Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ongelmana ystävän hääkutsu!!!

Vierailija
04.05.2015 |

Ystäväni menee naimisiin ja hääkutsun lopussa komeilee paljon parjattu tilinro, häämatkaa varten. Noh. Itse haluaisin viedä jotain muistotavaraa, mutta onhan se epäreilua paria kohtaan. Meitä on kolmen hengen perhe: minä, mies ja tyttö 1 v. Ongelmana on se lahjasumma. Mikä on hyvä määrä? Mietin 120 e eli 50+50+20, mutta kovin naftilta se tuntuu.. Paljonko tämän kokoisen perheen juhlakustannukset ovat? Minä en juo alkoholia tervetuliaismaljaa enempää ja mies on erittäin kohtuukäyttäjä. Olisiko tasan 200 e parempi. Jämpti summa? Mitä sinä laittaisit? 200e tilille ja kukat kortin kera? Miehen mielestä riittää 50e. Minusta taas se on naurettavan vähän! Auttakaa kokeneemmat!!

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

100e

Vierailija
2/65 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt ainakaan kukkia!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kortti sitten huono? Haluisin jotain pysyvää muistoa. Tosin en tiedä, että säilyttääkö hän samalla tavalla kuin minä häämuistolaatikossa kortit vierailta. Menee jotenk hurjan vaikeaksi! Ihanaa mennä piiiitkästä aikaa häihin ja juhlis tätä ihanaa paria, mutta teen tästä lahjasummasta nyt hirveän ongelman! Äh. Hemmetti kun onkin tälläinen "perinne"

Vierailija
4/65 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän kompromissinne näyttäisi olevan se 100€. Suoraan sanottuna enempi tuntuisi liialta, ellei lahjan-antaja ole erittäin varakas. Satanen on jo varmasti sellainen summa, ettei sen antamista kannata hävetä, 200 vaikuttaisi jo anteliaalta.

Vierailija
5/65 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laittaisin ehkä satasen. 200 euroa kuulostaa todella isolta summalta eikä erityisen tavanomaiselta.

Av:lla monet ajattelee, että lahjan pitää kattaa kustannukset. Se on mun mielestä täysin outo ajatus. Jos hääparin tarkoitus olisi kattaa kustsnnukset, niin juhliin olisi pääsymaksu.

Miten ihmeessä vieraat voisivat etukäteen tietää tai edes jälkikäteenkin tietää kustannuksia?

Vierailija
6/65 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 on kyllä paljon. Laittaisin varmaan korkeintaan 100 euroa.

Vierailija
7/65 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap siis oli tuo 4. Nyt saatiin jo hurja riita aikaiseksi tästä ja mies uhkaa jäädä pois koko kemuista! "Junttimaista pyytää rahaa". Jääkööt sitten, minä meen tyttöni kanssa sitten. Hemmetti.

Vierailija
8/65 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

100€ sopiva summa. Lisäksi kaunis kortti.

Vierailija
9/65 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

50€

Vierailija
10/65 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

200€ kuulostaa kyllä aika paljolta. Se 120€ olis ehkä vähän realistisempi summa. Riippuu millaiset teidän tulot on et jos on rahasta tiukkaa tai ei muuten ole isot tulot niin ei tietenkään tarvii antaa edes niin paljon. En nyt tarkoita että rikkaampien pitäisi antaa enemmän mut jos rahat riittää vaan itselle elämiseen niin ei pidä joutua näkkäriä syömään. Mieti paljon muita vieraita tulee ja jos kaikki antaisi saman summan kuin te niin paljon hääpari sitten saisi? Ei se ole vieraiden homma kuitenkaan koko häämatkaa kustantaa

Vierailija
11/65 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjatoive on toive, ei määräys. Eli jos on hyvä ystävä, jonka maun tunnet hyvin ja sinulle on hyvä ajatus, mitä ehdottomasti haluat heille antaa, mielestäni voit viedä myös lahjan. Mutta silloin olisi tosiaan syytä tuntea ystävä niin hyvin, että tietää lahjan olevan tervetullut, kaikki eivät halua ollenkaan mitään kiinteää muistoa häävierailta. Kortti lisäksi riittää, kukkia ei kannata viedä, kun hääpaikka on jo koristeltu kukkineen.

Rahaa antaessa minusta 100 € on oikein hyvin riittävä. Meille tuli viisi vuotta sitten monelta perheeltä 50 €, eikä sekään minusta ollut mitenkään liian vähän. 200 € tai enemmän taisi tulla ainoastaan toiselta sisarukseltani ja vanhemmiltamme.

Vierailija
12/65 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, lienen sitten vähän väärin ymmärtänyt tämän "kattaa kustannukset" kun aloin asiaa vääntämään sen kautta paljonko me ollaan heidän budjetista. Ap

Vierailija
13/65 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 200€ on ihan törkeenä. Kyllä nyt vähempikin riittäis. 50€ on ihan hyvin.

Vierailija
14/65 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

100€ tilille ja nätti kortti häihin.

Vierailija
15/65 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

50e-100e

Vierailija
16/65 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kehtaa antaa 50,- kolmelta ? Johan sille nauraa aidanseipäätkin.

Vierailija
17/65 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sinkkuna laittanut 50 €, mielestäni 100€ teidän koko perheeltä on reilu summa, eikä sitä todellakaan tarvitse häpeillä :-)

Vierailija
18/65 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei muka kukkia? Musta tuo 100€ + kukat ja kortti kuulosti todella hyvältä ja voisin itsekin sellaisen lahjan antaa.

Vierailija
19/65 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos joku haluaa säästää rahaa, niin tietenkään ei kannata järjestää juhlia. Mä kyllä ajattelisin ihan niin, että kutsuja on minut halunnut kutsua ja se on ihanaa. Minä annan lahjan, jotain mitä itse valitsen, ja toivottavasti se miellyttää saajaa.

Vierailija
20/65 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satku ja kortti, jossa on joku juju, jonka voi säilyttää. Erittäin riittävää. Pieneltä ei tarvitse antaa mitään, teiltä 50,- per nuppi on reilusti, vähemmänkin voitte antaa.