Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä - Aurinkorannikon suomalaiset kerjääjät

Vierailija
02.05.2015 |

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1430358963531.html

Itse en edes tiennyt tällaista olevan tässä mittakaavassa. Ja että Aurinkorannikolla on ollut suomalainen sosiaalityöntekijäkin auttamassa näitä...

Tuntuu vaan ihmeelliseltä, ettei Suomen päässä sitten ole ketään joka jelppisi takaisinmuuton kanssa. Ja mikä sitten on koko totuus...

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan näin vanhanapoikana vastoin omaa tahtoani halua elättää suomalaista "nuorta" naista puhumattakaan tämän huumehörhöstä brittipoikaystävästä. Menkää pojun kotimaahan tai pysykää aurinkoisessa Espanjassa kiitos.

m50

Vierailija
22/28 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 15:48"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 15:43"][quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 15:40"][quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 15:36"][quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 15:33"]Olen asunut siellä. Puhe on nyt muutamasta tyypistä... [/quote] Muutaman tyypin takia palkattu sinne sossukin? En usko... Tossa jutussa sanottiin että yksin siellä vankilassa on parisenkymmentä suomalaista nuorta. Ja paljon porukkaa kadulla. [/quote] Ok, no muutama kymmenen. So??? [/quote] Puhelimella en nyt saa etsittyä artikkeleja aiheesta, mutta ei tosiaan ole kyseessä kymmenetkään. Googletapa hakusanoilla "suomalaisten alkoholismi aurinkorannikolla" tms, niin pääset sivistämään itseäsi aiheesta. Työssäkäyviä normaaleja suomalaisia täällä on vaikka kuinka paljon, ja heistä pidetäänkin, mutta on noita örveltäjiä ja kerjäläishippejä AIVAN liikaa. [/quote] Mutta jos ne haluavat olla siellä, niin olkoot. Edelleen kysyn, mitä sitten?

[/quote]

Koska mm. minä maksan heidänkin terveydenhuollosta. Kyllähän se ottaa päähän.

Omaan maahansa sais kaikki mennä loisimaan jos loisituttaa, suomalaiset Suomeen ja somalit Somaliaan jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheelläni on asunto Fuengirolassa, joten tuttu paikka. Valitettavasti nuo kodittomat on niitä ihmisiä Aurinkorannikolla, jotka Suomessa elävät sossun turvin ja juuri erinäisten päihde- ja rahaongelmien takia hakeutuneet epärealistisin toivein aloittamaan uutta alkua/bailaamaan halvalla.

Miksi Suomen sossun pitäisi tukea kaikkea? Siperia opettaa, että Espanjassa olet omillasi eikä kukaan silitä päätä/sossu maksa asuntoa tai päihteitä. Välillä niin vituttaa tämä asenne, että yhteiskunta hoitaa, vaikka mitään yritystä ei ole edes työllistyä tai tehdä jotain itsekin.

Vierailija
24/28 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:05"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 15:43"][quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 15:40"][quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 15:36"][quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 15:33"]Olen asunut siellä. Puhe on nyt muutamasta tyypistä... [/quote] Muutaman tyypin takia palkattu sinne sossukin? En usko... Tossa jutussa sanottiin että yksin siellä vankilassa on parisenkymmentä suomalaista nuorta. Ja paljon porukkaa kadulla. [/quote] Ok, no muutama kymmenen. So??? [/quote] Puhelimella en nyt saa etsittyä artikkeleja aiheesta, mutta ei tosiaan ole kyseessä kymmenetkään. Googletapa hakusanoilla "suomalaisten alkoholismi aurinkorannikolla" tms, niin pääset sivistämään itseäsi aiheesta. Työssäkäyviä normaaleja suomalaisia täällä on vaikka kuinka paljon, ja heistä pidetäänkin, mutta on noita örveltäjiä ja kerjäläishippejä AIVAN liikaa. [/quote] Mutta jos ne haluavat olla siellä, niin olkoot. Edelleen kysyn, mitä sitten?

[/quote]

Omaan maahansa sais kaikki mennä loisimaan jos loisituttaa, suomalaiset Suomeen ja somalit Somaliaan jne.

[/quote]

Olisin huolissani enemmän niistä Espanjan eläkeläisten terveydenhuollon hinnasta. He saavat terveyden huollon Espanjan mukaan ja Espanja laskuttaa sen sitten Suomelta. Espanjassa eläkeläiset saavat lääkkeet ilmaiseksi. Eli Suomessa eläkeläinen maksaa nitronsa itse. Espanja asuva suomalainen saa ne siellä ilmaiseksi, mutta Suomi maksaa ne laskulla Espanjalle.

Vierailija
25/28 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin, ärsyttää myös ne, jotka on Suomessa työkkärissä muka työttöminä, nostavat ties mitä tukia ja niillä sitten ryyppäävät täällä. Heitäkin on paljon.

t. 6,12,23

Vierailija
26/28 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

sääliksi käy ainoastaan koiraa, se saa tulla suomeen

Vierailija
27/28 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:21"][quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:05"]

[/quote]

[/quote]

Olisin huolissani enemmän niistä Espanjan eläkeläisten terveydenhuollon hinnasta. He saavat terveyden huollon Espanjan mukaan ja Espanja laskuttaa sen sitten Suomelta. Espanjassa eläkeläiset saavat lääkkeet ilmaiseksi. Eli Suomessa eläkeläinen maksaa nitronsa itse. Espanja asuva suomalainen saa ne siellä ilmaiseksi, mutta Suomi maksaa ne laskulla Espanjalle.
[/quote]
Onko tosiaan näin? Olen luullut, että lähtömaa maksaa kulut ensimmäisen 6 kk.

Vierailija
28/28 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 00:27"]

sääliksi käy ainoastaan koiraa, se saa tulla suomeen

[/quote]

Noinkohan on rahattomien kerjäläisten koiralla kaikki tarvittavat rokotteet, todistukset ja esim hoidettu ekinokokki-häätö?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi