Mitä jäätelöä haluaisit maistaa mutta sitä ei valmisteta?
Jäätelö jota ei ole olemassa, ainakaan Suomessa, mikä olisi hyvää, mitä haluaisit kokeilla tai oletko kotona tehnyt mutta kaupasta ei saa?
Tää aihe on tarkoitettu kirjoittaessani ihan omaksi iloksi kaikille täällä, ideoita mitä voisi kotona kokeilla, tai mikä on todettu hyväksi.
Kommentit (731)
Polkka, ehdottomasti. Sitä ei vain enää saa.
sinistä sardinialaista gelatoa jonka makua en sen kummemmin tiedä mutta hyvää oli ja vuosi oli 1990
Hartwall original gin long dring mehujää. Pari kertaa on lonkero unohtunut pakadtimeen ja hyvää mehujäätä siitä tulee.
Hile jäätelöä,oli kerran aku ankassa
Päärynäjäätelöä, litran paketti kokonaan päärynäjäätelöä.
Vierailija kirjoitti:
Hartwall original gin long dring mehujää. Pari kertaa on lonkero unohtunut pakadtimeen ja hyvää mehujäätä siitä tulee.
Miten sen syöt? Rikotko pullon vai leikkaatko tölkin halki?
Vierailija kirjoitti:
Hile jäätelöä,oli kerran aku ankassa
Sitähän saat helkutin helposti tehtyä itse. Laitat vähintään kerran sulaneen jäätelön uudestaan pakastumaan ja kas, kohta sulla on hilejäätelöä.
Vierailija kirjoitti:
Pillunmakuista.
Vasta oli pillunmakuisia sipsejä myynnissä, tosi kalliita tosin. Toivoa siis vielä on.
Varmaan sitä raaka hevosenlihajäätelöä. Sitä ei vaan taida saada Suomesta.
Tään mallimiehen jäätelöä tietty joka oli hukassa joltain.
Vierailija kirjoitti:
Polkka, ehdottomasti. Sitä ei vain enää saa.
Hyviä uutisia, polka maku on palannut tänä kesänä jätskikioskille. En muista oliko Ingman vai pingviini, muistaakseni Ingman. Käypä vilkaisemassa!
Vierailija kirjoitti:
Pekonimunakas
Fat Goose -ravintola Englannissa on valmistanut Bacon and egg- jäätelöä.
Kookosjäätelöä saa vain ajoittain Lidlistä. Onneks jäätelöä voi tehdä itse! Tein kerran vadelmajätskiä villivadelmia säästämättä ja se oli ihan uskomattoman hyvää :)
Voimakkaasti mustikanmakuinen jäätelö olisi mahtavaa!
Samoin Jäätelö jossa olisi todella paljon lakkahilloa.
Jerseyn saarella myytiin black butter -jäätelöä. Black butter on tehty omenoista monta tuntia keittämällä, muistaakseni. Se oli hyvää jäätelöä.
Makuja, joita haluaisin kokeilla:
Minttu-maitosuklaa
Piña colada
G&T
Vadelma-valkosuklaa
Mustikka (oon syöny n. 40 vuotta sitten)
Aprikoosi
Kirsikka
Elderflower
Joku rukiinen, vaikka ruis-puolukka-kinuski