Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla pieniä kahvikuppeja - ei siis mukeja - ja onko sinulla peräti tasseja?

Vierailija
10.01.2022 |

Minulla on kaksi pientä kuppia ilman tassia, muut ovat kaikki mukeja.

Kommentit (122)

Vierailija
41/122 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jollain pelkkiä kuppeja ilman tassia?

Tätä ihmettelin itsekin. Kun puhutaan kahvikupeista, niihin automaattisesti kuuluu aluslautanen. Naurattaa ajarus, että mummon Myrna olisi pöydällä ilman tassia.

Vierailija
42/122 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä menee kupin ja mukin raja, missä koossa kuppi muuttuu mukiksi? Vai tuleeko mukista kuppi jos sillä käyttää aluslautasta?

Standardi kahvikupillinen on 1,25dl.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/122 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä menee kupin ja mukin raja, missä koossa kuppi muuttuu mukiksi? Vai tuleeko mukista kuppi jos sillä käyttää aluslautasta?

Standardi kahvikupillinen on 1,25dl.

Googlen mukaan Myrnan koko on 1.7 desiä. Eli sekin on siis muki. Vähissä on kahvikupit jos 1.25dl on rajana.

Vierailija
44/122 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiputa tassille mutta älä taputa...

Vierailija
45/122 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Isoäitini sanoi viimeisiksi sanoikseen ennen kuolemaansa, että astiasto kuuluu minulle, olin tuolloin 2-vuotias. Kullattua vanhaa Arabiaa 10 kuppia tasseineen sekä settiin kuuluva kahvikannu ja bonarina Neuvostoliiton aikainen posliiniteekannu. Mummi oli ostanut ne itselleen aikoinaan kihlajaislahjaksi.

Koristeena ovat hyllyssä, kun mieluummin mukista kahvini juon. Kauniit ne ovat ja aina ajattelen mummia kun katselen niitä, vaikkei ihmisestä minulle valitettavasti muistikuvia jäänytkään.

Vierailija
46/122 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vanhempi kaukana asuva sukulaismies, joka jostain selittämättömästä syystä halusi ostaa tuoreelle tyttölapselle pramean teeastiaston kultasepänliikkeestä. Näin hänet ehkä yksi tai kaksi kertaa lapsena ennenkuin hän siirtyi majan maille. Nyt sitten aina kun on kotonani juhlakahvitus otan esiin kyseisen astiaston ja muistelemme yhdessä "Eino-setää". Muuten en kuppeja ja tasseja omistaisi ja tuskin muistaisin kyseisen herran olemassaoloa.

Vierailija
47/122 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, isoäidiltäni periytynyt aivan ihana käsin maalattu astiasto, mutta en uskalla sitä käyttää. Kaapissa koristeena on. Ehkä sitten, kun olen mummeli ja kutsun mummelikavereitani kahville ja leivoksille kylään, niin otan sen käyttöön. Oih, sitä odotellessa.

Älä odottele, suorita testiajo.

Mielikahviasi ( tummapaahtoista?) ja hyvä kermapaakelsi kylkeen.

Ja sen jälkeen testi XO konjakilla.

Tämän jälkeen olet asiantuntija kuppien käytön suhteen.

Vierailija
48/122 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, mutta ei niitä käytetä.

Vierailija
49/122 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla espressokuppeja.

Vierailija
50/122 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kaksikin kahviastiastoa, niin vanhoja, ettei voi pestä koneella. Juuri tänään katselin, että vien nuo tilaisuuden tullen Konttiin täyttämästä kaappia.

Kaikille vieraillenikin on kelvannut juoda mukista.

Vierailija
51/122 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luopunut osasta, mutta kaikista en voi tai halua. Äitini antoi minulle Arabian Rio-sarjan kupit, jotka hän tuoreena vaimona osti ns. paremmiksi kupeiksi kansakoulun johtokunnan kokouksia varten. Isäni oli nimittäin kyläkoulun opettaja, ja johtokunnan kokoukset olivat tärkeitä tilaisuuksia vuonna 1960.

Eihän niistä voi luopua.

Sitten mökillä on ihan koristeena keittiön ikkunan päällä Arabian puhalluskuviokuppeja, kaikki erilaisia. Jotkut eivät mahdu sinne ja ne joutaisi kyllä poistoon.

Vierailija
52/122 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fb:n retroryhmissä, joita on vaikka kuinka paljon, myydään kaikkea mahdollista. Siellä voi myös etsiä tiettyä tavaraa. Kokeile vaikka noista:

Kirpputori vanhalle tavaralle

Retrokirppis

RetroHöperöt

Pelastetaan vanhat esineet ja astiat

Pelastakaa vanhat esineet

Antiikki/design-kirppis

Tavaraa laidasta laitaan

Pelastetaan vanhoja esineitä osto ja myynti

Pelastetaan kaikki vanhat esineet

Antiikki, vintage, retro-kirppis

Kaunista & vanhaa kirpputori

Vintin kätköistä

Etsitään ja ostetaan

Mummin aarteet

Arabia, taidelasi, retro, design ja antiikkikirpputori

Parittomat, kolhuiset, epätäydelliset Arabiat ja muut

Vierailija
53/122 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo.

Myrna kupit.

Vierailija
54/122 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, isoäidiltäni periytynyt aivan ihana käsin maalattu astiasto, mutta en uskalla sitä käyttää. Kaapissa koristeena on. Ehkä sitten, kun olen mummeli ja kutsun mummelikavereitani kahville ja leivoksille kylään, niin otan sen käyttöön. Oih, sitä odotellessa.

Ei niitä mummelina uskalla käyttää.

Ei ole enää niin napakka ote vieraillasi

Vierailija
55/122 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli vanhempi kaukana asuva sukulaismies, joka jostain selittämättömästä syystä halusi ostaa tuoreelle tyttölapselle pramean teeastiaston kultasepänliikkeestä. Näin hänet ehkä yksi tai kaksi kertaa lapsena ennenkuin hän siirtyi majan maille. Nyt sitten aina kun on kotonani juhlakahvitus otan esiin kyseisen astiaston ja muistelemme yhdessä "Eino-setää". Muuten en kuppeja ja tasseja omistaisi ja tuskin muistaisin kyseisen herran olemassaoloa.

Eli teki itsensä pidempään eläväksi antamalla tuon astiaston.

Jossain maassa on tapana sanoa, että ihminen elää niin kauan, kuin joku hänet muistaa.

Vierailija
56/122 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kaksi eri sarjaa, toista on 20 kuppia ja aluslautasta, toista on 10. Ei mitään muistikuvaa milloin viimeeksi olisi kumpaakaan käytetty.

Vierailija
57/122 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On astiasto.

Vierailija
58/122 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Tai asun solussa, jossa yhteiskäytössä olisi jotain kuppeja tasseineen, mutta itse en käytä enkä aio ostaa tulevaisuudessakaan.

Vierailija
59/122 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ollaan sivistyneitä eikä niin jenkkeihin rähmällään että kahvi juotaisiin mukista. Kahvi juodaan kahvikuppiparista eli kupista joka on tasolla eli alusella. Sen merkitys on tärkeä, pöytään tai liinoihin ei tule rinkuloita.

Jos te juntit ikinä käytte museoissa vaikka Italiassa, näette että kahvia ja teetä on juotu kupeista muutama sata vuotta!

Kuulostat isoäidiltäni, paitsi tiedän ettet ole hän, sillä hänen mielestään some on rahvaille :D

Annoin kerran vahingossa isoäidilleni kahvia mukista, niin hän nyrpisti hyvin nopeasti nokkaa ja vaihdoin äkkiä kuppiin tasseineen, etten joudu epäsuosioon :D

Vierailija
60/122 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ollaan sivistyneitä eikä niin jenkkeihin rähmällään että kahvi juotaisiin mukista. Kahvi juodaan kahvikuppiparista eli kupista joka on tasolla eli alusella. Sen merkitys on tärkeä, pöytään tai liinoihin ei tule rinkuloita.

Jos te juntit ikinä käytte museoissa vaikka Italiassa, näette että kahvia ja teetä on juotu kupeista muutama sata vuotta!

Kuulostat isoäidiltäni, paitsi tiedän ettet ole hän, sillä hänen mielestään some on rahvaille :D

Annoin kerran vahingossa isoäidilleni kahvia mukista, niin hän nyrpisti hyvin nopeasti nokkaa ja vaihdoin äkkiä kuppiin tasseineen, etten joudu epäsuosioon :D

Lisään: eikä hän käyttäisi ikinä tuollaisia sanoja kuin ”jenkit” ja ”juntit”.

Itse asiassa hän varmaan nyrpistäisi tekstillesi ja pitäisi rahvaanomaisena purkauksena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan