Downin abortoineet, mitäs sanotte tästä?
Kommentit (88)
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 22:24"]Jokseenkin taas tekee mieli vetää pataan näitä itsekkäitä tyyppejä, jotka todennäköisesti kuvittelevat olevansa varmaan oman päänsä sisällä suvaitsevaisia ihmisiä. Jokaisella ihmisellä on oikeus elää. Kertoo enemmän ihmisen heikkoudesta ja kyvyttömyydestä ottaa vastuuta harvinaisesta ja harvalle suodusta lahjasta, mikäli päättää tietoisesti surmata lapsensa. Se lapsi on ELÄVÄ kun hänet abortodoidaan, sydän lyö mikä kertooalkaneesta elämästä.. "kun mulla ei olisi ollut voimia kasvattaa vammaista lasta".. tuskin se lapsi olisi edes halunnut sun kasvatusta jos olisi saanut valita.. olisit vastuullisesti ottanut itseäsi niskasta kiinni, synnyttänyt ja antanut pois.. Vähän parempiin, osaaviin ja aikuisen käsiin.
[/quote]Ja jos kaikkien vammaisten lasten, joita omat vanhemmat eivät halua, annettaisi syntyä, niillehän löytyisi ne osaavat vanhemmat jokaikiselle? Oletpa harvinaisen naiivi tai vain tyhmä.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 22:29"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 09:12"]mitä tuosta? Jos saisin tietää odottavani downia tai jotain muuta vammaista, tekisin abortin. Tekisin abortin muutenkin, jos odottaisin nyt lasta. Ei musta olis äidiksi ainakaan kymmeneen vuoteen.
[/quote] paljonpas arvostat ihmiselämää, toivon tosiaan että et hevillä raskautuisi..
[/quote]
Arvostan kyllä ihmiselämää. Siksi olen myös eutanasian kannalla.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 22:24"]Jokseenkin taas tekee mieli vetää pataan näitä itsekkäitä tyyppejä, jotka todennäköisesti kuvittelevat olevansa varmaan oman päänsä sisällä suvaitsevaisia ihmisiä. Jokaisella ihmisellä on oikeus elää. Kertoo enemmän ihmisen heikkoudesta ja kyvyttömyydestä ottaa vastuuta harvinaisesta ja harvalle suodusta lahjasta, mikäli päättää tietoisesti surmata lapsensa. Se lapsi on ELÄVÄ kun hänet abortodoidaan, sydän lyö mikä kertooalkaneesta elämästä.. "kun mulla ei olisi ollut voimia kasvattaa vammaista lasta".. tuskin se lapsi olisi edes halunnut sun kasvatusta jos olisi saanut valita.. olisit vastuullisesti ottanut itseäsi niskasta kiinni, synnyttänyt ja antanut pois.. Vähän parempiin, osaaviin ja aikuisen käsiin.
[/quote]
Mistäs sinäkin idiootti tiedät kuinka moni hyvin syvästi kehitysvammainen ja sairas kipeä ihminen olisi toivonut tulla abortoiduksi jos olisi saanut valita? Sinua tässä tekisi mieli vetää pataan jos jotain.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 22:31"]Onko nää niitä insestin tuloksia?
[/quote]
Sinä kuulostat olevan insestin tulos, idiootti.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 22:29"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 11:36"]Niin? Minulla ei olisi ollut voimia hoitaa vammaista lasta.
[/quote]
Entä jos lapsesi vammautuu? Annatko adoptioon?
[/quote]Eiköhän tuo ole vähän eri asia.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 22:24"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 21:54"]Joskus minusta tuntuu, että tällä palstalla ihmiset eivät tiedä kehitysvammaisuudesta mitään. Luulevat, että downin syndrooma on ainoa kehitysvamma. Luulevat, että kehitysvammaisuuden voi estää käymällä seuloissa. Voi sentään. [/quote] No tuskin luulevat. Kehitysvammaisuutta ei tietenkään voi estää käymällä seuloissa mutta kyllä esimerkiksi sikiön kromosomiston tutkiminen seuloo jo aika paljon. Itse kannan kromosomihäiriötä ja riskinä saada hyvin sairaita lapsia. Joka onnistuneessa raskaudessa 3kpl olen käynyt lapsivesipunktiossa rv 16 jossa lapsilla todettu terveet kromosomit (minulta seulotaan siis harvinaisetkin kehityshäiriöt/sairaudet) tähän olen luottanut ja terveitä ovat syntyessään olleet.
[/quote]
Jos sinulla on tiedossa oleva periytyvä kromosomimuutos, niin sen mahdollisuus tutkitaan. Ei kaikkia muita mahdollisia.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 08:12"]
en abortoisi, tosin enhän edes tietäisi jos down tms. tulossa koska en ole ottanut enkä aio ottaa sikiöseulontoja muuta kuin ultrat
[/quote] kävin istukkanäytteessä koska olin jo yli 40. En ajatellut edes jos tulee vammainen mitä teen. Terve poika tuli.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 22:27"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 22:24"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 21:54"]Joskus minusta tuntuu, että tällä palstalla ihmiset eivät tiedä kehitysvammaisuudesta mitään. Luulevat, että downin syndrooma on ainoa kehitysvamma. Luulevat, että kehitysvammaisuuden voi estää käymällä seuloissa. Voi sentään. [/quote] No tuskin luulevat. Kehitysvammaisuutta ei tietenkään voi estää käymällä seuloissa mutta kyllä esimerkiksi sikiön kromosomiston tutkiminen seuloo jo aika paljon. Itse kannan kromosomihäiriötä ja riskinä saada hyvin sairaita lapsia. Joka onnistuneessa raskaudessa 3kpl olen käynyt lapsivesipunktiossa rv 16 jossa lapsilla todettu terveet kromosomit (minulta seulotaan siis harvinaisetkin kehityshäiriöt/sairaudet) tähän olen luottanut ja terveitä ovat syntyessään olleet.
[/quote]
Kaikkia kromosomimuutoksia ei kuitenkaan sinultakaan voida tutkia. Kaikkia kun ei voi selvitää raskausaikana.
[/quote]
En niin väittänytkään. Perinnöllisyysneuvonnassa meille kuitenkin kerrottiin, että riski saada vammainen lapsi on äärimmäisen pieni jos sikiöllä todetaan terve kromosomisto lapsivesitutkimuksessa.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 22:33"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 22:29"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 11:36"]Niin? Minulla ei olisi ollut voimia hoitaa vammaista lasta.
[/quote]
[/quote]
Kuinka niin? Jos voimia ei ole hoitaa vammaista lasta niin sitten niitä ei ole.
En tiedä, pystyisinkö aborttiin. Onneksi sterilisaatio on tehty. Tällä hetkellä elämä on niin rankkaa oman sairastelun takia. Myös meidän kummankin vanhemmat sairastelevat paljon (syöpää, neurologisia vaivoja). Toivotaan, että elämässä joskus on se suvantovaihe...
Aika arvovärittynyttä puhetta höpistä jokaisen oikeudesta elämään. En ole omastanikaan ihan varma, en vielä koe oikeuttaneeni elämääni teoillani. Se on kuitenkin vain yksi pieni ripe asiassa. Tärkeämpää on elämänlaatu. Ei kukaan toivo elämää, jos se ei ole laadukasta. Yksi osa elämänlaatua on juuri itsenäisyys, kyky (tai edes illuusio kyvystä) selvitä itse. Kehitysvammaisilla se ei koskaan voi olla niin hyvä kuin itsenäisesti elämään kykenevällä.
Jos siis puhutaan äidin omasta valinnasta, en tuomitsisi kenenkään aborttipäätöstä. Lapsi on vamhempiensa vastuulla liki 20 vuotta! Kenen muunkaan? Silloin vanhempien voimavarat ovat se, joka ratkaisee.
Vaikka elämä onkin alullaan, se on joissakin tapauksissa inhimillisempää lopettaa kuin antaa sen jatkua. Kuolema ei ole rangaistus.
Mun voimavarat ei riittäisi downin hoitamiseen, parempi abortoida kuin sysätä yhteiskunnan hoidettavaksi.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 22:35"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 22:27"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 22:24"] [quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 21:54"]Joskus minusta tuntuu, että tällä palstalla ihmiset eivät tiedä kehitysvammaisuudesta mitään. Luulevat, että downin syndrooma on ainoa kehitysvamma. Luulevat, että kehitysvammaisuuden voi estää käymällä seuloissa. Voi sentään. [/quote] No tuskin luulevat. Kehitysvammaisuutta ei tietenkään voi estää käymällä seuloissa mutta kyllä esimerkiksi sikiön kromosomiston tutkiminen seuloo jo aika paljon. Itse kannan kromosomihäiriötä ja riskinä saada hyvin sairaita lapsia. Joka onnistuneessa raskaudessa 3kpl olen käynyt lapsivesipunktiossa rv 16 jossa lapsilla todettu terveet kromosomit (minulta seulotaan siis harvinaisetkin kehityshäiriöt/sairaudet) tähän olen luottanut ja terveitä ovat syntyessään olleet. [/quote] Kaikkia kromosomimuutoksia ei kuitenkaan sinultakaan voida tutkia. Kaikkia kun ei voi selvitää raskausaikana. [/quote] En niin väittänytkään. Perinnöllisyysneuvonnassa meille kuitenkin kerrottiin, että riski saada vammainen lapsi on äärimmäisen pieni jos sikiöllä todetaan terve kromosomisto lapsivesitutkimuksessa.
[/quote]
Sitä nyt vaan ei voi todeta.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 22:35"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 22:33"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 22:29"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 11:36"]Niin? Minulla ei olisi ollut voimia hoitaa vammaista lasta.
[/quote]
[/quote]
Kuinka niin? Jos voimia ei ole hoitaa vammaista lasta niin sitten niitä ei ole.
[/quote]No itse ajattelen että raskausvaiheessa voi vielä valita, jos lapsi myöhemmin loukkaantus, kyllä niitä voimia jostain löytyisi, kun on pakko.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 22:39"]Mun voimavarat ei riittäisi downin hoitamiseen, parempi abortoida kuin sysätä yhteiskunnan hoidettavaksi.
[/quote]Oikein!
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 22:34"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 22:24"]
[/quote]
Jos sinulla on tiedossa oleva periytyvä kromosomimuutos, niin sen mahdollisuus tutkitaan. Ei kaikkia muita mahdollisia.
[/quote]
Ei kaikkia tietenkään voida tutkia enkä niin väittänytkään.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 22:32"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 22:24"]Jokseenkin taas tekee mieli vetää pataan näitä itsekkäitä tyyppejä, jotka todennäköisesti kuvittelevat olevansa varmaan oman päänsä sisällä suvaitsevaisia ihmisiä. Jokaisella ihmisellä on oikeus elää. Kertoo enemmän ihmisen heikkoudesta ja kyvyttömyydestä ottaa vastuuta harvinaisesta ja harvalle suodusta lahjasta, mikäli päättää tietoisesti surmata lapsensa. Se lapsi on ELÄVÄ kun hänet abortodoidaan, sydän lyö mikä kertooalkaneesta elämästä.. "kun mulla ei olisi ollut voimia kasvattaa vammaista lasta".. tuskin se lapsi olisi edes halunnut sun kasvatusta jos olisi saanut valita.. olisit vastuullisesti ottanut itseäsi niskasta kiinni, synnyttänyt ja antanut pois.. Vähän parempiin, osaaviin ja aikuisen käsiin.
[/quote]
Mistäs sinäkin idiootti tiedät kuinka moni hyvin syvästi kehitysvammainen ja sairas kipeä ihminen olisi toivonut tulla abortoiduksi jos olisi saanut valita? Sinua tässä tekisi mieli vetää pataan jos jotain.
[/quote] Tiedän että vaikeasti vammainen ja sairas ihminen voi elää varsin onnellisen ja mielenkiintoisen elämän, kokemuksesta. Olen hoitanut tällaista ihmistä, hän istui pyörätuolissa, mikään raaja ei toiminut kuin hieman, hän eli täysin laitteiden varassa, mutta nautti elämästä, siitä mitä siltä sai. Ja hän oli viisas. Hän otti tatuointeja, kävi konserteissa ja luki ja teki mitä pystyi. Että tiedän minä. ja se suututtaa, kun ihmiset eivät aio edes kysyä.. lisättäköön että kyseinen henkilö kommunikoi kirjoittamalla ja ääntelemällä.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 22:36"]Aika arvovärittynyttä puhetta höpistä jokaisen oikeudesta elämään. En ole omastanikaan ihan varma, en vielä koe oikeuttaneeni elämääni teoillani. Se on kuitenkin vain yksi pieni ripe asiassa. Tärkeämpää on elämänlaatu. Ei kukaan toivo elämää, jos se ei ole laadukasta. Yksi osa elämänlaatua on juuri itsenäisyys, kyky (tai edes illuusio kyvystä) selvitä itse. Kehitysvammaisilla se ei koskaan voi olla niin hyvä kuin itsenäisesti elämään kykenevällä.
Jos siis puhutaan äidin omasta valinnasta, en tuomitsisi kenenkään aborttipäätöstä. Lapsi on vamhempiensa vastuulla liki 20 vuotta! Kenen muunkaan? Silloin vanhempien voimavarat ovat se, joka ratkaisee.
Vaikka elämä onkin alullaan, se on joissakin tapauksissa inhimillisempää lopettaa kuin antaa sen jatkua. Kuolema ei ole rangaistus.
[/quote]
Murha todellakin on rangaistus. Ja vammaisilla on kuules elämänlaatu minullakin parempaa kuin meillä ns. taviksilla. Eivät he koe elävänsä niin että jotain puuttuisi, hehän elävät omaa elämäänsä omien resurssien sallimissa rajoissa! Ei avuntarve ole mikään häpeä, apua annetaan jos sitä tarvitsee ja that's it.
Mulla on 10v down-veli. Joskus on ihan hirveän rankkaa hänen kanssaan, mutta en vaihtaisi mihinkään tuota niin rakasta veljeäni.
Onko nää niitä insestin tuloksia?