Epäkohtelias nainen kuntosalilla
Hän teki maastavetoa (mave) selvästikin ensimmäisiä kertoja, huomasin tekniikasta ja epävarmuudesta toistoissa. Ensinnäkin ei voi muuta sanoa kuin hattua nostaa naiselle joka tekee muutakin kun peppu-treeniä salilla, mutta ajattelin kuitenkin lähestyä häntä ja korjata muutamat virheet tekniikassa. Kun esittäydyin ja aloin neuvoa nainen vain tuhahti jotain, laittoi kuulokkeet takaisin päähän ja jatkoi treenaamista. Varmaan luuli että yritin iskeä häntä tai jotain.🙄 Noh siinäs treenaa huonolla tekniikalla ja rikkoo alaselkänsä..
M27
Kommentit (81)
Minä käytän salilla kuulokkeita juuri siksi että saisin olla rauhassa omissa ajatuksissani. Mielestäni todella epäkohteliasta jos joku tulee puhumaan minulle ja häiritsee sitä rauhaa. Osaan hakea neuvoja salitreeniin jos koen sitä tarvitsevani.
Vierailija kirjoitti:
Lähestytkö salilla myös miehiä neuvoaksesi heitä?
Tai neuvotko ihmisiä pyytämättä myös muualla kuin salilla, esimerkiksi kaupassa valistat ihmisiä suklaan epäterveellisyydestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäkohteliasta oli mennä neuvomaan ilman, että nainen neuvoa pyysi. Etkä reaktion perusteella ollut eka setämies neuvojaan tyrkyttämässä.
Mä palkkasin pt:n ja yksi setämies koki olevansa jopa niin pätevä, että alkoi korjaamaan ammattilaisen ohjeita mulle🤣 silloin kyllä hävetti jo ihan sen ukon puolesta. Ziisus!!!Moni kokenut salilla kävijä tietää enemmän kuin joku PT. Oon käynyt yli 10v salilla ja tiedän varmasti enemmän kuin 90% PT:stä.
AP
Paljo sul on penkki? Jos alle 200 niin sun neuvot ei porukkaa kiinnosta.
Nyt on molemmat väärässä. Kuinka monta vuotta on käynyt salilla tai kuinka paljon tekemistä ei merkkaa kuinka hyvin tai huonosti tietää liikkeiden oikean suoritustavan, tai osaa opastaa oikeaa suoritustapaa.
Salihierarkiassa isoimmat ja vahvimmat puhuu ja niitä kuunnellaan, ei väliä osaavatko neuvoa tai tehdä liikkeet oikein.Toi 200 on melko osuva raja missä alkaa päästä sinne saliporukan ylälauteille. Epäkohteliaat naisetkin ovat sulaa vahaa ja kohteliaita kun iso bodari neuvoo.
Meidän salilla se raja meni 800kg yhteistuloksen kohdalla. Niillä oli omat paikat pukukopissakin. Tuli pitkä jäätävä tuijotus jos erehtyi väärälle penkille vaihtamaan treenikamoja päälle.
Ettei olisi 500 tai 600? Tuolla rajalla lähinnä vain 90+kg SM-kärki oli oikeutetuilla paikoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäkohteliasta oli mennä neuvomaan ilman, että nainen neuvoa pyysi. Etkä reaktion perusteella ollut eka setämies neuvojaan tyrkyttämässä.
Mä palkkasin pt:n ja yksi setämies koki olevansa jopa niin pätevä, että alkoi korjaamaan ammattilaisen ohjeita mulle🤣 silloin kyllä hävetti jo ihan sen ukon puolesta. Ziisus!!!Moni kokenut salilla kävijä tietää enemmän kuin joku PT. Oon käynyt yli 10v salilla ja tiedän varmasti enemmän kuin 90% PT:stä.
AP
Totta. Joku pikkulikka pt misukka ei tiedä mistään mitään. Minä nostelin puntteja jo kultaisella kasarilla kun nämä pikkupimut oli kaukainen pilke isänsä silmäkulmassa.
Keskity omaan treeniiis vai ootko nimenomaan menny sinne muita kattelemaan ja jakamaan typeriä neuvojas? Huomaa myös että esim kyykysäki on niin monta erinäköistä liikettä ku tekijääki.... Kaikilla kun kroppa taipuu erilailla ja liikerata ei oo samanlainen kaikilla
Jos ap ei maveta vähintään 2,5x omaa painoaan, niin voi kyllä olla neuvomatta.
Vierailija kirjoitti:
Oliko hyvä perse?
Nyt olemme ytimessä.
- esteettinen perseinsinööri-
Miksi ylipäätään kyttäät muita niin tarkkaan että huomaat jotain tekniikkavirheitä? Juuri kaltaistesi takia monet naiset viihtyy omilla saleillaan. Keskittyisit omaan treeniisi ja antaisit muiden tehdä saman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Nyt on molemmat väärässä. Kuinka monta vuotta on käynyt salilla tai kuinka paljon tekemistä ei merkkaa kuinka hyvin tai huonosti tietää liikkeiden oikean suoritustavan, tai osaa opastaa oikeaa suoritustapaa.
Salihierarkiassa isoimmat ja vahvimmat puhuu ja niitä kuunnellaan, ei väliä osaavatko neuvoa tai tehdä liikkeet oikein.Toi 200 on melko osuva raja missä alkaa päästä sinne saliporukan ylälauteille. Epäkohteliaat naisetkin ovat sulaa vahaa ja kohteliaita kun iso bodari neuvoo.
Meidän salilla se raja meni 800kg yhteistuloksen kohdalla. Niillä oli omat paikat pukukopissakin. Tuli pitkä jäätävä tuijotus jos erehtyi väärälle penkille vaihtamaan treenikamoja päälle.
Ettei olisi 500 tai 600? Tuolla rajalla lähinnä vain 90+kg SM-kärki oli oikeutetuilla paikoillaan.
600kg yt nyt on kenellä tahansa satakiloisella sunnuntaipunttaajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Kyseessä on ainostaan tyypillinen vauva av-lisä. Vauva av-lisä lisätään automaattisesti kaikkiin foorumilla esitettyihin suureisiin. Tämän lisän yleinen suuruus on 100%.
Lähinnä huvittaa joku vuonna 1999 syntynyt personal trainer tyttö Amanda antamassa neuvoja. Meneppäs tyttö keittämään kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ylipäätään kyttäät muita niin tarkkaan että huomaat jotain tekniikkavirheitä? Juuri kaltaistesi takia monet naiset viihtyy omilla saleillaan. Keskittyisit omaan treeniisi ja antaisit muiden tehdä saman.
Jos ihana "hädänalinen" Ali geelit päässä olisi tullut jelppimään olisi tuokin tyttönen ollut tosi otettu.
Millä hitolla nyt tästäkin väännetään rotukysymys? Minua ainakin ottaa päähän kaikki treenaamistani häiritsevät ihan tasapuolisesti.
Vierailija kirjoitti:
Kuntosalit on kiinni, pösilö.
Tampereella aukesi eilen :) Ihan parasta! Tämä oli ensimmäinen kerta, kun jouduin kärsimään rajoituksista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salin yhdellä isoimmalla äijällä on mave-päivä aina keskiviikkoiltana. Ois hauska tai oikeestaan pelottava nähä kun mave-paikalla olisi tuollainen epäkohtelias kuulokemuija kun tää äijä tulee treenaa vetoja. Yleensä uusille aina kerrotaan että mave-paikka varattu sille äijälle mut tommonen kuulokemuija ei varmaan välittäisi.
Mitä ihmettä? Mikä salinomistaja tuommoinen könsikäs muka on, ettei siellä muut maksavat asiakkaat muka saa treenata vapaasti, vaan tälle möhkäleelle pitää antaa paikka. Vai treenaatko vankilassa?
Niin se vaan menee ku on riittävän iso ja vahva. Salirespektii nääs, kirjoittamaton "sääntö".
Minä en tuommoisia salisääntöjä kunnioittaisi pätkääkään. Treenaan just siinä kohtaa, jossa tarvis.
Vierailija kirjoitti:
Koska läpikuultavien jumppatrikoiden alta näkyvät stringit.
Siksi.
M55
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Pitkän linjan harrastaminen kertoo enemmän asian tuntemisesta kuin PT koulutus, joka on lyhyt. Tuntemattomien ihmisten neuvomisessa on se ongelma, että liikkeitä ja niiden variaatioita on niin paljon, että liike joka näyttää vääräoppiselta onkin oikea tapa tehdä joku muu liike.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Pitkän linjan harrastaminen kertoo enemmän asian tuntemisesta kuin PT koulutus, joka on lyhyt. Tuntemattomien ihmisten neuvomisessa on se ongelma, että liikkeitä ja niiden variaatioita on niin paljon, että liike joka näyttää vääräoppiselta onkin oikea tapa tehdä joku muu liike.
Tuskin kukaan ryhtyy pt:ksi ilman jonkinlaista harrastustaustaa.
Vierailija kirjoitti:
Olkapäitä treenataan vain kevyillä painoilla. Ei mene olkapäille jos painoa paljon.
Mistä liikkeestä puhutaan?
Aloittajalta ihan asiallinen kirjoitus ja hyvää tarkoittava neuvo naiselle.
Ja nyt kun lukenut muutamat kommentit, todennäköisesti naisten kirjoittamia olen tullut siihen tulokseen ettei naisia kannata neuvoa, antaa heidän olla omassa erinomaisuudessaan ihan itse.
(Kyllä ihmettelen aloittajan viestiin tulleita todella negatiivisia reaktioita)
Kuulokemuijat salilla:
1. Peppua
2. Peppua
3. Peppua