Voinko ostaa lahjakortin liikuntaedulla ja antaa sen lahjaksi?
Kommentit (14)
Ei ole sallittua, monikin silti tekee niin.
Joskus lahjakortteihin kirjoitetaan ostajan nimi ja vain hän voi sen käyttää. Ainakin näin toimii se tanssikoulu, jolla itse käyn: kerran ostin vanhenemassa olevilla liikuntaeduilla itselleni lahjakortin ja sieltä sanottiin heti, että se tulee sitten mun nimelle (niin kuin pitikin, koska käytin sen sitten itse pois vuodenvaihteen jälkeen).
Rikosnimike on petos. Liikuntaetu on verohyöty, eikä sitä voi siirtää toiselle laillisesti.
Voiko kaupasta hakea tuotteita maksamatta? Voi, mutta ei se laillista ole.
Jos siihen ei kirjoiteta nimiä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos siihen ei kirjoiteta nimiä?
Ap
Oletko jotenkin hidas?
Se ei ole sallittua. Mutta jos lahjakortti ei ole nimetty niin ei niitä käytännössä kukaan valvo
Päättele itse mitä teet?
Ja PS. Mun mielestä ihan hyvä juttu. Turhaa resurssien tuhlaamista tuollaisia valvoa. Pääasia että joku käyttää edut ja tukee siten yrittäjiä jotka palveluita tuottaa.
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole sallittua. Mutta jos lahjakortti ei ole nimetty niin ei niitä käytännössä kukaan valvo
Päättele itse mitä teet?
Ja PS. Mun mielestä ihan hyvä juttu. Turhaa resurssien tuhlaamista tuollaisia valvoa. Pääasia että joku käyttää edut ja tukee siten yrittäjiä jotka palveluita tuottaa.
Noh, se on verovapaa etu sen liikunta- ja kulttuuriedun saajalle, joten lievän veropetoksenhan tuossa toki tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päättele itse mitä teet?
Noh, se on verovapaa etu sen liikunta- ja kulttuuriedun saajalle, joten lievän veropetoksenhan tuossa toki tekee.
En väittänyt asian olevan sallittua.
En ymmärrä näitä liikuntaetuja. Jos työnantaja haluaa antaa jotain virkistysrahoja, kulttuuriseteleitä tai vastaavaa mitä nyt ovatkaan, jotka meinaavat jäädä monelta käyttämättä niin ihan yhtä hyvin tuon pitäisi voida käyttää S-ryhmän lahjakorttiin tai edes suoratoistopalveluun. Monelle se todellinen virkistäytyminen, kulttuuri, mikä lie olisi oikeasti syödä kotona herkkuja ja katsoa suoratoistopalvelua. Moni keski-ikäinen lihava ja ruma av-mamma ei vaan halua, eikä pysty harrastamaan liikuntaa monestakin syystä johtuen. Se pakottaminen ei tuossa auta. Itse tuollaisena häpeän itseäni ja jo koululiikunta aiheutti suuren vihan ja traumat liikuntaa kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä näitä liikuntaetuja. Jos työnantaja haluaa antaa jotain virkistysrahoja, kulttuuriseteleitä tai vastaavaa mitä nyt ovatkaan, jotka meinaavat jäädä monelta käyttämättä niin ihan yhtä hyvin tuon pitäisi voida käyttää S-ryhmän lahjakorttiin tai edes suoratoistopalveluun. Monelle se todellinen virkistäytyminen, kulttuuri, mikä lie olisi oikeasti syödä kotona herkkuja ja katsoa suoratoistopalvelua. Moni keski-ikäinen lihava ja ruma av-mamma ei vaan halua, eikä pysty harrastamaan liikuntaa monestakin syystä johtuen. Se pakottaminen ei tuossa auta. Itse tuollaisena häpeän itseäni ja jo koululiikunta aiheutti suuren vihan ja traumat liikuntaa kohtaan.
Kohdat 3.6.5 ja 3.6.6 määrittelee, mihin kulttuuri- ja liikintaetua voi käyttää
https://www.vero.fi/syventavat-vero-ohjeet/ohje-hakusivu/62486/henkilok…
Koska tämä etu on kulttuuri- ja liikuntaetu, pitää myös määritellä, mitä katsotaan kulttuuri- ja liikuntaedun piiriin kuuluvaksi. Lainsäätäjälle voi valittaa tai verottajalle.
Ainakin aiemmin lilkuntalahjakortteihin tuli henkilön nimi. Sen sijaan muistan, että jotkut pystyivät ostamaan leffalippuja, johon ei tullut nimeä. En tiedä onko edelleen näin?
et