Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tulin ulos kaapista ja äitini kommentti oli "mitä mä oon tehnyt väärin?"

Vierailija
10.01.2022 |

Muka avarakatseinen ja liberaali äitini soimasi itseään, kun kerroin homoseksuaalisista taipumuksistani. Tosin hän epäili taipumuksiani jo parikymppisenä, kun ei ollut kertaakaan ollut seurustelusuhteita tai edes tapailuja vastakkaisen sukupuolen kanssa. Ei mikään ihme, että olen tällainen, kun mua on kohdeltu aina niin kylmästi kuin jotain esinettä.

Kommentit (202)

Vierailija
61/202 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono kasvatus aiheuttaa mielenterveyspuolellla ongelmia, jotkut eivät ymmärrä että homous on mielenterveysongelma.

Onneksi 80% suomalaisista ei ole persuja tai vastaavia vähempiosaisia

Vierailija
62/202 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti äitisi on tupakoinut/nauttinut alkoholia tai lääkkeitä odottaessaan sinua ja tämä on vaikuttanut aivojesi kehitykseen.

Todennäköisemmin jotain vahvemmin hormonitoimintaan vaikuttavaa.

Ei ole myöskään poissuljettua, että homouteen voisi vaikuttaa geenit. ”Gender fluiditya” ”aiheuttavia” geenejä on ainakin löydetty.

Siis satavarmasti homouteen vaikuttavat geenit! Ettekö vieläkään tiedä, että jopa lintupopulaatioissa on oma vakiomääränsä homoseksuaalisia lintuja, olikohan määrä n. 8 prosenttia ja tää koski sellaisia jättipopulaatioita, jollaisia ihmisetkin nykyään muodostavat. Eli homoseksuaalisuutta on kaikkialla, ja koska eläimillä sitä ei voi sitoa kulttuuriin, on selvää, että se on hormonaalista tai geneettistä. Mutta, aika paljon ihmisillä on kuitenkin opittua kulttuurista homoutta. Tämän näkee esim. taidekouluissa, joissa boheemiuden pakollisena osana on homoseksuaaliset kokeilut. On vaikea nähdä näissä mitään geneettisyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/202 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono kasvatus aiheuttaa mielenterveyspuolellla ongelmia, jotkut eivät ymmärrä että homous on mielenterveysongelma.

Ei ole. Homofobia sen sijaan on mielenterveysongelma.

Homous oli aikaisemmin rikollista ja sairaus, mutta poliittisella päätöksellä näistä perustelluista linjauksista luovuttiin.

Koska jos Jorma ja Reino haluaa ankkuroitua niin antaa palaa. Edes valtio ei voi tulla kahden rakastavaisen väliin.

ai sitä se rakkaus on kahden lihan ankuroitumista. minä luulin rakkauden olevan vahva tunne.

Vain mies voi tietää mistä toinen mies pitää ;)

Vierailija
64/202 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi teidän homojen täytyy aina hieroa sitä seksuaalisuuttanne muiden naamalle? Luuletteko olevanne muita parempia jollain tavalla? Kohta tänne tulee taas joku muskelihomo itkemään kuinka häntä, mies reppanaa, on alistettu ja syrjitty koko elämän ajan lol. 

Ketään ei oikeasti kiinnosta imettekö jonkun letkua vai ette, teidän draamailu ja teatterimainen uhrina esiintyminen ärsyttää. 

Samalla tavallahan av:lle tullaan "valittamaan" muistakin henkilökohtaisista asioista ja he saavat useimmiten kaipaamansa tukea. Eikö sinua harmittaisi, jos joku sinulle tärkeä perheenjäsen häpeäisi sinua sellaisena kuin olet tai kieltäisi sinua pahimmassa tapauksessa rakastaa toista ihmistä?

Suomessa se on hyvä asia, että me saamme rakastaa ketä haluamme. Aina kyse ei ole edes sukupuolesta. Kyse voisi olla väärästä perhetaustasta, ammatistasi, arvonimen puutteesta tai lapsena luvatusta avioliitosta poliittisen pyrkimyksen ja sukujen yhdistymisen kautta. Se, että rakastut naapurin Alisaan tai Juhoon niin ei ole mitään merkitystä, koska rakkautesi kielletään. Anna mahdollisuus toiselle rakastaa, ei se ole sinulta pois. Kun se on mahdollista, siitä oikeudesta ei ole tarvetta puhua.

Samoin, jos äitisi ei hyväksyisi sinua ja rakkauttasi, eikö sinua harmittaisi. Jos tämä olisi heterohuoli, sinua ei ärsyttäisi. Miksi ei?

Ps. Olen hetero, mutta vaalin rakkautta, koska minulla meni niin kauan löytää rakkaus

Vierailija
65/202 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi teidän homojen täytyy aina hieroa sitä seksuaalisuuttanne muiden naamalle? Luuletteko olevanne muita parempia jollain tavalla? Kohta tänne tulee taas joku muskelihomo itkemään kuinka häntä, mies reppanaa, on alistettu ja syrjitty koko elämän ajan lol. 

Ketään ei oikeasti kiinnosta imettekö jonkun letkua vai ette, teidän draamailu ja teatterimainen uhrina esiintyminen ärsyttää. 

Samaa mieltä. Homous on ok, pakkosyöttö ei.

Taitaa se homouspakkosyöttö kuitenkin kiinnostaa kun siitä päivät pitkät aloituksia teet.

Näin se vain on. Jari ja Kalevi pitävät kiinni kun Jani syöttää homouttaan ihan juurta myöten suuhusi.

Meillä on seurakunnassa juuri tuon nimiset vanhimmat! Oletko sieviläisiä?

Vierailija
66/202 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun te kaapista vanhemmillenne tulevat tajuaisitte sen tilanteen kiusallisuuden ja sen, että se liittyy siihen, että kun ho mo se ksu aalisuudesta puhutaan, puhtaan ylipäänsä sek su aa li suudesta. Ja ongelma on silloin se, että tavallaan siinä puhuu vanhemmilleen sek si n harrastamisestaan. Eikä sek sis tä puhuminen kerta kaikkiaan kuulu lapsen ja vanhemman välille! Lapsi ei halua tietää, että vanhemmalla on sek sielämää eikä vanhempi halua tietää lapsensa sek sistä mitään.

Lapsemme ovat meille kaikki kaikessa ja olen nuorena kertonut lapsille että kävi mitä tahansa, niin vanhemmat ovat aina lapsen puolella. Jos lapsi istuisi vankilassa elinkautista niin vanhemmat eivät koskaan jätä. Jos lapsi tulee kaapista ja kertoo olevansa homo/trans/whatever, tai edes seurustelevansa niin vanhemmat eivät hylkää vaan tukevat lasta. En halua tietää yksityiskohtia, mutta kyllä, vanhempien tehtävä on kertoa se, mistä lapset tulevat, kuukautisista, ehkäisystä, opettaa hyväksymään itseä ja muita, olipa sitten miten kummallisia hyvänsä.

Miten sinä ratkaisit nämä asiat, jätitkö koululle? Vai pyysitkö sisäkköä kertomaan?

Vierailija
67/202 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti äitisi on tupakoinut/nauttinut alkoholia tai lääkkeitä odottaessaan sinua ja tämä on vaikuttanut aivojesi kehitykseen.

Todennäköisemmin jotain vahvemmin hormonitoimintaan vaikuttavaa.

Ei ole myöskään poissuljettua, että homouteen voisi vaikuttaa geenit. ”Gender fluiditya” ”aiheuttavia” geenejä on ainakin löydetty.

Siis satavarmasti homouteen vaikuttavat geenit! Ettekö vieläkään tiedä, että jopa lintupopulaatioissa on oma vakiomääränsä homoseksuaalisia lintuja, olikohan määrä n. 8 prosenttia ja tää koski sellaisia jättipopulaatioita, jollaisia ihmisetkin nykyään muodostavat. Eli homoseksuaalisuutta on kaikkialla, ja koska eläimillä sitä ei voi sitoa kulttuuriin, on selvää, että se on hormonaalista tai geneettistä. Mutta, aika paljon ihmisillä on kuitenkin opittua kulttuurista homoutta. Tämän näkee esim. taidekouluissa, joissa boheemiuden pakollisena osana on homoseksuaaliset kokeilut. On vaikea nähdä näissä mitään geneettisyyttä.

Näin se vain on. Etelä-Pohjanmaalla on kokonaisia sukuja, joissa lähes puolet jäsenistä ovat jääneet kiinni homostelusta myös toistensa kanssa.

Vierailija
68/202 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Homofobia sen sijaan on mielenterveysongelma.

ei ole lääketieteellinen.

Määräkohteinen fobia, ICD-10-diagnoosikoodi F40. 23

ei täytä edes fobian määritelmää.

"Fobia on tiettyihin tilanteisiin tai kohteisiin liittyvä todellisen uhkan olemassaoloon perustumaton pelko (kammo tai kauhu), jonka ahdistuneisuusoireita henkilö ei pysty hallitsemaan. Vastenmielisyys esimerkiksi jotain eläinlajia kohtaan ei ole vielä fobia. Fobiat luokitellaan ahdistuneisuushäiriöihin."

kyseinen "homofobia" termi tuli julki vasta seksuaalivähemmistöjen hakiessa yhteiskunnallista hyväksyntää. termiä käyttää ennenkaikkea seksuaalivähemmistöt "hyökkäys on paras puolustus" -taktiikkaa koska heidän seksuaalisuus on ollut tauti luokituksessa on päätetty koittaa kääntää asia samoin tavoin ympäri. kuitenkaan lääketiede ei tue tätä aihetta lainkaan.

Vierailija
69/202 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, jos joku vanhempi todella ajattelee lapsensa olevan vastuussa omista tunteistaan.

Vierailija
70/202 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun te kaapista vanhemmillenne tulevat tajuaisitte sen tilanteen kiusallisuuden ja sen, että se liittyy siihen, että kun ho mo se ksu aalisuudesta puhutaan, puhtaan ylipäänsä sek su aa li suudesta. Ja ongelma on silloin se, että tavallaan siinä puhuu vanhemmilleen sek si n harrastamisestaan. Eikä sek sis tä puhuminen kerta kaikkiaan kuulu lapsen ja vanhemman välille! Lapsi ei halua tietää, että vanhemmalla on sek sielämää eikä vanhempi halua tietää lapsensa sek sistä mitään. Tämä on se ongelma näissä avautumisissa, ei niinkään se suuntaus sinänsä vaan se, että sen yhteydessä ei voi olla tulematta mieleen se konkreettinen sek si osuus. En tiedä, mikä tähän olisi ratkaisu. Ylipäänsä intiimiasiat ovat intiimiasioita. esim. kakalla käynnissä ei ole mitään sek suaalista mutta sekin kuuluu sille areenalle, josta olisi umpihullua avautua yksityiskohtaisesti ventovieraille tai edes vanhemmille ja sitten ihmetellä, miksi ne on jotenkin varautuneita tai sanoo jopa, että eivät olisi halunneet tietää!

Äitejä tämä puoli intiimistä seksuaalisuudesta kyllä usein kiinnostaa liiankin paljon. He kun odottavat pääsevänsä mummoksi. Tästä syystä avautuminen on reilua, niin julmaa kun se onkin heidän unelmiensa kannalta.

Kyllä se kiinnostaa isääkin, että suku jatkuisi vielä silloinkin, kun on itse täältä lähtenyt toiseen ulottuvuuteen.

Veljeni ei halua seurustella eikä hommata lapsia. Mä taas seurustelen mutten halua mukuloita. Isälle tää on OK.

Vierailija
71/202 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on sentään seksuaalisuus. Miettikää sitä jos todella ei kiinnosta tytöt eikä pojat.

Olen itse kiinnostunut miehistä, mutta olen seksuaalisesti täysin estynyt, joten verrattavissa aseksuaaliin. Mitä miettimistä tuossa on, kuka siitä kärsii?

T. Eri

Vierailija
72/202 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun te kaapista vanhemmillenne tulevat tajuaisitte sen tilanteen kiusallisuuden ja sen, että se liittyy siihen, että kun ho mo se ksu aalisuudesta puhutaan, puhtaan ylipäänsä sek su aa li suudesta. Ja ongelma on silloin se, että tavallaan siinä puhuu vanhemmilleen sek si n harrastamisestaan. Eikä sek sis tä puhuminen kerta kaikkiaan kuulu lapsen ja vanhemman välille! Lapsi ei halua tietää, että vanhemmalla on sek sielämää eikä vanhempi halua tietää lapsensa sek sistä mitään. Tämä on se ongelma näissä avautumisissa, ei niinkään se suuntaus sinänsä vaan se, että sen yhteydessä ei voi olla tulematta mieleen se konkreettinen sek si osuus. En tiedä, mikä tähän olisi ratkaisu. Ylipäänsä intiimiasiat ovat intiimiasioita. esim. kakalla käynnissä ei ole mitään sek suaalista mutta sekin kuuluu sille areenalle, josta olisi umpihullua avautua yksityiskohtaisesti ventovieraille tai edes vanhemmille ja sitten ihmetellä, miksi ne on jotenkin varautuneita tai sanoo jopa, että eivät olisi halunneet tietää!

Ja voi kun te tajuaisitte että näissä tilanteissa lapsi (olkoonkin vaikka aikuinen lapsi) kertoo vanhemmilleen itselleen suuren asian. _Vanhempien_ homma on olla lapselleen tukena, ei toisinpäin niin kuin se liian usein menee.

Itse kun tulin kaapista ulos äiti itki ja raivosi. Minä sitten häntä lohduttelin vaikka oli omatkin ihastumuskuviot ja murrosiän myllerrys menossa päällä.

Ja pieni korjaus, ei siinä ole kyse sek.sistä kertomusesta. Voisin olla ho.mo mutta aseksuaali.

Sä puhut seksistä jo sanomalla, että sä olet aseksuaali. Seksuaali, ymmärrätkö? Eli halusit tai et, sä puhut seksistä, kun sä määrität itsesi sanoilla, joissa on seksi mukana. Se on kurjaa ja tekee puolin ja toisin hankalaksi näistä asioista puhumisen. Mä ymmärrän sun äitiä. On ahdistavaa, kun ihmiset, oli ne aikuisia tai lapsia, hierovat omaa seksiään toisten naamaan. Ja enpä haluaisi myöskään heterolapsieni istahtavan kaffepöytään naamat vakavina ja alkavan kertoa seksielämästään.

Kertovathan he epäsuorasti sek.sistä vaikka olisivat heteroita, jos tuovat esim kumppanin näytille?

Silloin ihan samalla tavalla hierovat sun naamaan omaa sek.sualisuuttaan kun kertovat minkä sukupuolen kanssa seurustelevat?

Mua kyllä häiritsee miten paljon mietit sitä mitä muut vehkeillään tekevät.

Ja et ilmeisesti ole turvallinen vanhempi jolta voisi kysyä neuvoa tai apua.

Vierailija
73/202 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten suhtaudut ihmisten naimisiinmenoon tai siihen, jos alkaa syntyä pariskunnalle lapsia? Punasteletko ristiäisissä, kun eihän pyhä henki sitä lasta kuitenkaan ole pannut alulle?

Älä nyt ole lapsellinen. Heteroseksistä ei kukaan avaudu kenellekään erityisellä julistuksella vaan tuodaan vaan se likkakaveri tai poikkis näytille. Itse asiassa ällöttävyytensä siinäkin on, kun aletaan jäämään yöksi ja muuta, etenkin, jos se tapahtuu ihan liian varhaisessa vaiheessa teini-ikää. En millään tavoin vastusta homoseksuaalisuutta, mutta vastustan sitä, että minulle tullaan erikseen kertomaan, että olisi vähän asiaa ja sitten aletaan avautua siitä, mitä ollaan ja siinä sitten kuuntelet... Hrrh, miten vaivaannuttavaa. Ja kuten sanottu, en tiedä, mikä olisi tyylikäs  ratkaisu. Mutta sen tiedän, että ymmärrän vanhempia ja muita ihmisiä, jotka jo silkkaa vaivautuneisuuttaan sanovat ja käyttäytyvät siiä tilanteessa töksömmin kuin ehkä toivoisivat käyttäytyvänsä.

No olisiko parempi,. että poikasi/tyttäresi tuo enakkoon ilmoittamatta näytille poika-/tyttöystävänsä.

Kyllä minä toivoisin tietäväni asian ennakkoon. Saattaisi ensitapaaminen olla vähemmän vaivaantunut.

Minäkin haluaisin tietää etukäteen. Mutta yllätyksenäkään se ei aiheuttaisi vaivaantumista, vaan voisin näyttää vaan hyvin yllättyneeltä. Sekään ei olisi kivaa sen kumppanin kannalta.

Vierailija
74/202 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se äiti järkiinsä vielä tulee.

Vierailija
75/202 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nainen vai mies? 

Jos mies, niin aiotko olla sellainen perinteinen homo, jonka homouden kuulee puheesta?

Vierailija
76/202 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei höiritsisi lapsen homous, vaan se että hän tekisi jonkun suurieleisen ulostulojulistuksen homoudestaan.

Hetki jolloin tajusin synnyttäneeni draamakuningatar-nillittäjä-woke-meuhkaajan. Ihan kuin ketään (edes äitiä) kiinnostaisi toisen seksuaalisuus.

Juurikin tämä. Ehkä meidän heterojen pitäisi alkaa vastavuoroisesti juosta näiden perässä että heiiii, odota nyt vähän, mä haluaisin avautua mun heteroseksistä sulle, mikset sä halua kuunnella, mulla olisi vielä pari tärkeää pointtia, etkö sä tajua, miten sä et arvosta mua, miksi sä et haluu ottaa tätä vastaan, sä vihaat heteroita, kuuntele nyt, kun mä kerron mitä mä ja mun seksi ja mä ja mä ja mä tarkoitan tälle universumille! Oon tärkeä, etenkin kun harrastan seksiä, älä mee, mä haluun avautua siitä SUN NAAMALLE!

Vierailija
77/202 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoitko äidille kuvan jossa olet vaipoissa, vai missä vika. Oletko woke?

Vierailija
78/202 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaikea on toiselle sanoa miten hän reagoi asioihin, ei äitisi mitään rikollista ole tehnyt. Reaktio lapsen seksuaaliseen suuntautumiseen on aika primitiivinen reaktio, joten olisiko ollut parempi että äitisi olisi teeskennellyt (jonka varmasti olisit huomannut falskiksi)?

Vierailija
79/202 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun te kaapista vanhemmillenne tulevat tajuaisitte sen tilanteen kiusallisuuden ja sen, että se liittyy siihen, että kun ho mo se ksu aalisuudesta puhutaan, puhtaan ylipäänsä sek su aa li suudesta. Ja ongelma on silloin se, että tavallaan siinä puhuu vanhemmilleen sek si n harrastamisestaan. Eikä sek sis tä puhuminen kerta kaikkiaan kuulu lapsen ja vanhemman välille! Lapsi ei halua tietää, että vanhemmalla on sek sielämää eikä vanhempi halua tietää lapsensa sek sistä mitään.

Lapsemme ovat meille kaikki kaikessa ja olen nuorena kertonut lapsille että kävi mitä tahansa, niin vanhemmat ovat aina lapsen puolella. Jos lapsi istuisi vankilassa elinkautista niin vanhemmat eivät koskaan jätä. Jos lapsi tulee kaapista ja kertoo olevansa homo/trans/whatever, tai edes seurustelevansa niin vanhemmat eivät hylkää vaan tukevat lasta. En halua tietää yksityiskohtia, mutta kyllä, vanhempien tehtävä on kertoa se, mistä lapset tulevat, kuukautisista, ehkäisystä, opettaa hyväksymään itseä ja muita, olipa sitten miten kummallisia hyvänsä.

Miten sinä ratkaisit nämä asiat, jätitkö koululle? Vai pyysitkö sisäkköä kertomaan?

Juuri näin. VAnhemmat on lapsille se ankkuri joka pitää niin pitkään kun voi. Vanhmpien luo saa aina tulla. Kunnes ei enää voi. Sitten nuo toivottavasti jo pärjää itse. Ehkä ovat turvallisia vanhempia omilleen.

Vierailija
80/202 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei höiritsisi lapsen homous, vaan se että hän tekisi jonkun suurieleisen ulostulojulistuksen homoudestaan.

Hetki jolloin tajusin synnyttäneeni draamakuningatar-nillittäjä-woke-meuhkaajan. Ihan kuin ketään (edes äitiä) kiinnostaisi toisen seksuaalisuus.

Juurikin tämä. Ehkä meidän heterojen pitäisi alkaa vastavuoroisesti juosta näiden perässä että heiiii, odota nyt vähän, mä haluaisin avautua mun heteroseksistä sulle, mikset sä halua kuunnella, mulla olisi vielä pari tärkeää pointtia, etkö sä tajua, miten sä et arvosta mua, miksi sä et haluu ottaa tätä vastaan, sä vihaat heteroita, kuuntele nyt, kun mä kerron mitä mä ja mun seksi ja mä ja mä ja mä tarkoitan tälle universumille! Oon tärkeä, etenkin kun harrastan seksiä, älä mee, mä haluun avautua siitä SUN NAAMALLE!

Lue vähän uutisia maailmalta mitä homot saa niskaansa esim nykypäivän Puolassa ja kasvata vähän empatiaa.