Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä 164 cm hoikka, mitä syöt

Vierailija
01.05.2015 |

jotta pysyt hoikkana? Päivittäiset ateriat mistä koostuu?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 12:40"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 12:07"][quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 10:31"] Jännä kun täällä hoikatkin on vähän pullukoita painon perusteella. T oikeasti hoikka 164 cm [/quote] Ok, olen normaalipainoinen - bmi on vain 23. Sori jos astuin "hoikan" varpaille [/quote] bmi 23 on normaalipainoinen, en kyllä näe hoikkana..

[/quote]

niinhän juuri sanoinkin. Tosin, kun painoin 57 kiloa olin todella luisevan ja laihan näköinen. Posket lommolla ja liian kapoinen. Olen siroluinen ja sopivasti treenattu joten mitään ylimääräistä ei  vajaassa 62 kilossani ole.

Vierailija
2/39 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön oikeasti tosi paljon, koitan kuitenkin syödä paljon kasviksiakin. Vettä juon tosi vähän

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 10:31"]

Jännä kun täällä hoikatkin on vähän pullukoita painon perusteella. T oikeasti hoikka 164 cm

[/quote]

Hoikka ja luiseva on eri asioita.

Vierailija
4/39 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 13:28"]Syön oikeasti tosi paljon, koitan kuitenkin syödä paljon kasviksiakin. Vettä juon tosi vähän
[/quote]
Niin ja olen 165/49-50kg

Vierailija
5/39 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim tänään:

aamupala rasvatonta jugurttia ja sokeritont mysliä, musta kahvi

välipala banaani ja kourallinen pähkinöitä

lounas eilisen linssi keiton jämät

ja päivälliseksi teemme itse kala hampurilaiset ( ruisleipään), kyytipojaksi riisimaitoa

Vierailija
6/39 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

168 ja 56-57-58
Syön aivan päin persettä. Siis välillä paastoan, ei mtn säännöllisyyttä, syön roskaruokaa vähintään 2 krt viikossa, herkkuja joka päivä. Vihaan tätä etten osaa ja jaksa syödä terveellisesti koska ne pari harvaa kertaa kun olen syönyt NORMAALISTI (Ei herkkuja, oikeaa ruokaa, ruokaisia salaatteja, ei mutakakkua joka ilta) niin sillon laihdun aina itseäni miellyttävään 55 kiloon.

Vierailija
7/39 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kau täällä joku hoikkakin on?

Vierailija
8/39 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko pakko olla juuri 164cm? KÄykö 170cm?

Syön kaikkea. Ilmeisemmin sitten kohtuudella, koska olen hoikka? En kiellä itseltäni mitään. En ole koskaan ollut dieetillä. Rakastan hyviä ruokia. Syön joka päivä salaatin. (ainakin pyrin siihen, sillä oloni on tunkkainen jos molemmat ruokani ovat tosi raskaita). En syö punaista lihaa, enkä kanaa. Kalaa syön paljon. 

Muita huomiota. Juon jostain syystä kovin vähän vettä. Yritin joskus juoda vettä enemmän kun siitä tuli kauhea päänsäry ja kova turvotus. Olen aika levoton, veikkaan, että sekin vaikuttaa hoikkuuteen kun käy koko ajan vähän ylikierroksilla. 

Vierailija
9/39 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monipuolisesti ja herkuttelenkin paljon, mutta myös liikun paljon. Juon ruoan kanssa ja janoon pelkästään vettä. Mehuja todella harvoin ja limsat on yleensä sokerittomia ellei tee mieli joskus jotain spesiaalia. Syön 5 kertaa vuorokaudessa ja tavaksi on jäänyt silmäillä mistä se koostuu, teen valintoja otanko rasvaisemman vai kevyemmän version jne. Proteiinia menee n. 20-25g per ateria ja hiilihydraatteja sen verran mitä tarvitsen. Laiskempina päivinä vähemmän ja aktiivisempina päivinä tankkaan enemmän.

Vierailija
10/39 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen 165 ja painan 58kg. Sopivan painoiseksi itseni tunnen. Syön kolme ateriaa päivässä. Aamulla leipää kinkulla/juustolla, jugurttia marjoilla/hedelmillä, maitokahvia, appelsiinimehua

Käyn setelillä lounasravintolassa. Alkuun otan yleensä keittoa, sitten pääruuan salaatin kanssa ja jälkkäriksi hedelmän ja kahvia.

Töistä tultua juon kahvia ja otan hedelmän.

Päivällisellä(n klo 19.00) syön normaalia kotiruokaa, jossa pyrimme kolmeen ruokalajiin tyyliin alkusalaatti, liha/kala/kanaruoka ja vaikka juustoa jälkkäriksi.

En syö välipaloja lukuunottamatta paria hedelmää ja muutama kuppi kahvia.

Vierailija
11/39 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt raskaana mutta normaalist painan 55 kg/164 ja olen aika perushoikka ja treenattu.

Syön paljon hedelmiä ja vihanneksia,en ollenkaan punaista lihaa. Yleensä syön kaksi isoa ateriaa päivässä ja aamupalaksi yleensä vain jonkun smoothien. En ole onneksi ollut mikään napostelija vaan rakastan kunnon ruokaa. Se etten napostele mitään (paitsi välillä hedelmiä) o varmasti syy siihen miksi painoni pysyy samana.

Vierailija
12/39 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

164/60. Laihdutin tähän painoon 75 kilosta ja opin punnitsemaan ruokia, eli siksi esimerkeissä grammat. Osaan siis hyvin arvioida annoskokoja.

Reilun kokoinen aamiainen (ruisleipää kalkkunaleikkeellä, hedelmää, kananmunaa - mitä sattuu tekemään mieli)

Lounas-annos 300-400 kcal (esim. 40g riisiä/pastaa (kuivapaino) tai 150g perunaa ja 100g lihaa + 1tl oliiviöljyä + kasvikset)

Välipalaksi purkki ananasta, hedelmää, keksiä, kananmunaa, tai vastaavaa

Päivälliseksi sama ruoka kuin lounaalla

Iltapalaksi hampparia (ruisleipää, jauhelihaa, cheddaria, salaattia, ketsuppia), tacoja (esim. pulled porkilla tai kanalla + kasvikset, kermaviili), nuudelia yms. Hedelmää tai marjoja.

Tykkään lämpimästä ruuasta enemmän kuin välipaloista toistensa perään, joten siksi syön usein kolme lämmintä ruokaa päivässä. Toimii minulla eikä raskaan ruuan syöminen ennen iltapalaa ole hidastanut laihdutusta millään tapaa.

Treenaan 3-5 kertaa viikossa, salitreeniä ja nyrkkeilyä/body combatia.

Vierailija
13/39 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 164cm/62kg, ikää 50+. Ja todellinen herkkusuu.

Olen täysin addiktoitunut rasvattomaan marjasmoothieen, ilman sitä ei päivä lähde käyntiin. Lisäksi maitokahvia. Ennen söin puuroa tai leipää mutta ne ei pitäneet nälkää, smoothiella selviän lounasaikaan hyvin.

Lounaaksi syön töissä ison salaatin + siemeniä+pähkinöitä ja palan lihaa/kalaa/kanaa tai salaatin ja pienen keiton.

Välipalaa en tarvitse mutta pari para-pähkinää maistuu aina kun niitä on. Ja maitokahvi tietty

Päivällinen itsetehtyä kotiruokaa (gulassia, stroganoffia, merimiespihviä, laatikko- tai keittoruokia - mitä milloinkin)

Illalla vielä Emmerdalen seurana maitokahvia ja jäätelöä lähes joka päivä:)

Nyt olen huomannut että 1x viikossa tuo "paastopäivä" on aivan loistava mun kropalle - viikonloppuna meillä  on usein ruokavieraita pitkän kaavan mukaan ja ma kevennyksellä (600-800 kaloria) saan turvotuksen heti pois. Kevennyspäivinä lounas ja iltapala on 1/2 banaani + 1/2 rahka - muuten aamiainen ja päivällinen normaalit.

Reissuilla tulee 1-2 kiloa lisää painoa (kesti sitten 2pv tai 4 vkoa) mutta nekin lähtee viikossa.

Tänään on listalla: hedelmäsmoothie aamuksi, Lidlin maalaiscroissant ja hilloa "lounaaksi". Päivällinen blinejä lisukkeineen alkupalaksi ja itsetehtyä perunasalaattia makkaramixillä ja couscousia kanalla ja tomaattiragulla pääruuaksi. Ranskalainen sitruunapaistos ja jäätelöä jälkkäriksi. Nam:)

Vierailija
14/39 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 164 cm ja painan nyt 57 kg. Painoni on noussut viime aikoina koska treenaan lihasmassaa itselleni. Pari vuotta sitten painoni oli 53 kg.Rasvaprosentti on 15%.  Sille en ole tehnyt mitään koska se on ollut liian alhainen minulla koko ikäni. Syykin treenaamiseen on se että en näyttäisi niin luuviululta. En pidä hoikkuutta mitenkään kauniina. Pieni pehmeys vartalossa olisi kivan näköistä. Lihaksilla sen saa hieman paremmaksi.

Itse syön normaalia ruokaa mutta en viljoja ja maitoa kun vatsa alkaa oireilemaan. En syö herkkuja koska suvussani on sepelvaltimotautia ja diabetestä. En halua samaa kohtaloa kuin muutamat sukulaiseni. Eli vihanneksia, lihaa,kalaa,marjoja,hedelmiä. En tuijota kaloritaulukoita vaan syön jos on nälkä.

Vierailija
15/39 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön aamulla leivän tai pari ja hedelmän. Leivällä leikkele/juusto, margariini ja joskus esim. kurkkua. Joskus leivän tilalla puuroa.

Lounaan syön työpaikkaruokalassa, aika kouluruokatyyppisesti. Esim pari perunaa, kohtuullisesti kastiketta, leipä, ladi maitoa ja reilusti salaattia. Iltapäivällä syön pienen välipalan, esim. jugurtti, hedelmä tai pähkinöitä.

Päivälliseksi kotiruokaa.

Illalla jugurttia, laipää, hedelmiä, usein joku pieni herkku, kuten pari palaa suklaata tai pieni annos jäätelöä.

Vierailija
16/39 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuntuu pärjäävän ilman välipalaa. Monissa ruokasuosituksissakin välipala vain on hedelmä tms. Itselläni on klo 14 (ruokailusta n.2.5-3h) jo nälkä ja jos syön pelkän hedelmän tai jogurtin niin on hurja nälkä päivällisaikaan klo 17.

En käsitä miten tuon välipalan voisi jättää pois. Syön kaksi voileipää välipalaksi :) Muuten etriaväli venyy 6h pituiseksi ja minulle se on ihan liikaa. Uskon että syy nykyiseenkin raskaudenaikaiseen nopeaa painonnousuun on väli- ja iltapalat, kunpa pärjäisin ilman.

Vierailija
17/39 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kaikki paitsi possua

Vierailija
18/39 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 164 cm/54 kg. Syön normaalia ruokaa, normaalikokoisia annoksia, 4 ateriaa päivässä. En juo vettä erityisen paljon paitsi ison lasillisen aterioilla, mutta jokaiseen ateriaan pitää kuulua kasviksia. En napostele enkä syö välipaloja. Herkuttelen, mutta en päivittäin. En juo kahvia enkä teetä, joten piilosokeria ei mene ainakaan siinä muodossa. En harrasta liikuntaa, paitsi hyötyliikuntaa.

Vierailija
19/39 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 08:26"]

Kaikki tuntuu pärjäävän ilman välipalaa. Monissa ruokasuosituksissakin välipala vain on hedelmä tms. Itselläni on klo 14 (ruokailusta n.2.5-3h) jo nälkä ja jos syön pelkän hedelmän tai jogurtin niin on hurja nälkä päivällisaikaan klo 17.

En käsitä miten tuon välipalan voisi jättää pois. Syön kaksi voileipää välipalaksi :) Muuten etriaväli venyy 6h pituiseksi ja minulle se on ihan liikaa. Uskon että syy nykyiseenkin raskaudenaikaiseen nopeaa painonnousuun on väli- ja iltapalat, kunpa pärjäisin ilman.

[/quote]

Moneltako syöt aamupalan ja lounaan? Minä syön aamupalan 6.30, lounaan klo 11, päivällisen klo 17 ja iltapalan klo 21. Kun lounas on kunnollisen kokoinen ja järkevästi koostettu, sillä pärjää hyvin tuon 6 h.

13

Vierailija
20/39 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 08:41"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 08:26"]

[/quote]

Moneltako syöt aamupalan ja lounaan? Minä syön aamupalan 6.30, lounaan klo 11, päivällisen klo 17 ja iltapalan klo 21. Kun lounas on kunnollisen kokoinen ja järkevästi koostettu, sillä pärjää hyvin tuon 6 h.

13

[/quote]

Mulla melkein sama aikataulu: aamiainen n klo 7, lounas klo 11, päivällinen n klo 17, "iltapala" eli se kahvi ja jäätelö klo 18. Kevennyspäivinä iltapala siirtyy klo 19. Refluksin takia en voi syödä myöhempää mitään tai joudun lääkitsemään itseäni ennen nukkumaanmenoa.

Mulle tosiaan riittää pari pähkinää (parapähkinät on isoja ja täyttäviä) välipalaksi.

8

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi