Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskovaiset, millä perusteella terapiassa käyminen on saatanasta?

Vierailija
03.05.2015 |

Tajuatteko ollenkaan, että esimerkiksi väkivallan uhrin kannalta se on todella tärkeää? Psykiatriassa tai psykologiassa ei ole mitään Raamatun vastaista.  

Kommentit (114)

Vierailija
61/114 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 22:11"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:40"]

44: pitääkö sinulle vääntää rautalangasta kaikki? "Nauttia koko elämän kirjosta" = olla kokonainen ihminen, tuntea nälkää joka lähtee vain ravintoa syömällä, ei Raamattua lukemalla, janoa johon tarvitaan tavallista vettä, ei Elävää Vettä, iloa joka tulee läheisten ihmisten seurasta, ei pelkästään Herran läsnäolosta, sairaan ollessa tajua hakea apua ihmisviisauden keksinnöistä, ei pelkästä rukoilun varassa olemisesta jne jne, en todellakaan tarkoittanut mitään tieten tahtoen synnin tekemistä. Vai oletko sitä mieltä että uskovan elämä on yhtä tuskaa ja kieltäytymistä, ettemme saisi nähdä kauneutta ja iloa missään maallisessa, että meidän tulisi olla -kirjaimellisesti- koko ajan silmät ristissä?

Olet lakihenkinen ja luultavasti epävarma. Anteeksi että en nyt osaa lempeä ja rakastava sinua kohtaan olla, kiukuttaa vain kun luulet tekeväsi hyvää etkä ymmärrä että lyöt Raamatulla ja tosiasiassa estät ihmisiä pääsemästä Jeesuksen luo kovuudellasi.

[/quote]Totuus sattuu aina. Ei ole kivaa kuulla olevansa syntinen. Synnintunto kuitenkin tarvitaan että tekisi parannuksen ja uskoisi evankeliumin. Muuten joutuu kadotukseen. Lain kautta tulee synnintunto. Evankeliumi tuo armon: tämä on kokonainen evankeliumi.

Ja siitä tämä koko keskustelu lähti liikkelle että psykologia ei käsittele syntiä sellaisena kuin Raamattu sen sanoo olevan. Raamatussa asiaa ei kaunistella. Synti on hirveä rikkomus Jumalaa vastaan ja sillä ansaitsee kadotustuomion helvettiin. Ainoa pelastus on Jeesus Kristus.

Etkö muuten tiedä että Jumala myös parantaa?

Hän parantaa ne, joilla on särjetty sydän, ja sitoo heidän haavansa.-Psalmi 147:3

Näin sanoo Herra: Kirottu on se mies, joka turvaa ihmisiin ja tekee lihan käsivarreksensa ja jonka sydän luopuu Herrasta. Hän jää alastomaksi arolle eikä näe mitään onnea tulevan; hän asuu poudan polttamissa paikoissa erämaassa, asumattomassa suolamaassa.
Siunattu on se mies, joka turvaa Herraan, jonka turvana Herra on. --Jeremia 17
[/quote]Kaltaisiasi totuudentorvia on ollut paljon ja moni heistä on luopunut uskosta. Varo ettet itse lankea ylpeydessäsi.

Vierailija
62/114 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 22:21"]

Höpsistä! Kaikki ihmiset ovat yhtä hyviä ja kaikki osaa rakastaa. Rakasta sinäkin! 

[/quote]

Minä en osaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/114 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sille yhdelle kannata edes vastata. Ei se pysty asettumaan sen tiukan kuplansa ulkopuolelle, "keskusteleminen" sen kanssa ei siis tule johtamaan mihinkään.

Joku ajatteli sen olevan vielä nuori uskossaan ja joku epävarman, niin taitaa olla ja silloin moni on mustavalkoinen ja puusilmäinen, aika kyllä tekee varmaan tehtävänsä senkin kohdalla.

Vierailija
64/114 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
65/114 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 22:19"]Jumala vetää ihmisiä hyvyytensä kautta parannukseen. Mutta se hyvyys ei ole sinussa.
[/quote]tää meni siis tuolle raamatun tekstejä latelevalle

Vierailija
66/114 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 22:23"]

Höpsistä! Kaikki ihmiset ovat yhtä hyviä ja kaikki osaa rakastaa. Rakasta sinäkin! 

[/quote]

Minä en osaa.

[/quote] 

Sulje silmät ja mieti palloa joka pyörii keskellä rintakehää. Se on sinun rakkautesi. Tunnetko sen nyt? ajattele jotakin ihmistä ja huomaat kuinka häntä rakastatkaan.  

Vierailija
67/114 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Minä en osaa.

[/quote]Sitten sinun täytyy ensin saada rakkautta :)

Vierailija
68/114 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihenkin on vastattu jo monta viestiä aiemmin että myös maallisessa terapiassa ihminen joutuu kohtaamaan oman syyllisyytensä jos tahtoo parantua ja toipua.

[/quote]Se on ihan turhaa sille ihmispololle, vaikka kävisi kaikki maailman terapiat ja muut psykoanalyysit jos ei tunnusta Jeesukselle olevansa syntinen ja tee synneistä parannusta uskoen evankeliumin. Ehkä hän pintapuolisesti voi tuntea olonsa hyväksi ja elää ihan hyvää elämää...Mutta mihin hän on matkalla, mihin hänen SIELUNSA on matkalla? Kertooko se terppa totuuden välittääkö hän oikeasti potilaastaan?

Vain Jumala pystyy parantamaan kunnolla sielun haavoista antamalla uuden hengen ja uuden sydämen.

Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.--Hesekiel 36:26

Vierailija
69/114 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai täällä on joku uusherännyt, vai? 

Vierailija
70/114 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 20:38"]

17. Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut. 2 Kor.5.

18. Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
19. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
20. Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. --Matt.7

19. Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
20. epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
21. kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
22. Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
23. Sellaista vastaan ei ole laki.
24. Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.--Gal. 5

[/quote]Sinä itse voisit miettiä esimerkiksi tuota Matt. 7:21 kohtaa.

Vierailija
71/114 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 22:27"]

[/quote]

Minä en osaa.

[/quote] 

Joo, näin se on tehtävä. 

Me rakastamme sinua. Kaikki av-osaston ämmät ja äijät rakastaa sinua. Tunnetko sen? Huomaatko kuinka pallosi täyttyy rakkaudesta? 

Vierailija
72/114 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

72 siis tarkoitti sen tuolle jota lainasi.

Vierailija
73/114 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 22:33"]

72 siis tarkoitti sen tuolle jota lainasi.

[/quote] 

Minulta on muuten aivan turha pyytää lainaa tai takaajaksi. 

Vierailija
74/114 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Minä en osaa.

[/quote]Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.--Joh.3:16

Me rakastamme, sillä hän on ensin rakastanut meitä. 1 Joh.4:19

Parempi julkinen nuhde kuin salattu rakkaus.--Sananlaskut 27:5

Vierailija
75/114 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 22:35"]

[/quote]

Minä en osaa.

[/quote]Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.--Joh.3:16

Me rakastamme, sillä hän on ensin rakastanut meitä. 1 Joh.4:19

Parempi julkinen nuhde kuin salattu rakkaus.--Sananlaskut 27:5

[/quote] 

Olen aivan samaa mieltä kanssasi. Jokainen rakastaa ja saa rakkautta 

Vierailija
76/114 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 22:32"]

[/quote]

Minä en osaa.

[/quote] 

Joo, näin se on tehtävä. 

Me rakastamme sinua. Kaikki av-osaston ämmät ja äijät rakastaa sinua. Tunnetko sen? Huomaatko kuinka pallosi täyttyy rakkaudesta? 

[/quote]

Ei tunnu vielä.

Vierailija
77/114 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 22:29"]

Siihenkin on vastattu jo monta viestiä aiemmin että myös maallisessa terapiassa ihminen joutuu kohtaamaan oman syyllisyytensä jos tahtoo parantua ja toipua.

[/quote]Se on ihan turhaa sille ihmispololle, vaikka kävisi kaikki maailman terapiat ja muut psykoanalyysit jos ei tunnusta Jeesukselle olevansa syntinen ja tee synneistä parannusta uskoen evankeliumin. Ehkä hän pintapuolisesti voi tuntea olonsa hyväksi ja elää ihan hyvää elämää...Mutta mihin hän on matkalla, mihin hänen SIELUNSA on matkalla? Kertooko se terppa totuuden välittääkö hän oikeasti potilaastaan?

Vain Jumala pystyy parantamaan kunnolla sielun haavoista antamalla uuden hengen ja uuden sydämen.

Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.--Hesekiel 36:26

[/quote]Sinullako nyt on lihasydän kivisydämen tilalla?

Hohhoijaa.. joo kaikki tarvitsevat Jumalaa. Ja vain Jeesus pelastaa ja vain uskomalla Häneen ja tunnustamalla sen pelastuu jne..

Mutta väitätkö että terapiasta ei ole kenellekään todellista apua?

Ja mikä sinä olet sanomaan milloin kenenkin tulisi olla otollinen kohtaamaan Jumalan? Joskus voipi olla ihan Jumalan tahto että joku eheytyy ennen kuin kykenee siihen.

Rauhoitu, rukoile mieluummin mitä Jumala tahtoo sensijaan että latelet kovalla tahdilla ulkokultaisesti raamatunjakeita.

Hedelmistään puu tunnetaan.

Vierailija
78/114 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 22:38"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 22:32"]

[/quote]

Minä en osaa.

[/quote] 

Joo, näin se on tehtävä. 

[/quote]

Ei tunnu vielä.

[/quote] 

Rentoudu. Sulje silmät ja mieti palloa joka pyörii. Siitä virtaa ympäri kehoa rakkautta. Huomaatko kuinka rauhallinen ja onnellinen olet? Huomaatko lämmön joka virtaa luoksesi? Se on meidän rakkautemme. Huomaatko kuinka se tulee sinun sisääsi? Pallosi täyttyy lämmöstä ja rakkaudesta. Huomaatko sen nyt? 

Vierailija
79/114 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap itse kysyi mikä terapiassa on kristityn mielestä pielessä. Ja sitten kun saa vastauksia niin alkaa itkeä. Minä kerron totuuden, terapia ei käsittele syntiä, synti erottaa Jumalasta ja aiheuttaa psyykkisiä ongelmia. Se on siis hengellinen ongelma. Jumala on Hän joka eheyttää, tekee kokonaan uuden luomuksen. Tähän ei ihminen pysty. Jos et ymmärrä tätä asiaa, en voi sille mitään. Hyvää yötä.

Ja tee parannus synneistäsi, Jumalan valtakunta on tullut lähelle!

Vierailija
80/114 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha on parantua synneistä kun sellaisia ei tuu tehtyä.