähemmän edustavaksi.

Työnantaja tajuaa kyllä että korkeakoulutettu ei oikeasti halua siivota/paistaa hampurilaisia, mutta asenne saattaa vakuuttaa. Kyllä työnantajakin tietää nykyisen taloustilanteen. Eli jos CV:ssä kehuskellaan saavutuksilla (vaikka aiheestakin) se vaikuttaa siltä että ammatillista kunninhimoa löytyy edelleen. Ja sitä faktaa ei kannata hieroa työnantajan naamaan, jos hanttihommia hakee.

Vierailija
46/91 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 19:01"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 18:52"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 18:49"] Ketjun aloittaja ! Mitä sitten ettet päässyt mäkkäriin . Hae siivoojaksi [/quote] No kun en pääse! Sehän tässä ongelma onkin, etten pääse mihinkään. Olen hakenut siivoojaksi, tarjoilijaksi, olen hakenut juuri sellaisia aiemmin ylenkatsottuja hanttihommia, joihin kuka tahansa kadunmies pystyisi. Varmaan pystyisikin, mutta eipä niihin töihin noin vaan pääse! ap [/quote] Nykyisin jopa siivoojaksi vaaditaan koulutus

[/quote]

Kyllä sinne otetaan kouluttamatonta porukkaa, kunhan ovat tarpeeksi nuoria.

Vierailija
47/91 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oletko hakenut osa-aikaisia töitä? Jos olet, minkälaisilla tunneilla? Nostatko nyt työttömyyspäivärahaa?

Vierailija
48/91 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 19:03"]

[/quote]

ap

[/quote]

Millaisen CV:n liität hakemukseesi? Yleensä se yritetään saada mahdollisimman edustavaksi, mutta sitä on mahdollista muokata myös vähemmän edustavaksi.

Työnantaja tajuaa kyllä että korkeakoulutettu ei oikeasti halua siivota/paistaa hampurilaisia, mutta asenne saattaa vakuuttaa. Kyllä työnantajakin tietää nykyisen taloustilanteen. Eli jos CV:ssä kehuskellaan saavutuksilla (vaikka aiheestakin) se vaikuttaa siltä että ammatillista kunninhimoa löytyy edelleen. Ja sitä faktaa ei kannata hieroa työnantajan naamaan, jos hanttihommia hakee.

[/quote]

Varmaankin näin, mutta on aika karua että pitää ehdoin tahdoin alentamalla alentaa itseään, ettei vain ammatillinen kunnianhimo paistaisi liikaa. Parempi olisikin jos ihmisen ammatillinen kunnianhimo sammuisi kokonaan, ja hänestä tulisi vain työnantajien hyväksikäytettävä zombie :-)

Vierailija
49/91 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko harkinnut ulkomaille muuttoa?

Vierailija
50/91 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 19:05"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 19:01"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 18:52"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 18:49"] Ketjun aloittaja ! Mitä sitten ettet päässyt mäkkäriin . Hae siivoojaksi [/quote] No kun en pääse! Sehän tässä ongelma onkin, etten pääse mihinkään. Olen hakenut siivoojaksi, tarjoilijaksi, olen hakenut juuri sellaisia aiemmin ylenkatsottuja hanttihommia, joihin kuka tahansa kadunmies pystyisi. Varmaan pystyisikin, mutta eipä niihin töihin noin vaan pääse! ap [/quote] Nykyisin jopa siivoojaksi vaaditaan koulutus

[/quote]

Kyllä sinne otetaan kouluttamatonta porukkaa, kunhan ovat tarpeeksi nuoria.
[/quote]

Emmä päässy, vaikka useampaan paikkaan hain 18-24v

Vierailija
51/91 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 19:08"]

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]

Varmaankin näin, mutta on aika karua että pitää ehdoin tahdoin alentamalla alentaa itseään, ettei vain ammatillinen kunnianhimo paistaisi liikaa. Parempi olisikin jos ihmisen ammatillinen kunnianhimo sammuisi kokonaan, ja hänestä tulisi vain työnantajien hyväksikäytettävä zombie :-)

[/quote]

Haluatko esitellä ammatillista kunnianhimoasi ja saavutuksiasi vai haluatko työtä?

Tätä tarkoitin sillä asenteella.

Vierailija
52/91 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 19:12"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 19:08"]

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Haluatko esitellä ammatillista kunnianhimoasi ja saavutuksiasi vai haluatko työtä?

Tätä tarkoitin sillä asenteella.

[/quote]

Ennemmin ammatillista kunnianhimoani kuin työtä hinnalla millä hyvänsä :-) Ei ap.

Vierailija
53/91 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te jaksatte? Minä olen jo luovuttanut ja sen vuoksi onnellisempi kuin te jotka vain työtä haette ja saatte paskaa naamalle.
Vietän päivät netissä tai kirjoja lukien. Nautin sellaisesta. Koiran kanssa teen pitkiä lenkkejä luonnossa. Elämä on nyt mukavampaa kun on ymmärtänyt että tässä sitä ollaan ja pysytään.

Vierailija
54/91 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 19:10"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 19:05"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 19:01"] [quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 18:52"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 18:49"] Ketjun aloittaja ! Mitä sitten ettet päässyt mäkkäriin . Hae siivoojaksi [/quote] No kun en pääse! Sehän tässä ongelma onkin, etten pääse mihinkään. Olen hakenut siivoojaksi, tarjoilijaksi, olen hakenut juuri sellaisia aiemmin ylenkatsottuja hanttihommia, joihin kuka tahansa kadunmies pystyisi. Varmaan pystyisikin, mutta eipä niihin töihin noin vaan pääse! ap [/quote] Nykyisin jopa siivoojaksi vaaditaan koulutus [/quote] Kyllä sinne otetaan kouluttamatonta porukkaa, kunhan ovat tarpeeksi nuoria. [/quote] Emmä päässy, vaikka useampaan paikkaan hain 18-24v

[/quote]

Aijaa, mun tuntemat kaikki on päässeet edes kerran siivoamaan jossain vaiheessa. Yhdistävinä tekijöinä suht nuori ikä (alle 22-v).

Vierailija
55/91 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 19:14"]

Miten te jaksatte? Minä olen jo luovuttanut ja sen vuoksi onnellisempi kuin te jotka vain työtä haette ja saatte paskaa naamalle. Vietän päivät netissä tai kirjoja lukien. Nautin sellaisesta. Koiran kanssa teen pitkiä lenkkejä luonnossa. Elämä on nyt mukavampaa kun on ymmärtänyt että tässä sitä ollaan ja pysytään.

[/quote]

Tuolla asenteella siinä pysytään myös sitten kun työllisyystilanne jonain päivänä alkaa kohentua. Mutta kukin tavallaan.

Vierailija
56/91 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä alan koulutuksen ap omaa? Helpottaisi paljon asian ymmärtämistä.

Vierailija
57/91 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 19:17"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 19:14"]

Miten te jaksatte? Minä olen jo luovuttanut ja sen vuoksi onnellisempi kuin te jotka vain työtä haette ja saatte paskaa naamalle. Vietän päivät netissä tai kirjoja lukien. Nautin sellaisesta. Koiran kanssa teen pitkiä lenkkejä luonnossa. Elämä on nyt mukavampaa kun on ymmärtänyt että tässä sitä ollaan ja pysytään.

[/quote]

Tuolla asenteella siinä pysytään myös sitten kun työllisyystilanne jonain päivänä alkaa kohentua. Mutta kukin tavallaan.

[/quote]

Turhaa se yrittäminen enää siinä vaiheessa on, Suomessa on nyt vaan liikaa työnhakijoita suhteessa työpaikkoihin, ollut jo vuosikausia. Jos viettää vuosia työttömänä ei ole enää mitään asiaa työmarkkinoille.

Vierailija
58/91 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ainakin joissakin Donaldseissa ne lounasaikaan on ihan kuin jotain erikoisjoukkojen super kommandoja. Purilaista lentää ulos joka kassalta käsittämättömällä vauhdilla. Ei sinne niin vaan mennä peukalo keskellä otsaa.

Vierailija
59/91 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 19:22"]

Siis ainakin joissakin Donaldseissa ne lounasaikaan on ihan kuin jotain erikoisjoukkojen super kommandoja. Purilaista lentää ulos joka kassalta käsittämättömällä vauhdilla. Ei sinne niin vaan mennä peukalo keskellä otsaa.

[/quote]

Tuskin ketään laitetaan ensimmäisenä työpäivänä kassalle pahimpaan ruuhka-aikaan. Seuraavana päivänä hommat jo osaakin tarpeeksi hyvin.

Vierailija
60/91 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vieläkö Kokoomus vauhkoaa että Suomessa on työvoimapula...

Ap, hatunnosto sinulle siitä, että haet töitä ylipäänsä! Mitä jos hakisit call centeriin, niihin haetaan usein porukkaa rekryfirmojen kautta. Tsemiä sinulle! Äläkä välitä näistä negatiivisista vänöttäjistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän