Oletko feministi? Jos et, mikä on tekosyysi?
HUOM!!!
Feministi = ajaa naisten ja miesten tasa-arvoa. Fem-etuliite siksi, koska suurin osa tasa-arvo-ongelmista johtuu feminiinisten piirteiden pitämisestä heikkoina tai huonoina.
FEMINISTI EI OLE MIESVIHAAJA. JOS JOKU VÄITTÄÄ OLEVANSA FEMINISTI JA HALUAA NAISTEN YLIVALTAA, KYSEESSÄ ON MISANDRISTI.
Elikkäs, oletko feministi? Perusteluja!
Kommentit (115)
Taas yksi femi-fail.. huvittavaa luettavaa eukon skitsoilu
En ole feministi. Kannatan ehdottomasti tasa-arvoa, mutta tunnustan kuitenkin sukupuolten väliset erot ja näiden erojen näkymisen esim. työelämässä.
Olen feministi, joka ei kannata feminististen järjestöjen toimintaa eikä feminististä aatetta. Olen feministi vain siinä mielessä, että kannatan sukupuolten välistä tasa-arvoa.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 20:39"]Feminismi on jo terminä sukupuolittunut. kutsun itseäni mielummin egalitaristiksi. n22
[/quote]
Häh? Fem-etuliitteenä tarkoittaa naisellisten piirteiden hyväksymistä myös miehien kohdalla; lopetettaisiin neidittely, tunteiden piilottelu ynnä muut solvaavat termit. Myös miehien vanhemmuutta ja hoivaviettiä vähätellään ja huoltajuuskiistoissa äiti voittaa miltei aina vaan siksi, että on äiti.
Jo fem-etuliitteen säikähtäminen kertoo siitä, että sitä tarvitaan vielä.
Tässä pitää tietää että kaikilla on eri käsitys tasa arvosta. En ole feministi koska ei minulla ole mitään syytä olla.
Enkä pidä heidän toimintatavoista.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 20:39"]Feminismi on jo terminä sukupuolittunut. kutsun itseäni mielummin egalitaristiksi. n22
[/quote]
Häh? Fem-etuliitteenä tarkoittaa naisellisten piirteiden hyväksymistä myös miehien kohdalla; lopetettaisiin neidittely, tunteiden piilottelu ynnä muut solvaavat termit. Myös miehien vanhemmuutta ja hoivaviettiä vähätellään ja huoltajuuskiistoissa äiti voittaa miltei aina vaan siksi, että on äiti.
Olen feministi, joka ei kannata feminististen järjestöjen toimintaa eikä feminististä aatetta. Olen feministi vain siinä mielessä, että kannatan sukupuolten välistä tasa-arvoa.
[/quote]
Olen mies. Miksi liittyisin liikkeeseen, joka vihaa sukupuoltani?
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 20:45"]
[/quote]
Jo egalitaristi-sanan säikähtäminen kertoo siitä, että sitä tarvitaan jo.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 20:38"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 20:35"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 20:31"] [quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 20:28"]En ole, koska en ole miehiä vihaava lesbo. Feministit eivät välitä miesten ongelmista paskaakaan, se on nähty parin vuosikymmenen aikana. [/quote] Taidat olla ärsyttävän yleistä ihmistyyppiä; idiootti, joka pitää häntä idioottina pitäviä idiootteina. Lue aloituksesta uudelleen, mikä on feministin ja misandristin ero. Feminismi ei myös liity seksuaaliseen suuntautumiseen mitenkään. Olen heteronainen. [/quote] Taisit juuri todistaa pointtini.. Oletko hetero vai et, ei ole merkityksellistä. Asenteesi on ilahduttavan rehellistä feminismiä. Juuri sitä itseään, säälittävää miesvihaa. "IDIOOTTI!" Tätähän se on. [/quote] Miten voin vihata miehiä, kun kaveriporukassanikin on miehiä ja seurustelen miehen kanssa, kaksi lastakin on? Ja kyllä, mielestäni olet idiootti, koska et ymmärrä feminismin ja misandrian eroa. :D
[/quote]
Mietippä kumpi ryhmä on näkyvämpi ja äänekkäämpi.
Molemmat ilmoittautuvat feministeiksi. Kukaan ei koskaan ilmoittaudu misandristiksi.
Mustalaiset leimautuvat, mamut leimautuvat ja feministit leimautuvat.
Äänekkäin ryhmä muodostaa enemmistön mielikuvan.
Valitettavasti.
Monet feministit haluavat abortoida poikalapset ja kastroida/tappaa miehet.
"Jokainen ajatteleva nainen on feministi."
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 20:49"]
"Jokainen ajatteleva nainen on feministi."
[/quote]
Laimea klisee.
Okei, ilmeisesti täällä on vielä joillakin ongelmia ymmärtää a) feminismin ja misandrian ero ja b) miksi ismin edessä on naiseuteen liittyvä FEM.
a) Edelleen, feminismin tarkoitus ei ole ajaa alas miehien oikeuksia, vaan nostaa naisien oikeuksia SAMALLE TASOLLE. Kenenkään oikeuksia ei poljeta tai kumpaakaan sukupuolta nosteta korkeammalle, vaan kyse on tasapainosta. Misandristi taas on miesvihaaja, joka yleensä on katkera miessukupuolelle ja haluaa ajaa vain naisten etuja.
Ei luulisi olevan vaikeaa käsittää.
B) miksi fem-etuliite? Koska feminismin tavoite on päästä eroon naisellisten piirteiden syrjimisestä kaikin tavoin. Esim miehet saisivat näyttää tunteensa, pitää huolta ulkonäöstään ilman että muut haukkuu neidiksi ja saa ilmaista hoivaviettinsä ilman että on heikko tai imago kärsisi.
Ja usein miesten vanhemmuutta ja hoivaviettiä vähätellään hurjasti, ja huoltajuuskiistoissa äidit voittavat lähes aina vain siksi, että naisen asemaa huoltajana pidetään merkittävämpänä, vaikkei se sitä ole.
Ja miettikää, miksi te säikähdätte naisiin viittaavaa etuliitettä? Juurikin siksi, koska feminiinisyys käsitetään vieläkin ns. heikkona asiana.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 20:46"]
Olen mies. Miksi liittyisin liikkeeseen, joka vihaa sukupuoltani?
[/quote]
Eihän sinua tietty edes huolita mukaan esim. Unioniin. Se on heidän käsityksensä tasa-arvosta. Toisaalta ne bileet menisi tietenkin pilalle jos siellä olisi joku dissidentti sanomassa välillä että "onkohan ihan noin?" Ei sunnuntaina kirkossakaan oikein semmosesta tykättäisi.
Lespiaanofeminismi on oma käsitteensä ja hyvin prominentilla paikalla feministipiireissä ollut aina.
"on katkera miessukupuolelle"
Sinäkö et ole katkera miessukupuolelle? Yeah right. Eukko huokuu hulluutta ja kastroimishalua
Koska käsite ymmärretään niin eri tavoilla, siitä on tullut liian hankala käsite yleiseen käyttöön. On paljon järkevämpää vain ilmoittaa kannattavansa tasa-arvoa.