Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodissa töissä ja jo 8. flunssa vuoden sisään. Esimieheltä ei heru ymmärrystä. >:(

Vierailija
08.01.2022 |

Esimies on silminnähden turhautunut pitkiin ja toistuviin poissaoloihini. Työterveydessä asiaa ei sen kummemmin selvitellä. Kehoitetaan vain menemään töihin jos ei ole kuumetta. Mutta minulla on aina flunssan alussa kuumetta, monta päivää!

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei vielä yhtään, mutta lapsi ollut neljä kertaa flunssassa. Sijaiset ovat hoitaneet hommani miten kuten sinnepäin. Oppilaat ovat kyllä kärsineet, mutta ei auta. Keväästä tulossa luultavasti vielä hankalampi.

Ope

Vierailija
42/76 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla myös jatkuvia flunssia. On kurkunpään tulehduksia, flunssaa, ylähengitystieinfektiota ja vatsatautia. Saan kaikki biologisen lääkkeeni johdosta.

Esimiestä vítututtaa varmaan ja jonkun huolipuheen pitikin, mutta kun vihjasin että päiväkodissa on ehkä hometta, turpa meni tukkoon alta aikayksikön.

Työterveys sanoo minulle että vain terveenä töihin, vaikka ei olisi kuumettakaan, ei ole järkeä mennä ottamaan puolikuntoisena lisätauteja vastaan tai levittämään muihin.

Sama omalla yläkoululaisella. Jatkuvasti sairaana, kuulemma 8 flunssaa normaalia ja muut päälle. Jouduttiin palaveriin silti poissaoloista. Meitä vanhempia syytettiin huonosta ravinnosta, elämäntavoista jne. (meillä urheileva lapsi, täysin raitis ja erittäin liikunnallinen perhe). Lopulta sitten kysyttiin itse, että mites tämä sisäilma. Alkoivat syyttää, että kotona varmaan teillä se ongelma... No, koirat olivat tarkastaneet ja siitä oli todisteet mukana. Soitin samalta istumalta terveystarkastajan koululle, kun ehtii ja kesällä olikin koulu remontissa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa selvittää mistä kyse ja myös rokotusten mahdollisuus... kannattaa sitäkin oikeasti vähän googlailla.

Ja joo, silmien kautta tarttuu myös.. Joku taisi sitä kysyä.

Vierailija
44/76 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen päiväkodissa töissä, enkä koskaan sairaana. Työkaveri kyllä jatkuvasti. Kiitos hänelle, joudun painamaan itseni uuvuksiin. Syö ihan roskaa, jota luulee terveelliseksi. Huono käsihygienia. Ai että korpeaa.

Korpeaa sinunkaltaiset mussuttajat! Saikutan niin paljon kun mahollista ;)

Vierailija
45/76 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minulla ja miehellä on aivot. Ei viedä edes pikku nuhaista lasta hoitoon. Kunnollinen käsien pesu on opetettu molemmille lapsille sekä oikeaoppinen yskiminen. Ei ole vaikeaa.

Vierailija
46/76 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. Minäkin aina kipeänä. Olen ottanut joka vuosi influenssapiikin, tänä syksynäkin + koronarokotteet. Silti flunssakausi pahana.

T. Lastentarhanope

Influenssarokote ei suojaa flunssalta vaan influenssalta. Flunssa on harmiton eikä sitä tarvi estää rokotuksella. Influenssa on sitten jo ihan eri vakava tauti ikävine seurauksineen. Siksi siihen on rokotus.

Vierailija
47/76 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis joku ei tiedä että silmien kautta tarttuu pöpöt? Apua.. sieltä ne vasta kulkeutuukin ja kunnolla.

Minäkään en koskaan koske naamaani muualla ollessa.

Vierailija
48/76 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös jatkuvasti flunssaa, ope olen. Onneksi kuumetta ei aina tule, niin menen sairaana töihin. Maksoin tuhansia yksityisellä infektiolääkärillä käynnistä ja verikokeista, MITÄÄN ei löytynyt. Olen normaalipainoinen ja liikunnallinen ja nukun hyvin. Hometta toki joskus mietin... näillä mennään.

Vakassa on henkilöstöpulaa, joten muuta ei voi varmaan sulle seurata kun esihenkilön nyrpeä naama.

Vierailija
49/76 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan tuo työnantajan kannalta paska tilanne, 8 vuoden sisään on lähes joka kuukausi. Harvassa työpaikassa pomo tykkäisi noin pitkistä poissaoloista. Toki tilanne kuulostaa siltä, että ihan aidosti tarvitset ne sairaslomat.

Toisaalta on pomon syytä, jos työterveys ei rupea tuossa vaiheessa selvittämään, onko sulla mahdollisesti jotain kehossa pielessä, kun sairastat jatkuvasti. Kysy olisiko mahdollista päästä tutkimuksiin.

Käytännössä varmasti flunssakaudella useammin kuin kerran kuukaudessa. Harva sairastelee flunssaa läpi vuoden, esim. kesällä ollaan harvemmin kipeänä. Pahin flunssa-aika taitaa ajoittua lokakuun ja helmikuun välille. Kevättalvella iskee tyypillisesti norovirus, ja alkuvuodesta influenssa, jos on iskeäkseen.

Vierailija
50/76 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen vuosi meni minulla sairastaessa. Influenssa ja sitten noin kerran kuussa, joku tauti. Sen jälkeen harvakseltaan noin kerran parissa vuodessa, joku flunssa tai vatsatauti. Olin iloinen, kun vastustuskyky kehittyi sen ekan vuoden aikana.

Jos sinua mietityttää asia, niin ota uudellen puheeksi, kun menet seuraavan kerran lääkärille.

Vierailija
51/76 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
52/76 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tiimissä yksi työntekijä, joka oli lokakuusta joulukuuhun enemmän sairaana kuin töissä. Flunssaa oli joka kerralla, yskää, kuumetta ja sen sellaista. Ymmärrän kyllä ettei sille mitään voi mutta ap voisi kyllä myös ymmärtää ettei esihenkilöltä löydy loputtomasti myötätuntoa kun on miljoonannen kerran sumplittu työtehtäviä yritetty turhaan etsiä sijaista, jota ei löydy. Itse pyrin aina asiallisesti ottamaannämä saikkuviestit vastaan ja toivottelen pikaista paranemista, mutta turhautuneisuus saattaa kyllä joskus paistaa läpi vaikka sen yritänkin peittää.

Minä en ainakaan kaipaa mitään myötätuntoa esimieheltäni. Minulle on aivan sama mitä esimies ajattelee minun sairastumisesta.

Olen aina hyvällä omatunnolla pois, kun oikeasti olen kipeä. Ja valitettavasti tällä alalla pöpöt pyörii. Etenkin kun vanhemmat tuovat, esimiehen siunauksella,sairaan koronanegatiivisen lapsen hoitoon. Esimies istuu toimistossaan ja korkeintaan huikkaa jotain ryhmän ovelta, ei hän ole lasten kanssa missään tekemisissä itse.

Viimeeksi kun esimies halusi keskustella poissaoloistani, otin työterveyden mukaan. Yhtäkkiä ei työterveyden edessä sitten kehdannutkaan vihjailla, uhkailla tai olla asiaton. Työterveys pyysi sitävastoin esimiestä kiinnittämään suurempaa huomiota työturvallisuuteen ja miettimään korvaavia työtehtäviä.

Yhtäkkiä esimiehellä ei ollutkaan mitään hampaankolossa vaan oli niin lammasta että.

Ja tosiaan, kaikista poissaoloista minulla on nykyään lääkärin tai hoitajan todistus. Että ei tarvitse mietiskellä että olenko oikeasti kipeä vai en.

Vierailija
53/76 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkiasetaattisuihke tai -tabletit käyttöön. Auttaa taatusti.

Vierailija
54/76 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein lapset laitetaan pesemään kädet saippualla päiväkodissa?

Vierailija
55/76 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli itsellä pitkittyneitä flunssia ja piti olla vähintään viikko aina pois töistä. Näitä useita alle vuoden aikana. En olisi mitenkään pystynyt hoitajan työhön kun hengästyin flunssaisena jo parin askeleen kävelystä. Noiden sairaslomien takia ei jatkettu määräaikaista työsopimusta vaikka ei sitä suoraan sanottu. Määräaikaisuuden lopussa ehdin vielä käydä työterveydessä kun selviteltiin mistä kyse. No astmahan se oli. Loppui sairastelut ja alkoi henki kulkea paremmin. Työpaikka oli vanha rakennus ja siellä ollut sisäilmaongelmia, että varmaan ihan hyvä ettei työt siellä jatkuneet.

Vierailija
56/76 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen ketju. Itse äitinä olen myös täysin väsynyt jatkuviin flunssiin. Saan kaiken, mitä lapset koulusta tai päikystä kantaa. Tämä syksy on ollut karmea, vaikka kuopukselle jo 3 talvi päikyssä. Jatkuvaa sairastelua. Helpottaakohan tää ikinä. Esikoisen sairastelut taisi helpottaa vasta viskari-eskariryhmässä. Tsemppiä pk:n työntekijöille.

Vierailija
57/76 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinkkiasetaattisuihke tai -tabletit käyttöön. Auttaa taatusti.

Ai niille kipeille lapsille vai vasta kipeille aikuisille?

Vierailija
58/76 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö työterveys ole kysynyt onko työpaikalla hometta? Tai miten ilmanvaihto toimii?

Meillä kysyttiin toistuvien silmä-ja korvatulehdusteni vuoksi, ei meillä hometta ole mutta ilmanvaihto hanurista. Joko kylmä tai tukalan kuumaa ja esim.viimekesä oli järkyttävä, koska ei ilmastointia=sisälämpötila pkssa +30/+40 ja ulkona se pätsikuumuus ja porotus.

Vierailija
59/76 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein lapset laitetaan pesemään kädet saippualla päiväkodissa?

Yhteensä n 5-10 kertaa päiväkotipäivän aikana. Jos joku kaivelee muniaantai takapuoltaan, nenää tai muuta ruumiin aukkoa, siitä tulee extrakerta.

Hoitsu

Vierailija
60/76 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli yksi niistä syistä miksi lopetin työni lasten parissa. Mutta vain yksi niistä, painava kylläkin. Olin parin viikon välein ties missä taudissa, influenssaa, noroa, ripulia, kaktus kurkussa-kurkkukivussa, kovassa nuhassa, lievässä tai korkeassa kuumeessa jne.. Huhhuh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi