Mitä jäätelöä haluaisit maistaa mutta sitä ei valmisteta?
Jäätelö jota ei ole olemassa, ainakaan Suomessa, mikä olisi hyvää, mitä haluaisit kokeilla tai oletko kotona tehnyt mutta kaupasta ei saa?
Tää aihe on tarkoitettu kirjoittaessani ihan omaksi iloksi kaikille täällä, ideoita mitä voisi kotona kokeilla, tai mikä on todettu hyväksi.
Kommentit (731)
Rahkajäätelöä.
Sekoituksena taas vanilja-maito/kerma/rahka/soija/kaura/riisijäätelö (jokin näistä, eli perus simppeli vanilja-maku) ja seassa jotain sorbettia, esim omenasorbettia, tai mangosorbettia, tai persikkasorbettia jne.
Sitä kirpeää, vähäsokerista sitruunasorbettia, jota maistoin Interraililla Roomassa vuonna 1982. Sitä makua ei ole sen koommin löytynyt.
Valion Talvijäätelö jostain 90-luvun lopulta. Mitä siinä oli? Kirsikka-piparkakku-?
Kirsikka. Tätä oli joskus 90-luvulla, esim. Helsingissä Rautatientorilla myytiin pienessä kioskissa, olisko jäden merkki ollut Sun Ice?! Mutta siis muistan selvästi, että kun iltapimeällä tulin kotiin kuoroharjoituksista kerran viikossa, ostin aina iltaherkuksi puolen litran kirsikkajäden :)
Se joku kuuluisa Ben&Jerry’s jääkarhu?
Kanelijäätelöä. Muistaako kukaan 80-luvulta kanelipurkan? Sitä olen jäänyt kaipaamaan. Jos olis joulukautena samalta maistuvaa kanelijätskiä niin ostaisin.
Vierailija kirjoitti:
Kirsikka. Tätä oli joskus 90-luvulla, esim. Helsingissä Rautatientorilla myytiin pienessä kioskissa, olisko jäden merkki ollut Sun Ice?! Mutta siis muistan selvästi, että kun iltapimeällä tulin kotiin kuoroharjoituksista kerran viikossa, ostin aina iltaherkuksi puolen litran kirsikkajäden :)
Kirsikka. Muistan, että joskus 80- luvun alussa sai Valion jäöteläkioskeista. Oli hyvää!
Vierailija kirjoitti:
Kanelijäätelöä. Muistaako kukaan 80-luvulta kanelipurkan? Sitä olen jäänyt kaipaamaan. Jos olis joulukautena samalta maistuvaa kanelijätskiä niin ostaisin.
Kolmella kaverilla on jäätelä joka nimen mukaan on kardemumma-mustikka, mutta se jäätelö maistuu ihan kanelilta. Mustikka on sorbettimaista ja hyvää, itse en pitänyt siitä kanelin makuisesta, mutta sulle voisi maistua?
Laktoositon ja makeuttamaton gourmetjäätelö, makuvaihtoehtona puolukka ja sitruuna tms. raikas. En älyä, miksi kaikki jäätelöt on niin imeliä??
Teen sitruunajätskiä itse aitoon vaniljajäätelöön, tai sitten rahkajäädykkeenä.
Mansikka jäätelö vois olla hyvää
Pekoni- ja olutjäätelöä tekisi mieli maistaa. Molempia tehdään tai on ainakin tehty Suomessa mutta en ole päässyt maistamaan.
Kardemummalla maustettu soija-jäätelö.