Tulin ulos kaapista ja äitini kommentti oli "mitä mä oon tehnyt väärin?"
Muka avarakatseinen ja liberaali äitini soimasi itseään, kun kerroin homoseksuaalisista taipumuksistani. Tosin hän epäili taipumuksiani jo parikymppisenä, kun ei ollut kertaakaan ollut seurustelusuhteita tai edes tapailuja vastakkaisen sukupuolen kanssa. Ei mikään ihme, että olen tällainen, kun mua on kohdeltu aina niin kylmästi kuin jotain esinettä.
Kommentit (202)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono kasvatus aiheuttaa mielenterveyspuolellla ongelmia, jotkut eivät ymmärrä että homous on mielenterveysongelma.
Ei ole. Homofobia sen sijaan on mielenterveysongelma.
Aha, se että ei pidä homoista on mielenterveysongelma? Haistakaa ny..
Just ton asenteen takia jäädään kaappiin. Mitä pahaa on kahden aikuisen ihmisen välisessä suhteessa?
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt kumminkaan mene homoilemaan. Et ole homo. Olet huonon kasvatuksen tulos. Ei ole sinun syy. Et ole homo oikeasti vaan hämillään johtuen kasvatuksestasi.
VMP
Luultavasti äitisi on tupakoinut/nauttinut alkoholia tai lääkkeitä odottaessaan sinua ja tämä on vaikuttanut aivojesi kehitykseen.
Vierailija kirjoitti:
Homous on synti. Ikuinen kadotus odottaa. Vielä ehdit katua.
Itse homous ei ole synti vaan homoseksuaaliset teot jos tarkkoja ollaan. Mutta jokainen eläkööt omalla tavallaan. Mitä sitä muiden touhuihin puuttua, kun ei ne itseen liity eikä niistä ole haittaa. Varsinkaan jonkun yksilön homoudesta.
Vierailija kirjoitti:
Voi kun te kaapista vanhemmillenne tulevat tajuaisitte sen tilanteen kiusallisuuden ja sen, että se liittyy siihen, että kun ho mo se ksu aalisuudesta puhutaan, puhtaan ylipäänsä sek su aa li suudesta. Ja ongelma on silloin se, että tavallaan siinä puhuu vanhemmilleen sek si n harrastamisestaan. Eikä sek sis tä puhuminen kerta kaikkiaan kuulu lapsen ja vanhemman välille! Lapsi ei halua tietää, että vanhemmalla on sek sielämää eikä vanhempi halua tietää lapsensa sek sistä mitään. Tämä on se ongelma näissä avautumisissa, ei niinkään se suuntaus sinänsä vaan se, että sen yhteydessä ei voi olla tulematta mieleen se konkreettinen sek si osuus. En tiedä, mikä tähän olisi ratkaisu. Ylipäänsä intiimiasiat ovat intiimiasioita. esim. kakalla käynnissä ei ole mitään sek suaalista mutta sekin kuuluu sille areenalle, josta olisi umpihullua avautua yksityiskohtaisesti ventovieraille tai edes vanhemmille ja sitten ihmetellä, miksi ne on jotenkin varautuneita tai sanoo jopa, että eivät olisi halunneet tietää!
Niin noh. Yksi iso ongelma meidän suomalaisten seksuaalikasvatuksessa on se, ettei siitä ole keskusteltu riittävästi. Olemme pidättyväisiä ja samaan aikaa tyytymättömiä kertomaan haluamaamme, koska emme osaa sanoittaa tarpeitamme ja sitten pihdataan, kun "äijä vaan panee" tai "eukko makaa kuin lahna". Meidän seksuaalikasvatus oli ainakin vielä 90-luvulla sitä, että opetettiin sukupuolielimet, - taudit ja ehköisymuodot. Ihmisen seksuaalisuudessa ja tyydyttävässä seksielämässä on kyse muustakin. Itsensä tuntemisesta, tunteiden ilmaisemisesta ja vastaanottamisessa sekä niiden kohtaamisessa. Ei se oleva vaan panemista (yhdyntä).
On sukupuoli tai seksuaalinen suuntautuminen mitä tahansa niin nauti itsestäsi. Se, ettei ap äiti sua tajua niin hän on jopa vanhempaa sukupolvea kuin itse olen, anna hänelle se anteeksi. Hän ei osaa käsitellä omia tunteitaan, ajatuksiaan tai seksuaalisuutta yli päätään. Hänelle ei ole opetettu. Rakasta sinä itseäsi niin osaat rakastaa ja näyttää seksuaalisuutesi myös tulevassa parisuhteessasi. Toivon sinulle kaikkea hyvää tulevaisuudessa.
”Ei mikään ihme, että olen tällainen, kun mua on kohdeltu aina niin kylmästi kuin jotain esinettä.”
No mikset sanonut tuota äidillesi, jos kerran niin ajattelet. Eli äitisi oli periaatteessa oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt kumminkaan mene homoilemaan. Et ole homo. Olet huonon kasvatuksen tulos. Ei ole sinun syy. Et ole homo oikeasti vaan hämillään johtuen kasvatuksestasi.
Meidän suvussa oli vuosia selvästi kaapissa oleva mies. Uskalsi tulla ulos serkun erottua suvusta ja mentyä vihille oman sukupuolensa edustajan kanssa.
Onko kaikki, jotka eivät pidä homoista, homofobisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono kasvatus aiheuttaa mielenterveyspuolellla ongelmia, jotkut eivät ymmärrä että homous on mielenterveysongelma.
Homous oli aikaisemmin rikollista ja sairaus, mutta poliittisella päätöksellä näistä perustelluista linjauksista luovuttiin.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti äitisi on tupakoinut/nauttinut alkoholia tai lääkkeitä odottaessaan sinua ja tämä on vaikuttanut aivojesi kehitykseen.
Ok...
Miksi teidän homojen täytyy aina hieroa sitä seksuaalisuuttanne muiden naamalle? Luuletteko olevanne muita parempia jollain tavalla? Kohta tänne tulee taas joku muskelihomo itkemään kuinka häntä, mies reppanaa, on alistettu ja syrjitty koko elämän ajan lol.
Ketään ei oikeasti kiinnosta imettekö jonkun letkua vai ette, teidän draamailu ja teatterimainen uhrina esiintyminen ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisemmin jotain vahvemmin hormonitoimintaan vaikuttavaa.
Ei ole myöskään poissuljettua, että homouteen voisi vaikuttaa geenit. ”Gender fluiditya” ”aiheuttavia” geenejä on ainakin löydetty.
Eipä tuo nyt kovin dramaattiselta kuulosta. Entäs isä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän suvussa oli vuosia selvästi kaapissa oleva mies. Uskalsi tulla ulos serkun erottua suvusta ja mentyä vihille oman sukupuolensa edustajan kanssa.
Niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Homous oli aikaisemmin rikollista ja sairaus, mutta poliittisella päätöksellä näistä perustelluista linjauksista luovuttiin.
Koska jos Jorma ja Reino haluaa ankkuroitua niin antaa palaa. Edes valtio ei voi tulla kahden rakastavaisen väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin?
Ihmisellä on oikeus olla oma itsensä.
Eipä tämä eroa mitenkään siitä vaippakuvan lähettäjästä, jonka isä sanoi lähettäjän kuuluvan hullujenhuoneelle.
Vierailija kirjoitti:
Voi kun te kaapista vanhemmillenne tulevat tajuaisitte sen tilanteen kiusallisuuden ja sen, että se liittyy siihen, että kun ho mo se ksu aalisuudesta puhutaan, puhtaan ylipäänsä sek su aa li suudesta. Ja ongelma on silloin se, että tavallaan siinä puhuu vanhemmilleen sek si n harrastamisestaan. Eikä sek sis tä puhuminen kerta kaikkiaan kuulu lapsen ja vanhemman välille! Lapsi ei halua tietää, että vanhemmalla on sek sielämää eikä vanhempi halua tietää lapsensa sek sistä mitään. Tämä on se ongelma näissä avautumisissa, ei niinkään se suuntaus sinänsä vaan se, että sen yhteydessä ei voi olla tulematta mieleen se konkreettinen sek si osuus. En tiedä, mikä tähän olisi ratkaisu. Ylipäänsä intiimiasiat ovat intiimiasioita. esim. kakalla käynnissä ei ole mitään sek suaalista mutta sekin kuuluu sille areenalle, josta olisi umpihullua avautua yksityiskohtaisesti ventovieraille tai edes vanhemmille ja sitten ihmetellä, miksi ne on jotenkin varautuneita tai sanoo jopa, että eivät olisi halunneet tietää!
Ja voi kun te tajuaisitte että näissä tilanteissa lapsi (olkoonkin vaikka aikuinen lapsi) kertoo vanhemmilleen itselleen suuren asian. _Vanhempien_ homma on olla lapselleen tukena, ei toisinpäin niin kuin se liian usein menee.
Itse kun tulin kaapista ulos äiti itki ja raivosi. Minä sitten häntä lohduttelin vaikka oli omatkin ihastumuskuviot ja murrosiän myllerrys menossa päällä.
Ja pieni korjaus, ei siinä ole kyse sek.sistä kertomusesta. Voisin olla ho.mo mutta aseksuaali.
Miksi ei voi vaan pysyä siellä kaapissa