Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huono parisuhde, mutta erotakaan ei voi

Vierailija
02.05.2015 |

Mies juuri taannoin paljasti, että otti minut vaimokseen vain siksi, että halusi lapsia sekä halusi "kodinkoneen", joka siivoaa ja tekee ruoat. Mies ei rakasta minua. Hän ei myöskään arvosta minua tai mielipiteitäni ja meillä on erilaiset kiinnostuksenkohteet. Itse haluaisin matkustella ympäri maailmaa ja käydä konserteissa sekä joskus käydä hyvissä ravintoloissa syömässä, mutta miestä kiinnostaa lähinnä mäkkäriruoka, jatkuva konsolipelaaminen sekä kaikkien lomien vietto lapsuudenkodissaan pikkukaupungin omakotitalolähiössä. Itse tykkäisin vähitellen kerätä sisustukseen täyspuisia laatuhuonekaluja jne., mutta mies haluaa elää kertakäyttökulttuuria, jossa huonekaluja kohdellaan todella kovakouraisesti siten, että ne lopulta hajoavat parin vuoden käytön jälkeen, jonka jälkeen ne heitetään roskiin ja ostetaan uusia tilalle.

Mies on myös sovinistinen ja nöyryyttää sekä pilkkaa minua useita kertoja päivässä. Hänellä on myös todella helposti tulistuva ja ilkeä luonne sekä hän ei ole kotonaan oppinut kovin kummoisia käytöstapoja, joten saan hävetä hänen käyttäytymistään käytännössä kaikkialla paitsi hänen lapsuudenkodissaan, jossa hänen käytöksensä on normaalia. Hän muistuttaa minua jatkuvasti siitä, kuinka olen hänen mielestään vanha (olen miestä vajaan vuoden nuorempi) ja arvoton sekä elämässäni epäonnistunut, kun tutkintoni jäi kesken mentyäni töihin. En jaksaisi enää olla miehen kanssa avioliitossa, mutta meillä on kaksi pientä lasta ja alunperin suunnittelimme haluavamme kolme lasta (siitä unelmasta olemme edelleen yksimielisiä).

En uskalla erota lasten ja ikäni (37 vuotta) vuoksi. Mitä teen? Olen pähkäillyt tilannettani jo monta kuukautta, mutta en ole keksinyt ratkaisua vieläkään.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 03:28"]

Et todellakaan jätä lapsiasi ilman isääsi. Muutenkin hienosti pyöräytetty kaksi lasta ennen syvempää tutustumista ihmiseen. 5/5

[/quote]Mitä lapset tekevät isällä jonka ainoa elämäntehtävä on mollata lasten äitiä. Lapsilla on 100 kertaa parempi elää elää eri osoitteessa kuin isänsä. Ja eron jälkeen lapset voivat kyllä olla isänsä kanssa tekemisissä. Lapset kärsii tuollaisessa ilmapiirissä ja oppivat väärän mallin parisuhteesta. Parisuhteen tulisi perustua molemminpuoleiseen kunnioitukseen. Ilman toisen kunnioittamista ei parisuhde voi toimia.

Vierailija
2/41 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda nyt ainakin se kolmas lapsi kyseisen luuserin kanssa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 09:46"]

Olenkohan minä yöllä unissani kirjoittanut tämän aloituksen? Oma tilanteeni on prikuulleen kuin ap:n vastaava, paitsi että meillä ei ole lapsia emmekä ole naimisissa. Enkä todellakaan tiedä, että miksi se eroaminen on niin vaikeaa...Kuitenkin haaveilen kokoajan löytäväni toisenlaisen kumppanin, sielunkumppanin suorastaan. Ehkä pelkään, etten voi koskaan löytää parempaa miestä. Nykyinen ei kuitenkaan petä, valehtele tai riehu ja rellestä, mutta arvostus minua kohtaan puuttuu kyllä kokonaan :( Ja arvostuksen puutehan sitten vaikuttaakin kaikkeen parisuhteessa, kuten tiedätte.

Ja et ole muuten ainoa, jolla on ollut ajatuksia itsemurhasta ap...Toisaalta omiin ajatuksiini vaikuttaa myös moni muu pieleen mennyt juttu parisuhteen lisäksi. Se oikeastaan olisi vain piste i:n päälle.

[/quote]

Mitä helvettiä? Parisuhde on niin huono, että ajattelet itsemurhaa, mutta et halua lähteä, koska pelkäät että et löydä mitään parempaa? Lue nyt hyvä nainen mitä itse kirjoitat. Yksinolo, jossa on mahdollisuus löytää joku on varmasti paljon parempi, kuin suhde joka ajaa itsetuhoon.

Nyt se selkäranka pois sieltä sukkahousuista ja vähän kontrollia omaan tekemiseen!!!

Vierailija
4/41 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sinuna eroaisin, koska tuommoinen alistaminen ja nöyryytys ajaa itsetunnon tosi alas ja ajan myötä voit sairastua jopa masennukseen. Lisäksi, haluatko, että lapset kasvaessaan joutuvat kuuntelemaan, kun isä haukkuu äitiä? Kyllä ne lapset kuulee, vaikkei olisi samassa tilassa vaan omassa huoneessaan.
Varmasti löydät paremman miehen kuin tuollaisen sovinistisian, joka on nainut sinut vain mukavuuden halusta...

Vierailija
5/41 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi erota! Juuri lasten vuoksi sinuna eroaisin. Eikä 37v ole ikä eikä mikään.

Vierailija
6/41 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä menit edes naimisiin tuollaisen miehen kanssa?

Vierailija
7/41 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et todellakaan jätä lapsiasi ilman isääsi. Muutenkin hienosti pyöräytetty kaksi lasta ennen syvempää tutustumista ihmiseen. 5/5

Vierailija
8/41 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

isäänsä*

Kiitos jumala kun annat kirjoitusvirheiden tapahtua!

Vierailija
9/41 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 03:00"]

Luuletko sinä löytäväsi eronneena naisena jolla on lapsia varakkaan miehen joka maksaa sinun matkasi ja kalliiden ravintoloiden laskut:D Varakas akateeminen mies haluaa samanlaisen vaimon jonka kanssa tuplata elintaso. Sinulla ei mitään tarjottavaa tuollaiselle miehelle.

[/quote]

En haluaisi mitään maksajaa matkoilleni, vaan maksaisin toki matkani itse omilla rahoillani. Kaipaisin sen sijaan matkaseuraa sekä ennen kaikkea tasa-arvoista, rakkauteen perustuvaa suhdetta. En myöskään tarvitsisi "akateemista" miestä, vaikka itse olenkin aiemmin opiskellut yliopistossa (tosin tutkinto on edelleenkin kesken); mielestäni riittää se, että mielenkiinnon kohteet olisivat jokseenkin samantyyppiset, mutta koulutuksella sinänsä ei olisi merkitystä. Toki on mahdollista, että minun osaltani tosiaan mahdollisuudet uuden ihmissuhteen löytämiseen ovat menneet ja senpä vuoksi osittain olen tilannettani pähkäillytkin. En silti jaksaisi roikkua nykyisessä onnettomassa suhteessanikaan. T. ap

Vierailija
10/41 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 03:29"]

[/quote]

isäänsä*

Kiitos jumala kun annat kirjoitusvirheiden tapahtua!

[/quote]

No niin, sitäkin tässä pähkäilin, että pitäisiköhän minun uhrautua vastoin tunteitani ja toiveitani ja jättää lapset isälleen ja lähteä itse koko kuviosta pois sekä mahdollisesti muuttaa ulkomaille. Olen myös harkinnut itsemurhaa ja tuolloin tietenkin lapset jäisivät isälleen. Oma tulevaisuuteni tässä tilanteessa alkaa tuntua melko mahdottomalta. T. ap

Vierailija
11/41 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 03:24"]

[/quote]

Hän aluksi teeskenteli erilaista kuin millainen hän todellisuudessa on. Me mm. matkustelimme yhdessä ainakin kerran vuodessa. Avioliiton solmimisen jälkeen emme ole enää matkustaneet kertaakaan ulkomaille, vaan lomat ja joulut vietetään aina anoppilassa, halusin tai en. T. ap

Vierailija
12/41 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Kuulostat masentuneelta, jos et jo ole hakenut apua tee se heti maanantaina.

Vierailija
13/41 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollainen ympäristö ole lapsille hyvä kasvuympäristö ja sen kolmannen lapsen unohtaisin suosiolla. En myöskään usko että lapset saisivat isänsä luona kovin kummoiset eväät, sen enempää ravitsemuksellisesti kuin henkisestikään. Älä tuhlaasi elämääsi tuollaisen miehen kanssa. Mikä hoppu on löytää uusi mies? Yksin saat elää niin kuin haluat. Voit matkustaa lasten kanssa. Kyllä uusi kumppani tulee vastaan iästä riippumatta jos on tullakseen. En katselisi nykyistä miestäsi päivääkään. 

Vierailija
14/41 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että juuri nyt sinun kannattaisi käydä kakalla.

Vierailija
15/41 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 03:35"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 03:24"]

[/quote]

Hän aluksi teeskenteli erilaista kuin millainen hän todellisuudessa on. Me mm. matkustelimme yhdessä ainakin kerran vuodessa. Avioliiton solmimisen jälkeen emme ole enää matkustaneet kertaakaan ulkomaille, vaan lomat ja joulut vietetään aina anoppilassa, halusin tai en. T. ap

[/quote]

hae aapee apua! Sinä olet masentunut. Keskustelu jonkun kanssa auttaisi sinua. Itsemurha on niin raju valinta. Kun pääset puhumaan, niin voit saada uusia näkökulmia. Kun saat perspektiiviä niin voit sitten valita mitä teet. Kuullostat älylläältä ja tunteelliselta. Voitko miehesi kanssa jutella tästä, että et jaksa kuunnella morkkaajista?että tarvitset tukea...että et jaksa tätä menoa.

pienten lasten hoitaminen syö voimia. Muista syödä kunnolla, liikkua,ja käy jossain ihmisten ilmoilla myös.

opinnot voit tehdä myöhemmin, jos haluat....tai en tiedä kuinka kauan voi venyttää...entä jos kysyisit laitokselta, miten opintojen kanssa on.

kuulostat olevan jyrän alla ja ohjautuu miehesi mielen mukaan ja se masentaa. Oma tahtosi on alla. Hienoa, että lapset ovat sinulle tärkeät ja hoidat heitä. Sinä olet heille tärkeä. Kenties se tärkein.  Vaikka jättäisit lapset isälle, niin sinä olet tärkeä. Itsemurhaa olet miettinyt...puhu siitä lääkärille. Niin hän opastaa sinua, mistä saat apua. Älä vähättele omaa hätäääsi. Olet arvokas.

jos miehesi on riittämätön, niin tarvitset voimaa. Itseä ei kannata syytellä. Se syö voimia. Ja ikävää, että miehesi on osoittautunut ns.siaksi. Koeta nähdä oma hyvyytesi. Haukkuminen syö itsetunnon, mutta sieltä voi nousta.

eroprosessi on raskas. Veikkaan, että miehesi tulee siinäkin olemaan sikamainen..tai sitten ei. Jokatapauksessa voit olla määrätietoinen. Mutta ensimmäiseksi hae itsellesi apua. Voimia sinulle. Olet bieno ja arvokas.

Vierailija
16/41 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisuhan on helppo. Eroatte. Sisustaminen on vain materiaa, outoa että mainitset sen aloituksessasi. Lisäksi en ymmärrä mitä tekemistä iälläsi on tässä tapauksessa. Etkö osaa olla ilman miestä? Selvität miehellesi ja lapsille, että ero tulee/tuli koska jokaista ihmistä kohtaan on osoitettava kunnioitusta eikä miehesi siihen pysty. Lapset oppivat käyttäytymismallin isältään ja luulevat, että moinen kielenkäyttö on täysin normaalia. Älkää herranjumala missään nimessä hankkiko lisää lapsia.

Vierailija
17/41 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et uskalla erota, mutta uskallat ajatella mahdollista itsemurhaa tai muuttoa ulkomaille? Kovin ristiriitaista.

Kerro tarkemmin se syy, miksi et uskalla erota? Sun ikä ja kaksi lasta ei ole mikään syy, tai no tekosyitä ne kyllä on.

Vierailija
18/41 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 03:35"][quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 03:24"]

[/quote]

[/quote]

Miksi et lähde yksin tai lasten kanssa matkalle? Miksi et osta parempia huonekaluja?

Vierailija
19/41 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Luoja! Olet vielä kuitenkin nuori ja pilaat elämäsi tuollaisen pässin kanssa!

Vierailija
20/41 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi koskaan pois kotoa työmatkoilla tms? Miltä sinusta silloin tuntuu? Suurinpiirtein sellaista elämä voisi olla eronneena. Erosta kyllä selviää hengissä ja alat varmasti voimaan tuhat kertaa paremmin kuin masentavassa liitossasi. Älä tuhlaa enempää aikaasi räkänokan kotiorjana vaan ala elämään niin kuin haluat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä