Paula Vesalan ja Lauri Ylösen talo myynnissä, miksi?
Pariskunta on rakentanut taloa vuodesta 2009, miksi ne sen myy nyt ja asuivatko siinä edes päivääkään? Ihmettelen vaan, kun jossain haastattelussa Lauri sanoi, että siinä on perheelle loppuelämän koti. Rapeat kahdeksan miljoonaa maksaa.
Kommentit (162)
Mikähän ihme Vesalan dissaamisketju tästäkin tuli? Kuulostaa kohta jo yhtä hölmöläisen touhulta, kuin se jonkun Jenni-stalkkerin ylläpitämät Vartiaisen haukkumisketjut.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 19:23"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 18:52"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 18:51"][quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 17:53"] Paulahan nostettiin Jumalattaren asemaan Vain elämää ohjelmasta. Eikös hänen pitänyt tehdä soololevy ja alkaa keikkailla Suomessa ylimmällä huipulla, syrjäyttäen Jenni Vartiaisen, Chisun, Sannit ja Jannat ym? Miksi sitten myy talonsa? [/quote] Paulaa ei voine verrata noihin artisteihin. Paula tehnyt itse oman musiikkinsa yli 10 vuoden ajan, lisäksi kymmenille muille artisteille sanoituksia. Mulle tuli yllätyksenä että ihmiset tajusivat Paulan lahjakkuuden vasta Vain Elämään jälkeen. Itse olen häntä huippulahjakkaana pitänyt alusta asti. [/quote] Ei mulle vaan välittänyt tämänkään ohjelman kautta paulan lahjakkuus...
[/quote]
Edelliselle kirjoittajalle: Mikä sinä olet mollaamaan esim. Chisua (joka tehnyt oman musansa 10v) ja Jenni Vartiaista (joka säveltänyt oman musansa 7v)? Paula Vesala ei ole koskaan säveltänyt nuottiakaan kenellekään, sanoittanut kyllä muttei siis ole tehnyt "omaa musaansa" kokonaan. Mun mielestä sävellys ja sanoitukset ovat saman arvoisia. Ja Vesala on erittäin nirppanokkainen vittumainen pissalissu keikkapaikoilla sekä muille työntekijöille että faneilleen, Mira oli huomattavasti mukavampi. Saattaa käydä niin ettei rouva Vesalasta tule kansansuosikkia soolona vaikka kuinka lahjakas sanoittaja olisikin...
[/quote]
Brunila taitaa olla lähinnä Vartiaisen hittien takana.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 13:47"]
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 12:13"]
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 11:59"][quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 11:51"] [quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 10:17"] [quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 10:00"] [quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 09:27"] Miten paljon 8milj. € lainaa pitää lyhentää kuussa? Kuinka paljon noi tienaa vuodessa? [/quote] 30 vuoden lainanan 22.222€/kk plus korot, prosentin korko teksisi 6667€/kk. Eli semmonen 30 tonnia kuukaudessa pitäisi löytyä hynää asumiskuluihin. Ei hirveen montaa ostajaa löydy Suomesta ja ne joilla on noin paljon rahaa, ostaa asuntonsa ehkä jostain vähän kivemmasta ilmastosta. [/quote] Suomessahan on tuhansia miljonäärejä, jotka hyvin saisivat ostettua tuon talon ihan käteisellä. Ei tuollaisia hintoja millään asuntolainoilla rahoiteta. [/quote] Typerä on semmonen miljonääri, joka asunnon ostaa käteisellä. Jos haluat rikkaana pysyä, on raha laitettava kasvamaan, ja asuntolaina maksaa vähemmän kuin mitä turvallisimmatkin sijoitukset tuottavat. [/quote] Millä tavalla raha kasvaa, kun maksat koko ajan korkoja asuntolainasta, verrattuna siihen, että maksat pelkän myyntihinnan kerralla ja säästät korkojen verran? [/quote] No sinä et varmaan ole miljonääri? Oletetaan, että sinulla on 100€ ja haluat ostaa 100€ maksavan vitkuttimen. Maksat sen käteiselläsi ja kas, sinulla on vitkutin! Tai. Otat vuodeksi lainaan 100€ 3% korolla ja sijoitat 100€ ihan vaikka maltilliseen rahastoon. Vuoden päästä sinulla on vitkutin, josta olet maksanut kuluineen n.105€ ja rahastotililläsi n. 115€. Kumpi kannatti?
[/quote]
Entä, kun puhutaan 8 miljoonan talosta ja pitkästä laina-ajasta? Ostan 30 vuoden laina-ajalla talon, josta maksan pelkkiä korkoja 6700e/kk (ylemmän lainauksen esimerkin mukaisesti). 30 vuoden päästä minulla on 8 miljoonan talo, josta olen maksanut 10,4 miljoonaa, kun käteisellä ostettuna minulla olisi se 8 miljoonan talo ja tuon 2,4 miljoonaa olisin voinut sijoittaa johonkin muualle.
[/quote]
Ei luoja, voitko sä oikeasti olla tosissas? :D
Mikä 2,4 miljoonaa? Jos ostat talon käteisellä, ei sulla koskaan ole kuin se 8 millin talo. Ja vaikka sulla jostain syystä olisikin, ja ei siis olisi, kumpikohan tuottaa enemmän sijoitettuna: 2,4 miljoonaa vai 8 miljoonaa? Miten helvetissä oot voinut saada yläpeukkujakin tohon?! :D
Ja koko pointtihan tässä jutussa on se, että asuntolainalla on järkevämpää ostaa kuin käteisellä.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 09:44"]
onko teillä alkuperäiset rakennisbudjettipaperit vai mistä tuo 8 miljoonaa napattu! Mediassa boi puhua mitä psskaa tahansa, totuuden tietää muo kaksi.
[/quote]Ihan julkisesta myynti-ilmoituksesta :) Muutkin kuin muo kaksi tietävät Totuuden :D
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 20:27"]
Ja koko pointtihan tässä jutussa on se, että asuntolainalla on järkevämpää ostaa kuin käteisellä.
[/quote]
Silloinkin, jos asunnon arvo laskee?
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 10:10"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 20:57"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 19:12"]
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 13:47"][quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 12:13"] [quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 11:59"][quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 11:51"] [quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 10:17"] [quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 10:00"] [quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 09:27"] Miten paljon 8milj. € lainaa pitää lyhentää kuussa? Kuinka paljon noi tienaa vuodessa? [/quote] 30 vuoden lainanan 22.222€/kk plus korot, prosentin korko teksisi 6667€/kk. Eli semmonen 30 tonnia kuukaudessa pitäisi löytyä hynää asumiskuluihin. Ei hirveen montaa ostajaa löydy Suomesta ja ne joilla on noin paljon rahaa, ostaa asuntonsa ehkä jostain vähän kivemmasta ilmastosta. [/quote] Suomessahan on tuhansia miljonäärejä, jotka hyvin saisivat ostettua tuon talon ihan käteisellä. Ei tuollaisia hintoja millään asuntolainoilla rahoiteta. [/quote] Typerä on semmonen miljonääri, joka asunnon ostaa käteisellä. Jos haluat rikkaana pysyä, on raha laitettava kasvamaan, ja asuntolaina maksaa vähemmän kuin mitä turvallisimmatkin sijoitukset tuottavat. [/quote] Millä tavalla raha kasvaa, kun maksat koko ajan korkoja asuntolainasta, verrattuna siihen, että maksat pelkän myyntihinnan kerralla ja säästät korkojen verran? [/quote] No sinä et varmaan ole miljonääri? Oletetaan, että sinulla on 100€ ja haluat ostaa 100€ maksavan vitkuttimen. Maksat sen käteiselläsi ja kas, sinulla on vitkutin! Tai. Otat vuodeksi lainaan 100€ 3% korolla ja sijoitat 100€ ihan vaikka maltilliseen rahastoon. Vuoden päästä sinulla on vitkutin, josta olet maksanut kuluineen n.105€ ja rahastotililläsi n. 115€. Kumpi kannatti? [/quote] Entä, kun puhutaan 8 miljoonan talosta ja pitkästä laina-ajasta? Ostan 30 vuoden laina-ajalla talon, josta maksan pelkkiä korkoja 6700e/kk (ylemmän lainauksen esimerkin mukaisesti). 30 vuoden päästä minulla on 8 miljoonan talo, josta olen maksanut 10,4 miljoonaa, kun käteisellä ostettuna minulla olisi se 8 miljoonan talo ja tuon 2,4 miljoonaa olisin voinut sijoittaa johonkin muualle. [/quote] Se alkuperäinen 8000000 olisi tuossa kohtaa jo hyvin maltillisella 5 % vuosituotolla 36 miljoonaa ja rapiat. Sinun tavallasi olisit siis sellaiset reilut 30 miljoonaa köyhempi. Aika hyvin jopa av-mammalta...
[/quote]
Jos on varaa pistää 8 000 000e sijoituksiin niin on luultavasti varaa pistää toinen mokoma suoraan asunnonostoon. En edelleenkään ymmärrä, miksi olisi kannattavampaa ostaa asunto velaksi entä suoraan omaksi, kun velaksi ostettaessa häviät aina vähintään korkojen verran? Nekin korkoihin käytetyt rahat voisi sijoittaa kerryttämään omaisuutta, jos tämä nyt oon siitä sijoittamisesta kiinni.
[/quote]
Voi pyhä tyhmyys, älä enää jankkaa, kun et ymmärrä. Mutta yksinkertaistaen velan korko 2% (meno) ja sijoituksen 5% (tulo). Jäät siis plussalle 3 %-yksikköä.
[/quote]
Ilman korkoja jäisin plussalle 5%-yksikköä, mikä tällaisen pyhän tyhmyyden logiikalla on enemmän kuin 3%-yksikköä. En ihan oikeasti ymmärrä, miksi maksaa korkoja, kun halvemmallakin voisi päästä.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 20:44"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 10:10"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 20:57"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 19:12"]
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 13:47"][quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 12:13"] [quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 11:59"][quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 11:51"] [quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 10:17"] [quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 10:00"] [quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 09:27"] Miten paljon 8milj. € lainaa pitää lyhentää kuussa? Kuinka paljon noi tienaa vuodessa? [/quote] 30 vuoden lainanan 22.222€/kk plus korot, prosentin korko teksisi 6667€/kk. Eli semmonen 30 tonnia kuukaudessa pitäisi löytyä hynää asumiskuluihin. Ei hirveen montaa ostajaa löydy Suomesta ja ne joilla on noin paljon rahaa, ostaa asuntonsa ehkä jostain vähän kivemmasta ilmastosta. [/quote] Suomessahan on tuhansia miljonäärejä, jotka hyvin saisivat ostettua tuon talon ihan käteisellä. Ei tuollaisia hintoja millään asuntolainoilla rahoiteta. [/quote] Typerä on semmonen miljonääri, joka asunnon ostaa käteisellä. Jos haluat rikkaana pysyä, on raha laitettava kasvamaan, ja asuntolaina maksaa vähemmän kuin mitä turvallisimmatkin sijoitukset tuottavat. [/quote] Millä tavalla raha kasvaa, kun maksat koko ajan korkoja asuntolainasta, verrattuna siihen, että maksat pelkän myyntihinnan kerralla ja säästät korkojen verran? [/quote] No sinä et varmaan ole miljonääri? Oletetaan, että sinulla on 100€ ja haluat ostaa 100€ maksavan vitkuttimen. Maksat sen käteiselläsi ja kas, sinulla on vitkutin! Tai. Otat vuodeksi lainaan 100€ 3% korolla ja sijoitat 100€ ihan vaikka maltilliseen rahastoon. Vuoden päästä sinulla on vitkutin, josta olet maksanut kuluineen n.105€ ja rahastotililläsi n. 115€. Kumpi kannatti? [/quote] Entä, kun puhutaan 8 miljoonan talosta ja pitkästä laina-ajasta? Ostan 30 vuoden laina-ajalla talon, josta maksan pelkkiä korkoja 6700e/kk (ylemmän lainauksen esimerkin mukaisesti). 30 vuoden päästä minulla on 8 miljoonan talo, josta olen maksanut 10,4 miljoonaa, kun käteisellä ostettuna minulla olisi se 8 miljoonan talo ja tuon 2,4 miljoonaa olisin voinut sijoittaa johonkin muualle. [/quote] Se alkuperäinen 8000000 olisi tuossa kohtaa jo hyvin maltillisella 5 % vuosituotolla 36 miljoonaa ja rapiat. Sinun tavallasi olisit siis sellaiset reilut 30 miljoonaa köyhempi. Aika hyvin jopa av-mammalta...
[/quote]
Jos on varaa pistää 8 000 000e sijoituksiin niin on luultavasti varaa pistää toinen mokoma suoraan asunnonostoon. En edelleenkään ymmärrä, miksi olisi kannattavampaa ostaa asunto velaksi entä suoraan omaksi, kun velaksi ostettaessa häviät aina vähintään korkojen verran? Nekin korkoihin käytetyt rahat voisi sijoittaa kerryttämään omaisuutta, jos tämä nyt oon siitä sijoittamisesta kiinni.
[/quote]
Voi pyhä tyhmyys, älä enää jankkaa, kun et ymmärrä. Mutta yksinkertaistaen velan korko 2% (meno) ja sijoituksen 5% (tulo). Jäät siis plussalle 3 %-yksikköä.
[/quote]
Ilman korkoja jäisin plussalle 5%-yksikköä, mikä tällaisen pyhän tyhmyyden logiikalla on enemmän kuin 3%-yksikköä. En ihan oikeasti ymmärrä, miksi maksaa korkoja, kun halvemmallakin voisi päästä.
[/quote]
Pitämällä asuntolainaa, saa mahdollisesti vastaavan summan pidettyä paremmin tuottavissa sijoituksissa. Ikään kuin sijoittaa halvalla asuntolainalla. Toimii nousukaudella.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 20:39"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 20:27"]
[/quote]
[/quote]
Totta kai! Minkä takia se asiaa muuttaisi? :D
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 20:44"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 10:10"]
[/quote]
[/quote]
Jos jäisit plussalle 5 %-yksikköä, olisit sijoittanut rahan ottamatta asuntolainaa, joten jäisit ilman asuntoa.
Kukaan tosin ei ole näin yksinkertainen ilman, että se näkyy tekstissä muutenkin, joten edelleen: provo.
Ulkomaalainen liikemies tyttärelleen.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 11:32"]Olenko ainut jonka mielestä noi molemmat vaikuttaa hirveen tympeiltä ihmisiltä? Siis haastattelujen yms. perusteella. En puhu nyt musiikista mitä tekevät. Vaan luonteista.
[/quote]
Introverttejä.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 20:39"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 20:27"]
[/quote]
[/quote]
Jos olet maksanut omalla rahalla, olet menettänyt ne. Jos lainalla, ongelma on osin pankin.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 09:50"]
No siitähän oli lehdissä juttua (spekulaatiota) että myyvät koska alueelle on kaavoitettu asutusta tyyliin 5000 asukkaalle, jolloin kämpän arvo laskee kuin lehmän häntä.
[/quote]
Se on juurikin näin, tosin myöhässä ollaan jo auttamattomasti. Vaikkei vielä kummallekaan viereiselle tontille ole rakennettu, niin valmiit kaavatontit ovat kuitenkin ja se on vain ajan kysymys, milloin on kaivurit muutaman metrin päässä seinästä kaivamassa. Rajanaapureiden lisäksi tosiaan sinne muuttamassa tuhansittain väkeä ja viereen tullaan rakentamaan myös kerrostaloja, että mistään rauhaista idyllistä on turha uneksia.
Tuo talo on vieläpä rakennettu aivan naapurin rajaan kiinni, seinästä rajaan noin metri. Lisäksi naapurinkin tontti sen verran kaponen, että se torppa tulee maksimissaankin vain 10 metrin päähän Ylosen seinästä ja toisella puolella lähes sama juttu. Siinä sitä on kiva viettää grillibileitä pihalla, kun naapuri katselee muutaman metrin päästä.
Olenko ainut jonka mielestä noi molemmat vaikuttaa hirveen tympeiltä ihmisiltä? Siis haastattelujen yms. perusteella. En puhu nyt musiikista mitä tekevät. Vaan luonteista.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 10:37"]Talo on Laurin. Ei yhteinen. Ei ole siis maksanut.
[/quote]
Joo no, tällähän kaikki tietää kaikesta kaiken :D saattaa olla verotuksellisista syistä esim. toisen nimissä, jos osa tiloista on vuokrattu vaikkapa yrityksen käyttöön.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 11:34"]
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 10:37"]Talo on Laurin. Ei yhteinen. Ei ole siis maksanut. [/quote] Joo no, tällähän kaikki tietää kaikesta kaiken :D saattaa olla verotuksellisista syistä esim. toisen nimissä, jos osa tiloista on vuokrattu vaikkapa yrityksen käyttöön.
[/quote]
Tottakai tiedetään, olemmehan vauvapalstalla.
Rasmus on ollut nyt keväällä studiossa. Uutta musaa tulossa.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 11:32"]Olenko ainut jonka mielestä noi molemmat vaikuttaa hirveen tympeiltä ihmisiltä? Siis haastattelujen yms. perusteella. En puhu nyt musiikista mitä tekevät. Vaan luonteista.
[/quote]
Ylösen useaan otteeseen tavanneena ja hänen kanssaan keskusteltuani, täytyy kyllä sanoa, että olen kyllä hyvin erimieltä. Todella mukava, iloinen ja kohtelias mies.. Ujo tosin on ja hyvin taiteellinen persoona.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 10:17"]
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 10:00"]
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 09:27"]
Miten paljon 8milj. € lainaa pitää lyhentää kuussa? Kuinka paljon noi tienaa vuodessa?
[/quote]
30 vuoden lainanan 22.222€/kk plus korot, prosentin korko teksisi 6667€/kk. Eli semmonen 30 tonnia kuukaudessa pitäisi löytyä hynää asumiskuluihin. Ei hirveen montaa ostajaa löydy Suomesta ja ne joilla on noin paljon rahaa, ostaa asuntonsa ehkä jostain vähän kivemmasta ilmastosta.
[/quote]
Suomessahan on tuhansia miljonäärejä, jotka hyvin saisivat ostettua tuon talon ihan käteisellä. Ei tuollaisia hintoja millään asuntolainoilla rahoiteta.
[/quote]
Typerä on semmonen miljonääri, joka asunnon ostaa käteisellä. Jos haluat rikkaana pysyä, on raha laitettava kasvamaan, ja asuntolaina maksaa vähemmän kuin mitä turvallisimmatkin sijoitukset tuottavat.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 19:39"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 19:34"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 19:23"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 18:52"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 18:51"][quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 17:53"] Paulahan nostettiin Jumalattaren asemaan Vain elämää ohjelmasta. Eikös hänen pitänyt tehdä soololevy ja alkaa keikkailla Suomessa ylimmällä huipulla, syrjäyttäen Jenni Vartiaisen, Chisun, Sannit ja Jannat ym? Miksi sitten myy talonsa? [/quote] Paulaa ei voine verrata noihin artisteihin. Paula tehnyt itse oman musiikkinsa yli 10 vuoden ajan, lisäksi kymmenille muille artisteille sanoituksia. Mulle tuli yllätyksenä että ihmiset tajusivat Paulan lahjakkuuden vasta Vain Elämään jälkeen. Itse olen häntä huippulahjakkaana pitänyt alusta asti. [/quote] Ei mulle vaan välittänyt tämänkään ohjelman kautta paulan lahjakkuus...
[/quote]
Edelliselle kirjoittajalle: Mikä sinä olet mollaamaan esim. Chisua (joka tehnyt oman musansa 10v) ja Jenni Vartiaista (joka säveltänyt oman musansa 7v)? Paula Vesala ei ole koskaan säveltänyt nuottiakaan kenellekään, sanoittanut kyllä muttei siis ole tehnyt "omaa musaansa" kokonaan. Mun mielestä sävellys ja sanoitukset ovat saman arvoisia. Ja Vesala on erittäin nirppanokkainen vittumainen pissalissu keikkapaikoilla sekä muille työntekijöille että faneilleen, Mira oli huomattavasti mukavampi. Saattaa käydä niin ettei rouva Vesalasta tule kansansuosikkia soolona vaikka kuinka lahjakas sanoittaja olisikin...
[/quote]
Näin on. Alkaa jo mennä yli tämä Vesalan ylistäminen. Ei hän ole koskaan säveltänyt mitään, PMMPn biisit sävelsi Jori Sjöroos ja Paulan muut sanoitukset sävelsi Lauri Ylönen. Sanoittaja hän on ja tarvitsee hyvän säveltäjän ja tuottajan soolouralleen. Ja vaikea keksiä mistä löytäisi kunnon lavakarsimaa takakireän olemuksensa tilalle...
[/quote]
Laurin säveltämien biisien määrä Paulalle: 0.
[/quote]
Ei Paulalle vaan Paulan sanoituksiin. Rakkauslaulu: sävellys Lauri. Samoin se uusi biisi johonkin leffaan, oli IS näytillä, aika surkea. Pointti on ettei Paula Vesala ole "tehnyt omaa musiikkiaan" 10 v kuten aiemmpi kirjoittaja valehteli. Musiikki ilman säveltä ei ole musiikkia. Ei ole Vesala omavarainen musan suhteen.