Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita ketä ärsyttä turhanpäiväinen halailu?

Vierailija
03.05.2015 |

Onko täällä muita jotka ovat lopen kyllästyneitä turhanpäiväiseen halailuun ystävien/tuttavien välillä? Olin juuri lounaalla muutaman ystäväpariskunnan kanssa ja halaukset vaihdettiin lounaan alkaessa ja päättyessä. Ymmärrän, jos viime näkemisestä on jo kulunut aikaa mutta vietimme juuri vappua yhdessä ja silloinkin tuli halailtua. Näemme muutenkin suhteellisen usein sillä asumme samassa kaupungissa. Tuntuu vain niin vaivaannuttavalta halata taas sitä ystävän uutta poikaystävää jota ei vielä tunne kovin hyvin ja sen jälkeen vielä seitsemää muuta seuruelaista. Halauksiin menee niin tolkuttomasti aikaakin! En kuitenkaan halua olla epäkohtelias ja jättää halaamatta muiden niin tehdessä. Miksi tälläinen amerikkalaismainen, tv-sarjamainen tervehdys onkaan vakiintunut suomalaiseen kulttuurin?? Eikö pelkkä tervehdys enää riitä? Ja ennen kuin joku ehtii sanoa niin ei, minulla ei ole mitään ongelmaa läheisyyden kanssa. Omaa miestäni ja lasta halaan mielelläni, lähinnä tuttavien halaaminen ärsyttää.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei halailua tarvitse edes yrittää kestää, jos ei halua. Olen ammatiltani lähihoitaja vanhuspuolella. Edes siellä en halaile asiakkaita vaikka sitä pidetään suunnilleen ammattitaidon mittarina. Kyllä minä ihmisistä pidän ja haluan hoitaa heitä hyvin ja kokonaisvaltaisesti, mutta minua ei silti saa halata. Omaiset voivat sitten halailla vanhuksiaan vaikka 24/7 =).

Vierailija
62/71 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihanaa halata ystäviä. Tuntuu kivalta kun Suomeenkin on tulossa tämä välittömämpi kulttuuri, oli se nyt sitten sieltä jenkeistä tai tvstä. Me nuoret taidamme olla näitä halailijoita, yli 30-vuotiaat eivät taida pahemmin muita ihmisiä koskettaa.?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:07"]

Mua ärsyttäisi jos mun työkaveri lopettaisi joka aamuisen halaamisen. Siitä saa mukavasti piristystä päivän alkuun. :)

[/quote]Onko miespuolinen?

Vierailija
64/71 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset tykkäävät ja toiset ei. Kumpikaan ei ole se ainoa oikea suhtauminen halailuun. Kehonkielestä pystyy jo usein päättelemään haluaako toinen halata vai kätellä. "Väkisin" halaamisessa menee fiilikset pilalle kaikilta ja se halaamisen idea vesittyy.

Halaan mielelläni mieheni lisäksi kavereita ja sukulaisia, jos nähdään pitkästä aikaa. Toisaalta toinen halaus lähtiessä (jos on jo kerran halattu samalla tapaamisella) on jo vähän teennäistä ja liikaa.

Työkavereitakin voi jossain erityistilanteessa halata (läksiäiset, valmistuminen, lapsen saaminen...).

Ja olen myös halaillut näitä "free hugs" tyyppejä kadulla (Suomessa ja ulkomailla), koska hyvästä halauksesta voi tosiaan saada energiaa ja hyvää mieltä :)

Vierailija
65/71 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halaan mielelläni kavereita ja tuttavia myös, mutta tuttavia halatessa kysyn kuitenkin ensin saako/voiko häntä halata. En hyppää kaulaan kiinni kysymättä! Itse en pidä kättelystä :D

Vierailija
66/71 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että sulla on flunssa tai noro, ei kannata halata

Vierailija
67/71 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 18:38"]

Minusta on ihanaa halata ystäviä. Tuntuu kivalta kun Suomeenkin on tulossa tämä välittömämpi kulttuuri, oli se nyt sitten sieltä jenkeistä tai tvstä. Me nuoret taidamme olla näitä halailijoita, yli 30-vuotiaat eivät taida pahemmin muita ihmisiä koskettaa.?

[/quote]Kosketan, mutta vain sormella pillusta. M42

Vierailija
68/71 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:17"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:08"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:02"] [quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:02"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 16:57"] Mikä siinä halaamisessa on niin hirveän ärsyttävää? Onko teillä lapsuudenkodissa koskettu toisia ihmisiä? [/quote] Miksi sieltä lapsuudesta on aina tivattava selityksiä kun halutaan manipuloida muut käyttäytymään kuten itse haluaa? Jotkut eivät pidä tietyistä jutuista ja sillä hyvä. Minä en ainakaan pidä tarpeellisena selitellä syitäni enkä vaadi selityksiä niiltä joiden on aina pakko halailla. [/quote] Oho, aika kova defenssi sulla! [/quote] Näkyy olevan päivän muotisana ja yleispätevä vastaus kaikkeen. Mitä lapsuudessasi tapahtui, kun et oppinut kommentoimaan itsenäisesti? [/quote] Kun ihminen saa tuollaisen raivarin vastauksena ihan asialliseen kysymykseen, on taustalla yleensä jotain vähän tavallisesta poikkeavampaa...

[/quote]

sinä olet ainoa, joka raivoaa, taisi osua ja upota. Ihan ulkopuolisena totean, olet hävinnyt. 

Vierailija
69/71 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään halailla kaikkia kavereita aina kun nähdään. Mitä pahaa siinä on?

Vierailija
70/71 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

I hate Finland.

Vierailija
71/71 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä musta on mukavaa halailla naisia, erityisesti viehettäviä. Koitan aina päästä sen verran lähelle, että he pääsevät varmasti tuntemaan pullotuksen. Nautin siitä tunteesta kun huomaan että he tuntevat sen. Monet vaikuttavat pitävän, eivät ainakaan mitenkään vetäydy.