Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ottaisin kolmatta piikkiä kun se ei muuta mitään?

Vierailija
10.01.2022 |

Kaikki silti kiinni eikä mitään saa tehdä. Hittoako noita rokotteita ottamaan? Toisen piikin piti olla matkapassi vapauteen, nyt kolmannen, neljännen...
Pitäkää tunkkinne.

Kommentit (587)

Vierailija
221/587 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska en halua vaarantaa itseäni enkä muita. Koska siitä ei ole haittaakaan.

Vaikka rokotuksien jälkeenkin todettaisiin korona, se saattaa rokotuksien avulla olla oireeton tai todella lieviää tasoa.

Koronarokotteiden pelko on joillekin vain siinä, miten lyhyessä ajassa ne on puskettu ulos. Osa muistaa edelleen narkolepsiatapaukset edelliseltä kerralta.

Koska ei voi olla varma miten tauti vaikuttaa omakohtaisesti elimistöön, niin en näe järkevää syytä miksi en ottaisi kolmatta tai neljättä pistosta. Niitä tutkitaan ja kehitetään kuitenkin koko ajan.

Itse olen sairastanut kaksi kertaa, ilman rokotetta, koska niitä ei ollut. Ensimmäinen lieväoireinen, toinen oireeton. Eli ei se rokottamattomilla taida olla sen pahempi. Joten eipä paljon pelota.

Leveilet sillä, että et ole osannut itseäsi suojata. Siitähän se kertoo, jos kaksi kertaa olet sairastanut. Sinun sairastamisesi ei kerro mitään siitä miten muut koronan sairastaa.

T: eräs, jonka ystävä sai lievän aivovamman koronasta

Niin, olen saanut luonnollisen immuniteetin, sinä olet 3kk välein otettavan buusterin varassa. Minulla on tällä hetkellä mitatatusti parempi suoja kuin 3 kertaa rokotetuilla. Minulta on näet mitattu vasta-aineet ja todettu, että rokote olisi kohdallani turha. 

Ja tiedoksesi, myös minulla ystävä sai pysyvän aivovamman - rokotteesta.

Tiedoksi vaan, että se sairastettu korona ei anna ikuista immuniteettia. Koronan voi sairastaa monta kertaa ja omicronin jälkeen tulee taatusti joku uusi variantti. Ei tää tähän omicroniin lopu, jos siinä luulossa olet.

Niin, minun vasta-aineeni on mitattu ja todettu, että riittävät tällä hetkellä paremmin kuin rokote. Tunge sinä sitä piikkiä olkapäähän niin monta kertaa kuin haluat, et siitäkään ikuista immuniteettia saa. Jos tauti on luokkaa niiskaus ja aivastus, niin eipä paljon pelota. Sen sijaan naurattaa tämä teidän hysterianne sairaalahoidosta ja kuolemista. Ja koska nauru pidentää ikää, niin kiitos teille.

Vai riittää paremmin kuin rokote? 😅 Joo, näinpä näin. Älä jaksa. Kukaan ei voi määritellä tasoa ”parempi kuin se ja se”.

Luonnollinen immuniteetti on aika eri asia kuin rokotteella hankittu. Virukselle altistuneen immuunipuollustus tunnistaa koko viruksen. Sen sijaan rokotteesta elimistö saa ainoastaa piikkiproteiinin koodin, joka toivottavasti monistuu soluissa tunnistettavaksi ja tuhottavaksi. Tehdäänpä ajatuskoe: jos sinulle näytetään kuva ihmisen korvasta, tunnistatko hänet siitä paremmin vai huonommin, jos sinulle näytetään koko kuva?

😅

Vierailija
222/587 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmannen piikin teho nykyiseen varianttiin laski huomattavasti jo 2kk jälkeen, joten suuri osa ei edes kerkeä ottaa kolmatta kun ns. ensimmäisten pitäisi jonottaa jo neljättä. Ja uusia varianttejahan on tulossa 100% varmuudella niin saapa nähdä kestääkö kolmannen teho edes helmikuun alkuun.

Hyvää tässä nopeassa leviämisessa tietysti on se, että osa porukasta saa ihan oikean vuotamattoman vastustuskyvyn ja sitä myöten homma alkaa hiljenemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/587 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisyyslaskennalla terve, hoikka, itsestään huoltapitävän alle 60 vee joka välttelee ihmismassoja, osaa käyttää FFP2-maskia, mahdollisuus joutua teholle on minimaalisen pieni. Rokotehaitta on minulla paljon isompi riski, saattaisi pilata vuosien terveysteot. Joten en ota riskiä, eli piikkiä. En käsitä lainkaan vastaavan kaltaisia ihmisiä, jotka menevät kolmannelle piikille. Piikki ei estä tautia, eikä tartuttamista - tämä on jo tutkitusti todettu, niin mikä onkaan piikin pointti. Ei nyt aukene minulle, mutta varmasti on joku järkevä syy, kun puoli Suomea haluaa olla neulatyynyjä. Mutta ihan vapaasti, jokainen tyylillään.

No kyllä estää. Laita se tutkimus, joka todistaa ettei estä? Kolmannen annoksen ottaa henkilö, joka haluaa pitää vasta-aineensa korkealla. Hyvin yksinkertaista.

Vierailija
224/587 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmannen piikin teho nykyiseen varianttiin laski huomattavasti jo 2kk jälkeen, joten suuri osa ei edes kerkeä ottaa kolmatta kun ns. ensimmäisten pitäisi jonottaa jo neljättä. Ja uusia varianttejahan on tulossa 100% varmuudella niin saapa nähdä kestääkö kolmannen teho edes helmikuun alkuun.

Hyvää tässä nopeassa leviämisessa tietysti on se, että osa porukasta saa ihan oikean vuotamattoman vastustuskyvyn ja sitä myöten homma alkaa hiljenemään.

Vai vuotamattoman vastustuskyvyn sairastamalla? Millä perusteella?

Vierailija
225/587 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap edes kysyy, kun on tehnyt päätöksensä?

Vierailija
226/587 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö usko tieteeseen? Korona tarttuu rasvakudokseen ja aiheuttaa vakavan koronataudin. Mitä enemmän rasvakudosta, sitä enemmän alttiutta saada vakava tautimuoto.

https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2021.10.24.465626v1

Tutkimuksia pitää osata lukea ja ymmärtää.

Ensinnäkin siellä ei puhuta ylipainosta vaan lihavuudesta (obesity), joka on BMI 30 tai yli.

Lisäksi tutkimustulokset summataan näin:

Collectively, our findings indicate that adipose tissue supports SARS-CoV-2 infection and pathogenic inflammation and may explain the link between obesity and severe COVID-19.

Eli suomeksi: Tulokset osoittavat että rasvakudos ylläpitää koronatartuntaa ja sen aiheuttamaa tulehdusta, mikä mahdollisesti selittää yhteyden obesiteetin ja vakavan tautimuodon välillä.

Vierailija
227/587 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fakta on se, että rokotuksella saatu immuniteetti on parempi kuin sairastamalla saatu.

Jännästi olet päätynyt täysin vastakkaiseen näkemykseen kuin KAIKKI maailman immunogologit. Sairastamalla saatu immuniteetti on erilainen kuin rokotteen tuottama immuniteetti. Se on usein sekä pitkäkestoisempi että tehokkaampi. Tämä on tiedemaailman konsensus, kun asiaa on tutkittu n. 150 vuotta.

.Kaikkiin tauteihin ei ole kuitenkaan järkevää sairastuttaa kaikkia ihmisiä, joten kapeakin immuniteetti, joka tarjoaa suojaa edes jonkin verran populaatiossa koetaan riittävänä. Rokote tuottaa yleensä kapea-alaisen immuniteetin, joka häviää helposti viruksen muuntuessa ja rokote alkaa päästää tautia läpi eli vuotaa. RNA-virukset muuntuvat nopeasti, koska RNA kopioinnissa tapahtuu usein mutaatioita

Tyypillisesti ihmiset luottavat rokotteen suojaan eivätkä aina jaksa suojautua muilla keinoin. Silloin  ns. vuotava rokote muodostaa ongelman. Tästähän on ollut kyse koronarokotteiden kohdalla. Se johtaa siihen, että suuri määrä rokotettuja ihmisiä on altistunut ja sairastunut.

Vierailija
228/587 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka rokotuksien jälkeenkin todettaisiin korona, se saattaa rokotuksien avulla olla oireeton tai todella lieviää tasoa.

Koronarokotteiden pelko on joillekin vain siinä, miten lyhyessä ajassa ne on puskettu ulos. Osa muistaa edelleen narkolepsiatapaukset edelliseltä kerralta.

Koska ei voi olla varma miten tauti vaikuttaa omakohtaisesti elimistöön, niin en näe järkevää syytä miksi en ottaisi kolmatta tai neljättä pistosta. Niitä tutkitaan ja kehitetään kuitenkin koko ajan.

Itse olen sairastanut kaksi kertaa, ilman rokotetta, koska niitä ei ollut. Ensimmäinen lieväoireinen, toinen oireeton. Eli ei se rokottamattomilla taida olla sen pahempi. Joten eipä paljon pelota.

Leveilet sillä, että et ole osannut itseäsi suojata. Siitähän se kertoo, jos kaksi kertaa olet sairastanut. Sinun sairastamisesi ei kerro mitään siitä miten muut koronan sairastaa.

Niin, olen saanut luonnollisen immuniteetin, sinä olet 3kk välein otettavan buusterin varassa. Minulla on tällä hetkellä mitatatusti parempi suoja kuin 3 kertaa rokotetuilla. Minulta on näet mitattu vasta-aineet ja todettu, että rokote olisi kohdallani turha. 

Tiedoksi vaan, että se sairastettu korona ei anna ikuista immuniteettia. Koronan voi sairastaa monta kertaa ja omicronin jälkeen tulee taatusti joku uusi variantti. Ei tää tähän omicroniin lopu, jos siinä luulossa olet.

Niin, minun vasta-aineeni on mitattu ja todettu, että riittävät tällä hetkellä paremmin kuin rokote. Tunge sinä sitä piikkiä olkapäähän niin monta kertaa kuin haluat, et siitäkään ikuista immuniteettia saa. Jos tauti on luokkaa niiskaus ja aivastus, niin eipä paljon pelota. Sen sijaan naurattaa tämä teidän hysterianne sairaalahoidosta ja kuolemista. Ja koska nauru pidentää ikää, niin kiitos teille.

Se sinun 'tämä hetkesi' on ohi tuotapikaa. Hankitko uudelleen koronan sen hetken mentyä....taitaa jo ollakin ohi tuo suojasi, mikäli yli 2-3 kk sitten sen kuvittelit saavasi.

Toki, toki, se hetken kestää, niinkuin itsekin sanoit 'tällä hetkellä'....mistä alkoi se tämä hetki....

Edelleen, kuten jo sanoin, kun tauti on yksi aivastus ja kolmen tunnin nuha (jos sitäkään), en jaksa piikin perässä juosta kolmen kk välein. Sinä saat toki niin tehdä. Toivottavasti piikit tulevat jatkossa maksullisiksi niille, jotka ovat jääneet piikkikoukkuun, jotta ei veronmaksajien rahoja moiseen tuhlata.

Tiedäthän sekin että omikronin osalta mitä lievempi tauti, sitä heppoisempi on immuniteetti jonka siitä saa.

Vierailija
229/587 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

otathan sinä kolmannen siiderinkin, vaikka huomenna olet taas selvä ja pitää taas ottaa uusia siidereitä

Kyllä se yksi tai enintään kaksi sidukkaa tai kaljaa riittää ikuisiksi ajoiksi, ei enää kolmas tai neljäs vaikuta lainkaan 😁

Vierailija
230/587 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.thelancet.com/journals/langas/article/PIIS2468-1253(21)0019…

Ylipainoisuus heikentää immuunijärjestelmää ja altistaa siten yksilön infektiosairauksille. Ylipainoisuus on tullut esiin vahvana riskitekijänä monille sairauksille COVID-19 pandemian aikana; useat tutkimukset ovat osoittaneet, että COVID-19 yhdessä ylipainoisuuden kanssa aiheuttaa yksilölle kasvaneen riskin saada vakava tautimuoto, joutua sairaalaan tai kuolla.

Vierailija
231/587 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku voisi ihan asiallisesti kertoa mitä hyötyä siitä kolmannesta on?

(älä tule sanomaan että sa 80 % suojan koska tän tyyppistä on hoettu ekast ja tokasta kerrastakin).

Se nostaa immuniteettia useaksi kuukaudeksi tartuntaa vastaan.

Miksi pitäisi keinotekoisesti nostaa immuniteettia, kun se on nytkin hyvä ja tilastojen valossa ikäryhmässäni on todennäköisempää kuolla tukehtumalla sämpyläänsä?

Kas, kun maailmassa on muitakin ihmisiä kuin sinä.

Hyvä, että myönnät, ettei terveelle ole mitään hyötyjä rokotteesta, vaan se otetaan siksi, että hysteerikoille tulisi parempi mieli.

Missäs minä muka sellaisia olen sanonut? Meneekö sulla päässä vähän liian lujaa, melkoista hallusinaatiota???

Vierailija
232/587 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö usko tieteeseen? Korona tarttuu rasvakudokseen ja aiheuttaa vakavan koronataudin. Mitä enemmän rasvakudosta, sitä enemmän alttiutta saada vakava tautimuoto.

https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2021.10.24.465626v1

Tutkimuksia pitää osata lukea ja ymmärtää.

Ensinnäkin siellä ei puhuta ylipainosta vaan lihavuudesta (obesity), joka on BMI 30 tai yli.

Lisäksi tutkimustulokset summataan näin:

Collectively, our findings indicate that adipose tissue supports SARS-CoV-2 infection and pathogenic inflammation and may explain the link between obesity and severe COVID-19.

Eli suomeksi: Tulokset osoittavat että rasvakudos ylläpitää koronatartuntaa ja sen aiheuttamaa tulehdusta, mikä mahdollisesti selittää yhteyden obesiteetin ja vakavan tautimuodon välillä.

Oletettavasti niitä ei tule opetella lukemaan niin, että sisällöstä riippumatta rokote on ainoa totuus. Sinä olet tästä hyvä esimerkki.

Vierailija
233/587 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkefirmojen on tarkoitus tehdä rahaa. Miksi ne kehittäisivät rokotteita, jotka toimisivat kerralla? Tai lääkkeitä, jotka parantaisivat? Mieluummin luodaan loputon riippuvaisuus näistä aineista niin miljardien vuosittainen rahavirta on taattu. Hengitystieinfektioon perustuvasta pandemiasta saadaan näppärästi loputon lypsylehmä. Miksei samaan syssyyn tuhottaisi nuorten lisääntymiskyky niin, että tulevat jatkossa tarvitsemaan lääketieteellistä apua lisääntymiseen? He itse ottavat "ilmaiset" piikit, ja jatkossa tuovat vähintään viisinumeroisen summan rahaa hedelmöityshoitoihin per pariskunta. Näppärä bisnesidea kieltämättä.

Jos tuo on lääkefirmojen logiikka, miksi te rokotevastaiset puffaatte intopinkeänä sitä Ivermectiniä, joka on lääkefirmojen kehittämä lääke eläimille, mutta ihmisille koronanhoidossa vielä kokeellinen?

Vierailija
234/587 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se piikki antaa noin 1% tutkimuksen mukaan enemmän suojaa eli empä riskeeraisi terveyttäni.

Älä puhu bs. 3. rokotus antaa lähemmäksi 80% suojan vakavaa tautimuotoa vastaan.

Vakava tautimuoto on hyvin harvinainen edes rokottamattomana. Suurin osa suomalaisistakin jotka sairasti jopa sen ekan virusvariantin selvisivät siitä lievillä oireilla kotihoidossa. Rokotettunakin voi saada vakava oireisen tautimuodon ja päätyä teholle ja jopa hautaan. Samoin jo kertaalleen sairastaneena voi saada tartunnan uudelleen ja uudelleen. Myös silloin kun alla olisi tartunnan lisäksi myös täysi rokotussarja.

Rokotteiden ottaminen toki kannattaa mutta ei niiden antaman suojan varaan kannata ihan sokeasti heittäytyä vaikka se valitettavan monelle tuntuukin antavan sen kuuluisan valheellisen turvallisuuden tunteen.

Vaikka vakavamuoto on harvinaisuus, tuntuu meidän sairaaloiden kapasiteetti olevan rajoilla. Ja yllättäen sairaaloissa on 20x enemmän rokottamattomia ja 33x enemmän heitä teholla. Mikä näiden numeroiden ymmärtämisessä on teille niin vaikeaa? Rokotuksilla halutaan välttää ihmisten joutumista sairaalaan, sairastavat, jos sairastavat, sitten lievänä kotonaan.

Sitten nostetaan sairaaloiden kapasiteettia. Kiuru lupasi leväällä 2020 1000 tehohoitopaikkaa, joita ei ole kuitenkaan näkynyt. Hoitajistakin halutaan päästä eroon...

Vierailija
235/587 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama, mutta syy on se, kun rokote ei tehoa omikroniin.

Kyllä se tehoaa.

"UK researchers have analysed the likely impact that a Covid booster shot will have on Omicron and say it could provide around 85% protection against severe illness."

https://www.bbc.com/news/health-59696499

Vierailija
236/587 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se sinun 'tämä hetkesi' on ohi tuotapikaa. Hankitko uudelleen koronan sen hetken mentyä....taitaa jo ollakin ohi tuo suojasi, mikäli yli 2-3 kk sitten sen kuvittelit saavasi.

Toki, toki, se hetken kestää, niinkuin itsekin sanoit 'tällä hetkellä'....mistä alkoi se tämä hetki....

Edelleen, kuten jo sanoin, kun tauti on yksi aivastus ja kolmen tunnin nuha (jos sitäkään), en jaksa piikin perässä juosta kolmen kk välein. Sinä saat toki niin tehdä. Toivottavasti piikit tulevat jatkossa maksullisiksi niille, jotka ovat jääneet piikkikoukkuun, jotta ei veronmaksajien rahoja moiseen tuhlata.

Tiedäthän sekin että omikronin osalta mitä lievempi tauti, sitä heppoisempi on immuniteetti jonka siitä saa.

Väitätkö nyt todella, että tiedät tämän asian paremmin kuin lääkäri ja bioanalyytikko, jotka ovat vasta-ainetasoni tutkineet.? Etkö luota tieteeseen vai oletko oman elämäsi virologi?

Vierailija
237/587 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kyseessä julkinen terveydenhuolto vai kultti?

- käytetään häpeään perustuvia taktiikoita

- lietsotaan pelkoa

- lannistetaan kyseenalaistamista

- vaiennetaan toisinajattelijat

- mustamaalataan haittoja saaneet

- vaaditaan kiihkoisaa sitoutumista

Ei pidä paikkansa. Lienet vainoharhainen.

Vierailija
238/587 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisyyslaskennalla terve, hoikka, itsestään huoltapitävän alle 60 vee joka välttelee ihmismassoja, osaa käyttää FFP2-maskia, mahdollisuus joutua teholle on minimaalisen pieni. Rokotehaitta on minulla paljon isompi riski, saattaisi pilata vuosien terveysteot. Joten en ota riskiä, eli piikkiä. En käsitä lainkaan vastaavan kaltaisia ihmisiä, jotka menevät kolmannelle piikille. Piikki ei estä tautia, eikä tartuttamista - tämä on jo tutkitusti todettu, niin mikä onkaan piikin pointti. Ei nyt aukene minulle, mutta varmasti on joku järkevä syy, kun puoli Suomea haluaa olla neulatyynyjä. Mutta ihan vapaasti, jokainen tyylillään.

Se, että 3. rokotteen saa heti jos on yli 60-vuotias kertoo siitä että ikä altistaa myös sinällään. Siksihän tuo ikähaarukka valittu. Jokin järkevä syy siihen on.

Veikkaisin että koronatilastojen lisäksi se, että tuossa iässä alkaa olla jo erilaisia sairauksia, joita ei välttämättä ole vielä diagnosoitu.

Suomalaisilla on myös yleinen sellainen geeniperimä, joka altistaa koronalle, joten vaikka et olisi sairas tai ylipainoinen, sulla saattaa olla tuo geeni.

Mutta joo, jos on mahdollisuus suojata itsensä eikä työtehtävissä tai muuten joudu lähikontakteihin, riski saada tartunta on kohtuullisen pieni. Mutta jos sen tartunnan saa, sitten oma geeniperimmä ja immuniteetti on se joka vaikuttaa siihen saako vakavan taudin vai ei. Lievästikin sairastauneet ovat myös saaneet long covidin, jolta rokote suojaa ilmeisesti.

Vierailija
239/587 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän tänne tiputellaan lukuja, sitä vähemmän olen vakuuttunut mistään. Tällainen olotila ei ole miellyttävä ihmiselle, joka on tottunut siihen että jokaisesta asiasta on löydettävissä sen asian ydin. Eli fakta, johon voi uskoa, vaikka miljoona ihmistä kiljuisi ympärillä uskomuksiaan julkituoden.

Koronavirus on vielä uusi juttu. Tutkijatkaan eivät tiedä minkälaiseksi se kehittyy edes 3 kuukauden päästä. Joudumme nyt elämään epätietoisuudessa ja olemaan joustavia, koska tilanne muuttuu koko ajan.

Parasta on kuunnella terveysviranomaisia suojautumisessa ja luottaa muilta osin, että hallitus ja eduskunta tekevät päätöksiä, jotka suojaavat parhaiten valtiotamme ja kansaamme kokonaisuutena.

Miksi kuunnella jotain viranomaisia, jos nämä ovat väärässä ja follarit oikeassa? Vai "vapauttiko yksi rokote"? 

Viranomaiset eivät ole väärässä, vaan follarit ovat väärässä. Follarit eivät ole vielä esittäneet yhtään väitettä joka olisi ollut validi.

Vierailija
240/587 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helmikuun alkuun on vain vajaa kuukausi, joten miten sä siitä teet 2 kk? Ja lisäksi tutkijathan puhuivat taas 3-4 kuukaudesta.

Taas tunget käärmettä putkeen, ei ehdi järki saati faktat mukaan.