Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LA Tammikuu 2016

02.05.2015 |

Joko löytyy muita, joilla tulossa vuoden ekoja/vikoja lapsosia :)
Zaron 4+3

Kommentit (369)

121/369 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Huojentava kuulla että muillakin on ollut menkkakipuja, myös toista odottavilla. Mullakin ne on nyt selvästi helpottaneet, välillä hieman tuntuu. Nyt on meneillään 5+2. Jotenkin tuntuu että maha ois heti jotenki pullahtan.... no eiköhän se oo vaa turvotusta, mutta on selvästi suurempaa ku esikoista oottaessa (vaikka "lisäkiloja" jäljellä pojasta vaan 3kg). Mulla on eka neuvola vasta heinäkuun alussa ja ultrakin vasta heinäkuun puolessa välissä. Nyt tässä arvotaan että meniskö sinne yksityiselle vai ei. Hetkellinenkin mielerauha olis kyllä mukava, kun sais tietää että onko sielä masussa ketään vai ei ;)

122/369 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin hermostuksissani varaamaan yksityiselle varhaisultran huomiselle (6+4), koska huomasin vessassa käydessä HYVIN VÄHÄN (mutta kuitenkin) vaaleanpunalsta limaa. Pakko käydä tsekkaamassa onko kyydissä todella joku ja jos on niin löytyykö syke. Saattaa toki olla liian aikaista mutta saanpahan edes jonkuntasoisen mielenrauhan ennenkun sekoon lopullisesti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
123/369 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaisultrassa käyty! Alkio vastasi viikkoja 5+6 (kuukautisten mukaan 6+4), oli kätkeytynyt aivan kohdun takaseinämään. Kätilön mukaan niin pieneltä on vielä hankala saada sykettä näkymään, mutta pienen yrityksen jälkeen löytyi pieni läikehtivä syke. Kaikki vaikutti normaalilta ja syy pienille vuodoillekin löytyi: kiinnittymisestä oli ilmeisesti jäänyt pieni (5mlx5ml) "verilätäkkö" kohtuun joka pikkuhiljaa on valutellut pois. Kätilön mukaan tarvitse huolestua.

Nyt sitten rauhallisin mielin kohti neuvolaa ja neuvolalääkäriä.

Tänään aamulla olikin sitten ensimmäistä kertaa ihan kunnon pahoinvointia. Juuri ja juuri sain pidettyä niin ettei tarvinnut tyhjentämässä käydä. Helpotti aamupäivää kohden. Tänään on tissitkin olleet aivan jäätävän kipeät. Ei toisaalta ihme jos oireetkin alkaa nyt vasta tuntua kun viikot olikin vähän perässä omista laskuista :)

124/369 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelu hyvistä uutisista Jojo. Minulla huomenna varhaisultra, joten jännittää aikas paljon! Itselläni alkoi pahoinvointi kaksi viikkoa sitten ja näköjään pahenemaan päin. Viime viikolla vielä oksensin vain joka toinen päivä. Nyt sitten eilinen aamu ja tänään piti aamulla oksentaa. Ajattelin tänä aamuna, "jes, kylläpä on hyvä olo", kun nousin sängystä ja tein aamutoimet kylppärissä. Mutta sitten, kun laitoin vaatteita päälle, niin iski paha olo kuin "salama kirkkaalta taivaalta" ja eikun oksentamaan. Aamu meni töissä sitten vähän niinkuin sumussa, mutta nyt iltapäivää kohden helpottaa. Nyt olis neuvolan laskujen mukaan menossa rv 7+3. Huomenna varmaan sitten tarkentuu tuokin.

125/369 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Mahtuuko vielä mukaan? Täällä siis plussattu noin viikko sitten ja omien laskelmien mukaan LA olisi 30.1. Viikkoja on nyt siis kasassa 5+3. Oireina on rintojen ja nännien arkuus sekä menkkamaiset jomotukset, jotka kylläkin miltei hävinneet viime päivien aikana. Pahoinvointia ei ole vielä ollut, paitsi, että viime yönä heräsin älyttömän pahaan oloon ja oli pakko rynnätä vessaan oksentamaan.. olin ihan varma että nyt on joku oksennustauti tai ruokamyrkytys, mutta olo parano heti oksentamisen jälkeen.. siksi kyselisin onko kukaan muu herännyt raskauspahoinvointiin yöllä? Jotenkin en ollut kuvitellut että se iskisi nukkuessa :D 

Ajatuksena olisi myös käydä yksityisellä varhaisultrassa katsomassa, että onhan sielä mahassa oikeasti joku. Millä viikolla sinne kannattaa mennä?

-Miinuska

126/369 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miinuska oman kokemuksen perusteella jos et oo aivan satavarma milloin raskaus on saanut alkunsa niin mene lähemmäs 7 viikoilla ettei mene rahat hukkaan. Itse olin aika onnekas että syke tai ylipäätään koko alkio näkyi kun viikkoja olikin kasassa vasta 5+6 :) 

pahoinvointiahan voi ilmetä mihin vuorokaudenaikaan tahansa, mutta tavallisinta se kai on aamuisin korkean hcg-pitoisuuden takia.. Miksei siis toki yölläkin!

127/369 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Minulla pahoinvointi on ympärivuorokautista, eli voi olla yölläkin, mutta voihan toki olla Miinuska jotain muutakin, jos siihen ihan herää. Itse huomaan pahoinvoinnin yöllä vain herätessäni, eli se ei minua onneksi herätä, illalla kyllä nukahtaminen vaikeaa kun menee vähän oksennusta pidätellessä. Muutenkin alkaa olla jo aikamoista turnausväsymystä pahoinvoinnista johtuen, lähemmäs puolitoista kuukautta ympäri vuorokauden eikä loppua näy. Mutta kiitollinen toki olen, odotettavissa kuitenkin (aiempien kertojen perusteella) että helpottaa 15.viikon kieppeillä, joillakin kun kestää koko raskauden :/ 

Ultrasta, sykkeet näkyy kai yleisimmin jostain 6+ viikoilla, mutta varmimmin kai kokoa voi arvioida kun viikkoja jo yli 7. Tietysti jos kierto on tarkka niin vohan ultraa varailla jo noille viikoille 6+jotain, näkyyhän silloin jo yleensä jotain :) 

Perjantaina tulee ultran mukaan 10viikkoa täyteen ja maha tuntuu hirmu isolta, yksi ystävä joka tietää asiasta, naureskeli juuri että ai ajattelinko tosiaan pitää asian salassa Np-ultraan saakka (joka on kolmen viikon päästä). Kuulemma jo ihan selkeä vauvamaha. Anoppikin kysyi yksi päivä että olenko raskaana :D Joten katsotaan nyt miten tämä salaisuutena pysyy. 

128/369 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tuli käytyä ultrassa ja täällä nyt viikkoja 9+3. Pahoinvointia on ollut ympäri vuorokauden ja heräilen myös öisin huonoon oloon. Lääkäri sanoi eilen että, kohtu on eteenpäin kallistunut ja tuntuu kyl hyvin itsekkin kokeiltuna. Kun makaa selällään. Et ei ihme jos housut jo vähän ahdistaa. Miskin oli pari päivää reissussa ja kotiin tullessa sanoi, että et kauaa kyl pysty pitämään asiaa salassa. :)

129/369 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti minunkn heti tulla tänne hyviä uutisa kertomaan. Tänään käyty varhaisraskauden ultrassa, jossa kaiken todettiin olevan oikein hyvin, pieni sydän sykki kiivasti :) Meinasin itkuun pillahtaa siinä tutkimuspöydällä, mutta sain pidäteltyä. Mieskin oli ultrassa mukana. Laskettu aika pysyi tuossa 15.1.2016, nyt rv 7+4 . 

130/369 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli eile eka neuvola ja samalla th/kätilö ultras ja tarkisti et kaikki ok. Siellä se pieni viuhtoi menemään. Koko vastaa viikkoja eli kaikki hyvin :) Ihana oli nähä pienen sydämen syke. Jännä miten se vaan tulee konkreettisemmaks ku sen näkee.. Perjantaina mennään äitipolille ja taas ultrataan. Siellä on kuulemma paremmat vehkeet, joten ehkä saadaan tarkisteltua laskettua aikaa. Nyt neuvolan laskujen mukaan la 5.1.2016. Odottelen tässä innolla, että koskahan tämä ällöttävä olo ja väsymys helpottas... Haluis nauttia taas ruuasta normaalisti :D

Z 9/1

131/369 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vähän ristiriitaisin tuntein odotusta. Pahoinvointi on jatkuvaa, rintojen arkuutta ja muita oireita löytyy, mutta se verenvuoto.

Torstaina aamulla vuoto muuttui kirkkaaksi verenvuodoksi (määrältään kuin menkat), pääsin terveyskeskuslääkärille iltäpäivästä, josta lähete gynekologiselle ultraan viikon kiireellisyydellä. No, sieltä soitettiin tänään, ettei heillä ole tarjota aikaa viikon sisällä, ja lähete siirretty naistentautien päivystykseen. Käski soittaa sinne. Siellä sitten todettiin, etteivät ultraa kerta verenvuoto jo rauhoittunut takas tiputteluksi, ja "kyllä se alkaa vuotamaan lisää, jos on keskenmeno". Nyt on turhautunut olo, ensimmäinen sanoo keskenmenoksi, ja toinen ettei edes tutki. Tuntuu typerältä maksaa yksityisellä ultrasta, mikäli siellä vaan todetaan keskenmeno, toisaalta on kamala ajatus odottaa (nyt viikolla 6) viikolle 12-13 asti, jolloin vasta ultra. Viikon 8 neuvolakäynnillä kun ei välttämättä tosiaan kuule sydänääniä.

132/369 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka, änkeen myös tänne mukaan :) nyt olis 9+3 omien laskujen mukaan, perjantaina olis terveydenhoitajalle meno ! Pakko varmistaa, mutta äsken vessassa käydessä huomasin alushousuissa vähän ruskeaa ja paperiin pyyhkiessä huomas että jotain sieltä tulee, onko normaalia vai pitäskö huolestua ? Eka raskaus siis kyseessä niin ei tietoa... Muuten on viikot menny tosi hyvin, pientä nippailua alavatsassa, pahoinvointia, selkää särkee.. Soittelin torstaina neuvolaan ja sanoi että jos tulee kysyttävää niin sinne soittoa, mut ei oo tähän aikaan auki et voisin siitä vuodosta kysyä...

133/369 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni ruskea vuoto on normaalia, ja yllättävän yleistä. Mulla ollut alkuraskaudesta asti pientä vuotoa, kuulemma istukan sijainti ym voi aiheuttaa..

nyt on kerran tullut jo menkkamaisen runsaasti yhden aamun, mutta sekin ilmeisesti vielä normaalia, huomenna kuitenkin yksityiselle ultraan tarkistamaan tilanne, sen verran tuo iso vuotomäärä pelästytti..

134/369 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin muuttu nyt illan mittaan ihan punaiseksi vereksi, jännä kipu alavatsassa. Jos nyt kipu pahenee ja verta alkaa tulee enemmän ni taidan varmistukseks soittaa päivystykseen että mitä mieltä.. Vuoden yrittänyt lasta ja nyt kun on saanu aluilleen nii kauhee pelko päällä että mitä jos meneekin ohi :s

135/369 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Täällä vielä yksi plussannut ilmoittautuu. Olen 35v, ja nyt odotan kolmatta lastamme. Edelliset 3,5 ja 1,5 vuotiaat. Laskettu aika on laskurin mukaan 18.1. Huomenna ensimmäinen neuvolakäynti. Facebookissa on salainen ryhmä tammikuussa -16 lapsen saaville, Tammikuun pavut 2016-nimellä. https://www.facebook.com/groups/109010189435346/ En ole varma löytyykö sitä tuosta linkistä tai yleensäkään mistään, kun on salainen. 

136/369 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Minä olen plussannut  25.5 mutta en ole uskaltanut liittyä vielä mukaan kun olen pelännyt keskenmenoa. Nyt kuitenki tänään menossa neuvolaan ensimmäistä kertaa ja ajattelin uskaltautua mukaan. Laskettu aika pitäisi olla 26.1. Odotan siis esikoista ja olen 24-vuotias.

137/369 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli tossa jonkun viikon tiputteluvuotoa... Kävin sitten uudelleen ultrassa jossa todettiin kaiken olevan mallillaan. Eli aina vuotelu ei välttämättä tarkoita huonoja uutisia :) mullakin LA siirtynyt 26.1.

Käväisin neuvolassakin. Alkaa tuntua todellisemmalta päivä päivältä :)

138/369 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

soittelin tänään päivystykseen kun järkyt mahakivut ja veristä vuotoa ja kunnon "klönttejä", totes vaan että kestä huomiseen ja soita neuvolaan. He eivät kuulemma voi tehdä mitään, kai täytyy sit kestää, ei voi liikkuakkaan kun aina kun tärähtää niin sattuu :s mulla laskettu aika omien laskujen mukaan 6.1 :)

139/369 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmm.. ennenkun saan aamulla 12 jälkeen soitettuu neuvolaan, niin osaako joku kertoa onko merkki jostain, kun vatsa aivan järkyttävän kipee, edelleen liikkuminen sattuu ja kun painaa alavatsasta niin pahenee... ihan kun ois hirvee paine vatsassa, mut toisaalta tuntuu kun jotain puukkoa tunkis läpi... :s

miten muilla on ollu raskauden aikana vatsakipuja tai muita kipuja ?

140/369 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko aiemmin käyny ultrassa? Miä yrittäisin vielä soittaa päivystykseen ja selittää uudelleen tilanteen, kun kerran kivut niin kovia. Ite pelkäisin kohdun ulkoista raskautta (siis että alkio kiinnittyy munatorveen) ja se on kivuliasta ja voi aiheuttaa kovastikin vuotoa. Kokeile vielä soittaa ja selittää tilanne.