Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oi miksi tämänkin päiväkodin piha on pätsi? Ei yhtään varjoa koko pihalla.

Vierailija
19.06.2023 |

Haen lapsen iltapäivällä, hän on kuumissaan ja väsynyt. Hoitajat onneksi huolehtivat, että lapset juovat vettä ja laittavat heille aurinkovoidetta pitkin päivää.
Mutta silti, onhan tämä hirveää. Sääliksi käy myös hoitajat, jotka joutuvat vahtimaan lapsia kuumissaan. Miten tällaista asiaa ei oteta huomioon, kun päiväkotien pihoja suunnitellaan?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreä siirtymä vaatii jostain syystä kaikkien isojen puiden kaatamista kaupunkialueilta. 

Vierailija
2/19 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla Verkkosaaressa tuo päiväkoti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niillä suunnittelijoilla raksuta. Meilläkään ei pihassa oo varjopaikkoja. Ja hankalasti mitään johon edes virittäisi katoksen.

Vierailija
4/19 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetellyt samaa kunnallisissa leikkipuistoissa.

Ei yhden ainutta varjopaikkaa.

Vierailija
5/19 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihreä siirtymä vaatii jostain syystä kaikkien isojen puiden kaatamista kaupunkialueilta. 

Koska Maria Hutisalon lapset eivät joudu moistä kärsimään. ;)

Vierailija
6/19 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi miksi oi miksi.

Huomaatko itse, kuinka typerältä se kuulostaa.

Puhu normaalisti . Pelkkä "miksi" riittää

Vierailija
7/19 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen miettinyt samaa lenkkeilessä, että miten vatussa missään ei enää ole varjoisia kohtia vaan ihan sama mihin päin lähtee niin aina saa olla samassa tauottomassa paahteessa.

Etenkin kun enää ei edes ole niitä tavallisia kesäpäiviä jolloin taivaalla on poutapilviäkin ja välillä aurinko hetken aikaa pilvessäkin. Samoin puuttuu sellainen kesäinen tuulenvire eli ilma vaan seisoo paikallaan ja on todella tunkkaista.

Vierailija
8/19 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin ne pitää suunnitella, siellä on lasten luovuudelle ihan eri tavalla tilaa kuin vanhanaikaisessa omakotitalomaisessa pihassa omenapuineen ja vanhoine vaahteroineen.

Vierailija
9/19 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne voisi olla mieluummin sisällä näillä UV-intensiteeteillä.

Vierailija
10/19 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastointi päiväkotien pihoille heti.

Eikö kukaan ajattele lapsia !

Vierailija
11/19 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ne muksut pitää tyrkätä sinne ulos näillä keleillä, tsiisus. Täällä on +29c ollut tänään. Siis toihan on oikeasti ihan kipeetä touhua jos edes varjoon ei pääse 😳

Vierailija
12/19 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen miettinyt samaa lenkkeilessä, että miten vatussa missään ei enää ole varjoisia kohtia vaan ihan sama mihin päin lähtee niin aina saa olla samassa tauottomassa paahteessa.

Etenkin kun enää ei edes ole niitä tavallisia kesäpäiviä jolloin taivaalla on poutapilviäkin ja välillä aurinko hetken aikaa pilvessäkin. Samoin puuttuu sellainen kesäinen tuulenvire eli ilma vaan seisoo paikallaan ja on todella tunkkaista.

Olen huomannut ihan saman. Nykyisin kaikki puut kaadetaan asumusten tieltä. Lämpenevä ilmasto pitäisi huomioida paremmin kaupunkisuunnittelussa, ja jättää myös lauhduttavia saarekkeita kaavoituksen keskelle.

Ja poutapilvet puuttuvat tosiaan nykyään taivaalta kokonaan. Joko on täysin pilvistä tai sitten aurinko helottaa kirkkaalta taivaalta. Rasittavaa. Normaalit kesäpäivät ovat kadonneet Suomesta kokonaan.

Vierailija
13/19 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan päiväkotien pihoja. Pelkkä hiekka- tai betonikenttä ilman mitään puita ja vihreää. Ei edes nurmikkoa. Ja jos on, se on muovinurmi. Hyi helvata, kuka noita kehtaa suunnitella.

Vierailija
14/19 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä ne muksut pitää tyrkätä sinne ulos näillä keleillä, tsiisus. Täällä on +29c ollut tänään. Siis toihan on oikeasti ihan kipeetä touhua jos edes varjoon ei pääse 😳

Niinpä. Ei oo terveellistä enää puhumattakaan mukavasta.

Vierailija
15/19 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska Maria Hutisalon lapset eivät joudu moistä kärsimään. ;)

Maria Ohisalo ei ole käsittääkseni viherrakentaja tai pihasuunnittelija. Rikkaat oikeistolaiset grynderit noita betonihirvityksiä suunnittelee.

Vierailija
16/19 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla Verkkosaaressa tuo päiväkoti?

Missä on Verkkosaari? Näitä hoitovapaita autiomaapätsipihoja on ihan ympäri Suomen. Kasvit vaatii hoitoa, nurmikot leikkuuta ja puut "roskaa". Kustannustehokkainta on laittaa se hiekka ja tekonurmi ja pakolliset leikkivälineet.

Vierailija
17/19 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut ihan saman. Nykyisin kaikki puut kaadetaan asumusten tieltä. Lämpenevä ilmasto pitäisi huomioida paremmin kaupunkisuunnittelussa, ja jättää myös lauhduttavia saarekkeita kaavoituksen keskelle.

Ja poutapilvet puuttuvat tosiaan nykyään taivaalta kokonaan. Joko on täysin pilvistä tai sitten aurinko helottaa kirkkaalta taivaalta. Rasittavaa. Normaalit kesäpäivät ovat kadonneet Suomesta kokonaan.

Ja sama tuon tuulen kanssa. Joko ei tuule lainkaan tai sitten tuulee niin, että tukka lähtee päästä.

Vierailija
18/19 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaan päiväkotien pihoja. Pelkkä hiekka- tai betonikenttä ilman mitään puita ja vihreää. Ei edes nurmikkoa. Ja jos on, se on muovinurmi. Hyi helvata, kuka noita kehtaa suunnitella.

Kai nyt ymmärrät, että sitä suunnitellaan, mitä tilaaja haluaa? Varmasti jokainen suunnittelija tykkäis laittaa vihreää, vehreää, monipuolista ja elävää, mutta jos tilaaja haluaa mahdollisimman huoltovapaata, niin sitä suunnitellaan.

Vierailija
19/19 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni nykyään Suomessa aurinko helottaa kirkkaalta taivaalta monta kuukautta putkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi