Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin työhaastattelussa, eikä sen jälkeen ole kuulunut mitään

Vierailija
08.01.2022 |

Alkaa jo pikkuhiljaa ärsyttää tämä firmojen ylimielisyys. Kävin kolme viikoa sitten työhaastattelussa eräässä suomalaisessa Lahdessa sijaitsevassa leipomoalan yrityksessä, ja se meni päin persettä. Sen enempää yksityiskohtiin menemättä, olin kyllä pätevä siihen hommaan (olin sitä tasan samaa työtä tehnyt viisi vuotta), mutta koska olen introvertti pska, haastattelu meni tietysti päin prinkkalaa. Tiesin jo haastattelun aikana, etten tule työpaikkaa saamaan, johtuen omasta toiminnasta, mutta myös heidän ennakkoluuloistaan naista tekniikan alalla kohtaan (yksi kysymys: ymmärrätkö tekniikasta mitään?) Haastattelun lopuksi lupasivat kyllä olla yhteydessä, kävi miten kävi. Eivätpä olleet.

Jotenkin suunnattomasti ärsyttää tämä keissi. Tiedän, että suurimpaan osaan hakemuksista ei vastata koskaan. Tähän hommaan olin kuitenkin tehnyt jo ensimmäisen haastattelun videomuodossa, jonka perusteella kutsuivat toiseen haastatteluun livenä. Olisin olettanut, että yksi suurimmista suomalaisista leipomoista miettisi mainettaan sen verran, että soittaisivat sen "valitettavasti emme valinneet sinua" -puhelun. Onko tämä työnhaku nykyään oikeesti tällaista? Ei edes sen vertaa välitetä mistään, että ilmotettaisiin kohteliaasti torjunnasta? Kyllä sapettaa. Kokemuksia?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää pystyyn, kohta saat hakea montaa paikkaa. Sinusta välitetään, kommunisti huutainen välittää.

Vierailija
2/24 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeetä että ei live haastattelun jälkeen sanota mitään vastausta. Kyllä pitäis soittaa puhelu, kai niillä HR osasto on? !

Ja muutenkin samaa mieltä, että käsittämätöntä yrityksiltä , luulis että ei oo niin vaikeeta laittaa hakijoille massaviestiä ja infota!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törkeetä että ei live haastattelun jälkeen sanota mitään vastausta. Kyllä pitäis soittaa puhelu, kai niillä HR osasto on? !

Ja muutenkin samaa mieltä, että käsittämätöntä yrityksiltä , luulis että ei oo niin vaikeeta laittaa hakijoille massaviestiä ja infota!

Näin itsekin ajattelin. Kesällä yhdestä paikasta soitettin, syksyllä laitettiin sähköpostia. Tästä firmasta ei oo nyt tosiaan kahden haastiksen jälkeen kuulunut mitään. Aika ihmeellistä ja mielestäni myös hyvin töykeää...

Vierailija
4/24 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia valitettavasti, ettei ilmoiteta mitään edes haastattelun jälkeen. Ei vaikka erikseen sanottaisiin, että ilmoitamme joka tapauksessa. 🤷‍♀️

Vierailija
5/24 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule, 90% paikoista ei ilmoita nykyään mitään.

Vierailija
6/24 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalia valitettavasti, ettei ilmoiteta mitään edes haastattelun jälkeen. Ei vaikka erikseen sanottaisiin, että ilmoitamme joka tapauksessa. 🤷‍♀️

Siis oikeesti? Mielestäni tuo ei ole normaalia varsinkaan isoilta firmoilta, jotka vielä lupaa ilmoittaa. Eikö oikeasti ihmisten tunteilla ole mitään väliä?

Vierailija
7/24 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeesti? Mielestäni tuo ei ole normaalia varsinkaan isoilta firmoilta, jotka vielä lupaa ilmoittaa. Eikö oikeasti ihmisten tunteilla ole mitään väliä?

Ei niille.

Vierailija
8/24 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ikä alkaa 5'lla niin 80-90% varmuudella eivät koskaan vastaa mitään. Tuleva kyykytysmalli-2 ei korjaa minkäänlaisia ongelmia, aiheuttaa vain sen jotta suuri osa firmoista ei ilmoita näitäkään vähiä työpaikkojaan koska niihin kaikkiin tulee satoja heille aivan hyödyttömiä "hakemuksia".

Vierailija
9/24 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ikä alkaa 5'lla niin 80-90% varmuudella eivät koskaan vastaa mitään. Tuleva kyykytysmalli-2 ei korjaa minkäänlaisia ongelmia, aiheuttaa vain sen jotta suuri osa firmoista ei ilmoita näitäkään vähiä työpaikkojaan koska niihin kaikkiin tulee satoja heille aivan hyödyttömiä "hakemuksia".

Mutta kommunisti stasi haatainen välittää.

10/24 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on käynyt niin, että työhaastattelussa on luvattu, että minulle tarjotaan töitä heti kun heille tulee palkata uusia työntekijöitä. Olen odottanut tätä yhteydenottoa 7 vuotta.

Vierailija
11/24 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät välttämättä ilmoita nuoremmillekaan eikä sillä ole merkitystä onko iso yritys eikä myöskään sillä, menikö haastattelu hyvin.

12/24 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavan tuttava sai suhteilla paikan.

Vierailija
13/24 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne hylätyille noin nopee ilmoita, jos se valittu peruukin. Voivat sitten ottaa jonkun muun hakijoista.

Vierailija
14/24 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin vielä. Itse olen kuitenkin vasta 32 :/ kauhulla odotan kymmenen-kaksikymmentä vuotta eteenpäin..

Vierailija
15/24 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne hylätyille noin nopee ilmoita, jos se valittu peruukin. Voivat sitten ottaa jonkun muun hakijoista.

No eikai ne hylätytkään loputtomiin odottele.

Vierailija
16/24 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on muuten Fazer :D perusmeininkiä siellä, älä ota itseesi.

Vierailija
17/24 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fazer panee sinua kuivalla kakkoseen!

Vierailija
18/24 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva. Kertoisitko lisää? Kyllä nää pistää vihaksi. Tiedän itsekin yhden ison öljyfirman, missä näin toimitaan.

Vierailija
19/24 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli kaikki paremmin. Työhaastattelun jälkeen pomo kysyi, milloin voit aloittaa työt.

Vierailija
20/24 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Mulla on profiili vuokrafirmassa, hain paikkaa, näyttää sivustolla tilaa ”hakemuksen käsittely kesken”.

Hakemuksen tosin laitoin menemään noin kaksi vuotta sitten..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi