Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita ketä ärsyttä turhanpäiväinen halailu?

Vierailija
03.05.2015 |

Onko täällä muita jotka ovat lopen kyllästyneitä turhanpäiväiseen halailuun ystävien/tuttavien välillä? Olin juuri lounaalla muutaman ystäväpariskunnan kanssa ja halaukset vaihdettiin lounaan alkaessa ja päättyessä. Ymmärrän, jos viime näkemisestä on jo kulunut aikaa mutta vietimme juuri vappua yhdessä ja silloinkin tuli halailtua. Näemme muutenkin suhteellisen usein sillä asumme samassa kaupungissa. Tuntuu vain niin vaivaannuttavalta halata taas sitä ystävän uutta poikaystävää jota ei vielä tunne kovin hyvin ja sen jälkeen vielä seitsemää muuta seuruelaista. Halauksiin menee niin tolkuttomasti aikaakin! En kuitenkaan halua olla epäkohtelias ja jättää halaamatta muiden niin tehdessä. Miksi tälläinen amerikkalaismainen, tv-sarjamainen tervehdys onkaan vakiintunut suomalaiseen kulttuurin?? Eikö pelkkä tervehdys enää riitä? Ja ennen kuin joku ehtii sanoa niin ei, minulla ei ole mitään ongelmaa läheisyyden kanssa. Omaa miestäni ja lasta halaan mielelläni, lähinnä tuttavien halaaminen ärsyttää.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:02"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 16:57"]

Mikä siinä halaamisessa on niin hirveän ärsyttävää? Onko teillä lapsuudenkodissa koskettu toisia ihmisiä?

[/quote]

Miksi sieltä lapsuudesta on aina tivattava selityksiä kun halutaan manipuloida muut käyttäytymään kuten itse haluaa? Jotkut eivät pidä tietyistä jutuista ja sillä hyvä. Minä en ainakaan pidä tarpeellisena selitellä syitäni enkä vaadi selityksiä niiltä joiden on aina pakko halailla.
[/quote]

Oho, aika kova defenssi sulla!

Vierailija
22/71 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä, halauksesta saa todella paljon voimaa ja positiivista energiaa. Ihmiset voisivat halailla enemmänkin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan halaamista ja ilmoitan, että minua ei halata. En näe yhtäkään syytä siihen, miksi joku saisi halata minulta voimaa ja energiaa. Kyse ei ole mistään sivistystavasta vaan yksikertaisesti siitä, että aikanaan halaamalla varmistettiin, että vastapuolella ei ole piilotettuja aseita. Läheisyydellä ja ystävyydellä ei ole mitään tekemistä tervehdyshalaamisen kanssa.

Vierailija
24/71 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttäisi jos mun työkaveri lopettaisi joka aamuisen halaamisen. Siitä saa mukavasti piristystä päivän alkuun. :)

Vierailija
25/71 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:02"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:02"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 16:57"] Mikä siinä halaamisessa on niin hirveän ärsyttävää? Onko teillä lapsuudenkodissa koskettu toisia ihmisiä? [/quote] Miksi sieltä lapsuudesta on aina tivattava selityksiä kun halutaan manipuloida muut käyttäytymään kuten itse haluaa? Jotkut eivät pidä tietyistä jutuista ja sillä hyvä. Minä en ainakaan pidä tarpeellisena selitellä syitäni enkä vaadi selityksiä niiltä joiden on aina pakko halailla. [/quote] Oho, aika kova defenssi sulla!

[/quote]

Näkyy olevan päivän muotisana ja yleispätevä vastaus kaikkeen. Mitä lapsuudessasi tapahtui, kun et oppinut kommentoimaan itsenäisesti?

Vierailija
26/71 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapsuudenkodissa halattu ja pussattu ja ikinä ei ole aikuisenakaan ollut ongelmia läheisyyden kanssa mutta kyllä silti tuttavien halailu tuntuu luonnottomalta ja typerältä. Mutta kenties se johtuukin siitä, että olen oppinut halaamisen merkitsevän rakastamisen ja välittämisen osoitusta eikä se kuulu minään kättelyn vertaisena tervehdyseleenä toimintaani. Koen halaamisen todellakin luontevana vain ihmisten kanssa, joita rakastan.

Vierailija
27/71 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:07"]

Inhoan halaamista ja ilmoitan, että minua ei halata. En näe yhtäkään syytä siihen, miksi joku saisi halata minulta voimaa ja energiaa. Kyse ei ole mistään sivistystavasta vaan yksikertaisesti siitä, että aikanaan halaamalla varmistettiin, että vastapuolella ei ole piilotettuja aseita. Läheisyydellä ja ystävyydellä ei ole mitään tekemistä tervehdyshalaamisen kanssa.

[/quote]

Ei vaan se energian virtaaminen on vastavuoroista. Ja monet herrasmiessäännötkin ovat olleet sellaisia, että pelkurimiehet ovat vain varmistaneet oman selustansa. Ei se silti tarkoita sitä, etteikö nykyään ole ihanaa ja kohteliasta, jos mies avaa oven tai antaa tietä naiselle. Sama asia halauksessa.

Itse olen monta halauksenvastaista saanut käännytettyä, kun he ovat ymmärtäneet, ettei siinä halua mitään pahaa. Parhaimmillaan jotkut ovat jopa kokeneet sen positiivisen energian virtauksen ja saaneet siitä hyvää fiilistä ja voimaa. Ihminen on sosiaalinen laumaeläin ja sosiaalisen laumaeläimen käytökseen soveltuu toisen koskettaminen.

Vierailija
28/71 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon kiinnostaa läimiä utareita vastakkain. Ooh, mikä energia!

Vierailija
29/71 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:11"]

[/quote]

Ei vaan se energian virtaaminen on vastavuoroista. Ja monet herrasmiessäännötkin ovat olleet sellaisia, että pelkurimiehet ovat vain varmistaneet oman selustansa. Ei se silti tarkoita sitä, etteikö nykyään ole ihanaa ja kohteliasta, jos mies avaa oven tai antaa tietä naiselle. Sama asia halauksessa.

Itse olen monta halauksenvastaista saanut käännytettyä, kun he ovat ymmärtäneet, ettei siinä halua mitään pahaa. Parhaimmillaan jotkut ovat jopa kokeneet sen positiivisen energian virtauksen ja saaneet siitä hyvää fiilistä ja voimaa. Ihminen on sosiaalinen laumaeläin ja sosiaalisen laumaeläimen käytökseen soveltuu toisen koskettaminen.

[/quote]

Kyllä nuo "käännytetyt" takuulla inhoavat halaamista edelleen. Kohteliaisuus vain pakottaa hymyillen sietämään kun joku väkisin tunkee sitkeästi halaamaan vaikka toinen ei siitä pidä.

Vierailija
30/71 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:08"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:02"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:02"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 16:57"] Mikä siinä halaamisessa on niin hirveän ärsyttävää? Onko teillä lapsuudenkodissa koskettu toisia ihmisiä? [/quote] Miksi sieltä lapsuudesta on aina tivattava selityksiä kun halutaan manipuloida muut käyttäytymään kuten itse haluaa? Jotkut eivät pidä tietyistä jutuista ja sillä hyvä. Minä en ainakaan pidä tarpeellisena selitellä syitäni enkä vaadi selityksiä niiltä joiden on aina pakko halailla. [/quote] Oho, aika kova defenssi sulla!

[/quote]

Näkyy olevan päivän muotisana ja yleispätevä vastaus kaikkeen. Mitä lapsuudessasi tapahtui, kun et oppinut kommentoimaan itsenäisesti?
[/quote]

Kun ihminen saa tuollaisen raivarin vastauksena ihan asialliseen kysymykseen, on taustalla yleensä jotain vähän tavallisesta poikkeavampaa...

Vierailija
31/71 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:15"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:11"]

[/quote]

[/quote]

Kyllä nuo "käännytetyt" takuulla inhoavat halaamista edelleen. Kohteliaisuus vain pakottaa hymyillen sietämään kun joku väkisin tunkee sitkeästi halaamaan vaikka toinen ei siitä pidä.

[/quote]

Ei se ole minulta pois, jos he ovat tavatessa ensimmäisenä kädet ojossa halaamassa. Kyllä ihmisestä vaistoaa tehdäänkö jokin vain kohteliaisuudesta vai vapaaehtoisesti.

Vierailija
32/71 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:17"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:08"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:02"] [quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:02"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 16:57"] Mikä siinä halaamisessa on niin hirveän ärsyttävää? Onko teillä lapsuudenkodissa koskettu toisia ihmisiä? [/quote] Miksi sieltä lapsuudesta on aina tivattava selityksiä kun halutaan manipuloida muut käyttäytymään kuten itse haluaa? Jotkut eivät pidä tietyistä jutuista ja sillä hyvä. Minä en ainakaan pidä tarpeellisena selitellä syitäni enkä vaadi selityksiä niiltä joiden on aina pakko halailla. [/quote] Oho, aika kova defenssi sulla! [/quote] Näkyy olevan päivän muotisana ja yleispätevä vastaus kaikkeen. Mitä lapsuudessasi tapahtui, kun et oppinut kommentoimaan itsenäisesti? [/quote] Kun ihminen saa tuollaisen raivarin vastauksena ihan asialliseen kysymykseen, on taustalla yleensä jotain vähän tavallisesta poikkeavampaa...

[/quote]

Kerrohan mikä tarkalleen on se "raivari" tuossa kommentissani?

Vierailija
33/71 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivoi, kun täälläkin tarvitaan halauksia....

*ANTAA KAIKILLE HIEKKA... IIIIIISON HALAUKSEN* ja vielä moiskauksen poskelle!

Vierailija
34/71 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusia tuttavuuksia kätellään ja jo tuttuja tervehditään ilman kättelyä. Kaikki muu on turhaa ja aikaa vievää.

suoraan asiaan vaan. Ei fyysinen kontakti ole se tärkein asia ja jos on niin saattaa olla ongelmia.

Vierailija
35/71 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:30"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:17"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:08"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:02"] [quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:02"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 16:57"] Mikä siinä halaamisessa on niin hirveän ärsyttävää? Onko teillä lapsuudenkodissa koskettu toisia ihmisiä? [/quote] Miksi sieltä lapsuudesta on aina tivattava selityksiä kun halutaan manipuloida muut käyttäytymään kuten itse haluaa? Jotkut eivät pidä tietyistä jutuista ja sillä hyvä. Minä en ainakaan pidä tarpeellisena selitellä syitäni enkä vaadi selityksiä niiltä joiden on aina pakko halailla. [/quote] Oho, aika kova defenssi sulla! [/quote] Näkyy olevan päivän muotisana ja yleispätevä vastaus kaikkeen. Mitä lapsuudessasi tapahtui, kun et oppinut kommentoimaan itsenäisesti? [/quote] Kun ihminen saa tuollaisen raivarin vastauksena ihan asialliseen kysymykseen, on taustalla yleensä jotain vähän tavallisesta poikkeavampaa...

[/quote]

Kerrohan mikä tarkalleen on se "raivari" tuossa kommentissani?
[/quote]

"Tivattava" "manipuloida" - aika aggressiivinen kuvaus esitetystä kysymyksestä...

Vierailija
36/71 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin vihaan halailua, kun en edes välitä näistä halailijoista erityisemmin. Lapsia voin toki halata, mutta lapset onkin söpöjä. Vetäisenkin aina käden kättelyasentoon siihen väliin, jos näyttää siltä, että joku lähestyy lääppimismielessä.

Vierailija
37/71 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ystäviä on kiva halata. Mutta sellaiset tilanteet on outoja missä kaikki muut tuntee toisensa ja sitten ne kaikki vieraat ihmiset tulevat halaamaan myös sitä yhtä. Ok on kiva tutustua mutta ei välttämättä ihan noin.

Vierailija
38/71 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:35"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:30"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:17"] [quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:08"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:02"] [quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:02"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 16:57"] Mikä siinä halaamisessa on niin hirveän ärsyttävää? Onko teillä lapsuudenkodissa koskettu toisia ihmisiä? [/quote] Miksi sieltä lapsuudesta on aina tivattava selityksiä kun halutaan manipuloida muut käyttäytymään kuten itse haluaa? Jotkut eivät pidä tietyistä jutuista ja sillä hyvä. Minä en ainakaan pidä tarpeellisena selitellä syitäni enkä vaadi selityksiä niiltä joiden on aina pakko halailla. [/quote] Oho, aika kova defenssi sulla! [/quote] Näkyy olevan päivän muotisana ja yleispätevä vastaus kaikkeen. Mitä lapsuudessasi tapahtui, kun et oppinut kommentoimaan itsenäisesti? [/quote] Kun ihminen saa tuollaisen raivarin vastauksena ihan asialliseen kysymykseen, on taustalla yleensä jotain vähän tavallisesta poikkeavampaa... [/quote] Kerrohan mikä tarkalleen on se "raivari" tuossa kommentissani? [/quote] "Tivattava" "manipuloida" - aika aggressiivinen kuvaus esitetystä kysymyksestä...

[/quote]

No eipä se kysymyskään ollut neutraali. Psykologien temppu, kun ihminen halutaan tehdä haavoittuvaksi (vaikka itse eivät varmaan tuota sanaa käytä) aletaan puhua ihmisen lapsuudesta.

Vierailija
39/71 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:08"]

Meillä on lapsuudenkodissa halattu ja pussattu ja ikinä ei ole aikuisenakaan ollut ongelmia läheisyyden kanssa mutta kyllä silti tuttavien halailu tuntuu luonnottomalta ja typerältä. Mutta kenties se johtuukin siitä, että olen oppinut halaamisen merkitsevän rakastamisen ja välittämisen osoitusta eikä se kuulu minään kättelyn vertaisena tervehdyseleenä toimintaani. Koen halaamisen todellakin luontevana vain ihmisten kanssa, joita rakastan.

Mä ainakin halaan ystäviäni juuri samasta syystä: rakastan heitä ja heidän tapaamisensa on mulle tärkeää. Näytän sen esimerkiksi halaamalla sydämellisesti. Tuttavia en halaa, heille sanon vain heipat.

[/quote]

Vierailija
40/71 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:38"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:35"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:30"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:17"] [quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:08"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:02"] [quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:02"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 16:57"] Mikä siinä halaamisessa on niin hirveän ärsyttävää? Onko teillä lapsuudenkodissa koskettu toisia ihmisiä? [/quote] Miksi sieltä lapsuudesta on aina tivattava selityksiä kun halutaan manipuloida muut käyttäytymään kuten itse haluaa? Jotkut eivät pidä tietyistä jutuista ja sillä hyvä. Minä en ainakaan pidä tarpeellisena selitellä syitäni enkä vaadi selityksiä niiltä joiden on aina pakko halailla. [/quote] Oho, aika kova defenssi sulla! [/quote] Näkyy olevan päivän muotisana ja yleispätevä vastaus kaikkeen. Mitä lapsuudessasi tapahtui, kun et oppinut kommentoimaan itsenäisesti? [/quote] Kun ihminen saa tuollaisen raivarin vastauksena ihan asialliseen kysymykseen, on taustalla yleensä jotain vähän tavallisesta poikkeavampaa... [/quote] Kerrohan mikä tarkalleen on se "raivari" tuossa kommentissani? [/quote] "Tivattava" "manipuloida" - aika aggressiivinen kuvaus esitetystä kysymyksestä...

[/quote]

No eipä se kysymyskään ollut neutraali. Psykologien temppu, kun ihminen halutaan tehdä haavoittuvaksi (vaikka itse eivät varmaan tuota sanaa käytä) aletaan puhua ihmisen lapsuudesta.
[/quote]

No mikä tässä halausasiassa on niin hirveän haavoittavaa?