Koko Suomi leipoo 2022
Uusi kausi alkoi. Kivaa. Ekan jakson perusteella sanoisin, että taitavia kilpailijoita kisassa. Mutta tuomarit ois voinu vaihtaa tälle kaudelle.
Kommentit (687)
Ai niin herkullisia mutta lihottavia
Taitoa ja silmää leipomiseen tarvitaan. Juontajissa ei ole mitään vikaa, aivan puolueettomia. Anne K.on kuin leivos itsekkin.
Tekee mieli kokeilla sitä meksikolaista flan-kakkua.
Tylsät essut! Ja jääkaapit ihan no no. Ennen oli marimekkoa ja smegiä-värejä, iloa.
Tässä kaudessa eniten ihmetyttää lavasteet! Ihan super valjua ja tyhjää, niinku olisivat jossain peltihallissa. Somistajalle tullut kiire tai jäänyt supertiukka budjetti?
Kalpeaa ja hengetöntä. Tuotannon piikkiin menee, ohjaus, laikkaus, lavastus - halvalla tehty. Ei leipojien vika.
Tuomarit vie ilon tuosta ohjelmasta, he ovat hajuttomia, mauttomia ja happamia. Selvät suosikit myös heillä joita suosii ja päästävät jatkoon, vaikka tarjolla olisi vain perus pizzaa jonka jokainen kädellinen osaa tehdä.
Ja mikä idea on leipoa helteessä, jossa normaalisti kukaan ei koskaan leivo. Taidot eivät pääse esiin tuollaisissa olosuhteissa. Tuskin nuo tuomaritkaan suostuisi leipomaan kesähelteessä kermakakkuja.
Minä katson mielelläni kaikkenlaisia cooking programs mutta tämä suomalainen versio vastaavasta brittiohjelmasta on kyllä kuolettavan tylsä! Tuomarit kulkevat vierekkäin naama peruslukemilla, puhuvat monotonisella äänellä ”tuotteista” ja juontaja kuljeskelee päämäärättömästi kilpailijoiden seassa ja esittää lakonisia kommentteja.
Yleensä tällaiset showt ovat iloisia, tapahtumarikkaita ja opettavaisia. Tämä ei ole. Yritän keskittyä katsomaan mutta huomaan tekeväni kaikenlaista muuta niin hidastempoinen ohjelma on.
Mä en voisi syödä mitään sen yhden roikkuhihaisen leipomuksia.
Hihat oli koko ajan siinä taikinassa kiinni🤮
Toivottavasti Anne voittaa, hänellä on tasalaatuista ja hyvää jälkeä. Lisäksi hän on hyväntuulinen ja mukavanoloinen. Kaikista kilpailijoista ei voi sanoa samaa.
Minä toivon, että Laura voittaa. Nuorelle tälläinen voitto voisi olla tärkeä ja vaikuttava. Vaikka Lauralla on ollut paljon vähemmän aikaa harjoitella kuin esim Annella, hän on taitava ja hänellä on hyvä tapa työskennellä, tuomaritkin ovat häntä siitä kehuneet.
Nähtiinpä taas eilen, että jatkoon mennään muilla kuin leipomistaidoilla.
Siis millä perusteella tämä pudotettu valittiin?
Inka oli ensimmäisen tehtävän viimeinen, Miriam oli ensimmäisen tehtävän voittaja.
Toisessa tehtävässä Inka leipoo pizzaa, kyllä, pizzaa eikä ehdi edes saada yhtä pizzaa valmiiksi. Tästä huolimatta se on Miriam joka lähtee kotiin?!?
Ei pysty ymmärtämään tätä päätöstä koska olin koko jakson ajan täysin varma, että Inka on se kuka lähtee yli helpon pizza valinnan kanssa kotiin...
Paitsi että niin tuomarit kuin juontaja ovat umpitylsiä, myös kilpailijat käyttäytyvät ihmeellisesti kun heitä puhutellaan. Brittiversiossa kilpailijat katsovat vastatessaan yleensä kameraan tai kysyjään ja ovat hymyileviä ja reippaita. Suomiversiossa kilpailijat saattavat vain jatkaa työtään katse tiukasti kiinni taikinassa ja mumisevat sitten jotain. Lähinnä kai, että "kiire on, nyt ei ehdi". Veikkaan että briteissä yksi tiukka kriteeri kilpailijan valinnalle on osaamisen ohella esiintymiskyky.
Vierailija kirjoitti:
Inka oli ensimmäisen tehtävän viimeinen, Miriam oli ensimmäisen tehtävän voittaja.
Toisessa tehtävässä Inka leipoo pizzaa, kyllä, pizzaa eikä ehdi edes saada yhtä pizzaa valmiiksi. Tästä huolimatta se on Miriam joka lähtee kotiin?!?Ei pysty ymmärtämään tätä päätöstä koska olin koko jakson ajan täysin varma, että Inka on se kuka lähtee yli helpon pizza valinnan kanssa kotiin...
Ei ole kivaa minusta, että puhutaan jaksoista, joita ei ole näytetty tvssä.
Vierailija kirjoitti:
Nähtiinpä taas eilen, että jatkoon mennään muilla kuin leipomistaidoilla.
Ja ne muut taidot ovat...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisessa tehtävässä Inka leipoo pizzaa, kyllä, pizzaa eikä ehdi edes saada yhtä pizzaa valmiiksi. Tästä huolimatta se on Miriam joka lähtee kotiin?!?Ei pysty ymmärtämään tätä päätöstä koska olin koko jakson ajan täysin varma, että Inka on se kuka lähtee yli helpon pizza valinnan kanssa kotiin...
Pahoittelut, mutta uusin jakso on katsottavissa ilmaisena maikkarin palvelussa viikkoa ennen kuin se tulee televisiosta. Pitäisin tätä nykypäivänä normaalina julkaisuna ja jakso tulee vain viiveellä televisioon.
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että niin tuomarit kuin juontaja ovat umpitylsiä, myös kilpailijat käyttäytyvät ihmeellisesti kun heitä puhutellaan. Brittiversiossa kilpailijat katsovat vastatessaan yleensä kameraan tai kysyjään ja ovat hymyileviä ja reippaita. Suomiversiossa kilpailijat saattavat vain jatkaa työtään katse tiukasti kiinni taikinassa ja mumisevat sitten jotain. Lähinnä kai, että "kiire on, nyt ei ehdi". Veikkaan että briteissä yksi tiukka kriteeri kilpailijan valinnalle on osaamisen ohella esiintymiskyky.
Noilla on niin vähän aikaa ettei sitä varmaan haluta käyttää lörpöttelyyn. Jos nuo vielä asuu tuolla paikan päällä niin miksei sitä leipomisaikaa voisi olla enenmän!
Vierailija kirjoitti:
Kukkis Me Naisissa:
"Millainen olisi unelmiesi päivä?
Kukkis: "En ole kauhean vaativa. Minulle riittää päivä hyvien ystävien kanssa auringossa, hyvä dinneri ja tietoisuus siitä, että ei tarvitse heti palata arkeen. Koin sellaisen päivän hetki sitten Karibian-matkallani."
On kyllä vaatimatonta menoa ja vähään tyytyy Kukkis. Aurinkoa, hyvää ruokaa ja ystäviä KARIBIAN auringon alla. :-D Ei sillä, itsekin tykkään satsata tuollaiseen, mutta ei kyllä tulisi mieleenkään kuvailla, että minulle RIITTÄÄ tuollainen kun en ole kauhean vaativa. ;)
No eihän hän noin sanonut. Edellinen tuollainen päivä vaan sattui olemaan siellä matkan aikana, mutta ei hyvä pöivä edellytä sitä karibiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahoittelut, mutta uusin jakso on katsottavissa ilmaisena maikkarin palvelussa viikkoa ennen kuin se tulee televisiosta. Pitäisin tätä nykypäivänä normaalina julkaisuna ja jakso tulee vain viiveellä televisioon.
Tällaiset kommentoinnit on tapana aloittaa SPOILER -huomiolla. Itseänikin v*tuttaa kun tiedän nyt jo etukäteen kuka putoaa. Kyllä jokainen meistä varmaan tietää, että nuo jaksot on Maikkarin palvelussa viikkoa ennen, mutta silti moni haluaa säästää katselun sille viikolle, kun tulevat telkkarista. Toivottavasti opit kerrasta, etkä enää toimi näin!
Kukkis Me Naisissa:
"Millainen olisi unelmiesi päivä?
Kukkis: "En ole kauhean vaativa. Minulle riittää päivä hyvien ystävien kanssa auringossa, hyvä dinneri ja tietoisuus siitä, että ei tarvitse heti palata arkeen. Koin sellaisen päivän hetki sitten Karibian-matkallani."
On kyllä vaatimatonta menoa ja vähään tyytyy Kukkis. Aurinkoa, hyvää ruokaa ja ystäviä KARIBIAN auringon alla. :-D Ei sillä, itsekin tykkään satsata tuollaiseen, mutta ei kyllä tulisi mieleenkään kuvailla, että minulle RIITTÄÄ tuollainen kun en ole kauhean vaativa. ;)