Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asteikolla nollasta kymmeneen, kuinka noloa tämä on?

Vierailija
04.05.2015 |

APUA mitä mulle kävi! :( Olin kaupassa ja siellä oli jo vähän outo olo (sairastan paniikkihäiriötä) mutta ajattelin että se ei ole mitään vakavaa. Lappasin normaalisti ostoksia koriin ja lähdin kassalle. Siinä kassajonossa seisoessa alkoi ahdistaa jonkin verran, tunsin kuinka hiki vain valuu otsaa pitkin. Jonoa oli paljon ja kassatäti vilkuili minua jostain syystä jatkuvasti. Siinä sitten tuli minun vuoro ja kun piti maksaa kortilla niin en muistanutkaan tunnuslukua! Päässä löi täysin tyhjää, koitin näppäillä sitä pari kertaa mutta tuli vain, että tapahtuma hylätty. Kassa katsoi tosi kiukkuisesti, ja sanoi että ostokset pitäisi maksaa. Takana oli kauheasti jonoa ja toiselle kassalle hälytettiin asiakaspalvelija kun minun takia jono ei liikkunut. Menin ihan paniikkiin, sanoin etten millään muista tunnuslukua. :( Änkytin että käyn tuolta automaatilta nostamassa rahaa, ja tulen takaisin maksamaan. Kassa edelleen katsoi hyvin epäilevästi kun lähdin naama punaisena automaatille vähän matkan päähän.

Tietenkään automaatillakaan en sitä pahuksen lukua muistanut. Ajattelin sitten että ajelen hetken vain ympäriinsä, jos se sitten muistuisi mieleen. Turha toivo. Kävin kahdella eri automaatilla ja yritin näppäillä oikeaa lukua, kunnes kortti meni lukkoon. No sitten ei muuta kuin soitto pankin numeroon josta sanottiin, että voivat ainoastaan sulkea kortin. Eivät avata eivätkä antaa uutta tunnuslukua. Vasta huomenna saa pankista rahaa nostettua. Niinpä ne ostokset jäivät sinne kauppaan, enkä enää mennyt sinne uudestaan. 

Nolottaa ihan hirveästi, ja pelottaa että oliko tämä tällainen muistamattomuuskohtaus jotain vaarallistakin. =( 

En tiedä kehtaanko enää ikinä näyttää naamaani siellä kaupassa... Kyseessä pieni paikkakunta ja kauppojen kassoilla on aina ne samat myyjät, jotka varmasti muistavat tällaisen välikohtauksen ja minut. :( Alkavat varmaan pitää jonain epäilyttävänä jos sinne menen. Tai antavat porttikiellon... Äh, että pitikin käydä näin. 

Kuinka noloa tämä teidän mielestä on asteikolla 0-10? =( 

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on luottokortin pin koodi puhelimessa antero visanen nimellä ja 4 viimeistä numeroa.
Harvemmin kun tarvitsee on joskus tullut ihan täysi blackout tunnusluvun kanssa.

Vierailija
22/32 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^lisäystä edelliseen viestiin

Nyt kun luin tuon viestin 19 niin tosiaan tuli mieleeni että monet kerrat entisellä paikkakunnalla, kun kortin siru ei toiminut tai tunnusluku meni väärin niin myyjä veti sen kortin jostain lukijasta ja pyysi sitten henkkaria ja allekirjoitusta kuittiin. Onpas outoa, että tämä myyjä ei edes ehdottanut tällaista?? :o 

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä on myös saanut bensa-asemalta 5-kymppisen takaisin kassalta kun elettiin kultaista 70-lukua. Hän oli tankkaamassa autoa tosi tuulisena päivänä seteliautomaatilla, kun hänen maksaessaan automaatti ensin imaisi setelin sisäänsä, mutta ei kai tunnistanut sitä ja työnsi sen ulos. Näinhän on käynyt kaikille varmaan joskus. Mutta siihen aikaan automaatti ei vielä "pitänyt seteleistä kiinni", vaan kun seteli tuli ulos, se saman tien tempautui tuulen mukana sen sileän tien ennen kuin isäni ehti tehdä mitään. Joku muu olisi ehkä kärsinyt tappionsa, mutta ei isä. Eli ei kun sisälle reklamoimaan. 

Isä selitti tilanteen miesmyyjälle, joka ei tietenkään heti oikein ollut varmaan edes varma, voiko uskoa isää ja levitteli käsiään. Myyjän mukaan eivät he sille mitään voi, jos tuuli nappasi isäni rahan. Isä sanoi, ettei se hänenkään vikansa ole, vaan bensa-aseman automaatin että eihän hän asiakkaana voi kantaa vastuuta siitä ettei bensa-aseman automaatti pidäkään rahaa, jonka on ensin nielaissut sisäänsä ja jonka isä on siis sille syöttänyt. Isä ei suostunut lähtemään ennen kuin sai rahan ja sai sen ja meni tankkaamaan. 

Myyjä epäilemättä ajatteli, että voi v*ttu mikä nuija, mutta kannattaako sillä nyt oikeastaan omaa elämäänsä pilata, jos mitään väärää ei ole tehnyt? Anteeksi hiukan ohis. Itseä on joskus naurattanut kun mietin tilannetta ja isää vänkäämässä siinä kassalla. Tavallaan hän on minusta siinä oikeassa.... Ehkä joku muukin on joskus valittanut, koska nykyäänhän ne automaatit pitävät setelistä tiukasti kiinni vaikka sylkisivätkin sen ulos. 

18

Vierailija
24/32 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin 8. Kerta odotutit kassahenkilöitä turhaan menemättä sinne kertomaan tilannetta. Muuten olisi ollut 1

Vierailija
25/32 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan kassa se oli joka toimi väärin kun tiuski. Huonoa asiakaspalvelua. Olen marketissa kaupan kassana ja lähes päivittäin kassallani käy noin. Silloin kerron ystävällisesti että koodin voi ohittaa allekirjoituksella.

Lohduttaako yhtään jos kerron, että kassallakin voi olla töissä joku yhtä epävarma? Joskus on kausia, että kassalla esillä oli tuntuu hirveältä ja hehkun punaisena ja tästä asiakkaat jopa huomauttelevat. Ihmisiä me kaikki vain ollaan.

Vierailija
26/32 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:33"]

sanoisin 8. Kerta odotutit kassahenkilöitä turhaan menemättä sinne kertomaan tilannetta. Muuten olisi ollut 1

[/quote]

Kassa kyllä arvasi tilanteen ja sinnehän saatiin toinen kassa. Missä hätä? Ap olisi varmasti mennyt jos olisi kyennyt, lisäksi kassa antoi luvan mennä hakemaan rahaa. Rahathan olisivat voineet olla lopussakin ja arvaa vain kuinka moni meistäkin olisi mennyt huikkaamaan kauppaan sitten: "mun tili olikin tyhjä, sori!" 

Kyllä se siellä kaupassa tajuttiin muutenkin :)

Vierailija
27/32 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 20:30"]

APUA mitä mulle kävi! :( Olin kaupassa ja siellä oli jo vähän outo olo (sairastan paniikkihäiriötä) mutta ajattelin että se ei ole mitään vakavaa. Lappasin normaalisti ostoksia koriin ja lähdin kassalle. Siinä kassajonossa seisoessa alkoi ahdistaa jonkin verran, tunsin kuinka hiki vain valuu otsaa pitkin. Jonoa oli paljon ja kassatäti vilkuili minua jostain syystä jatkuvasti. Siinä sitten tuli minun vuoro ja kun piti maksaa kortilla niin en muistanutkaan tunnuslukua! Päässä löi täysin tyhjää, koitin näppäillä sitä pari kertaa mutta tuli vain, että tapahtuma hylätty. Kassa katsoi tosi kiukkuisesti, ja sanoi että ostokset pitäisi maksaa. Takana oli kauheasti jonoa ja toiselle kassalle hälytettiin asiakaspalvelija kun minun takia jono ei liikkunut. Menin ihan paniikkiin, sanoin etten millään muista tunnuslukua. :( Änkytin että käyn tuolta automaatilta nostamassa rahaa, ja tulen takaisin maksamaan. Kassa edelleen katsoi hyvin epäilevästi kun lähdin naama punaisena automaatille vähän matkan päähän.

Tietenkään automaatillakaan en sitä pahuksen lukua muistanut. Ajattelin sitten että ajelen hetken vain ympäriinsä, jos se sitten muistuisi mieleen. Turha toivo. Kävin kahdella eri automaatilla ja yritin näppäillä oikeaa lukua, kunnes kortti meni lukkoon. No sitten ei muuta kuin soitto pankin numeroon josta sanottiin, että voivat ainoastaan sulkea kortin. Eivät avata eivätkä antaa uutta tunnuslukua. Vasta huomenna saa pankista rahaa nostettua. Niinpä ne ostokset jäivät sinne kauppaan, enkä enää mennyt sinne uudestaan. 

Nolottaa ihan hirveästi, ja pelottaa että oliko tämä tällainen muistamattomuuskohtaus jotain vaarallistakin. =( 

En tiedä kehtaanko enää ikinä näyttää naamaani siellä kaupassa... Kyseessä pieni paikkakunta ja kauppojen kassoilla on aina ne samat myyjät, jotka varmasti muistavat tällaisen välikohtauksen ja minut. :( Alkavat varmaan pitää jonain epäilyttävänä jos sinne menen. Tai antavat porttikiellon... Äh, että pitikin käydä näin. 

Kuinka noloa tämä teidän mielestä on asteikolla 0-10? =( 

[/quote]

Ehkä 0-2,sattuuhan sitä.Itse olen joskus ajtuksissani yrittänyt näpytellä kirjastokortin pin-koodin pankkikortin lukijapäätteeseen. Maksoin sitten käteisellä ja muistin oikean koodin heti kun olin lähtenyt ulos kaupasta.

Vierailija
28/32 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhtään noloa. Tuo puhelintallennus on mullakin käytössä, muistisääntökin minulla. Toisessa kortissa ikäni ja äidin syntymävuosi. Mieti tunnusluvun numeroita, mitä ne voisi merkitä. Kutonen esim kesäkuuta, vuosilukuja voit miettiä, jotakin,millä saat numerosarjaan jonkin mielekkyyden. (Tuo ikäesimerkki ei päde tietenkään päde ensi vuonna, täytyy sitten miettiä uutta muistsääntöä).

Vierailija
29/32 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen unohtanut koodin kahdesti, vaikka käytän korttia päivittäin. Ekalla kertaa ravintolassa parin punaviinilasin jälkeen :) Toisella kertaa ihan kaupankassalla. Molemmilla kerroilla myyjä on tarjonnut kuitin allekirjoitettavaksi. Mulla ei oo ees paniikkihäiriötä. Ei sun tarvi yhtään nolostella. Meet mahdollisimman nopeasti samaan kauppaan vaan.

Vierailija
30/32 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, miksi ne kassat ei ehdota tuota kuitin allekirjoittamista, jos asiakas ei muista tunnuslukua? Olen nähnyt varmaan kymmeniä tunnusluvun unohtavia kassalla ja ikinä ei myyjä ole tuota ehdottanut.

Vierailija
31/32 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:33"]

[/quote]

En viitsinyt sinne enää mennä, koska olin niin paniikissa ettei ois tullut takaisin kauppaan ajamisesta mitään, kun kädet tärisi ja oli huono olo. :(  Yritin soittaa kyllä kyseiseen kauppaan kahteen kertaan ja ilmoittaa, etten pääse enää tulemaan ja maksamaan osotksia mutta ei vastattu... Se tässä jäi eniten harmittamaan, etten saanut heihin yhteyttä enää niin olisin voinut pahoitella tilannetta ja ainakin ilmoittaa, etten ole enää tulossa niitä ostoksia hakemaan. 

-ap

Vierailija
32/32 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:36"]

Kaupan kassa se oli joka toimi väärin kun tiuski. Huonoa asiakaspalvelua. Olen marketissa kaupan kassana ja lähes päivittäin kassallani käy noin. Silloin kerron ystävällisesti että koodin voi ohittaa allekirjoituksella. Lohduttaako yhtään jos kerron, että kassallakin voi olla töissä joku yhtä epävarma? Joskus on kausia, että kassalla esillä oli tuntuu hirveältä ja hehkun punaisena ja tästä asiakkaat jopa huomauttelevat. Ihmisiä me kaikki vain ollaan.

[/quote]

No oli kyllä aika surkeaa asiakaspalvelua mustakin, yleensä kassahenkilöt ovat ihan iloisia, puheliaita tai vähintäänkin ystävällisiä eivätkä tuollaisia kiukkupusseja. Äidille kun asiasta kerroin niin sanoi että ei kannata ottaa henkilökohtaisesti, ehkä sillä kassatädillä oli vaan huono päivä tai kuukautiset. :P 

-ap