Koko Suomi leipoo 2022
Uusi kausi alkoi. Kivaa. Ekan jakson perusteella sanoisin, että taitavia kilpailijoita kisassa. Mutta tuomarit ois voinu vaihtaa tälle kaudelle.
Kommentit (687)
Eikö tuo juontaja voi laittaa päälle ns. normaaleja vaatteita noiden aamutakkivirityksien sijaan? Näyttävät aika oudoilta leivontaohjelmassa, varsinkin kun muut pukeutuvat tavallisesti.
Tänään 28.2. rumia tuotoksia. kaikki näyttää niin arkiselta, leivonnaiset, essut, keittiö ym. Ja tuomarin ruutuflanellipaita.
Oikea putosi. Häntähän suosittiin teknisessä, kun hyväksyttiin leivonnaisten tarjoaminen uunipellillä. Uunipelti on kuuma, ja leivonnaiset kypsyivät siinä koko ajan, etua tuli, kun aikaa paistamiseen oli kaikilla liian vähän.
Mariamin paluu oli ihan turha, mitään erityistä hän ei saanut aikaan.
Ärsyttää suunnattomasti Kukkohovin nenänönötys ääni, mikä sillä on ettei saa nokkaansa auki.
Ihmetyttää melkoisesti, että baklava on niin tuntematon tuote leivontaa harrastaville. Kyllä se sen verran tunnettu tuote on, että pitäisi tietää miltä se näyttää ja maistuu.
vegaaninen "vippingkriim"
Miksei voi puhua suomea? :I
Ex-tuomari on tän uusimman jakson Minttu
Vierailija kirjoitti:
vegaaninen "vippingkriim"
Miksei voi puhua suomea? :I
Koska se on raaka-aineen nimi, jonka valmistaja on määritellyt.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo juontaja voi laittaa päälle ns. normaaleja vaatteita noiden aamutakkivirityksien sijaan? Näyttävät aika oudoilta leivontaohjelmassa, varsinkin kun muut pukeutuvat tavallisesti.
Minusta monet olleet ihan nättejä luomuksia. Ne on olleet enimmäkseen mekkoja eikä mitään aamu tai kylpytakkeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puvustaja/stailisti vaihtoon! Mikä toi violetti asu oli?
Rauhoituppas nyt kulta pieni, eikö nukkumaanmenoaikasi jo lähesty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse.
Mitäpä jos katsoisit peiliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta monet olleet ihan nättejä luomuksia. Ne on olleet enimmäkseen mekkoja eikä mitään aamu tai kylpytakkeja.
Kauniita vaatteita Annella on, korostavat hänen säteilevää olemustaan.
Vierailija kirjoitti:
Semifinaalitehtävä ja leipojat ei selviä edes perus tartaleteista.
Ehkä se, ettei selviä, kertoo siitä, että aikaa tosiaan on liian vähän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Spoiler alert!
Eivätkö edes tuomarit tiedä, millainen jälkiruoka on baklawa? Nythän ohjeiden mukaan tuli pikkuleipa, jossa on pähkinöitä täytteenä.
Olen syönyt baklawaa, tehnyt sitä itse ja katsellut kun ammattitaitoinen chef teki baklawaa.
Taikina on filo taikina, jonka arkit liimataan kiinni toisiinsa sulaneella voilla. Täytteeksi erilaisia pähkinöitä ja kanelia mausteeksi. Kun baklawa on paistettu päälle sivellään kylmä sokerisiirappi. Se on tehty soketeista, vedestä, sitruunamehusta ja appelsiininkukkavedestä, joka voidaan korvata ruusunkukkavedellä.
Brittien vastaavassa ohjelmassa tehtiin myös baklawaa ja kilpailijat tekivät itse filotaikinan. En usko että suomalaisten kilpailijoiden taidot olisivat siihen riittäneet.
Spoiler jatkuu
En tiedä mitään baklawasta mutta eikö ne kilpailijat ainakin puhuneet tekevänsä filotaikinaa?
Ei tuo kyllä filotaikinalta näyttänyt! Filo on paperinohutta vaaleata ja niitä laitetaan todella useita kerroksia ja kerrosten väliin sulatettua voita tai ”ghee”. Ei rypsiöljyä niinkuin ohjelmassa.
Valmis baklawa on kullankeltaista ja kiiltävää. Kylmä siirappi kaadetaan kuuman baklawan päälle näin niistä tulee rapeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse.
Mitäpä jos katsoisit peiliin.
Mitä väliä jonkun kommentoijan ulkonäöllä on?
Mäkin ihmettelin baklavaa. Sehän tehdään filotaikinaan ja on ihan paperinohutta. Ja ne baklavat, mitkä mä oo syönyt, on pieniä neliönmallisia eikä rullattuja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semifinaalitehtävä ja leipojat ei selviä edes perus tartaleteista.
Ehkä se, ettei selviä, kertoo siitä, että aikaa tosiaan on liian vähän?
tai sitten nää on vaan hitaita. Ja suurin osa ei ymmärtänyt että leivokset pitää ottaa vuoasta heti lämpiminä, mutta nää vei oikein jääkaappiin niitä jäähtymään vuokineen päivineen.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin ihmettelin baklavaa. Sehän tehdään filotaikinaan ja on ihan paperinohutta. Ja ne baklavat, mitkä mä oo syönyt, on pieniä neliönmallisia eikä rullattuja
on niitä rullattujakin. Oon turkissa syönyt semmosia.
Minun mielestä Inkan pitsoineen ois pitäny pudota.
Vai finaaliko se jo on seuraavaksi? No harmi joka tapauksessa että tippui. Olis ollut finaaliainesta.