Sweet and lovely -blogin Taru
Kommentit (582)
Itku meinaa tulla kun ajattelee. Itselläni saman ikäinen poika♡
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 16:14"]
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 15:26"]
Tämä on nii epäreilu! Kyl sairaudet saisi tulla vanhoille ihmisille. Mikä on tämän kaiken tarkoitus? Elämän tarkoitus? Ei taida olla mitään. Kaikki on sattuma ja joskus tuntuu jopa, että jonkun pila. Mutta elettävä on niin kauan kuin on elämää. Surullinen olen kaikkien nuorten syöpien puolesta.
Minun isäni kuoli syöpään 72v ja se oli ymmärrettävä. Surullista, mutta ymmärrettävä. Mutta lapset ja nuoret, aikuiset pienten lasten vanhemmat, elämä edessä touhuavat. Miksi he????
[/quote]
Järkyttävää, että toivot sairauksia vanhoille ihmisille?! Kyllä hekin nauttivat elämästään. Vanhetessa tulee ihan tarpeeksi kaikenlaista kroppakränää, että siihen ei sairauksia enää tarvita.
Ja juuri kun heilllä olisi aikaa viettää kivoja vapaapäiviä töistä, lapsista yms. Niin heille pitäisi iskeä sairaus?! Sairauksia ei tarvitsisi tulla kuin pahoille ihmisille.
[/quote]
Olen samaa mieltä. Ja miksi kukaan yleensä sairastuu ja kuolee, lapsiakin kuolee maailmassa joka päivä. Elämä on karua ja kuolema osa elämää, sille ei ihminen kuvitellussa kaikkivoipaisuudessaan voi mitään.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 15:04"]Miksi eivät aiemmin ole menneet naimisiin? Ovatko niitä "avioliitto on turha ja vanhanaikainen instituutti"-ihmisiä ja nyt kääntäneet takkinsa? Samoin se toinen bloggaaja, jolta löytyi syöpä meni naimisiin, kun mies viimein kosi.
[/quote]
Kuka bloggaaja?
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 22:08"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 15:04"]Miksi eivät aiemmin ole menneet naimisiin? Ovatko niitä "avioliitto on turha ja vanhanaikainen instituutti"-ihmisiä ja nyt kääntäneet takkinsa? Samoin se toinen bloggaaja, jolta löytyi syöpä meni naimisiin, kun mies viimein kosi.
[/quote]
Kuka bloggaaja?
[/quote]
Kaksin kaunihimpi varmaankin?
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 22:10"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 22:08"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 15:04"]Miksi eivät aiemmin ole menneet naimisiin? Ovatko niitä "avioliitto on turha ja vanhanaikainen instituutti"-ihmisiä ja nyt kääntäneet takkinsa? Samoin se toinen bloggaaja, jolta löytyi syöpä meni naimisiin, kun mies viimein kosi.
[/quote]
Kuka bloggaaja?
[/quote]
Kaksin kaunihimpi varmaankin?
[/quote]
Luulin että vasta vastasi kointaan myöntävästi, ei solminut vielä avioliittoa.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 20:52"]
Sen verran pitää olla tunneälyä, että osaa haistaa, mitä kohde itse haluaa. Hänellä on oikeus vetää rajat sille, miten laajasti hän tiedottaa asioista. Voisi tuo työpaikankin juttu olla sellainen, että kerrotaan vaan tiedoksi, ettei muut ihmettele poissaoloa, mutta kuulumiset kysellään ihan yleisellä tasolla ja kohde kertoo kenelle kertoo ja mitä kertoo. Ette kai tekään synnytyksiä kuvaile yksityiskohtaisesti puolitutuille?
[/quote]
Mutta tuossa esimerkissäkin työkavereille varmasti ilmoitettaisiin esimerkiksi sairasloman pituus tai se ettet enää palaisi töihin. Ei täällä olla juurikaan spekuloitu millään hoitojen yksityiskohdilla tms. Suurin sa vaan haluaisi tietää yleisellä tasolla Tarun voinnista.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 23:38"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 20:52"]
Sen verran pitää olla tunneälyä, että osaa haistaa, mitä kohde itse haluaa. Hänellä on oikeus vetää rajat sille, miten laajasti hän tiedottaa asioista. Voisi tuo työpaikankin juttu olla sellainen, että kerrotaan vaan tiedoksi, ettei muut ihmettele poissaoloa, mutta kuulumiset kysellään ihan yleisellä tasolla ja kohde kertoo kenelle kertoo ja mitä kertoo. Ette kai tekään synnytyksiä kuvaile yksityiskohtaisesti puolitutuille?
[/quote]
komppi tälle!
[/quote]
Aivan näin. Eiköhän se ole tullut jo jokseenkin selväksi, ettei Taru halua kertoa asiasta yhtään sen enempää - on myös muuten maininnut, että pelkkä blogin avaaminen ahdistaa kun siellä on niitä sairausjuttuja- joten eiköhän kunnioiteta häntä ja annetaan hänen olla rauhassa.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 11:12"]täällä ihmetellään kun taru ei kommentoi... hmmm
miltä itsestäsi tuntuisi, kun tiedät kuolevasi sairauteen ja muut vain jatkavat elämää... kaupat aukeaa, kampaamoissa käydään, pidetään juhlia, opiskellaan, kirjoitellaan blogia... mutta itse joudut luopumaan kaikesta ...
en ainakaan itse jaksaisi kirjoittaa mitään kellekkään.
tarulle halaus.
[/quote]
Komppaan. Kun sairastuu vakavasti, on se sen luokan kokonaisvaltainen shokki, ettei sitä osaa edes käsittää ennenkuin osuu omalle kohdalle... Ja jos ennuste on vielä huono... Luopumisen tuska, oman rajallisuuden huomaaminen ja päivien väheneminen ovat asioita, joiden edessä sitä vahvinkin ihminen nöyrtyy ja joutuu arvioimaan uudelleen mikä onkaan se tärkein asia elämässä ja ei. Se ei ole blogin päivitys, johon kynnys palata on kaiken tämän hirveän hälinän jälkeen on ehkä jo liian korkea... ? Ja toisaalta, kun tietyt asiat sanoo ääneen, tulee niistä todellista ja siihen kaikki eivät koskaan ole valmiita ja sitäkin pitää kunnioittaa. Ja vaikka meistä kukaan ei koskaan saisi kuulla miten Tarun lopulta kävi, on sekin hänen oikeutensa.
Tänään vaihtanut instaan sukunimensä. Toivon paljon suojelusenkeleitä tarun perheelle <3
Täytyy jo hyväksyä, että emme kuule Tarusta enää, ja instakuva oli viimeinen mitä hänestä somessa nähtiin :(
Loppu on silkkaa arvailua.
Toivon että joskus vielä joku Tarun läheinen kertoisi vain pääpiirteet hienotunteisesti mitä lopulta tapahtui.
Tämä tapaus on selvästi mennyt monella tunteisiin vahvasti, eikä siitä voi moittia. Kaunis nuori nainen läksi ja pieni lapsi jäi. Onnellinen äiti elämä edessään kärsi kohtalonsa kenties turhaan.
Jokainen pelkää omalle kohdalleen, ja lisäksi on järkyttynyt jos/kun on kauan Tarun blogia seurannut.
Rumat kommentit asia erikseen, mutta tämä kohauttaa syystäkin.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 23:56"]
Täytyy jo hyväksyä, että emme kuule Tarusta enää, ja instakuva oli viimeinen mitä hänestä somessa nähtiin :(
Toivon että joskus vielä joku Tarun läheinen kertoisi vain pääpiirteet hienotunteisesti mitä lopulta tapahtui.
Tämä tapaus on selvästi mennyt monella tunteisiin vahvasti, eikä siitä voi moittia. Kaunis nuori nainen läksi ja pieni lapsi jäi. Onnellinen äiti elämä edessään kärsi kohtalonsa kenties turhaan.
Jokainen pelkää omalle kohdalleen, ja lisäksi on järkyttynyt jos/kun on kauan Tarun blogia seurannut.
[/quote]
Ja tämä tieto tulee mistä?
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 23:56"]Täytyy jo hyväksyä, että emme kuule Tarusta enää, ja instakuva oli viimeinen mitä hänestä somessa nähtiin :(
[/quote]
Pidä ne spekulaatiot itselläsi. Oksettavaa lukea tälläistä.
Luuletteko tosiaan, että noin pitkän hiljaisuuden jälkeen kuulette vielä jotain?
Ette. Lukekaa koko ketju läpi, niin mieli voi muuttua.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 00:10"]
Luuletteko tosiaan, että noin pitkän hiljaisuuden jälkeen kuulette vielä jotain?
Ette. Lukekaa koko ketju läpi, niin mieli voi muuttua.
[/quote]
Just. Jos sinulla ei ole varmaa tietoa aiheesta, kannattaa ehkä olla hissukseen.
Ja Tarun sukunimi oli tosiaan ihan eilen vaihdettu instaan.
Ei löydy enää instagram-tiliä tai en ainakaan minä hakusanoilla, jolla ennen olen löytänyt. Korjatkaa, jos olen väärässä. Tieto Tarun kohtalosta on koskettanut minua syvästi, sillä hän auttoi minua jaksamaan nuoruusvuosinani (ehkä tietämättäänkin) ja nyt useamman vuoden jälkeen, kun luin hänestä tuntuu kaikki niin pahalta. Toivon Tarulle ja läheisilleen voimia ja jaksamista tässä surullisessa tilanteessa.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 19:57"]
olisi ollut ihan hissukseen koko sairaudesta kun ei ole voinut sen jälkeen valottaa mitään muutakun harvoja satunnaisia tippa kädessä -kuvia.
kerron teille yhen jutun... tai en mä sittenkään kerro.
[/quote]
Sä et taida tietää mitään siitä millaista se on sairastaa vakavasti? Shokki ja muut on alussa vahvana, ajattelee asioita aivan eri tavalla ja myöhemmin Taru on katunutkin että on kertonut blogissa sairaudesta.
Totuus kuitenkin on se, että hän ei ole kenellekään mitään velkaa.