Onko sinulla pieniä kahvikuppeja - ei siis mukeja - ja onko sinulla peräti tasseja?
Minulla on kaksi pientä kuppia ilman tassia, muut ovat kaikki mukeja.
Kommentit (122)
Juodaan arkikahvit mukeista.
"Pöytäliinakahvit" juodaan riisiposliinikupeista. Jabniihin onntassit ja kakkulautaset.
Mun kupit taitaa olla teekuppeja, tassit ja lautaset on. Sellaisia venäläisiä, tätä sarjaa
https://www.astiataivas.fi/tuotteet.html?id=37/8423
Vierailija kirjoitti:
Mun kupit taitaa olla teekuppeja, tassit ja lautaset on. Sellaisia venäläisiä, tätä sarjaa
https://www.astiataivas.fi/tuotteet.html?id=37/8423
Siis Lomonosov, verkko.
Ei, myin kahviastiasto pois muutama vuosi sitten kun tuntui niin turhalle säilöä kaapissa jotain, mitä ei ikinä käytä. Espressokuppeja löytyy ja mukeista pienimmät on 2dl kokoiset, mutta niitä ei tässä varmaan tarkoitettu.
On pari eri. Arabia ja joku muu. Olleet jo vuosia aitan hyllyssä muovilaatikossa.
On. Kaivan astiaston esiin kahdesti vuodessa, kun sukulaiset käyvät lasten synttäreillä. Muuten tarjoilen kahvit moteista. Vähemmälle sakille pannullisesta riittää isompiinkin annoksiin.
On kahvi- ja teekupit tasseineen ja leipälautasineen. Mummin Singaporet.
Meillä ollaan sivistyneitä eikä niin jenkkeihin rähmällään että kahvi juotaisiin mukista. Kahvi juodaan kahvikuppiparista eli kupista joka on tasolla eli alusella. Sen merkitys on tärkeä, pöytään tai liinoihin ei tule rinkuloita.
Jos te juntit ikinä käytte museoissa vaikka Italiassa, näette että kahvia ja teetä on juotu kupeista muutama sata vuotta!
Sillä tassilla todellakin estetään RINKULOIDEN tuleminen pöytiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, isoäidiltäni periytynyt aivan ihana käsin maalattu astiasto, mutta en uskalla sitä käyttää. Kaapissa koristeena on. Ehkä sitten, kun olen mummeli ja kutsun mummelikavereitani kahville ja leivoksille kylään, niin otan sen käyttöön. Oih, sitä odotellessa.
Älä elä sitku-elämää.
Kata pöytä, keitä kahvit ja nauti leivoskahvit ystävien seurassa nyt. Tulevaisuudesta ei voi koskaan tietää.
Päivän paras kommentti. Pidä tämä mielessäsi aloittaja.
On.
20v sitten ostamaani astiastoon 12 kpl tasseineen, ne on nykyisin kakkosasunnolla.
Kotona 6kpl valkoista Teemaa. Ostin mieluummin myös kahvikupit kuin niin paljon mukeja että vieraillekin riittää.
Yläkaapissa 4kpl kummitädin (kuoli ysikymppisenä vuosia sitten) maalaamat kupit, tassit ja leipälautaset. Ikinä en oo käyttänyt, rumempia saa hakea, mutta eipä ole tullut toimitettua poiskaan. Olis edes käyttänyt mun lempiväriä, mutta ei edes sitä.
On mutta en käytä niitä. Käytän mukeja.
Joku astiaston keräileminen on niin junttia... Miksette osta kerralla mitä tarvitsette?
Vierailija kirjoitti:
Joku astiaston keräileminen on niin junttia... Miksette osta kerralla mitä tarvitsette?
Tuntemattomien haukkuminen vauvapalstalla on junttia, juntti. Ja noloakin vielä.
On. Kahvikuppia tasseineen käytetään kun on vieraita tai muuten katetaan pöytä ja laitetaan pöytäliina. Arkena juodaan mukeista, samoin aamiaisella vaikka olisi vieraita.
Lautasen tehtävä on pitää pöytä(liina) siistinä ja muutenkin kuppipari on osa peruskattausta.
Onko jollain pelkkiä kuppeja ilman tassia?
Jjjep. Juuri oman väriset ja nätit kupit tasseineen ja leipälautasineen. Ja nuohan on päivittäisessä käytössä lautasta myöten (kahvia en juo, mutta litkin teeni noista kupeista, lisäksi on tassillinen iso teekuppi nykyään). Ja käytän erilaisia nättejä tarjottimia jos haluan kannella noita keittiöstä muualle, ja tarjottimillakin nätit liinat. Ja niin olen parikymppinen :'D
Missä menee kupin ja mukin raja, missä koossa kuppi muuttuu mukiksi? Vai tuleeko mukista kuppi jos sillä käyttää aluslautasta?
Järjestäkää sitten vanhana sellaiset kesäiset pihakahvit, jossa kaikilla on kauniit hatut ja kukkaleningit ja joku tarjoilee teille kahvia niihin ihaniin kuppeihin.