Millaiset ihmistyypit inhottaa kauppareissuilla?
- tyypit, jotka eivät huomioi yhtään muita ostoskärryillään. Jättävät kärryn keskelle hyllyä ja jäävät tölläämään tuotetta. Liikkuvat kärrynsä kanssa siten, katselevat hyllyjä eikä eteenpäin.
- äidit, jotka eivät hallitse lapsiaan vaan antavat näiden riehua pitkin kauppaa
- tomaattien hiplaajat
Kommentit (164)
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 11:48"]
Minä olen varmaan "tomaattien hiplaaja" ja "avokadojen puristelija", koska haluan varmentaa vihannekset kypsyysasteen kokeilemalla. Tämä suomalainen hygienian ihannointi menee kyllä överiksi joskus. Pitäisikö vihannekset ostaa pelkän ulkonäön perusteella ja siten nostaa todennäköisyyttä saada vahingossa raaka vihannes, ettei ketään inhota se, että joku muu on koskenut samaan tuotteeseen? Ne vihannekset ovat kulkeneet jo aika monien käsien kautta siinä vaiheessa, kun ovat kaupan hyllyllä.
[/quote]
Suomalainen hygienia? Kyllä ainakin keski-euroopassa käytetään kertakäyttöhanskoja, kun niitä tomaatteja valitaan. Tai sitten siellä on myyjä, joka pakkaa hanskat kädessä ne hedelmät.
Ei mua inhota kukaan, mä olen sopeutuja ja myös tomaattien hiplaaja. Mä etsin sen kypsän tomaatin hemmetin huonolla menestyksellä. Hiplaan läpi kaiken, hedelmät ja vihannekset. Paputölkeissäkin valitsen kolhuttoman.
mä olen varmasti se ärsyttävin kauppakumppani. :D
Nuoret parit jotka jäävät käpälöimään ja kaulailemaan ha nuolemaan toisiaan keskelle käytävää. Tosin ärsyttää se jos jäävät nuolemaan toisiaan hyllyn vierellekkin. Kaikelle on aikansa ja paikkansa ja kauppa ei ole paikka tälle
Kaikki joita näen lidlissä. Katson heitä nenääni nyrpistäen ja pudistan päätäni pettyneenä tai melkein vihaisena. Yököttää nähdä ihmisiä lidlissä. Ja ne kassat. Kun lasken ostokseni kassalle ja kassa tervehtii, mutisen usein vastauksesi esimerkiksi "ei v*ttu...", huokaan naurettavan syvään, pudistan päätäni enkä kyllä kiitä kuitista.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 04:36"]Kaikki joita näen lidlissä. Katson heitä nenääni nyrpistäen ja pudistan päätäni pettyneenä tai melkein vihaisena. Yököttää nähdä ihmisiä lidlissä. Ja ne kassat. Kun lasken ostokseni kassalle ja kassa tervehtii, mutisen usein vastauksesi esimerkiksi "ei v*ttu...", huokaan naurettavan syvään, pudistan päätäni enkä kyllä kiitä kuitista.
[/quote]
Olet itse yksi näistä lidl asiakkaista. Olisikohan aika katsoa peiliin? :D
Kaupassa joskus opiskelijana töissä olleena (toivottavasti tämä viesti tavoittaa teidät kaikki jotka tätä teette) NE JOTKA OLETTAVAT PÄÄSEVÄNSÄ HENKILÖKUNNAN TILOIHIN IMETTÄMÄÄN, VESSAAN, VIEMÄÄN (ilmaiseksi) OMIA KULLANNUPPUJAAN PISSALLE, VAIHTAMAAN VAATTEITA jne. Kun kauppakeskuksessa on erikseen ne wc tilat. Ei, emme päästä teitä omien lompakkojemme, puhelimiemme ja muun omaisuutemme sekaan
Kassajonossa paikkojen varaaminen. Juuri pääsiäisenä Prismassa olin jäätävissä jonoissa ja edessäni perheellinen mies oli täyden ostoskärryn kanssa odottamassa, kunnes jonon ohi paikalle kurvaa vaimo vielä täydemmän ostoskärryn kanssa. Tyydyin vain mulkaisemaan ja vaihtamaan kassajonoa, jälkeen päin mietitytti että olisivat kyllä saaneet jonottaa ihan alusta saakka
Te täällä palstoilla ette kestä kyllä mitään. Kaikki on niin äitejä, mutta lapsia ja normaalielämää ei kestetä. Ajatella että joku on suostunu lisääntymään teidän kaltasten kanssa.. Kaikki aina ärsyttää, ja täällä natistaan aamusta iltaan, taitaa olla omassa elämässä asiat aika huonosti?
Ne jotka ei saa suutaan auki, jos on esim kapealla käytävällä kärryt edessä ja noukin hyllystä jotain, täytyy niitä kärryjä tulla tönimään omilla kärryillä eikä voi vaan sanoa että anteeksi väistätkö vähän. No kyllä sai viimeksi täti vähän kuittailuja tästä.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 05:03"]Kassajonossa paikkojen varaaminen. Juuri pääsiäisenä Prismassa olin jäätävissä jonoissa ja edessäni perheellinen mies oli täyden ostoskärryn kanssa odottamassa, kunnes jonon ohi paikalle kurvaa vaimo vielä täydemmän ostoskärryn kanssa. Tyydyin vain mulkaisemaan ja vaihtamaan kassajonoa, jälkeen päin mietitytti että olisivat kyllä saaneet jonottaa ihan alusta saakka
[/quote]
Onko tämä teistä muistakin väärin? Saman perheen ostoksia ne olivat, ja samasta varmasti maksettiin.
Me tehdään usein niin, jos on pitkä jono, että mies jonottaa kärryn kanssa, ja minä keräilen kärryyn vielä viimeiset ostokset. Joskus kerään ne ostoskoriin, ja tulen sen kanssa miehen viereen seisomaan. En ole koskaan ajatellut, että se voisi jotakuta ärsyttää.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 16:13"][quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 16:05"]
- kovaääniset mölisijät
[/quote]
[/quote]
Mä en todellakaan tiiä.. Ite en kyllä noihin "kovaäänisiin mölisijöihin" kuulu, mutta nyt on kyllä syyllinen olo, vaikkei kuuluisi olla. Minun kaveriporukka meinaan sattuu olemaan sellainen, jossa muut puhuvat kovaäänisesti ja heitä ei niinku kiinnosta v*ttuakaan muut, tai siis muiden valitukset.
Oikea asenne sinänsä, mutta sekin on pitemmällä tähtäimellä haitaksi myöhemmin. Välttelen heidän kanssa liikkumista kaupungilla, sillä joskus tunnen oloni ahdistavaksi heidän kanssaan. Heille olen monesti sanonut siitä kovaäänisestä puhumisesta, mutta senkun vaan jatkuu... Kyllä joskus mielestäni olisi hyvä olla hiljaakin, eikä olla aina äänessä. Tosin en tiedä huomaavatko he sitä itse, tai sitten vain olen yksinkertaisesti vain "yliherkkä" melulle. Ja niinhän minä olenkin, mutta nyt ei ollutkaan kyse ihan siitä.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 05:55"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 05:03"]Kassajonossa paikkojen varaaminen. Juuri pääsiäisenä Prismassa olin jäätävissä jonoissa ja edessäni perheellinen mies oli täyden ostoskärryn kanssa odottamassa, kunnes jonon ohi paikalle kurvaa vaimo vielä täydemmän ostoskärryn kanssa. Tyydyin vain mulkaisemaan ja vaihtamaan kassajonoa, jälkeen päin mietitytti että olisivat kyllä saaneet jonottaa ihan alusta saakka [/quote] Onko tämä teistä muistakin väärin? Saman perheen ostoksia ne olivat, ja samasta varmasti maksettiin. Me tehdään usein niin, jos on pitkä jono, että mies jonottaa kärryn kanssa, ja minä keräilen kärryyn vielä viimeiset ostokset. Joskus kerään ne ostoskoriin, ja tulen sen kanssa miehen viereen seisomaan. En ole koskaan ajatellut, että se voisi jotakuta ärsyttää.
[/quote]
Haloo tietysti se ärsyttää! Kaikkihan yrittää aina katsoa sen jonon, jossa olisi vähiten ihmisiä tai vähiten tavaraa. Vai menetkö itse siihen jonoon, jossa edellä on kolme asiakasta kukkurallisten kärryjen kanssa jos vaihtoehtona on kolmen ostoskoriasiakkaan jono? Tietysti se ärsyttää, että yllättäen siihen omaan jonoon leikkaa eteen joku yllätyskärry. Tietenkään ei haittaa, jos eteen tuodaan sivusta joku yksittäinen leipäpaketti tms, mutta jos etuilija alkaa tuomaan korikaupalla tavaraa niin kyllähän se korpeaa.
Juoksevat kakarat, jotka hallitsemattomasti törmäävät ihmisiin käytävillä eikä vanhemmat tee mitään (oma lapseni käyttäytyy hyvin, tietää että rangaistus tulee mikäli ei käyttäydytä, enkä halua näin raskaana vatsatörmäilyjä nimimerkillä viimeisin töytäisy mahaan juuri eilen ja juurikin kaupassa juokseva kakara).
Käytävillä kuulumisiaan kertoilevat ostoskärryt kenossa eikä elettäkään siirtymisestä.
Ostoskärrykyylät
Ostoskärryjä hanuriin työntävät ihmiset (kestän pari töytäsyä, mutta sitten menee hermo ja töytäsen takasin, näin käy n. kerran kuussa).
Muuten ei mikään haittaa.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 11:58"]
Ne jotka valittavat siitä kun käydään lasten kanssa kaupassa. Normaalit ihmiset ottavat lapsia mukaan sen takia että niiden kanssa opetellaan käyttäytymään siellä. Eriasia ne jotka oikeasti antavat lastensa nälkäisiä riekkua ja huutaa siellä. Ei ole vaikeaa ottaa tarhasta hakiessa banaani/pähkinöitä/muu pieni välipala lapselle mukaan.
[/quote]
meidän lähiruokakaupassa on ovella kori, jossa on banaaneja ja lappu "ota lapselle, jos hänellä on nälkä". Tämä siis Tukholma/Vasastan
ja teille lapsia inhoaville, niillä lapsilla on ollut varmasti raskas päivä päivähoidossa, vanhemmilla raskas päivä töissä. Antakaa ihmisten olla. Ei kaikilla ole mahdollisuutta käydä ennen kauppaa kotona.
On kyse vain ruokakaupasta!
Mä en juurikaan huomaa muita ihmisiä, teen vain ostokseni ja menen maksamaan sen enempi kyttäämättä. En muista kuin yhden kerran kettuuntuneeni kaupassa ihmiseen. Se oli vanha mies, joka kiilasi todella törkeästi. Annoin olla, koska hämmennyin. Toista kertaa ei tule tapahtumaan samaa.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 06:54"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 05:55"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 05:03"]Kassajonossa paikkojen varaaminen. Juuri pääsiäisenä Prismassa olin jäätävissä jonoissa ja edessäni perheellinen mies oli täyden ostoskärryn kanssa odottamassa, kunnes jonon ohi paikalle kurvaa vaimo vielä täydemmän ostoskärryn kanssa. Tyydyin vain mulkaisemaan ja vaihtamaan kassajonoa, jälkeen päin mietitytti että olisivat kyllä saaneet jonottaa ihan alusta saakka [/quote] Onko tämä teistä muistakin väärin? Saman perheen ostoksia ne olivat, ja samasta varmasti maksettiin. Me tehdään usein niin, jos on pitkä jono, että mies jonottaa kärryn kanssa, ja minä keräilen kärryyn vielä viimeiset ostokset. Joskus kerään ne ostoskoriin, ja tulen sen kanssa miehen viereen seisomaan. En ole koskaan ajatellut, että se voisi jotakuta ärsyttää.
[/quote]
Haloo tietysti se ärsyttää! Kaikkihan yrittää aina katsoa sen jonon, jossa olisi vähiten ihmisiä tai vähiten tavaraa. Vai menetkö itse siihen jonoon, jossa edellä on kolme asiakasta kukkurallisten kärryjen kanssa jos vaihtoehtona on kolmen ostoskoriasiakkaan jono? Tietysti se ärsyttää, että yllättäen siihen omaan jonoon leikkaa eteen joku yllätyskärry. Tietenkään ei haittaa, jos eteen tuodaan sivusta joku yksittäinen leipäpaketti tms, mutta jos etuilija alkaa tuomaan korikaupalla tavaraa niin kyllähän se korpeaa.
[/quote]
Juuri näin. Jos itsellä on vähän ostoksia ja yrittää selviytyä ruokakaupasta nopeasti, niin kyllähän se harmittaa, että eteen tulee tuplakärryt. On aivan eri asia, jos se puoliso tuo tavaran tai kaksi kuin että tuodaan kärryllinen tai korillinen tavaraa. Vaikka kuinka olisi saman perheen ostoksista kyse, niin annatte valheellisen kuvan ostoksistanne.
En yleensä ota pulttia mistään kaupassa, mutta kerran kun itselläni oli iso korillinen tavaraa ja taakse tuli mies, jolla oli käsissään vain muutama tuote, niin päästin tietysti miehen edelleni. Eikös siihen sitten kurvaa rouva täyden ostoskärryn kanssa! Sanattomaksi veti. Aivan samasta on kyse silloin, kun kurvataan tuplaostosten kanssa jonon eteen. Kyse on kiilaamisesta. Eihän koulun ruokajonossakaan saman perheen lapset pääse muiden edelle. Jo koulussa opetetaan jonottamisen perusteet mutta selvästi tämä ei ole kaikilla hallussa.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 22:18"]Tomaattien puristelijat. Hyi helvatta, niitä hipelöidään ja klähmitään, vaikka ihan silmällä jo näkee, mikä on kiinteä. Avokadossa tuo ei niin haittaa, kun sehän kuoritaan kuitenkin.
Maitohyllylle asumaan jäävät - eli se prisman jättikärry parkkeerataan tiiviisti kiinni sinne maitohyllylle, ettei kukaan muu vaan pääsee ottamaan kärryn takaa mitään. Ja sitten arvotaan vartin verran, otetaanko oikeaa maitoa vai maitojuomaa...
[/quote]
Mutta kun mä haluan pehmeämmän tomaatin ja sen koostumus ei kyllä silmin näy. Kuka hitto valikoi ne raa' at kotiinvietäviksi :D
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 07:11"]
Juoksevat kakarat, jotka hallitsemattomasti törmäävät ihmisiin käytävillä eikä vanhemmat tee mitään (oma lapseni käyttäytyy hyvin, tietää että rangaistus tulee mikäli ei käyttäydytä, enkä halua näin raskaana vatsatörmäilyjä nimimerkillä viimeisin töytäisy mahaan juuri eilen ja juurikin kaupassa juokseva kakara).
Käytävillä kuulumisiaan kertoilevat ostoskärryt kenossa eikä elettäkään siirtymisestä.
Ostoskärrykyylät
Ostoskärryjä hanuriin työntävät ihmiset (kestän pari töytäsyä, mutta sitten menee hermo ja töytäsen takasin, näin käy n. kerran kuussa).
Muuten ei mikään haittaa.
[/quote]
Haluaisin ihan oikeasti kuulla perustelut sellaisilta vanhemmilta, jotka antavat lastensa juosta ja ja leikkiä kaupassa. Lähimarketissani on usein eräs perhe, joiden pennut juoksevat lasten ostoskärryjen kanssa täyttä kyytiä pitkin kapeita käytäviä ja kiljuvat suoraa kurkkua samalla. Äiti joskus liittyy huutamiseen ja huutaa näille jotain (puhuvat ruotsia, en siis tiedä mitä) mutta mitään vaikutusta sillä ei ole lasten käytökseen. Raivostuttavaa, menee oma kauppareissu täysin pilalle kun joutuu väistelemään sääriä päin juoksevaa kakaraa.
Pienen lapsen väsynyt nälkähuuto on asia erikseen ja vielä ymmärrettävissä ja siedettävissä, mutta ihan vain kurittoman muksun riehuminen ei saa itseltäni mitään hyväksyntää. Monta kertaa marketeissa on tullut vastaan perhe jossa on 3 lasta, kaikilla minikärryt ja niiden kanssa juostaan ja leikitään hippaa samalla kun yksi vanhempi huutaa perästä että "Älkää Nella-Niikulit nyt viitsikö, hei iiihaan oooikeeest....".
Mikä tällasia vanhempia vaivaa? Olisin itse järkyttynyt, jos lapseni juoksentelisi huutaen täyttä vauhtia pikkuostoskärryjen kanssa kaupan käytävillä ja törmäilisi ihmisiin. Samoissa perheissä lähes aina jos sattuu samaan aikaan kassalle, alkavat kersat kiipeillä pakkaustasolla ja lähmiä edellä olevan ostoksia. Mitään reaktiota ei tietty vanhemmilta tule ja jos itse ojennat lapsia, saat osaksesi vihaisen mulkaisun. Koko kylä kasvattaa?
En käy kaupassa. Joku muu tuo aina minulle, täten vältän rahvaiden (eli teidän) läsnäolon.