Epäkohtelias nainen kuntosalilla
Hän teki maastavetoa (mave) selvästikin ensimmäisiä kertoja, huomasin tekniikasta ja epävarmuudesta toistoissa. Ensinnäkin ei voi muuta sanoa kuin hattua nostaa naiselle joka tekee muutakin kun peppu-treeniä salilla, mutta ajattelin kuitenkin lähestyä häntä ja korjata muutamat virheet tekniikassa. Kun esittäydyin ja aloin neuvoa nainen vain tuhahti jotain, laittoi kuulokkeet takaisin päähän ja jatkoi treenaamista. Varmaan luuli että yritin iskeä häntä tai jotain.🙄 Noh siinäs treenaa huonolla tekniikalla ja rikkoo alaselkänsä..
M27
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalta ihan asiallinen kirjoitus ja hyvää tarkoittava neuvo naiselle.
Ja nyt kun lukenut muutamat kommentit, todennäköisesti naisten kirjoittamia olen tullut siihen tulokseen ettei naisia kannata neuvoa, antaa heidän olla omassa erinomaisuudessaan ihan itse.
(Kyllä ihmettelen aloittajan viestiin tulleita todella negatiivisia reaktioita)
Tiedätkö kuinka paljon naiset joutuvat kuuntelemaan esim töissä mansplainaamista? Miehet tietävät kaiken mielestään paremmin ja tulevat jopa salilla selittämään mitä teen väärin kun minulla on KUULOKKEET eli en halua puhua???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tällaisten ” ammattilaisten” kuten AP on, treenaan kotona🤟
Kotona treenatessa harvemmin tulee mitään tuloksia.
Toiset treenaakin vain ylläpitääkseen fyysistä kuntoaan. Sen treenin tarkoitus ei olekaan nostaa penkistä 150kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäkohteliasta oli mennä neuvomaan ilman, että nainen neuvoa pyysi. Etkä reaktion perusteella ollut eka setämies neuvojaan tyrkyttämässä.
Mä palkkasin pt:n ja yksi setämies koki olevansa jopa niin pätevä, että alkoi korjaamaan ammattilaisen ohjeita mulle🤣 silloin kyllä hävetti jo ihan sen ukon puolesta. Ziisus!!!Moni kokenut salilla kävijä tietää enemmän kuin joku PT. Oon käynyt yli 10v salilla ja tiedän varmasti enemmän kuin 90% PT:stä.
AP
Paljo sul on penkki? Jos alle 200 niin sun neuvot ei porukkaa kiinnosta.
Nyt on molemmat väärässä. Kuinka monta vuotta on käynyt salilla tai kuinka paljon tekemistä ei merkkaa kuinka hyvin tai huonosti tietää liikkeiden oikean suoritustavan, tai osaa opastaa oikeaa suoritustapaa.
Salihierarkiassa isoimmat ja vahvimmat puhuu ja niitä kuunnellaan, ei väliä osaavatko neuvoa tai tehdä liikkeet oikein.Toi 200 on melko osuva raja missä alkaa päästä sinne saliporukan ylälauteille. Epäkohteliaat naisetkin ovat sulaa vahaa ja kohteliaita kun iso bodari neuvoo.
Meidän salilla se raja meni 800kg yhteistuloksen kohdalla. Niillä oli omat paikat pukukopissakin. Tuli pitkä jäätävä tuijotus jos erehtyi väärälle penkille vaihtamaan treenikamoja päälle.
Ettei olisi 500 tai 600? Tuolla rajalla lähinnä vain 90+kg SM-kärki oli oikeutetuilla paikoillaan.
Kyllä se oli 800kg. En tiedä onko vieläkin, mutta jos et usko, käy tarkistamasta Otahallin punttisalin miesten pukuhuoneesta.
Ja nämä äijät painoi vähintään sen 125kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiset treenaakin vain ylläpitääkseen fyysistä kuntoaan. Sen treenin tarkoitus ei olekaan nostaa penkistä 150kg.
Kotona treenaamalla ei yleensä edes ylläpidetä mitään.
Tulee hirveä myötähäpeä aina kun joku salimake tulee turhaan neuvomaan. Pt kertoi että hänelle on joskus tullut kaksi makea kerrallaan, molemmilla oli eri mielipiteet keskenään mitä pt:n pitäisi tehdä.
Olkaa miehet vaan suosiolla hiljaa ja säilyttäkää arvokkuutenne.
Jotkut ihmiset eivät vaan voi sietää, jos heitä neuvotaan. Nähtävästi itsetunto ei kestä. Yritin kerran ihan ystävällisesti neuvoa töissä yhtä kollegaa, joka antoi aivan väärää informaatiota asiakkaalle tärkeässä asiassa, minkä johdosta olisi aiheutunut vahinkoa asiakkaalle. Hän ärähti hyvin ilkeästi, ettei häntä tarvitse neuvoa. Mitäs siinä sitten teet,
ottakoon sitten vastuun virheestään, kun neuvo ei kelpaa. Itse tykkään, jos opin jotain uutta ja otan mielelläni neuvoja vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just oli juttu lehdessä (tosin maksettu mainosjuttu) miehestä, joka pudotti painoa kotitreenillä 100kg.
Melkoinen tulos kotitreenillä.
Vierailija kirjoitti:
Epäkohteliasta oli mennä neuvomaan ilman, että nainen neuvoa pyysi. Etkä reaktion perusteella ollut eka setämies neuvojaan tyrkyttämässä.
Mä palkkasin pt:n ja yksi setämies koki olevansa jopa niin pätevä, että alkoi korjaamaan ammattilaisen ohjeita mulle🤣 silloin kyllä hävetti jo ihan sen ukon puolesta. Ziisus!!!
No minä olen setämies, mutta olen myös monikertainen SM-mitalisti voimanostossa. Olen se tyyppi keneltä osa Personal Trainereista tulee kysymään apua omien tai asiakkaidensa voimaohjelmien kanssa. Osa fitness puolen PT:istä on ihan kujalla voimanostoliikkeiden suorituksesta. Olen kirjoittanut pari artikkelia voimaharjoittelusta. Tiedän, että on minua taitavampia voimavalmentajia, mutta on minunkin valmennuksella SM-mitaleille päästy. Niin ja olen setämies.
Eikö maastavedon ( MAVE ) jota itsekin tykkään käyttää, virallinen nimi, myös kilpailussa ole maastanosto?
Taas lapsellisia vastauksia. Itse olisin iloinen jos teen väärin ja joku sivullinen vaivautuu korjaamaan.
Ei ihme että iesten ja naisten viha kasvaa kun lukee kommentteja täällä.
Kuntosalilla valtaosa naisista katsoo miehiä ”sillä silmällä” ainakin hetken aikaa.
Moni suhde alkanut saleilla.
Eli rohkeasti voi naisia neuvoa!
Olisit ap kysynyt, että haluaako neuvoja, etkä suoraan alkanut neuvoa. Nsinen olisi voinut ystävällisesti vastata: ei kiitos. Ap:n moka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhut itsestäsi: EI pidä paikkaansa❣️
Totta kai kuntosalilla saa antaa neuvoja, myös naisille!
Jos ei osaa oikeita tekniikoita, niin pysykööt pois kuntosalilta. Eihän autoakaan saa ajaa ilman ajokorttia!
Vierailija kirjoitti:
Ehkä naisille nimenomaan meni tunteisiin, ettet yrittänytkään iskeä? Aika useinhan naiset pukeutuvat todella noh sanotaanko "anteliaasti" kuntosalille ja tekevät liikkeitä jotka vetoavat paikalla oleviin lihaksikkaisiin miehiin. Varmasti hieman sitten ärsyttää, jos joku tuleekin vain neuvomaan ja opastamaan eikä yritä iskeä?
Mitä h*elvettiä sä oksetus selität? Kukaan nainen ei todellakaan tee niitä liikkeitä, koska haluaisi sinulle pyllistellä vaan ihan sen treeninsä takia. Miten joku voi olla noin harhainen.
Liian pitkät raajat ihan huipputuloksiin kirjoitti:
Eikö maastavedon ( MAVE ) jota itsekin tykkään käyttää, virallinen nimi, myös kilpailussa ole maastanosto?
Yhdessä lihaaharjoittelun anatomiaa käsittelevässä kirjassa nimitettiin sumomavea maastanostoksi ja ns. tavallista mavea maastavedoksi.
Läpikuultavia trikoita käytetään, koska miesten katseet!
Vierailija kirjoitti:
Setämies selittää.
Ei 27v ole mikään setämies, ellei sit treenaaja tyttö ollu joku 16...
Aika moni alkaa alle vuoden treenikokemuksen jälkeen.