Voiko untuvatakkia kuivata muuten kuin tennispallojen kanssa rummussa? Vai onko ainoa vaihtoehto pesula?
Kommentit (5)
Ihan normaalisti olen pessyt untuvatakin ja hyvä on tullut.
Itse otin riskin ja pesin Joutsen-untuvatakin itse, en omista kuivausrumpua. Taloyhtiössä on kuitenkin kuivaushuone. Pesusta tullessa takki näytti todella säälittävältä ja ajattelin että tuli takin osto eteen...Vein kuitenkin takin kuivaushuoneeseen ja huudatin puhallinta koko päivän, kävin pöyhimässä tunnin välein aluksi ja myöhemmin mutaman tunnin välein. Kummasti ne untuvat pörhistyivät kuivuessaan. Uskon että huoneenlämmössäkin onnistuu, varsinkin nyt kun ilmankosteus on alhainen. Ravistelet ja pöyhit vain usein, ja erottele untuvia toisistaan koska ne menevät möykyiksi takin sisällä. Mutta voisin veikata että jos takkia ei kahdessa päivässä saa kuivaksi, saa sen kantaa roskikseen.
Pesin untuvatakin koneessa, kuivatin kuivaustelineen päällä ja taloyhtiön kuivaushuoneessa puhaltimen lähellä. Takki ei haissut märkänä, mutta ei ole yhtä muhkea kuin ennen. Joten suosittelen kyllä kuivausrumpua.
Ilman kuivausrumpua on vähän hankalaa, mutta ilman tennispalloa onnistuu. Itse pesin untuvatakin juuri reilu viikko sitten ja laitoin taskussa olevaan kangaspussiin pesun ajaksi pesupallon, johon olin työntänyt muutaman märän sukan.
Pesun jälkeen otin pallon pois ja kuivasin takin yksinään rummussa. Tuli ihan yhtä kuohkea ja muhkea, kuin uutenakin.
ripustin kuivumaan, ja hyvä tuli. Ei haissut märät untuvat.