Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskovaiset, millä perusteella terapiassa käyminen on saatanasta?

Vierailija
03.05.2015 |

Tajuatteko ollenkaan, että esimerkiksi väkivallan uhrin kannalta se on todella tärkeää? Psykiatriassa tai psykologiassa ei ole mitään Raamatun vastaista.  

Kommentit (114)

Vierailija
41/114 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

33: eihän avun hakeminen ja vastaanottaminen ole mitään kihan himoa ja haureutta tai Jumalan voiman väheksymistä!

Itse Jeesuksellekaan mikään inhimillinen ei ollut vierasta, luuletko että meidän tulee kieltää itsessämme se? Ettemme muka tarvitsisi sairaaloita, mielenterveyspalveluita, kirurgiaa, lääkkeitä..?

Sinä itse tarvitsisit apua ja paljon. Sekoitat asioita etkä osaa lukea niitä oikeassa kontekstissa.

Vierailija
42/114 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:23"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 20:33"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 20:13"]

26: niin keskittyy. Mutta ymmärtää ja hyväksyy ihmisen inhimiilisyyden ja kaiken siihen liittyvän. Traumat, mielenterveysongelmat, vääristynyt minäkuva jne YLEENSÄ eivät parane Kristuksen uhrikuoleman ja voiton mietiskelyllä ja rukouksella vaan Jumala on antanut meille luvan ja velvollisuuden käyttää järkeämme sekä olla ylihengellistämättä kaikkea. Se ei ole minäkeskeisyyttä vaan kykyä nauttia koko elämän kirjosta.

Täällä ajassa eläessämme olemme muutakin kuin iankaikkinen sielu.

[/quote]Turvaa Herraan kaikesta sydämestäsi äläkä nojaudu omaan ymmärrykseesi. -Sananlaskut 3:5

15. Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.
16. Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta.
17. Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti. --1 Joh.2

24. Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.
25. Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.
26. Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi sielullensa vahingon? Taikka mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi?
27. Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan.--Matt.16

[/quote]Eiköhän tuossa viitata maailman houkutuksiin, mammonan ahneuteen, seksuaalisiin houkutuksiin yms eikä suinkaan lääketieteen/psykologian arvostamiseen ja hyödyntämiseen. Terv yksi uskova

[/quote]viittasin tuohon "kykyä nauttia koko elämän kirjosta."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/114 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä raamatun tekstejä laitteleva: jos joku rukoilee Jumalalta viisautta ja johdatusta ja saa kehoituksen/tunteen/mitä tahansa kääntyä maallisen avun puoleen sairautensa/hätänsä kanssa niin mitä se on? Viisautta jota Jumala on luvannut runsain mitoin antaa sille joka sitä pyytää vai epäuskoa?

Onko huonoa hedelmää jos ymmärtää että olemme psyko/fyysis/hengellisiä kokonaisuuksia vaikka kuinka olisimme aitoja eläviä kristittyjä?

Vierailija
44/114 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:16"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:04"]Rakkaus? Eikö se ole rakkautta että herättää nukkuvia? Minkälainen lääkäri ei kerro potilaalle että tällä on syöpä ja tulee kuolemaan? Hän vain toivoo hiljaa mielessään että saisi potilaan ehkä houkuteltua mukanaan sairaalaan? Jumala on käskenyt seuraajiaan menemään kaduille ja tienvarsille saarnaamaan parannusta. Usko syntyy Jumalan Sanan kuulemisesta. Teetkö sinä niin? Vai etkö todella usko että helvetti on oikea paikka jonne moni ihminen joutuu, koska ei usko Jeesukseen. Oletko kertonut ystävillesi Jeesuksesta, parannuksenteosta, taivaasta ja helvetistä? [/quote]Käski, mutta kertominen ja pakkosyöttö ovat eri asioita. Ehkä ymmärrät sen joskus. Eikä minun tarvitse olla tilivelvollinen sinulle kertomisistani, vaan jollekin ihan muulle, Hänelle. Asia on sen verran vakava, ettei sillä sovi kilpailla. Itsensä ylentäjät alennetaan helposti. Löydä lepo Jeesuksessa.

[/quote]Lue enemmän Raamattua, niin uskosi kasvaa ja tulet todella tuntemaan kuka Jeesus on.

Luuk.14:

17. Ja illallisajan tullessa hän lähetti palvelijansa sanomaan kutsutuille: 'Tulkaa, sillä kaikki on jo valmiina'.
18. Mutta he rupesivat kaikki järjestään estelemään. Ensimmäinen sanoi hänelle: 'Minä ostin pellon, ja minun täytyy lähteä sitä katsomaan; pyydän sinua, pidä minut estettynä'.
19. Toinen sanoi: 'Minä ostin viisi paria härkiä ja menen niitä koettelemaan; pyydän sinua, pidä minut estettynä'.
20. Vielä toinen sanoi: 'Minä otin vaimon, ja sentähden en voi tulla'.
21. Ja palvelija tuli takaisin ja ilmoitti herralleen tämän. Silloin isäntä vihastui ja sanoi palvelijalleen: 'Mene kiiruusti kaupungin kaduille ja kujille ja tuo köyhät ja raajarikot, sokeat ja rammat tänne sisälle'.
22. Ja palvelija sanoi: 'Herra, on tehty, minkä käskit, ja vielä on tilaa'.
23. Niin Herra sanoi palvelijalle: 'Mene teille ja aitovierille ja pakota heitä tulemaan sisälle, että minun taloni täyttyisi;

Vierailija
45/114 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

44: pitääkö sinulle vääntää rautalangasta kaikki? "Nauttia koko elämän kirjosta" = olla kokonainen ihminen, tuntea nälkää joka lähtee vain ravintoa syömällä, ei Raamattua lukemalla, janoa johon tarvitaan tavallista vettä, ei Elävää Vettä, iloa joka tulee läheisten ihmisten seurasta, ei pelkästään Herran läsnäolosta, sairaan ollessa tajua hakea apua ihmisviisauden keksinnöistä, ei pelkästä rukoilun varassa olemisesta jne jne, en todellakaan tarkoittanut mitään tieten tahtoen synnin tekemistä. Vai oletko sitä mieltä että uskovan elämä on yhtä tuskaa ja kieltäytymistä, ettemme saisi nähdä kauneutta ja iloa missään maallisessa, että meidän tulisi olla -kirjaimellisesti- koko ajan silmät ristissä?

Olet lakihenkinen ja luultavasti epävarma. Anteeksi että en nyt osaa lempeä ja rakastava sinua kohtaan olla, kiukuttaa vain kun luulet tekeväsi hyvää etkä ymmärrä että lyöt Raamatulla ja tosiasiassa estät ihmisiä pääsemästä Jeesuksen luo kovuudellasi.

Vierailija
46/114 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:29"]

33: eihän avun hakeminen ja vastaanottaminen ole mitään kihan himoa ja haureutta tai Jumalan voiman väheksymistä!

Itse Jeesuksellekaan mikään inhimillinen ei ollut vierasta, luuletko että meidän tulee kieltää itsessämme se? Ettemme muka tarvitsisi sairaaloita, mielenterveyspalveluita, kirurgiaa, lääkkeitä..?

Sinä itse tarvitsisit apua ja paljon. Sekoitat asioita etkä osaa lukea niitä oikeassa kontekstissa.

[/quote]Kristitty kieltää itsensä, omat tiensä, suunnitelmansa, himonsa, halunsa, seuratakseen Jeesusta. Se kaikki lukee Raamatussa. En väittänyt mitään muuta kuin tämän.

Vierailija
47/114 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uskossa ja käyn buddhalaisella terapeutilla. Hän antaa akupunktiota ja homeopaattisia aineita. On todella pätevä ja hyvä parantaja 

Vierailija
48/114 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keneen sä uskot?

Vierailija
49/114 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:39"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:16"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:04"]Rakkaus? Eikö se ole rakkautta että herättää nukkuvia? Minkälainen lääkäri ei kerro potilaalle että tällä on syöpä ja tulee kuolemaan? Hän vain toivoo hiljaa mielessään että saisi potilaan ehkä houkuteltua mukanaan sairaalaan? Jumala on käskenyt seuraajiaan menemään kaduille ja tienvarsille saarnaamaan parannusta. Usko syntyy Jumalan Sanan kuulemisesta. Teetkö sinä niin? Vai etkö todella usko että helvetti on oikea paikka jonne moni ihminen joutuu, koska ei usko Jeesukseen. Oletko kertonut ystävillesi Jeesuksesta, parannuksenteosta, taivaasta ja helvetistä? [/quote]Käski, mutta kertominen ja pakkosyöttö ovat eri asioita. Ehkä ymmärrät sen joskus. Eikä minun tarvitse olla tilivelvollinen sinulle kertomisistani, vaan jollekin ihan muulle, Hänelle. Asia on sen verran vakava, ettei sillä sovi kilpailla. Itsensä ylentäjät alennetaan helposti. Löydä lepo Jeesuksessa.

[/quote]Lue enemmän Raamattua, niin uskosi kasvaa ja tulet todella tuntemaan kuka Jeesus on.

Luuk.14:

17. Ja illallisajan tullessa hän lähetti palvelijansa sanomaan kutsutuille: 'Tulkaa, sillä kaikki on jo valmiina'.
18. Mutta he rupesivat kaikki järjestään estelemään. Ensimmäinen sanoi hänelle: 'Minä ostin pellon, ja minun täytyy lähteä sitä katsomaan; pyydän sinua, pidä minut estettynä'.
19. Toinen sanoi: 'Minä ostin viisi paria härkiä ja menen niitä koettelemaan; pyydän sinua, pidä minut estettynä'.
20. Vielä toinen sanoi: 'Minä otin vaimon, ja sentähden en voi tulla'.
21. Ja palvelija tuli takaisin ja ilmoitti herralleen tämän. Silloin isäntä vihastui ja sanoi palvelijalleen: 'Mene kiiruusti kaupungin kaduille ja kujille ja tuo köyhät ja raajarikot, sokeat ja rammat tänne sisälle'.
22. Ja palvelija sanoi: 'Herra, on tehty, minkä käskit, ja vielä on tilaa'.
23. Niin Herra sanoi palvelijalle: 'Mene teille ja aitovierille ja pakota heitä tulemaan sisälle, että minun taloni täyttyisi;

[/quote]Oletko jo Jumala, niin että tiedät muiden uskomiset ja tuntemisetkin?

Vierailija
50/114 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:49"]

Olen uskossa ja käyn buddhalaisella terapeutilla. Hän antaa akupunktiota ja homeopaattisia aineita. On todella pätevä ja hyvä parantaja 

[/quote] 

Minä uskon jeesukseen ja buddhaan 

Vierailija
51/114 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se tarkoittaa että uskot jeesukseen ja buddhaan? Kuka antaa synnit anteeksi? Kenen kautta ihminen pelastuu?

Vierailija
52/114 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon molempiin. 

Minun synnit ei kukaan anna anteeksi koska en tee syntejä. Sielu lähtee sinne ulkoavaruuteen sitten kun se aika koittaa. 

Vierailija
53/114 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala ei pakota ketään uskomaan Häneen. Älä tee sitä sinäkään. Olisi hyvä myös oikeasti ymmärtää lukemaansa, eikä vain lukea sitä. Saatanakin tunsi kirjoitukset. Ylpeys esti häntä näkemästä totuutta.

Vierailija
54/114 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:57"]

Uskon molempiin. 

Minun synnit ei kukaan anna anteeksi koska en tee syntejä. Sielu lähtee sinne ulkoavaruuteen sitten kun se aika koittaa. 

[/quote] 

Minä en usko saatanaan. Uskon ainoastaan rakkauteen 

Vierailija
55/114 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:40"]

44: pitääkö sinulle vääntää rautalangasta kaikki? "Nauttia koko elämän kirjosta" = olla kokonainen ihminen, tuntea nälkää joka lähtee vain ravintoa syömällä, ei Raamattua lukemalla, janoa johon tarvitaan tavallista vettä, ei Elävää Vettä, iloa joka tulee läheisten ihmisten seurasta, ei pelkästään Herran läsnäolosta, sairaan ollessa tajua hakea apua ihmisviisauden keksinnöistä, ei pelkästä rukoilun varassa olemisesta jne jne, en todellakaan tarkoittanut mitään tieten tahtoen synnin tekemistä. Vai oletko sitä mieltä että uskovan elämä on yhtä tuskaa ja kieltäytymistä, ettemme saisi nähdä kauneutta ja iloa missään maallisessa, että meidän tulisi olla -kirjaimellisesti- koko ajan silmät ristissä?

Olet lakihenkinen ja luultavasti epävarma. Anteeksi että en nyt osaa lempeä ja rakastava sinua kohtaan olla, kiukuttaa vain kun luulet tekeväsi hyvää etkä ymmärrä että lyöt Raamatulla ja tosiasiassa estät ihmisiä pääsemästä Jeesuksen luo kovuudellasi.

[/quote]Totuus sattuu aina. Ei ole kivaa kuulla olevansa syntinen. Synnintunto kuitenkin tarvitaan että tekisi parannuksen ja uskoisi evankeliumin. Muuten joutuu kadotukseen. Lain kautta tulee synnintunto. Evankeliumi tuo armon: tämä on kokonainen evankeliumi.

Ja siitä tämä koko keskustelu lähti liikkelle että psykologia ei käsittele syntiä sellaisena kuin Raamattu sen sanoo olevan. Raamatussa asiaa ei kaunistella. Synti on hirveä rikkomus Jumalaa vastaan ja sillä ansaitsee kadotustuomion helvettiin. Ainoa pelastus on Jeesus Kristus.

Etkö muuten tiedä että Jumala myös parantaa?

Hän parantaa ne, joilla on särjetty sydän, ja sitoo heidän haavansa.-Psalmi 147:3

Näin sanoo Herra: Kirottu on se mies, joka turvaa ihmisiin ja tekee lihan käsivarreksensa ja jonka sydän luopuu Herrasta. Hän jää alastomaksi arolle eikä näe mitään onnea tulevan; hän asuu poudan polttamissa paikoissa erämaassa, asumattomassa suolamaassa.
Siunattu on se mies, joka turvaa Herraan, jonka turvana Herra on. --Jeremia 17

Vierailija
56/114 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siellä terapiassa pääsee eroon mielikuvitusolennoista, niin kirkolta loppuu kohta verotulot.

Vierailija
57/114 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhee tarve teillä on saada synnit anteeksi. Minkä ihmeen takia? Harva tekee syntejä yleensäkään joten teidän kannattaa ottaa vähän rennommin 

Vierailija
58/114 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala vetää ihmisiä hyvyytensä kautta parannukseen. Mutta se hyvyys ei ole sinussa.

Vierailija
59/114 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsistä! Kaikki ihmiset ovat yhtä hyviä ja kaikki osaa rakastaa. Rakasta sinäkin! 

Vierailija
60/114 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulehan 57: jos luit niitä kommentteja joihin ilmeisesti vastaat, niissä todettiin että MYÖS maallinen lääketiede yms. Etkö osaa itse siitä lukea että joku muukin kuin sinä tietää kyllä että Jumalakin parantaa, mutta ystävä kallis, joskus Hän käyttää siihen myös ihmislääkäreitä ja terapeutteja.

Siihenkin on vastattu jo monta viestiä aiemmin että myös maallisessa terapiassa ihminen joutuu kohtaamaan oman syyllisyytensä jos tahtoo parantua ja toipua.

Me saamme ja meidän (viisaudella) pitää levittää sanomaa Jeesuksesta mutta ei puhua psykologiaa vastaan.

Tulkitsetko tosiaan ne Raamatunkohdat joissa kielletään turvautumasta omaan viisauteen jne tarkoittamaan nykytietämystä ihmispsyykestä?

Itse ymmärrän niiden koskevan ihan muuta ja maailman houkutuksille antautumisen myös.

Oletko sinä rukoillut Pyhältä Hengeltä ymmärrystä ja viisautta  lukemaasi Sanaan vai ihan omaan vajavaiseen ja harhateille johtavaan omaan ymmärrykseesikö sanomasi perustat?