Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huoh - pomo ottaa poikansa kesätöihin

Vierailija
01.05.2015 |

...kun ei ole saanut muualta töitä. Ei minulla muuten olisi mitään sitä vastaan, mutta ei ole alan koulutusta, ei osaamista eikä ole kovin välkky. Oli meillä joululomalla hetken aikaa. En kerro alaa, mutta haen kaukaa esimerkin: Jos olisimme vaikkapa siivousfirma, minun pitäisi aloittaa kertomalla mikä on pölynimuri, niin kaukana alalta on osaaminen. Alan opiskelijoilla olisi huutava pula harjoittelupaikoista ja sieltä löytyisi sellasia, joille ei tarvitsisi ihan perusasioita neuvoa. Pomo kun jättää tämän vastuulleni ja kaikki se aika on omasta työstä pois. Ainoa motiivi on se, että ei lorvisi kotona kesällä, pomokin tietää, että varsinaista hyötyä hänestä ei ole. Jos opettaisi itse, sitten olisi ihan sama. Jos olisi alalla tai olisi nopea omaksumaan, niin sitten asia olisi toinen, mutta kun ei ole. Ne tehtävät mitä pomo suunnittelee tehtäväksi, on sellaisia, mitä tuskin käytännössä pystyy tekemään ilman että on vartin välein kysymässä neuvoa. Olen yleensä sitä mieltä, että hyvä neuvoja neuvoo huononkin harjoittelijan, mutta raja tulee tässä, että alan perusosaaminen puuttuu kokonaan ja minun on ensin opetettava ne. 

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 15:38"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 15:01"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 14:27"]

Valita liittoon. Isoissa firmoissa tuollainen on estetty. Jos ei voi/auta, sitten vaan teet vähemmän töitä ja opetat poikaa jne. Pomon kukkarollehan se käy kun firman tulos huononee. Yhtään ylitöitä tai muita et tee.

[/quote]

Mitä sinä täällä muita määräilet. Ylityöthän on plussaa kun saa enemmän palkkaa. Mitä enemmän työpaikka on sekaisin tai huonommin menee sen parempi. Enemmän töitä -> enemmän liksaa.

Toiset ne ei sitten tajua omaa etuansa -saatanan tunarit

[/quote]

Monissa firmoissa ylityöt tehdään palkatta. Olen itsekin tehnyt todennäköisesti satoja tunteja ilmaista työtä firmalle, mutta kun ei ole tapana jättää hommia roikkumaan.

[/quote]

Monissa firmoissa ei tehdä. Sitten täytyy olla jo hyvät edut.

Vierailija
42/44 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 16:56"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 15:01"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 14:27"]

Valita liittoon. Isoissa firmoissa tuollainen on estetty. Jos ei voi/auta, sitten vaan teet vähemmän töitä ja opetat poikaa jne. Pomon kukkarollehan se käy kun firman tulos huononee. Yhtään ylitöitä tai muita et tee.

[/quote]

Mitä sinä täällä muita määräilet. Ylityöthän on plussaa kun saa enemmän palkkaa. Mitä enemmän työpaikka on sekaisin tai huonommin menee sen parempi. Enemmän töitä -> enemmän liksaa.

Toiset ne ei sitten tajua omaa etuansa -saatanan tunarit

[/quote]

Itse et taida ymmärtää työntekijöiden pitkän tähtäimen etua. Jos yritys haaskaa resurssejaan, se häviää ennen pitkää kilpailijoilleen ja silloin katoavat yrityksestä myös työpaikat.

t. Yrittäjä (eri kuin tuossa edellä)

[/quote]

Ymmärrän oikein hyvin. Sitten teen töitä toiselle riistäjälle. Mitäs vih*ua minua riistäjän elättäminen kiinnostaa. Se mitä jää minun pankkitilini viivan alle on merkitsevää. Näinhän yrityksetkin toimivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 14:30"]Ei voi kuin kärsiä, ihan pieni osakeyhtiö, pomo yksin omistaja ja vaimo varajäsen. En välittäisi asiasta, jos hoitaisi homman itse, eikä työntäisi minun vastuulleni. ap. Tai suunnittelisi jotain helpompaa hommaa, vaikka pistäisi siivoamaan arkiston tai jotain, mutta pitää antaa "kunnon töitä" ilman alan osaamista. Keksin tuota siivousta paremman esimerkin samatien, jos olisimme tilitoimisto - mitä emme ole - pitäisi aloittaa kertomalla mikä on debet ja mikä kredit ja mikä on tilinpäätös. Voisi tuota joululoman kokemusta vertailla asialla, että aloitimme kertomalla, miten tämä ohjelma aukeaa ja miten sinne syötetään joku luku. Kun hänellä ei ole edes peruskurssia käyty alamme pääohjelmistoista, eli aika alusta joutuu lähtemään. 
[/quote]

Koeta nyt pärjätä, teet duunia tulevan omistajan kanssa.

Vierailija
44/44 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 15:13"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 15:10"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 15:04"]

Heh. Minkälainen ihminen on laittanut aloitukseen alapeukun? Linjoilla toinenkin avuttoman jälkeläisensä palkannut pomo?

[/quote]

Minkälainen minun pitäisi olla? Työntekijä purnaa, kun pomonsa käyttää rahojaan. Tuskin kuitenkaan työntekijä arvostaisi, jos pomo tekisi vastaavaa.

[/quote]

Pomon poikahan on aina huono työntekijä. Eikö niin? Minullekin määrättiin toimitusjohtajan poika alaiseksi ja hoiti hommansa aivan yhtä tyylikkäästi kuin kuka tahansa muukin työntekijä. 

Nämä ovat vain kateellisia ihmisiä kun kyseessä on pomon poika niin se haukuttaisiin huonoksi vaikka olisi miten hyvä. Kateudesta kyse!

[/quote]

Valitettavasti toisenlaista kokemusta sukulaisista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme