Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodissa töissä ja jo 8. flunssa vuoden sisään. Esimieheltä ei heru ymmärrystä. >:(

Vierailija
08.01.2022 |

Esimies on silminnähden turhautunut pitkiin ja toistuviin poissaoloihini. Työterveydessä asiaa ei sen kummemmin selvitellä. Kehoitetaan vain menemään töihin jos ei ole kuumetta. Mutta minulla on aina flunssan alussa kuumetta, monta päivää!

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen ketju. Itse äitinä olen myös täysin väsynyt jatkuviin flunssiin. Saan kaiken, mitä lapset koulusta tai päikystä kantaa. Tämä syksy on ollut karmea, vaikka kuopukselle jo 3 talvi päikyssä. Jatkuvaa sairastelua. Helpottaakohan tää ikinä. Esikoisen sairastelut taisi helpottaa vasta viskari-eskariryhmässä. Tsemppiä pk:n työntekijöille.

Kiitos❤️ T 52

Vierailija
62/76 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoisilla tuppaa olevan flunssaa vähän väliä . Huono kunto altistaa kaikelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein lapset laitetaan pesemään kädet saippualla päiväkodissa?

Aamulla heti kun lapset tulevat päiväkotiin, ennen aamiaista,aamiaisen jälkeen, vessassakäynnin jälkeen, ulkoilun jälkeen, ennen lounasta, lounaan jälkeen, päivälevon jälkeen, ennen välipalaa, välipalan jälkeen… ja aina kun kaivaa nenää tai housujaan, askartelun, maalaamisen ja piirtämisen jälkeen.

Melko monta kertaa päivässä!

Olen päiväkodissa töissä, en yleensä sairasta päiväkodissa kiertäviä pöpöjä. Korona-aikaan etuna on vielä maskit ja en enää syö samassa pöydässä lasten kanssa ja tuon omat eväät.

Kasvoja ei todellakaan saa kosketella! Tukka kiinni töissä, ei koruja ja työvaatteet kotona suoraan pesukoneeseen ja puhtaat kotivaatteet päälle. Puhelin tulee myös puhdistaa kun saapuu töistä kotiin.

Vierailija
64/76 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän päikyn johtaja on sitä mieltä että oireisena voi hyvin tulla töihin. On sanonut myös että koronatestin tulosta odotellessa töihin vaan, vaikka olis vähän oireitakin. Ja sitten on kärttyinen jos jään kotiin. Hänen mielestä myös hoitajan lapset voisi mennä kipeänä hoitoon, mutta meidän päiväkotiin ei tietenkään saa yhtään oireisena tulla.

Vierailija
65/76 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ffp2-maski töissä ja joskus vielä visiriikin lisänä. Pyydän oppilaita huomioimaan turvavälit läheisyydessäni. Olen opettaja, enkä aio ottaa koronatartuntaa töistäni.

Vierailija
66/76 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipainoisilla tuppaa olevan flunssaa vähän väliä . Huono kunto altistaa kaikelle.

Olen ylipainoinen ja vähemmän poissa töistä kuin työkaverini.

Joka vuosi mitään flunssaa ei edes tule eikä ole.

Ei se, että vähän nenä valuu tai se tukossa ja päätä vähän särkee, ole mikään syy olla pois töistä.

Nakkaa Buranan aamulla ennen töihin lähtöä ja toisen iltapäivä kahvien aikaan. Ja päivä parin päästä koko juttu on ohi.   Aivan hyvin jaksaa tehdä töitä pienessä nuhassa.

Eikä pieni lämpöilykään ole vaarallisa, siis jotain 37, 1  jonka takia varsin moni jää kotiin saikuttamaan jopa kolmeksi päiväksi.

Vierailija
67/76 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ylipainoinen ja vähemmän poissa töistä kuin työkaverini.

Joka vuosi mitään flunssaa ei edes tule eikä ole.

Ei se, että vähän nenä valuu tai se tukossa ja päätä vähän särkee, ole mikään syy olla pois töistä.

Nakkaa Buranan aamulla ennen töihin lähtöä ja toisen iltapäivä kahvien aikaan. Ja päivä parin päästä koko juttu on ohi.   Aivan hyvin jaksaa tehdä töitä pienessä nuhassa.

Eikä pieni lämpöilykään ole vaarallisa, siis jotain 37, 1  jonka takia varsin moni jää kotiin saikuttamaan jopa kolmeksi päiväksi.

Kärsi, kärsi ja kirkkaamman kruunun saat....

Vierailija
68/76 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän päikyn johtaja on sitä mieltä että oireisena voi hyvin tulla töihin. On sanonut myös että koronatestin tulosta odotellessa töihin vaan, vaikka olis vähän oireitakin. Ja sitten on kärttyinen jos jään kotiin. Hänen mielestä myös hoitajan lapset voisi mennä kipeänä hoitoon, mutta meidän päiväkotiin ei tietenkään saa yhtään oireisena tulla.

Teidän pomo on aivan pimeä, ja lisäksi antaa aivan vääriä ohjeita. Otapa yhteyttä hänen johtajaansa tai työsuojeluun.

Vierailija
69/76 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis joku ei tiedä että silmien kautta tarttuu pöpöt? Apua.. sieltä ne vasta kulkeutuukin ja kunnolla.

Minäkään en koskaan koske naamaani muualla ollessa.

Mulle tämä tuli uutena korona-aikana. Nyt ei olekaan ollut yhtäkään flunssaa noin kahteen ja puoleen vuoteen, kun kasvojen koskettelu likaisilla käsillä tuli julkisuudessa esille tautien tarttumistapana, ja ymmärsin kiinnittää asiaan huomiota. Vaikka aina ei onnistu täydellisesti, vaan joskus jokin kutittava juttu täytyy vaan saada silmästä pois, niin vaikutus on silti ollut merkittävä.

Vierailija
70/76 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADE:t tulilla. Ei kannattais ottaa välttämättä osaa jokaiseen lääkekokeeseen mitä poliitikot tarjoaa.

Vierailija
71/76 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä itselläni työterveys alkoi selvittää, mikä vaatustuskyvyssäni on vialla, kun oli jatkuvasti influenssa. Syy löytyi. Hop hop vaikka julkiselle jos työterveydessä ei selvittäminen onnistu. Normaaliahan tuo ei nimittäin ole, vaan vastustuskyvyssä on vikaa ja kun syy löytyu sen voi korjata. Itselläni korjaantui.

Ei kaikkia vastustuskykyyn vaikuttavia seikkoja voi korjata. Esimerkiksi jotkut lääkitykset laskevat immuniteettia, mutta pakko niitä on ottaa koska muuten se itse sairaus muuttuu pahemmaksi. Itselläni astma laskee immuniteettia, asialle ei voi tehdä yhtään mitään koska astmaa ei saada poistettua, vain oireita lievitettyä. Jokainen flunssa laukaisee astman pahenemisvaiheen. 

Vierailija
72/76 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvasti liikkuu pöpöt päikyssä.

Vierailija
73/76 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei flunssassa pitäisi töihin mennä oli kuumetta tai ei vai luuleeko ne siellä työterveydessä ettei se tartu jos ei ole kuumetta. Juu töihi vaan sairastuttaa muutkin. No jos työnantaja ei ymmärrä sitä että kipeänä ei mennä töihin niin ei sille mitää mahda. Työnantajan on vaan se kestettävä. Itse olen aina jos sairastun ja yks hailee mitä mieltä pomo siitä asiasta on.

Jos antaa potkut niin sitten antaa. Sitte selvitetään eka onko laillinen irtisanominen ja aletaan makoilee työttöminä kotona ja nostetaan tukia :)

Vierailija
74/76 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Aiemmin menin töihin puolikuntoisena, nykyään en. On aivan sama mitä esihenkilöt sanoo, jos on sairas niin on. Ja eniten ärsyttää ne työkaverit jotka raahautuu huonossa kunnossa 'töihin'. Eivät jaksa tehdä mitään, tartuttavat vaan muita. Eikä se pomo niitä sen enempää kiittele.

No just tämä! Tullaan työpaikalle yskimään ja räkimään, hikoillaan ja huokaillaan. Jumankauta kaikki sairastuu! Pysykää kotonanne. Vaikka olisikin tylsää ja yksinäistä.

Vierailija
75/76 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen kerran yksi mitä mainioin syy pysyä lapsettomana. Flunssa ehkä joka toinen tai kolmas vuosi, kun ei tarvitse noiden bakteeri/virus/mato/loispesien kanssa olla tekemisissä. Hyi että.

Vierailija
76/76 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.cdc.gov/respiratory-viruses/whats-new/covid-19-variant.html

"BA.2.86 may be more capable of causing infection in people who have previously had COVID-19 or who have received COVID-19 vaccines."

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9167431/

Kannattiko ottaa tuttu & turvallinen? Nyt olette kipeänä koko ajan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi