Työn tuottavuus on yritysten oma ongelma, ei työntekijän
Mitäs ovat valinneet tehdä niin vähäarvoisia tuotteita ettei se tuota mitään. Ei sitä pidä työntekijällä maksattaa.
Jos ei ole varaa maksaa sellaista palkkaa jolla tulee tässä maassa toimeen, ei pidä pakottaa ketään ilmaistöihinkään vain siksi että sinä saisit leikkiä yrittäjää nollan arvoisilla tuotteilla.
Monesti yrittäjät itse ovat vielä lisäämässä sitä ongelmaa, ettei pienellä palkalla tule toimeen, kun mm. puhaltelevat asuntojen ja vuokrien hintoihin ilmaa pelkkää ahneuttaan. Luuletteko ettei siitä koidu mitään ongelmia kenellekään??!! Asuminen on ihmisten perustarve eikä mikään "sijoitus instrumentti"!!!!
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
OK jos haluat että tuleevpalkkaa se tarkoittaa että susta on oltava hyötyä
Muuten pois
Työsuhteessa on paljon työntekijästä riippumattomia kuluja. Valtio on ne keksinyt, en minä eikä kukaan muukaan työntekijä, eikä työntekijällä ole mitään valtaakaan siihen, joten on täysin kohtuutonta yrittää vastuuttaa työntekijää että pitäisi jollain ihmeen konstilla tuottaa enemmän kuin ne toisten keksimät kulut ovat!
Samalla kuitenkin koneita, automaatiota ja tekoälyä ei veroteta eikä kuluteta mitenkään, niiden työ on epäinhimillisen väsymätöntä, joten tällainen kilpailuasetelma on täysin kohtuuton ja epäreilu, kertakaikkiaan väärin!!
Pikemminkin ihmistyövoimasta pitäisi ottaa ne lisäkulut ja verot pois ja langettaa ne koneiden ja tekoälyn tekemään työhön!!
Suomessa työttömistä tehdään medioissa pahimpia syyllisiä. Toiseksi pahimpia ovat työntekijät jotka eivät suostu työskentelemään nälkäpalkalla 12 tuntia kuutena päivänä viikossa.
Juurikin näin.
Yrityksen täytyy kilpailla myös työntekijöistä jotta se saa parhaat työntekijät. Kokoomus on sitä mieltä että yritysten ei kuulu kilpailla työntekijöistä, vaan työntekijöiden tulee kilpailla työpaikoista. Silloin palkat eivät nouse. Siitä ei hyvää seuraa, koska yritykset voivat laiskotella eikä ne voi kehitää tuotteitaan huonolla työvoimalla. Siksi suomalaiset tuotteet eivät menesty ulkomailla ja kotimaassa niitä myydään vain kotimaisuuteen vedoten.
Nousevat palkat ovat kehitystä ja talouden kasvua.
Kokoomus haluaa laskea palkkoja, koska se on suomalaisten työläisten vihollinen. Se on ainoa puolue joka haluaa leikata suomalaisten palkkoja. Kokoomus ei ymmärrä, että palkkojen nousu on talouden kasvua ja kehitystä. Kokoomuksen johdolla yritysten kilpailukyky on otettu matalista palkoista, eikä kilpailukykyisistä tuotteista. Siksi suomalaiset tuotteet eivät menesty ulkomailla ja niitä myydään Suomessa vain kotimaisuuden avulla.
Kokoomus saa suuria summia vaalirahaa yrityksiltä, ja siten yritykset saavat vaikutusvaltaa vaaleissa, vaikka yrityksillä ei ole edes äänioikeutta vaaleissa. Kokoomus ei aja ihmisten asiaa. Kokoomus valehtelee, että kun yrityksillä menee hyvin, niin ihmisillä menee hyvin. Niin hyvin ei yrityksillä tule koskaan menemään, että ne vapaaehtoisesti heruttaisivat ihmisille jotain.
Kokoomuksen ajatus on täydellisen väärä. Ihmiset voivat hyvin kun heidän huolia kuunnellaan ja asioita hoidetaan ihminen edellä. Siihen kuuluu yhteiskunta ja talouden mukana yrityksetkin. Ihminen on kuitenkin se tärkein.
Työn tuottavuus ei nouse työaikaa pidentämällä. Samaa työtä se työläinen tekee on se työsaika sitten 8 tai 10 tuntia päivässä.
Jos yrityksellä ei ole mitään kovatuottoista tuotetta ja palvelua, niin tottakai se palkka on se yksi asia joka joustaa. Sitten katsotaan saadaanko alhaisella palkalla porukkaa töihin, jos saadaan, niin yritys voi pyöriä. Jos ei saada, niin yritystä ei voi pyörittää. Ihan yksinkertaista.
Onneksi työntuottavuus on kasvanut koko ajan ja AI tulee parantamaan tätä usealla alalla lisää. Silloin pienemmällä porukalla pystyy tekemään enemmän ja silloin jäljelle jääneille voidaan myös maksaa kovempaa palkkaakin.
Asuminen on kallista ihan syystä. Asuntoon menee valtava määrä materiaalia ja työvoimaa, ja minäkään en työskentele rakennusinsinöörinä korvauksetta. Asuminen on perustarve, mutta ei siitä pääse mihinkään, että se tulee olemaan kallista, ikävä kyllä.
Siitä olen kuitenkin samaa mieltä, että jos yritys ei pysty maksamaan kuin karkkirahoja, niin toimiala tuskin on kovin elinvoimainen. Ei sellaisia yrityksiä pitäisi pyörittää työntekijöitä riistämällä
No jos tuotantotyöntekijä ei pysty tuottamaan palkkansa verran, silloin ei tietenkään työntekijöitä pidetä. Yritys nyt vaan lopettaa tai menee konkurssiin, jos työntekijät tuottavat tappiota. Kyllä se on työntekijän ongelma siinä vaiheessa, kun sanotaan irti kannattamattomat työntekijät.
Mutta tuottavuuteen ei työaika kyllä vaikuta mitenkään. Siihen vaikuttaa tilauskanta ja työajan tehokas käyttö. Itse olen juuri sopinut että siirryn nelipäiväiseen viikkoon ja ainoastaan siitä syystä, että työtä ei ole viidelle päivälle tarpeeksi, koska tilauksia ei ole - johtuu yleisestä suhdanteesta. Ei niitä tilauksia ala tulla sillä, että työntekijät pyörittelevät peukaloitaan työpaikalla vähän pitemmän ajan. Lisäksi automatiikka hoitaa työtä. Itse olen perustamassa yritystä, työnantajani tietää asian ja käytän siihen sen päivän. Tekoäly ja ohjelma tekee niitä töitä, joita kukaan ei olisi 10 vuotta sitten uskonut, että voi automatisoida. Pystyn kilpailemaan jättiyritysten kanssa, koska hallinnollisia kuluja ei ole käytännössä yhtään - kirjanpito ei ammatinharjoittajalla ole vaikeaa ja minulla on kaupallinen koulutustausta - ja työ on tehokkaampaa.
OK jos haluat että tuleevpalkkaa se tarkoittaa että susta on oltava hyötyä
Muuten pois