Ihmettelevätkö muut sinkkuuttanne?
Alkaa korpeamaan, uusille tuttavuudelle sinkkuuteni tuntuu olevan yllätys ja sellainen, johon joku (minua ei suuremmin tunteva) yrittää keksiä "syitä". Usein sitä kysytään suoraan, että no miksi olet sinkku. Useimmiten miehet, mutta alkaa tässä iässä naisiltakin saamaan kummeksivia katseita.
Miksei ihmiset pidä huolta vaan omista asioistaan, pitäiskö mun alkaa kysellä muilta, no miks sä olet parisuhteessa? Ihanaa kun omaa epäonnistumista hierotaan aina naamaan joka käänteessä :D
Kommentit (110)
No aiemmin on ihmetellyt, enää ei ihmettele kukaan. Olkaa tyytyväisiä niinkauan kun sitä kestää.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 21:29"]
Minua taas korpeaa sinkkukaverit, jotka tuskin muusta voivat puhuakaan kuin omasta sinkkuudestaan, jota vatvovat loputtomiin. Pari kaveria nimenomaan ylläolevaan tyyliin, eli luuleeko kaikki, että se tekee heistä huonomman tai miksi jonkun parisuhdestatuksen pitäisi kuulua kenellekään. Todella pitkästyttävää. Mitä moiseen voi vastata?
[/quote]
Itse varmaan vastaisin sinkkuudestaan valittajalle, että löydät kyllä vielä jonkun kun olet noin kaunis/kiva/hauska tms. Aina jotakin myönteistä ja kannustavaa, vaikka kliseiseltä kuulostaisikin.
Itse kuulen kannustavia kommentteja ihan pyytämättäkin, vaikka en ikinä valita sinkkuuttani. Aina joku muu ottaa sen esiin utelemalla ja ihmettelemällä.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 20:06"]
naiset ei kysy koska tajuavat itsekin miksei viehättävä nainen välttämättä saa seuraa, moni mies tuntuu luulevan että nainen saa parin sormia napsauttamalla ja jos on vielä hyvännäköinen ja kiva niin saa valita parhaat päältä
[/quote]
No mutta kerro minulle miehelle, miksi näin on! Minä en aidosti ymmärrä, mikä tämä mystinen syy on, joka estää viehättävää naista saamasta seuraa.
Joku oli aikaisemmin vinkannut hypergamiasta, googlasin ja myönnän että siinä voi olla perää.. -A30
Joo asia vaan pahenee omalla kohdalla sillä olen tällä hetkellä raskaana. Jokatoinen vähintään kysyy miten aijon selvitä yksinhuoltajuudesta ja utelee yksityiskohtia lapsen isästä joka ei lapsen elämään, tai minunkaan, tule enään vaikuttamaan. Ikävää verestää haavojani.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 17:16"]
Moni on tuonut esille tuon miesten ihmettelyn ja mitä oon huomannut, niin ne on nimenomaan ne varatut miehet jotka ei sitä meinaa millään uskoa.
[/quote]
Jep, viimeksi tänään.
Olen onnellisesti naimisissa, mutta ennen mieheni kohtaamista olin pitkään sinkku. Ja kyllä sain asiasta kuulla.
"Eikö sinulla vieläkään ole ketään?"
"Kyllä sinun pitäisi pian löytää mies, koska biologinen kello tikittää ja kohta et voi saada enää lapsia."
"Ei kannata olla liian ronkeli tai luu jää vain käteen."
"Sulla on liian epärealistiset odotukset miehen suhteen, sun täytyy laskeutua maanpinnalle."
"Ehkä miehet pelkää sua?"
"Säälin sua, äitiys on niin ihanaa. Mutta saat vahtia meidän lapsia, niin et jää kokonaan paitsi."
"Sä et varmaan koskaan tule löytämään miestä."
Monta kertaa itkin näitä kommentteja. Ne sattui. Etenkin henkilökohtaisuuksiin meneminen. Tuntui kuin olisin vapaata riistaa parisuhteessa eläville ja mua sai ruotia ja ristikuulustella. Tyyliin, jossakin on vika ja se vika on löydettävä. Mua myös "naitettiin" milloin kenellekin (näitä ei haitannut edes 20 vuoden ikäero...) ja välillä muiden mieliksi suostuin sokkotreffeille.
Kun mieheni tapasin ja suhde syventyi (ensimmäinen seurustelusuhteeni muuten), en kertonut tästä muille kuin perheen jäsenille. Edes ystävät eivät tienneet, mitä elämässäni oli tapahtumassa. Yhtenä päivänä sormus ilmestyi vasempaan nimettömääni ja lähetin tekstiviestin, että parin kk kuluttua häät. Muuta en edelleenkään kertonut. Häihin kutsuimme vain perheen ja lähimmät sukulaiset. Mulla oli vain mitta niin täynnä sitä kohtelua, minkä sain osakseni sinkkuna ystävä- ja tuttavapiirissäni.
Sori, laitoin kyllä kappalejaot, mutta jostain syystä ne ei näy julkaisemisen jälkeen. Kännykällä siis näpyttelen.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 21:48"]
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 20:06"]
naiset ei kysy koska tajuavat itsekin miksei viehättävä nainen välttämättä saa seuraa, moni mies tuntuu luulevan että nainen saa parin sormia napsauttamalla ja jos on vielä hyvännäköinen ja kiva niin saa valita parhaat päältä
[/quote]
No mutta kerro minulle miehelle, miksi näin on! Minä en aidosti ymmärrä, mikä tämä mystinen syy on, joka estää viehättävää naista saamasta seuraa.
[/quote]
Omalla kohdallani iso osa ongelmaa on, että en ole viehättävä. Olen ihan tavis, en missään tapauksissa söpö tai kaunis. Mulla on myös se kuuluisa resting bitch face. En ole luonteeltanikaan viehättävä sillä tavalla mistä miehet pitävät. En ole iloinen feminiininen hymyssä suin kujertelija, vaan ennemminkin vakavamielinen ja ujohko tosikko, jonka huumori on karkeaa ja kyynistä. Ja lisäksi olen krantuhko, tällä hetkellä en tunne yhtäkään miestä, jonka kanssa haluaisin lähteä treffeille tms. (Ja koska olen ujo niin en uskaltaisi lähteä kiinnostavankaan kanssa tai ainakin kusisin ne tuijottelemalla seinille).
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 21:48"]
[/quote]
Ei kaikki ulkoisesti viehättävät saa helposti seuraa. Minä olin ainakin nuorempana sitä, ja minua katsottiin kyllä perään ja minuun ihastuttiin ulkonäköni takia, mutta sitten kun paljastui, että olenkin vakavaluontoinen, sisäänpäinkääntynyt ja tylsä, niin eipä enää kiinnostanut. Kertapanoksi olisin kelvannut hyvinkin monelle mutta minua ei taas sellainen ole koskaan kiinnostanut.