Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen lapsellinen mökötys ja kiukuttelu seksistä.

Vierailija
11.01.2022 |

Ärsyttää kun mies vaipuu ihan taaperon tasolle aina jos edellisestä seksikerrasta ehtii hänen mielestään vierähtää liian pitkä aika. Tämä tapahtuu yleensä siinä vaiheessa jos ehtii kulua noin 8-9päivää ilman seksiä. Sanottakoon, että meillä on pieniä lapsia ja arki aika kuluttavaa, joten se mielestäni vähän selittää noita "pitkiä" taukoja. Ikinä ei varmasti ole kahta viikkoa mennyt ilman kuitenkaan. Se mikä eniten hämmästyttää on kuinka nopea tämä miehen mielialamuutos on, tänään kaikki ihan jees ja normaalisti, rento tunnelma yms, mutta seuraavana päivänä rentouden tilalle on tullut äksyilevä aikuistaapero. Mies ei ymmärrä sitäkään, että tuo käytös on siinä määrin vittumaista ja ärsyttävää, että vie kyllä loputkin halut. Onko muilla tämmöisiä aikuistaaperoita miehenä? Tai haluaisiko joku mies selittää voiko seksin "puute" laukaista ihan yhtäkkiä jonkun raivomoodin?

Kommentit (3538)

Vierailija
2421/3538 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä jalkovälivärkissä on niin ihmeellistä ettei sitä voi pyllistää? Kai sinä itse saat jalkahoitoa tai hierontaa puolin ja toisin. Jos olet kipeä niin saat apua. Seksi on ihan normaali osa elämää. On epänormaalia jos sitä ei ole.

No siinä mättää se, että mun täytyy kiihottua penetraatiota varten tai se sattuu niin paljon, että potkisin naamaan, jos runtelisi jalkojani tai mitä muuta tahansa ruumiinosaa sitä varten. Ja sitten jos mies vaan käyttää mua spermasäiliönä ja jättää kiihottuneena tyydyttämättä, koska seksi on vaan miehen tyydyttämistä, niin mua ei saa ärsyttää koska nainen on vaan miehen käyttötavara.

Ymmärrätkö, että naisessa ei ole mitään vikaa, jos ei halua jatkuvasti suostua tuollaiseen rääkkiin?

Ai että no sitten voin vaan hoidella kädellä itteni. NO NIIN SITTEN VOI SE MIESKIN

Huh huh, onneksi mulla on mies joka haluaa tyydyttää naisensa, ja sen takia sen ei tarvitse puutetta kärsiä...

Vaikutat kyllä niin kylmältä ja kovalta, että mahtaakohan miehesi olla koskaan kokenut sellaista orkkua, että tuntuu niinkuin selkäranka sulaisi ja valuisi lakanalle? Yleensähän jos mies saa tyydytettyä naisen, ei ole miehelle itselleen lähellekään parasta seksiä mitä voisi saada.

Joo, kaltaisesi itsekkäät miniminä-r*nkkarit ei niin tykkää siitä, että partnerikin nauttii. Näköjään päinvastoin.

Huomaatko että naiset ovat itsekkäitä miniminä-r*nkkareita? Ainakin määritelmäsi mukaan.

Vierailija
2422/3538 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten ei kannata etsiä vaimoiksi siveellisiä, kunnollisia ja fiksuja naisia, jos ei osaa naisessa muuta arvostaa kuin seksiä. Silloin kannattaa valita se antelias pubiruusu tai naida se maksullinen nainen, jota käy muutenkin jyystämässä. Sillä fiksulla äitityypillä on muutakin elämää kuin miettiä aina miehen tarpeita ja miellyttämistä. Tai ainakin se odottaa asioissa vastavuoroisuutta.

Ei se seksihalukkuus taida mistään siveellisyydestä, kunnollisuudesta tai älystä riippua saatika näkyä.

Kunnollinen ja fiksu ihminen vaatii hyvää kohtelua ja tasa-arvoa parisuhteessa. Jos ei niihin kykene, ei parisuhteella ole tulevaisuutta. Seksi loppuu ensin, sitten parisuhde. Haluja varmasti on. Niitä lähdetään sitten toteuttamaan paremmassa parisuhteessa. Emme elä enää yhteiskunnassa, jossa seksi on lähtökohtaisesti miehen oikeus, jota saadaan ihan vaan koska ollaan parisuhteessa.

Juurikin näin. Naisen halu on yleensä responsiivista. Jos mun mies käyttäytyy rumasti, pimpero kuivuu kuin sahara enkä mä voi sille mitään.

Sama juttu! Jos nainen ei tee kuten käsken niin mä en vain saa osoitettua hellyyttä.

Sun ongelma onkin sitten hankalampi. On helpompi löytää tunne-elämältään kypsä ja mukava ihminen kuin joku joka tottelee käskystä. Onnea kuitenkin etsintään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2423/3538 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläistä on meillä aina kun mies tule kotiin enkä saa edes rauhassa huolehtia kodin siisteydestä!

Vierailija
2424/3538 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua seksiä mieheni kanssa. En muidenkaan miesten enkä kenenkään kanssa. Ajatus seksistä tuntuu inhottavalta tai minimissäänkin yhdentekevältä.

Harrastan seksiä silti kaksi kertaa viikossa, sillä pidetään perherauha yllä. Muuten meillä on kuin ap:lla, jatkuvaa mököttämistä, tiuskimista ja vetäytymistä.  Miksi en halua? Ensimmäisinä vuosina seksiä oli joka päivä vähintään kerran, useimmiten montakin kertaa. Ihan sama, oliko menkat, olinko sairaana tai väsynyt, se ei miestä kiinnostanut. Opin siihen, että annan miehen möyriä sisälläni, mikä tuntui inhottavalta ja vastenmieliseltä. Muuten mies paiskoi tavaroita, painosti ja pakotti seksiin. En osannut toimia muuten, koska mies käytti valtaa, mitä en ymmärtänyt.

Masennuksen ja terapian jälkeen olen oppinut tunnistamaan rajani ja tiedostamaan sen, että kukaan ei saa käyttää kehoani hyväkseen ilman omaa haluani. Pystyn sanomaan ei, mutta en sano aina, koska pidän perhesopua tärkeänä. Kaksi kertaa viikossa suostun, se riittää miehelle vaikka enemmänkin haluaisi. Hän pitää minua haluttavana ja puhuu seksistä jatkuvasti. Minulle se on yhdentekevä toimitus, itse en tunne halua. Oma seksuaalisuuteni on rikki. Miksi en  eroa. Koska lapset, elintaso ja muuten mukava elämä.

Kiitos että kerrot näin rehellisesti miten asia meillä monilla muillakin naisilla kotona on.

Ole hyvä, mies, ja mieti ettei teilläkin olisi onglema juuri tämä?

Vierailija
2425/3538 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten ei kannata etsiä vaimoiksi siveellisiä, kunnollisia ja fiksuja naisia, jos ei osaa naisessa muuta arvostaa kuin seksiä. Silloin kannattaa valita se antelias pubiruusu tai naida se maksullinen nainen, jota käy muutenkin jyystämässä. Sillä fiksulla äitityypillä on muutakin elämää kuin miettiä aina miehen tarpeita ja miellyttämistä. Tai ainakin se odottaa asioissa vastavuoroisuutta.

Ei se seksihalukkuus taida mistään siveellisyydestä, kunnollisuudesta tai älystä riippua saatika näkyä.

Kunnollinen ja fiksu ihminen vaatii hyvää kohtelua ja tasa-arvoa parisuhteessa. Jos ei niihin kykene, ei parisuhteella ole tulevaisuutta. Seksi loppuu ensin, sitten parisuhde. Haluja varmasti on. Niitä lähdetään sitten toteuttamaan paremmassa parisuhteessa. Emme elä enää yhteiskunnassa, jossa seksi on lähtökohtaisesti miehen oikeus, jota saadaan ihan vaan koska ollaan parisuhteessa.

Juurikin näin. Naisen halu on yleensä responsiivista. Jos mun mies käyttäytyy rumasti, pimpero kuivuu kuin sahara enkä mä voi sille mitään.

Tämäkin vielä! Niin uskomatonta kun miehet valittaa että nainen muka "pihtaa" ihan vaan v*ttuillakseen jos on jotain kärhämää. Miten vaikeaa on tajuta ettei se ole mikään kostotapa, vaan seksiä ei oikeasti tee mieli jos toiselle on vihainen tai loukkaantunut?

Onko päivää jolloin nainen ei ole vihainen tai loukkaantunut? Mitäs jos sillä tuli mieleen mitä sen exä sanoi 12 vuotta aikaisemmin tammikuussa 2010?

Vierailija
2426/3538 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu! Jos nainen ei tee kuten käsken niin mä en vain saa osoitettua hellyyttä.

Sun ongelma onkin sitten hankalampi. On helpompi löytää tunne-elämältään kypsä ja mukava ihminen kuin joku joka tottelee käskystä. Onnea kuitenkin etsintään.

Ei, vaan haluni osoittaa hellyttä on responsiivista. Jos nainen käyttäytyy rumasti (ei tee kuten käsken), haluni halata kuivuu kuin sahara enkä voi sille mitään.

Vierailija
2427/3538 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mun lapsetkaan saa kiukuttelemalla mitään, miksi aikuinen mieskään? Jos jotain intiimiä haluaa minulta, niin sopii ehdottaa tai pyytää kauniisti.

Miehet, ottakaa mallia. Sitten kun nainen haluaa niin se tulee uuden PS5 pelin kanssa lirkuttelemaan (tai on ilman!)

Olet kyllä hämmentävän lapsellinen kommentoija. Pystyn käymään lasteni kanssa fiksumpia keskusteluja kuin mihin sinä tunnut kykenevän. Jäätkö tosielämässäkin aina vänkäämään jotain täysin triviaalia kärjistystä keskusteluissa?

Vierailija
2428/3538 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei parisuhteessa voi käskyttää, koska kumpikaan ei ole toistansa ylempänä. 

-N

Vierailija
2429/3538 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mun lapsetkaan saa kiukuttelemalla mitään, miksi aikuinen mieskään? Jos jotain intiimiä haluaa minulta, niin sopii ehdottaa tai pyytää kauniisti.

Miehet, ottakaa mallia. Sitten kun nainen haluaa niin se tulee uuden PS5 pelin kanssa lirkuttelemaan (tai on ilman!)

Sen verran miehiä tunnen, että lahjoittamalla miehelle uuden PS5 pelin, seksiä ei ole luvassa päiväkausiin eli, miksi edes yrittää, kun lahjoillakaan ei lohkea?

Vierailija
2430/3538 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sellainen munakas kone. Tiiäkkö.? Töpseli seinään, ja laite vispaa ihanasti, nousee ja laskee ja sinä istut sen päällä, ihanasti ratsastelet omaa haluamaasi tahtia. .  Se laite ei sano, että en halua ja en jaksa.  Niitä on netissä myytävänä, säästät liittosi ja kumppanisi ihmettelee sitten, että mikähän sillä on, kun on noin tyytyväinen aina.   Pian hän alkaa kyselemään, mikä on tyytyväisyyden takana, sitten paljastat, että tämä laite ei marise.   Rakkautta on  myös tämä.

Vierailija
2431/3538 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen verran miehiä tunnen, että lahjoittamalla miehelle uuden PS5 pelin, seksiä ei ole luvassa päiväkausiin eli, miksi edes yrittää, kun lahjoillakaan ei lohkea?

Tässä syy miksi mies ei tuo kukkia

Vierailija
2432/3538 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei parisuhteessa voi käskyttää, koska kumpikaan ei ole toistansa ylempänä. 

-N

Tee kuten haluan tai käyttäydyt rumasti ja pimperoni kuivuu.

Vierailija
2433/3538 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sad face kirjoitti:

Hyvin usein nähty tapaus on, että parisuhteessa suhde ja seksielämä kuivuu kasaan lapsiarjen, riitojen, jne myötä ja otetaan ennemmin ero kuin tehdään asialle mitään. Eron jälkeen onkin usein viikko "omaa aikaa", jolloin varsinkin muutama tuntemani äiti ottanut ns. "ilon irti". On erilaisia fuckbuddeja ja friends with benefitsejä, joiden kanssa vietetään hotelliviikonloppuja loputtomasti naiden, jotta jaksaa sitten taas lasten kanssa oman viikon. Tätä sitten hehkutetaan kavereille samalla kun haukutaan millainen kusipää exä on ja kuinka hankalaa on jos se ei jousta hoitoviikoista kun olisi kiva lomamatka tulossa uuden säädön kanssa. Yhtä poikkeusta lukuunottamatta nämä tuntemani ex-miehet eivät täytä tätä kriteeriä. Ennemminkin ovat olleet tosi kilttejä, mukavia ja lapsirakkaita ja varmasti laittaneet lapsen edun edelle kaikessa. Nämä fb:t ja säädöt ovatkin sitten pääasiassa täysin erilaisia, ennemminkin itseään täynnä olevia mulkkuja.

Ja ennen kuin joku tilittää, että siellä taas joku yh-iskä valittaa niin ei, en ole yh enkä edes iskä tai äiti. Vain surullinen sivustaseuraaja, joka säälii väliinjääviä lapsia.

Ihan turhaan olet surullinen. Ettet olisi kuitenkin kateellinen ;)

Omat lapseni on jo aikuisia, ja ai että miten nautin seksistä useiden eri miesten kanssa silloin kun lapset olivat isällään (tai mummolassa).

Mulla oli useita fwb-suhteita rinnakkain, ja ikinä ei tarvinnut olla yksin tai huonossa seurassa. Vieläkin hymyilyttää miten ihanaa silloin oli, villejä öitä, kuumaa hekumaa. 

Eihän sitä loputtomiin tietysti jaksanut, joten päätin sitten mennä yhteen ihan mukavan perusjampan kanssa, ja nyt on tätä onnea takana 8 vuotta :)

En ymmärrä miten lapsia voisi edes vahingoittaa se että he viettävät aikaa myös isän luona. Saati että se aiheuttaisi oikein surua jossain randomtyypissä.

Omat lapseni ainakin nauttivat myös isänsä seurasta.

Vierailija
2434/3538 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta kertoo tunteista, olisin enemmän huolissaan jos ei välittäisi pihtaamisesta ollenkaan vuodesta toiseen.

Vierailija
2435/3538 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sad face kirjoitti:

Hyvin usein nähty tapaus on, että parisuhteessa suhde ja seksielämä kuivuu kasaan lapsiarjen, riitojen, jne myötä ja otetaan ennemmin ero kuin tehdään asialle mitään. Eron jälkeen onkin usein viikko "omaa aikaa", jolloin varsinkin muutama tuntemani äiti ottanut ns. "ilon irti". On erilaisia fuckbuddeja ja friends with benefitsejä, joiden kanssa vietetään hotelliviikonloppuja loputtomasti naiden, jotta jaksaa sitten taas lasten kanssa oman viikon. Tätä sitten hehkutetaan kavereille samalla kun haukutaan millainen kusipää exä on ja kuinka hankalaa on jos se ei jousta hoitoviikoista kun olisi kiva lomamatka tulossa uuden säädön kanssa. Yhtä poikkeusta lukuunottamatta nämä tuntemani ex-miehet eivät täytä tätä kriteeriä. Ennemminkin ovat olleet tosi kilttejä, mukavia ja lapsirakkaita ja varmasti laittaneet lapsen edun edelle kaikessa. Nämä fb:t ja säädöt ovatkin sitten pääasiassa täysin erilaisia, ennemminkin itseään täynnä olevia mulkkuja.

Ja ennen kuin joku tilittää, että siellä taas joku yh-iskä valittaa niin ei, en ole yh enkä edes iskä tai äiti. Vain surullinen sivustaseuraaja, joka säälii väliinjääviä lapsia.

Moralisointi on aina helppoa. En ihan ymmärrä, mitä pahaa on seksin harrastamisessa eron jälkeen, kun sen tekee lapsivapailla viikoilla. Onhan se ihanaa ja kännittävää uusien miesten kanssa - tietenkin. Enkä ymmärrä, mistä sinä pystyt arvioimaan näiden säätöjen kusipäisyyttä. Itse harrastan oikein mielelläni seksiä kun lapset ovat isällään. Hän on ihan kiva isä heille, mutta minulle oli huono puoliso. Se ei liity millään tavalla siihen, onko minun ok vai ei harrastaa seksiä juuri siten kuin haluan.

Lähinnä pointti tässä oli se, että aiempien suhteiden annettiin kuivua kasaan melko helposti ja lapsia ei juuri ajateltu. Ja tiedän tämän läheltä seuranneena. Oli 30-v kriisiä, kipuilua oman ajan puutteesta, puuttuvista kokemuksista jne. Valitettavasti nämä naiset halusivat lapsilleen hyvän isän, mutta halusivatkin itselleen silti enemmän seikkailua ja erilaisia seksikokemuksia. Ja valitettavasti tiedän ja tunnenkin näitä fb:ja ja säätöjä ja voin allekirjoittaa, etteivät ainakaan ole parisuhdemateriaalia.

Siis miksi ihmeessä seksiä saisi harrastaa vain miesten kanssa jotka ovat "hyvää parisuhdemateriaalia"?? Eihän paneskelulla ole mitään tekemistä tuon kanssa.

Tuskin kukaan eroaa siksi että saisi "erilaisia seksikokemuksia" :D

Vierailija
2436/3538 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta kertoo tunteista, olisin enemmän huolissaan jos ei välittäisi pihtaamisesta ollenkaan vuodesta toiseen.

Miksi? Nautitko siitä että mies kärsii? Yhdyntä on sellainen triviaali homma jonka kuka tahansa vahvaluontoinen pystyy jättämään taakseen.

poprnhub riittää 

Vierailija
2437/3538 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vispaamislaite on aina parasta ostaa jos epäselvyyttä, että saako tarpeeksi.  Aina voi kokeilla uuttakin, eikä kitistä turhaa.  Ei tarvi loukata toinen toista, odotatte vaikka, että puoliso on tulossa kotiin, ja avaa oven ja te olette laitteen kanssa makuuhuoneessa, kyllä loppuu puolison kitinä, että en jaksa tai en nyt halua, laite jaksaa ja aina on valmiina, jos on sitten mustasukkainen, saa olla sille vispaamiskoneelle...!  Laitteen kun ostaa, se jaksaa, jaksatte sitten molemmat kun laite tekee hommat.  Helppoa eikö totta.   Nauttikaa elämästä.   Ei kannata seksistä riidellä...! 

Vierailija
2438/3538 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vispaamislaite on ihana kirjoitti:

Vispaamislaite on aina parasta ostaa jos epäselvyyttä, että saako tarpeeksi.  Aina voi kokeilla uuttakin, eikä kitistä turhaa.  Ei tarvi loukata toinen toista, odotatte vaikka, että puoliso on tulossa kotiin, ja avaa oven ja te olette laitteen kanssa makuuhuoneessa, kyllä loppuu puolison kitinä, että en jaksa tai en nyt halua, laite jaksaa ja aina on valmiina, jos on sitten mustasukkainen, saa olla sille vispaamiskoneelle...!  Laitteen kun ostaa, se jaksaa, jaksatte sitten molemmat kun laite tekee hommat.  Helppoa eikö totta.   Nauttikaa elämästä.   Ei kannata seksistä riidellä...! 

Googlaa nyt edes mistä laitteesta on kyse, osaat kyllä

Vierailija
2439/3538 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä syy miksi mies ei tuo kukkia

Innostuuko mies, jos hän saa pleikkarin ja se laitetaan olohuoneen pöydälle, josta mies saa sitä ihailla? Sillä pelataan yhtä paljon kuin kukkakimpulla.

Vierailija
2440/3538 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä. Juurikin siveellinen, kunnollinen ja fiksu nainen ei ole kuluttanut seksuaalista mielenkiintoaan jakamalla persettä puolelle Suomea. Anteliaalla pubiruusulla värkin herkkyys on samaa tasoa kuin näillä sosiopaateilla lämpimät tunteet miehiä kohtaan, eli on täysin tunnoton.

Fiksulla äitityypillä on niin luontaista pitää erillään se, että on lapsilleen äiti ja miehelleen vaimo, paras ystävä ja rakastajatar. Hän ymmärtää myös, ettei rakastelu ole miehen miellyttämistä, vaan kuuluu vaimonkin luontaisiin tarpeisiin. Fiksu nainen ei myöskään edes mieti käyvänsä vaihtokauppaa ns. koti"töillä" ja rakastelulla. Ja tietysti fiksu nainen ei pidä kevyitä kodin perusjuttuja työnä, vaan arjen pikku askareina, joista vain patalaiskat suomimammat jaksavat ruikuttaa joka ikinen päivä mammafoorumilla, kuten tänäänkin.

Miten pitkään teidän parisuhde on kestänyt?

Et tule saamaan tähän vastausta. Aasialaisen siipalla on tapana kadota kuin pieru [sic!] Saharaan, kun se jää kiinni siitä, ettei muista omia satuilujaan (liiton kesto, lasten määrä) tai ihan siloista asiavirheistä. Eivät nimittäin vaimonsa kanssa tiedä sitäkään, koska lapset pääsevät peruskoulusta.

Hetken mykkäkoulun jälkeen tänne tulee sivupersoona, nartuttelija, ja myöhemmin alkaa eritteiden roiskinta. Joka ilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän