Mitä jäätelöä haluaisit maistaa mutta sitä ei valmisteta?
Jäätelö jota ei ole olemassa, ainakaan Suomessa, mikä olisi hyvää, mitä haluaisit kokeilla tai oletko kotona tehnyt mutta kaupasta ei saa?
Tää aihe on tarkoitettu kirjoittaessani ihan omaksi iloksi kaikille täällä, ideoita mitä voisi kotona kokeilla, tai mikä on todettu hyväksi.
Kommentit (731)
Lime-valkosuklaajäätelö, ei siis mikään sorbetti vaan ihan jäätelö, jossa kunnolla limeä. Samantyyppistä sitruunaista kaipaisin, tyyliin sitruuna-marenkitorttujäätelö. Voisi olla kunnon tujaus sitruunakastiketta, vähän jotain pohjankaltaista ja marenginpalasia. Söisin.
Kirsikkajäätelöä muuten saa, sellaisessa pienessä kalliissa pikarissa joltain suomalaiselta firmalta, olisko Kolmen kaverin jäätelö? Mutta se ei ole yhtä hyvää kuin se Sun Icen, jota sai joskus kauan sitten jäätelöbaarista ostettua.
Sitten minua kiinnostaisi valkosipulijäätelö, en kyllä tiedä pitäiskö sen olla suolaista vai makeaa :D Omenajäätelö voisi kans olla hyvää. Ei siis mikään omenapiirakka tai uuniomena, vaan sellainen raikas vihreä omena.
Vaniljainen lakkajäätelö jossa reippaasti lakkahilloa.
Jos joku vanhoja haluaa muistella:
https://lapsuusmuistelua.vuodatus.net/lue/2014/09/kaupoista-kadonneita-…
Täältä löytyy ja on muuten hyvää 😍 niin kuin muutkin heidän jäätelönsä.
Vierailija kirjoitti:
Täältä löytyy ja on muuten hyvää 😍 niin kuin muutkin heidän jäätelönsä.
Tämä siis sille, joka kaipasi Baileys jäätelöä 😂
TOP 3
1. Sillijäätelö, en ole nähnyt missään, mutta valmistan tehosekoittimessa itse sipulisillistä ja vaniljajäätelöstä.
2. Katkarapujäätelö. En ole ikinä onnistunut itsekään kokeilemaan, tulee napsittua ne jäätyneet katkaravut ennen kuin jäätelö ehtii pehmitä tarpeeksi.
3. Pekonijäätelö. En oikein osaa valmistaa itsekään. Ehkä rapeaksi paistetut pekonimurut ja lakritsijäätelö sekoitettuna pehmikseksi olisi hyvä yhdistelmä.
Minulle riittäisi tavallinen jäätelö, joka vain olisi vähemmän makeaa. Miksi ne kaikki ovat niin tönkkömakeita? Pari tuossa jo halusi enemmän kirpeitä makuja, mutta minä kaipaisin ihan tavallista vanilja- tai suklaajäätelöä vähemmällä makeudella.
Jäätelöä jossa olisi pelkästään Kingisten sydäntä.
Vierailija kirjoitti:
Vaniljainen lakkajäätelö jossa reippaasti lakkahilloa.
Juu, ja täyttä oikeaa lakkaa!
Vierailija kirjoitti:
Porvoon jäätelötehdas tekee (tai teki, en tiedä myyvätkö edelleen) aivan ihanaa basilikajäätelöä mutta eipä sitä saa mistään jos ei Porvoossa asu. Sitä toivoisin siis joko lähikauppaani tai jonkun muun valmistamana.
Pari vuotta sitten oli myynnissä tosi hyvää mansikka-basilikajäätelöä (Pirkka Parhaat?).
Mövenpickin kahvi-kananmunalikööri oli parasta ikinä. 😥 Myös suklaaversio isojen suklaapalasten kera oli superhyvää. Joku stracchiatellaversio on myynnissä mutta se on plääh.