Downin abortoineet, mitäs sanotte tästä?
Kommentit (88)
En kadu. Mun taustalla ovat niin isot traumat ja perheessä muutkin lapset tarvitsevat mua että mun downille oli paras olla syntymättä.
Meinaatko, että kaikki abortoidut downit olisivat yhtä "hyvätasoisia"?
Kertakaikkiaan typerä aloitus.
Eipä silti kaduta, vaikka joku jaksaakin olla hyvä vanhempi kehitysvammaiselle, niin se ei tarkoita etteikö abortti olisi oikea vaihtoehto joillekin. Lisäksi nämä tapaukset ovat aika hyvä-asteisia, kertojan siitä jo lasten harrastukset (tietokoneet, soittaminen, taide ym.) ja elossa pysyminen ylä-asteelle saakka.
Down voi olla vanhemmilleen rakas ja päivänsäde ja ties mitä, mutta yhteiskunnalle hän on taakka siinä missä taparikollinen tai pitkäaikaistyöttömäksi maahan tuleva pakolainen. Hän ei kykene milloinkaan itsenäiseen elämään tai tulemaan oikeasti tuottavaksi yksilöksi.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 11:37"]
Down voi olla vanhemmilleen rakas ja päivänsäde ja ties mitä, mutta yhteiskunnalle hän on taakka siinä missä taparikollinen tai pitkäaikaistyöttömäksi maahan tuleva pakolainen. Hän ei kykene milloinkaan itsenäiseen elämään tai tulemaan oikeasti tuottavaksi yksilöksi.
[/quote]
kerro toki kuinka tuottava yksilö olet itse
En ole abortoinut downia, mutta niin tekisin, jos tilanne tulisi eteen.
Eipä silti kaduta, vaikka joku jaksaakin olla hyvä vanhempi kehitysvammaiselle, niin se ei tarkoita etteikö abortti olisi oikea vaihtoehto joillekin. Lisäksi nämä tapaukset ovat aika hyvä-asteisia, kertojan siitä jo lasten harrastukset (tietokoneet, soittaminen, taide ym.) ja elossa pysyminen ylä-asteelle saakka.
[/quote]
Ja tämä hyvätasoisuus sopivasti unohdetaan aina kun keskustellaan downien oikeudesta elää. Aborttiin vain kehoitetaan /painostetaan ja haukutaan jos joku ei sitä halua tehdä.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 11:44"]
Eipä noista 9 vuotta vanhemmista lapsista ollut ainuttakaan kuvaa.
[/quote]
Onpas, et vain osaa katsoa. Ekan kuvan kohdalla liikutat palkkia niin tulee kuva.
Tylsä human interest -juttu. En tiedä, mitä tuosta pitäisi ajatella?
Olen entistä iloisempi ratkaisustani. Olen jo yhden nettomaksajan tänne synnyttänyt, se riittäköön.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 11:40"]
[/quote]
kerro toki kuinka tuottava yksilö olet itse
[/quote]
En tarvitse edunvalvojaa tai ympärivuorokautista valvontaa asuntolassa. Tienaan palkkani ja maksan veroni. Elätän perheeni ilman sossua.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 11:46"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 11:37"]
[/quote]
Ja tämä hyvätasoisuus sopivasti unohdetaan aina kun keskustellaan downien oikeudesta elää. Aborttiin vain kehoitetaan /painostetaan ja haukutaan jos joku ei sitä halua tehdä.
[/quote]
Kehottaminen ei ole painostusta ja tämä EI ole mikään yleinen Down- lapsen taso. Abortin vastustajat taas sopivasti unohtaa sen, kun keskustellaan vanhempien ja sisarusten hyvinvoinnista mahdollisen hyvin vaikeavammaisen ja sydänvikaisen lapsen aiheuttamasta murheesta ja taakasta. Abortoimattomuuten vain painostetaan välittämättä kenenkään hyvinvloinnista vauvan syntymän jälkeen.
.
Ainakin meillä näkyi jo hyvin varhain häikkää sydämessä ja kasvoissa mahdollisuutta suun epämuodustumaan, lääkäri ei ollut siitä täysin varma. Ei siitä olisi kasvanut ylä-asteelle asti noin hyvinvoivaa, tuo on propagandaa toiseen suuntaan.
Voi voi. Eihän down ole mikään paha juttu. Paljon vaikeammin vammainen lapsi voi syntyä ilman että sitä mikään tutkimus etukäteen kertoo. Kyllä tuo taso menee juuri noin: pieni osa downeista on vaikeasti kehitysvammaisia. Aborttiin tietenkin joutuu kaikentasoisia, koska ei punktio vamman vaikeutta kerro. Tosi noloa, jos joku niin luulee.
Itseasiassa vain hyvin pieni osa downeista on elinkelpoisia. Suurin osa keskeytyy heti raskauden alussa. Down ei usein ole mikään pikkuongelma vaan siihen liittyy hyvin paljon liitännäissairauksia.
Niin mitäs tuosta?