Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodissa töissä ja jo 8. flunssa vuoden sisään. Esimieheltä ei heru ymmärrystä. >:(

Vierailija
08.01.2022 |

Esimies on silminnähden turhautunut pitkiin ja toistuviin poissaoloihini. Työterveydessä asiaa ei sen kummemmin selvitellä. Kehoitetaan vain menemään töihin jos ei ole kuumetta. Mutta minulla on aina flunssan alussa kuumetta, monta päivää!

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä itselläni työterveys alkoi selvittää, mikä vaatustuskyvyssäni on vialla, kun oli jatkuvasti influenssa. Syy löytyi. Hop hop vaikka julkiselle jos työterveydessä ei selvittäminen onnistu. Normaaliahan tuo ei nimittäin ole, vaan vastustuskyvyssä on vikaa ja kun syy löytyu sen voi korjata. Itselläni korjaantui.

Mikä syy löytyi?

Vierailija
22/76 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syötkö tarpeeksi vitamiineja?

Tarvitseeko lisävitamiineja jos syö terveellisesti?

D-vitamiinia tarvitsee aikuinenkin lisänä. 50 mcg on hyvä määrä talviaikana useimmille, toki kannattaa labrakoe varmuuden vuoksi ottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvitsee. Ainakin d vitamiinia on hyvä syödä purkista.

Vierailija
24/76 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edws ajatellut, että joku kasvojen koskettelu voi vaikuttaa. Niin, tosiaan, pöpöt menee elimistöön. Pitääpä katsoa teenkö tuota!

Vierailija
25/76 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole edws ajatellut, että joku kasvojen koskettelu voi vaikuttaa. Niin, tosiaan, pöpöt menee elimistöön. Pitääpä katsoa teenkö tuota!

Eikai pöpö nyt silmän kautta pääse?

Vierailija
26/76 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. Minäkin aina kipeänä. Olen ottanut joka vuosi influenssapiikin, tänä syksynäkin + koronarokotteet. Silti flunssakausi pahana.

T. Lastentarhanope

Tämä on jännä juttu. Miten päiväkodissa lapset sairastuttavat henkilökunnan, kun taas päivystyksessä räkätautisten kanssa työskentelevät lääkärit ja hoitajat itse harvoin sairastuvat, kun immuniteetti lisääntyy pöpöjen myötä.

Vai onko niin, ettei päiväkodissa henkilökunta pese riittävästi käsiä?

Vierailija
27/76 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tuo työnantajan kannalta paska tilanne, 8 vuoden sisään on lähes joka kuukausi. Harvassa työpaikassa pomo tykkäisi noin pitkistä poissaoloista. Toki tilanne kuulostaa siltä, että ihan aidosti tarvitset ne sairaslomat.

Toisaalta on pomon syytä, jos työterveys ei rupea tuossa vaiheessa selvittämään, onko sulla mahdollisesti jotain kehossa pielessä, kun sairastat jatkuvasti. Kysy olisiko mahdollista päästä tutkimuksiin.

Vierailija
28/76 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidillä jatkuvasti influenssa tai flunssa. Olen katsonut miten pesee julkisissa vessoissa kätensä: sormenKÄRJET puolen sentin verran hanan alle, about 2 sekunniksi. Eli ei ole pesua nähnytkään. Sitten kaivaa pastillin laukusta niillä vessankahvoja koskeneilla sormilla ja suuhun.

Vierailija
29/76 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin tarvitsee, jos asuu Suomessa.

Vierailija
30/76 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tiimissä yksi työntekijä, joka oli lokakuusta joulukuuhun enemmän sairaana kuin töissä. Flunssaa oli joka kerralla, yskää, kuumetta ja sen sellaista. Ymmärrän kyllä ettei sille mitään voi mutta ap voisi kyllä myös ymmärtää ettei esihenkilöltä löydy loputtomasti myötätuntoa kun on miljoonannen kerran sumplittu työtehtäviä yritetty turhaan etsiä sijaista, jota ei löydy. Itse pyrin aina asiallisesti ottamaannämä saikkuviestit vastaan ja toivottelen pikaista paranemista, mutta turhautuneisuus saattaa kyllä joskus paistaa läpi vaikka sen yritänkin peittää.

Vierailija
31/76 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse on päiväokodissa työskentelevän flunssista eikä flunssista yleensä, niin lakatkaa syyttelemästä itseänne. Flunssat jyllää, koska vanhemmat on kyllästyneet valvomaan lastensa käsien pesua eivätkä jaksa pitää heitä kotona oireiden loppumiseen asti. Ne lapset tartuttaa!

Kun korona alkoi maaliskuussa 2020, päiväkodeista katosi 99% lapsista samoin tein. Jäljelle jäi poliisien, sairaanhoitajien ym. ns. kriittisillä aloilla työskentelevien lapset, kaikki muut jäivät kotiin. Eipä ollut flunssan flunssaa eikä noron noroa kenelläkään. No, lapset tulivat sitten kesän myötä takaisin, mutta taudit pysyivät poissa.

Viime talvi oli melko tavanomainen, vaikka normaalia vähemmän sairasteltiin. Käskettiin mennä pikkuoireilla testeihin ja kipeänä ei ollut päiväkotiin asiaa, oli sitten lapsi tai työntekijä.

Tänä vuonna tilanne on taas kärjistynyt: flunssat ja rs-virukset riehuu päiväkodeissa kuin viimeistä päivää, norovirusta odotellessa. Lapset käytetään koronatestissä ja kun ei ole koronaa, tuodaan hoitoon pärskimään ja yskimään. Yritä siinä sitten pysyä terveenä.

T. Vakaope

Vierailija
32/76 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tiimissä yksi työntekijä, joka oli lokakuusta joulukuuhun enemmän sairaana kuin töissä. Flunssaa oli joka kerralla, yskää, kuumetta ja sen sellaista. Ymmärrän kyllä ettei sille mitään voi mutta ap voisi kyllä myös ymmärtää ettei esihenkilöltä löydy loputtomasti myötätuntoa kun on miljoonannen kerran sumplittu työtehtäviä yritetty turhaan etsiä sijaista, jota ei löydy. Itse pyrin aina asiallisesti ottamaannämä saikkuviestit vastaan ja toivottelen pikaista paranemista, mutta turhautuneisuus saattaa kyllä joskus paistaa läpi vaikka sen yritänkin peittää.

Juuri sinunlaiset ihmiset tekee työelämästä sietämätöntä......

Vierailija
33/76 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. Minäkin aina kipeänä. Olen ottanut joka vuosi influenssapiikin, tänä syksynäkin + koronarokotteet. Silti flunssakausi pahana.

T. Lastentarhanope

Tämä on jännä juttu. Miten päiväkodissa lapset sairastuttavat henkilökunnan, kun taas päivystyksessä räkätautisten kanssa työskentelevät lääkärit ja hoitajat itse harvoin sairastuvat, kun immuniteetti lisääntyy pöpöjen myötä.

Päivystyksessä lääkärit ei ota potilaita esim. syliin tai pyyhi heidän vuotavia neniään.

Vierailija
34/76 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sullahan on jtn pahasti pielessä jos noin paljon sairastelet, ei ole sun työn syytä. Lääkäriin setvimään asia. Kuinka paljon yli bmi 25, tupakoitko, miten syöt, vitamiinit ja lisäravinteet, harrastatko kestävyysliikuntaa? Todella oudon kuuloista, olisin sinuna aika huolissani siitä että miksi joko olen koko ajan huonossa kunnossa tai mikä ihme painaa immuunijärjestelmää kun sitä sinulla ei käytännössä näytä olevan.

Vierailija
35/76 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri sinunlaiset ihmiset tekee työelämästä sietämätöntä......

Voisitko siis kertoa miten itse minun asemassani toimisit? T. edellinen

Vierailija
36/76 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Lastentarhanope

En ole koskaan ottanut muuta kuin sikainfluenssapiikin josta sairastuin pahoin. Sen jälkeen ollut ilman piikkejä ja ei ole yhtään kausi-influenssaa osunut kohdalle. Koputetaan puuta.

Vierailija
37/76 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Lastentarhanope

Lääkäri/hoitaja näkee potilasta 8 min, päiväkodissa8 h. Minun päälleni yskitään ja aivasteellaan ja ruokaani lentää sylkipisaroita vieruskaverin (lapsi) suusta jatkuvasti. Lapsia ei oikein voi verrata aikuisiin ja jos se lääkäri altistuisiyhtä paljon kuin minä pisaratartunnoille, sekin olisi pois töistä.

Vierailija
38/76 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Lastentarhanope

Terveyskeskuksessa hoitajat ja lääkärit käyttävät hanskoja ja joskus myös hengityssuojaimia. Ja korona-aikana jopa niitä valtavia maskeja.

Päiväkodin hoitaja käsittelee lapsia ilman hanskoja ja maskeja, lapset myös yskivät ja aivastelevat miten sattuu ja pisarat leviävät joka puolelle. 

Vierailija
39/76 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päiväkodissa töissä, enkä koskaan sairaana. Työkaveri kyllä jatkuvasti. Kiitos hänelle, joudun painamaan itseni uuvuksiin. Syö ihan roskaa, jota luulee terveelliseksi. Huono käsihygienia. Ai että korpeaa.

Vierailija
40/76 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalassa hoitajat ja varsinkaan lääkärit eivät opyyhi potilaiden räkänokkia tai ota syliin potilaita samalla tavoin kuin päiväkodissa. Haloo, jotain ajatusta siihen että työskenteletkö ns terveiden kanssa kuin sairaiden. Kyllä lähestymistapa on toinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi