Opettaja ei vastaa tekstariin! Pitääkö mun varmistaa aamulla, että on saanu viestin?
Hiivatti, kun ärsyttää. Lähetin viestin, että lapsi on sairaana, eikä opelta tullu mitään kuittausta. Vastaako teidän lasten opet viesteihin?
Kommentit (12)
Kyllä hän sitten soittaa perään jos ihmettelee. Kun minä olin koulussa ennen kännykkäaikaa ei opettaja edes välttämättä saanut sairaudesta tietoa.
Ei niillä opettajilla ole mitään työsuhdepuhelinta. Ne maksaa ihan omista rahoistaan ne puhelut ja tekstarit eli voit olla varma, ettei ne vastaile joka hiivatin viestiin.
Onko sillä nyt niin hirveästi ylipäätään väliä, tietääkö opettaja tänään vai vasta huomenna, että lapsi sairaana? Näin open vaimona ärsyttää yli kaiken äityliinit, jotka pahimmillaan soittelee klo 22 illalla tai herättävät klo 6 aamulla niinkin tärkeän asian kuin Nicopetterin nuhan takia. Grrrr.
Jos luokassa on 20 oppilasta ja jokaisen inahduksiin vastattais, niin olis opettajalla kivat puhelinlaskut.
Älä nyt kuitenkaan yöunias menetä :). Ei tietenkään se ope vastaa. Sais naputella flunssa-aikaan kännykkää alvariinsa, kun vanhemmat ilmoittelee lasten sairauksista. Ja tosiaan eihän se ilmaista ole.
En kuitenkaan vastaa vanhemmille. Jokainen viesti kun maksaisi minulle ihan itse. Jos opettaja vaatii myöhemmin poissaoloselvitystä, niin sittenhän selviää, että poissaoloilmoitus ei ole mennyt perille, eiks jees?
Ope, joka vastaa sähköposteihin, muttei tekstiviesteihin
olen sanonut oppilaiden vanhemmille, että voivat laittaa mulle tekstarin, mut meidän yhdessä sopimalla koodilla, niin eivät sitten lintsarit itse ilmoittele vanhempien kännyköistä poissaoloillaan. Miksette ilmoita sähköpostilla, jos kerran nettiin pääsette? Lisäksi monessa koulussa kai jo wilma tms. järjestelmä käytössä, jossa voi itse kuitata lapsen poissaolot ja laittaa opettajille pikaviestejä.
Ope, joka pitää yhteyttä vanhempiin, mutta ei omalla kustannuksellaan
Kyllä huolestuu viimeistään kolmantena sairaspäivänä, ainakin meidän koulussa näin tapana.
ope
Kyllä erityisluokalla ja pienten kanssa opet huolestuu, jos lapsi ei tule kouluun. Kyllä mä ainakin soitan aina perään, jos ei ilmoitusta ole tullut poissaolosta. Vanhempana haluaisin tietää, jos lapseni ei jostain syystä olisi ilmestynyt kouluun.
Mä taas olisin paljon enemmän huolissani, jos yläasteen oppilas ei tulis kouluun. Ekaluokkalainen varmaan oikeesti kipeä, yläasteelainen voi taas olla ihan missä vaan...
Helppoahan se näin onkin. Ei meilläkään vastausta tule, sehän maksaisi opettajalle.
eikä mielestäni tarvikkaan...