Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla pieniä kahvikuppeja - ei siis mukeja - ja onko sinulla peräti tasseja?

Vierailija
10.01.2022 |

Minulla on kaksi pientä kuppia ilman tassia, muut ovat kaikki mukeja.

Kommentit (122)

Vierailija
61/122 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, isoäidiltäni periytynyt aivan ihana käsin maalattu astiasto, mutta en uskalla sitä käyttää. Kaapissa koristeena on. Ehkä sitten, kun olen mummeli ja kutsun mummelikavereitani kahville ja leivoksille kylään, niin otan sen käyttöön. Oih, sitä odotellessa.

Kaksoislasitettu Royal Doulton käsinmaalattuine talvioineen, kuten Hyacinth Bucket'lla? :D

Vierailija
62/122 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita, jolle tuo "tassi" on ollut outo sana?  Aluslautanen, kahvivati tai teevati ovat olleet lapsuudessa käytössä, mutta toki tuo tassikin on tutuksi tullut myöhemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/122 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meillä joku juhla-astiasto, mutta pitäisi heittää roskiin tilaa viemästä. Ottaa vaan päähän juoda kahvia liian pienistä astioista, kun normiannokseni juon 0,5l teemukista.

Sama kyläillessä, tympeää kun joutuu heti kotimatkalla kurvaamaan ensimmäiselle huoltoasemalle tankkaamaan kahvia. Vaikka juuri oltiin kahvipöydässä.

Vierailija
64/122 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis otetaanpauudelleen olisi ylimääräisenä kahvikuppeja,sekämukeja haluaisin ne pois täyttämästä kaappeja,joten otatkoyhteyttä Helena 0405792240

Vierailija
65/122 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juomme kahvia kupeista emme mukeista. Meillä ei taida muita mukeja ollakaan kuin hammasharjamukit. Ulkona tietysti juodaan joko termospullon korkista tai kuksasta.

Sama täällä. Kahvi ei maistu miltään paksureunaisista astioista.

Lastenlapsille on mutama muki kaapissa kaakaota varten.

Vierailija
66/122 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko jollain pelkkiä kuppeja ilman tassia?

Tätä ihmettelin itsekin. Kun puhutaan kahvikupeista, niihin automaattisesti kuuluu aluslautanen. Naurattaa ajarus, että mummon Myrna olisi pöydällä ilman tassia.

Kyllä, tassi on oltava, en halua, että kahvilusikka tökkää silmään.

Vierailija
67/122 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Perittyä ja kerättyä Valenciaa ja espressokuppeja. En koskaan juo kahvia mukista enkä tarjoa sitä kenellekään mukista.

Vierailija
68/122 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On meillä joku juhla-astiasto, mutta pitäisi heittää roskiin tilaa viemästä. Ottaa vaan päähän juoda kahvia liian pienistä astioista, kun normiannokseni juon 0,5l teemukista.

Sama kyläillessä, tympeää kun joutuu heti kotimatkalla kurvaamaan ensimmäiselle huoltoasemalle tankkaamaan kahvia. Vaikka juuri oltiin kahvipöydässä.

Kummallinen kyläpaikka, jos ei tarjota lisää kahvia.

Vierailija
69/122 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkää yhtään juoda kahvia mukista!

Mulla on vanhoja Arabian kahvikuppeja n. 100 kpl. Eli ikä näillä kupeilla on 110-50 vuotta. Olen aikoinaan kerännyt paljon vanhaa astioita, mutta kahvikupit ja maitokannut ovat jääneet. 

Vierailija
70/122 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tykkää yhtään juoda kahvia mukista!

Mulla on vanhoja Arabian kahvikuppeja n. 100 kpl. Eli ikä näillä kupeilla on 110-50 vuotta. Olen aikoinaan kerännyt paljon vanhaa astioita, mutta kahvikupit ja maitokannut ovat jääneet. 

Mä juon arkisin kahvini mukista, mutta en sunnuntaisin. Olen kans keräillyt paljon erilaisia kahvikuppeja, samoin muita vanhoja astioita. Alkaa vaan säilytystila loppua jo. Täältä löytyy muutama kuva kupeista käytössä:

https://safkaajashamanismia.blogspot.com/2018/06/hemmotteluhetkia-aamia…

Vierailija
71/122 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti on. Anoppi on ne ostanut meille. Ihan kivat, Arabian 24h sinisiä, muistaakseni 8 hengelle. Lojuvat kuitenkin tarpeettomina varastossa. Haluaisin niistä eroon.

Vierailija
72/122 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi astiastoa löytyy

Vierailija
73/122 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti on. Anoppi on ne ostanut meille. Ihan kivat, Arabian 24h sinisiä, muistaakseni 8 hengelle. Lojuvat kuitenkin tarpeettomina varastossa. Haluaisin niistä eroon.

Kommentissa 52 joku oli laittanut listan paikkoja, joissa voi koittaa myydä ne pois.

Vierailija
74/122 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on monenlaisia kahvi- ja teekuppeja tassillisia. Mukeja sensijaan ei ole ainoatakaan enkä sellaisista suostu juomaan kahvia tai teetä kun ei maistu millekään.Helppoudella on hintansa ja maku siinä kärsii ilman muuta. Mukit ovat lisäksi hemmetin rumia ja kolhoja.

Sama täällä. Mukeja ei ole eikä tule. Ne ovat niin rumia. Maku kärsii ilman muuta. Kuinka näin pölhöön mukikulttuuriin on ollenkaan päädytty? 

Vierailija
75/122 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muita, jolle tuo "tassi" on ollut outo sana?  Aluslautanen, kahvivati tai teevati ovat olleet lapsuudessa käytössä, mutta toki tuo tassikin on tutuksi tullut myöhemmin.

Alusastia vai olikos se kahvikuppipari

Vierailija
76/122 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitriinissä on puoli tusinaa äidiltä perittyjä Arabian Kultakoriste-kuppeja taseineen ja leivoslautasineen. Eivät ole olleet käytössä pitkiin aikoihin. Itse käytän mukeja, mutta jos tulee ns. mukivastaisia vieraita, niin katan teekupit. Kolme satsia kahvikuppeja tasseineen olen myynyt jo vuosia sitten, kun huomasin, että ne vievät vain tilaa ja keräävät pölyä kaapissa. Nuo jäljellä olevat perintökupitkin ovat sellaiset, että niille ei tee hyvää konetiskaaminen, koska kultaukset kuluvat, joten levätkööt rauhassa. Ai niin, onhan minulla koristeena, ei käytössä, kolme vanhaa Arabian kahvikuppia tasseineen: sininen Maisema, Kesäkukka ja Ruskolilja. 

Vierailija
77/122 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on ainostaan mukeja,  niin mistä vieraille tarjotaan juhlissa kahvit?

Kuten lasten synttäreillä, rippijuhlissa, tai muissa juhlissa.

Kyllä tuntuisi arkiselta ja jopa epäkohteliaalta tarjota harvoin käyville vieraille kahvit mukeista.

Eihän sellainen kahvittelu edes juhlahetkeltä tuntuisi.

Kun näkee vaivaa laittamalla hyvää tarjottavaa, kattaa kahvi-ruokapöydän kauniisti ja sitten tökkää siihen arkiset mukit,  niin näyttää karmealta tapaukselta.

Olette varmaan niitä samoja,  joilla ei ole edes konjakkilaseja, joilla tarjota kahvin ohessa konjakkia vieraille.

Samoin teillä on tuskin erikseen valko-ja punaviinilaseja.

Eikä kauniita liinoja kahvipöytään.

Täällä te väheksytte ihmisiä, jotka haluavat tehdä joistakin hetkistä juhlahetkiä, niin kauniilla astioilla kuin kattauksella kuin kohteliaalla ja vieraat huomioivalla käytöksellä.

Niin metsä vastaa kun sinne huutaa! 

Vierailija
78/122 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikanaan ostanut 36 kahvikuppia aluslautasineen sekä niihin sopivat asetit. On käytetty niitä esimerkiksi ristiäisissä sekä lasten ripari- ja yo-juhlissa. Seuraavaksi taidetaan tarjota kahvit yhden kihlaparin kunniaksi. Varastossa ovat.

Ehkä olen vanhanaikainen, mutta on päiviä, jolloin kahvipöytään laitetaan kankainen pöytäliina. Perheen kesken riittää neljä kappaletta muun sarjan kahvikuppeja. Juhlapyhinä myös ruoka-astiasto on eri kuin arkena.

Vierailija
79/122 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teillä on ainostaan mukeja,  niin mistä vieraille tarjotaan juhlissa kahvit?

Kuten lasten synttäreillä, rippijuhlissa, tai muissa juhlissa.

Kyllä tuntuisi arkiselta ja jopa epäkohteliaalta tarjota harvoin käyville vieraille kahvit mukeista.

Eihän sellainen kahvittelu edes juhlahetkeltä tuntuisi.

Kun näkee vaivaa laittamalla hyvää tarjottavaa, kattaa kahvi-ruokapöydän kauniisti ja sitten tökkää siihen arkiset mukit,  niin näyttää karmealta tapaukselta.

Olette varmaan niitä samoja,  joilla ei ole edes konjakkilaseja, joilla tarjota kahvin ohessa konjakkia vieraille.

Samoin teillä on tuskin erikseen valko-ja punaviinilaseja.

Eikä kauniita liinoja kahvipöytään.

Täällä te väheksytte ihmisiä, jotka haluavat tehdä joistakin hetkistä juhlahetkiä, niin kauniilla astioilla kuin kattauksella kuin kohteliaalla ja vieraat huomioivalla käytöksellä.

Niin metsä vastaa kun sinne huutaa! 

Ohis: kylläpä tuo kommentoija kuulostaa epämiellyttävältä.

Vierailija
80/122 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni juhliin kuuluu kahvikupit, mutta voihan niitä vuokrata tai lainata, jos sellaisia ei omista. Esim ristiäisiin ja rippijuhliin en voisi kuvitellakaan kattavani jotain mukeja, kyllä se kaunis kattaus erottaa juhlaa arjesta ja tuo kivaa fiilistä. Samoin jos harvinaiset sukulaistätit tulevat kylään niin kahvikupit ovat kaunis ele ihan jo vieraitakin kohtaan.

Muuten mukit toimii hyvin.

Sen sijaan ihan yhdet ja samat vernan viinilasit toimivat hyvin sekä puna- että valkoviinille ja konjakkilaseja ei löydy, kun sitä emme juo. Tämä tuolle, jonka mielestä erilaiset alkoholilasit on tärkeitä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme