Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen ei omista yhtään kirjaa - kiinnostukseni loppui :(

Vierailija
30.04.2015 |

Vaikutti amk-taustasta huolimatta lupaavalta tapaukselta, mutta vierailu hänen kotonaan oli pettymys: EI YHTÄÄN KIRJAA. Ei edes kirjahyllyä. Pari naistenlehteä sentään lojui pöydällä. Itse en akateemisena sivistyskodin kasvattina arvosta ihmisiä, jotka eivät lue ikinä kirjoja. 

Kommentit (238)

Vierailija
201/238 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjat ja kirjahylly on niin last season ku olla ja voi. Itse luen tosi paljon mutten omista juurikaan yhtään kirjaa. Mitä järkeä on ostaa kirja hyllyyn pölyttymään kun sen kumminkin lukee vain kerran???

Vierailija
202/238 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 22:46"]

Mulla on kaikki Anni Polvan, hertta-sarjan, Enid Blytonin ja Danielle Steelin kirjat, virsikirja ja raamattu sekä paljon elloksen kuvastoja. Olen sivistynyt. 

[/quote]

Enid Blytonin kirjat ovat pakollista luettavaa!  Minulla oli lapsena kaikki Viisikot, Seikkailu- Salaisuus- ja SOS- sarjan kirjat. Siis täydelliset sarjat ja myöhemmin tyhmänä murrosikäisenä kannoin kaikki divariin. Voi voi tyhmää ihmistä....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/238 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 23:15"]

Kirjat ja kirjahylly on niin last season ku olla ja voi. Itse luen tosi paljon mutten omista juurikaan yhtään kirjaa. Mitä järkeä on ostaa kirja hyllyyn pölyttymään kun sen kumminkin lukee vain kerran???

[/quote]

Just niin. Jos kirjat pitää lukea useaan kertaan, on syytä ottaa yhteyttä lääkäriin, sillä ilmeisesti dementia on tulossa.

Vierailija
204/238 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 20:35"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 20:23"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 18:57"]

Vaikutti amk-taustasta huolimatta lupaavalta tapaukselta, mutta vierailu hänen kotonaan oli pettymys: EI YHTÄÄN KIRJAA. Ei edes kirjahyllyä. Pari naistenlehteä sentään lojui pöydällä. Itse en akateemisena sivistyskodin kasvattina arvosta ihmisiä, jotka eivät lue ikinä kirjoja. 

[/quote]

Olet ennakkoluulojesi uhri.

[/quote]

Mitäs, jos joku fitness-ihminen sattuisi treffeille ylipainoisen kanssa, ja toteaisi tyypistä samoin kuin aloittaja. Olisiko hänkin ennakkoluulojensa uhri?

[/quote]

Joo, sillä ylipainoisella olisi varmaan kaapin ovien takana piilossa se hyväkuntoinen olemuksensa. Ja sitä lainattaisiin varmaan kirjastostakin ja hyvin se sopisi myös sähköiseen formaatiin.

Huoh. Eikö joillain kommentoijilla ole aivoja ollenkaan?

Vierailija
205/238 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan koitan itse vähentää materiaa - kirjoja, dvd:itä, cd:itä ym. Miksi haalia turhaan ympärilleen pölynkerääjiä, kun kaiken voi tarvittaessa lainata? Ei jokaista tavaraa tarvitse välttämättä omistaa nauttiakseen siitä. Mielestäni valtavan kirjaston tai muun materian kerääminen on jo vanhanaikaista.

Vierailija
206/238 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 21:50"]

Ap on oikeassa, ei kannata käyttää lyhyttä elämäänsä turhaan. Kyllä sen tunnistaa toimiiko suhde vai ei. Olen minäkin jättänyt yhden miehen sen takia, ettei polo osannut lajitella vaatteitaan pestessään vaatteitaan ja valkoiset sukat olivat värjäytyneet karmean vaalean sinisiksi. Kyllä. Värjäytyneet. Ne olivat olleet valkoiset. (En aloita jakkausta tästä asiasta.) Jos töissä osaa käyttää aivojaan ja tienaa hyvin ja on muka niin pirun fiksua, niin pitää sitä tonnin maksavaa, muutamalla toiminnolla varustettua pyykinpesukonetta osata käyttää.

Kiitos ja hyvää vappua. Onnea rakkauden etsintään ap.

[/quote]

Woihan jumpe. Osaan pestä omat pyykkini kunnolla, mutta en koskaan ole ajatellut, että sen vuoksi sain naisia helposti nuorempana.

Vierailija
207/238 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 23:20"]

[/quote]

Just niin. Jos kirjat pitää lukea useaan kertaan, on syytä ottaa yhteyttä lääkäriin, sillä ilmeisesti dementia on tulossa.

[/quote]

Ei vaan kirjailijaan ja moittia: silloin teos ei ole oikeasti hyvä.

Vierailija
208/238 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 19:03"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 19:01"]

Mä luen todella paljon mutta olen luovuttanut jo vuosia sitten kirjojen ostamisen. Lähellä on suuri kaupunginkirjasto josta kyllä saa kirjan kuin kirjan, lisäksi lainaan välillä yliopiston kirjastosta kirjoja. Huvittavaa että joku edelleen kuvittelee että pitäisi olla iso kirjasto näyttääkseen kaikille kuinka "sivistynyt" on :D

[/quote]

Teillä mahtaa olla hyvinvarusteltu kirjasto tai kirjamakusi aikalailla valtavirran kuohuja myötäilevä.

Mulla on noin 300 kirjaa käsittävä ostolista ja yllättyisin jos omasta kirjastostani löytyisi viittäkään prosenttia listan kirjoista.

[/quote]

Minäkin olen huomannut kirjaston vajavaisuuden. Olethan käynyt yliopistojen kirjastoissa? Niissä on fiksumpaa luettavaa, ei toki kaikkea, mutta enemmän kuin kunnallisissa. Seuraava etappi on ostaa amazonista tai ebaysta, aika hyvin löytyy. 

Ap, minä en omista kirjahyllyä, enkä mielellään osta kirjoja, varsinkaan jos käytän ne vain kerran. Miksi maksaa sellaisesta? Ja säilyttää pölyyntymässä kirjahyllyssä? Hyi. Ostan vain ammattikirjallisuutta ja säilytän ne kaapissa laatikossa. Olen akateeminen, joten ei minusta ainakaan älykkyyttä voi arvioida kirjahyllyn puuttumattomuuden perusteella.

Vierailija
209/238 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 22:25"]

Ei kirjojen määrä kerro välttämättä mitään nuoremmilla ihmisillä, mutta jos ei esillä ole YHTÄÄN kirjaa, niin suurella todennäköisyydellä niitä ei lueta ollenkaan. Kirjastonkin kirjat kun on yleensä yöpöydällä tms. E-kirjojen valikoima on toistaiseksi niin suppea, etten pidä vain niitä lukevaa vielä kovinkaan sivistyneenä; trenditietoisena lukijana ehkä, mutten itse arvosta sellaista asennetta.

[/quote]

Jos on kyse ihmisestä joka tulee ekaa kertaa kylään kyllä minä ainakin siivoan ne kirjat kaappiin yöpöydältäkin, ihan peruskohteliaisuutta laittaa paikkoja vähän kuntoon.

Jos kyseessä on joku vanha tuttu eikö luulisi että on jo joku käsitys siitä lukeeko toinen jotain vai ei eikä tarvitsisi vetää hatusta oletuksia jonkun yöpöydän perusteella?

Vierailija
210/238 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 23:27"]

Olen akateeminen, joten ei minusta ainakaan älykkyyttä voi arvioida kirjahyllyn puuttumattomuuden perusteella.

[/quote]

Olipa nolo loppukaneetti.

Vierailija
211/238 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 23:23"]

Koko ajan koitan itse vähentää materiaa - kirjoja, dvd:itä, cd:itä ym. Miksi haalia turhaan ympärilleen pölynkerääjiä, kun kaiken voi tarvittaessa lainata? Ei jokaista tavaraa tarvitse välttämättä omistaa nauttiakseen siitä. Mielestäni valtavan kirjaston tai muun materian kerääminen on jo vanhanaikaista.

[/quote]

Sellainenkin koti kamala missä ei ole mitään ylimääräistä, vain huonekalut, läppäri ja vaatteet kaapissa. Tulee hotellitunnelma. Ei sillä etteikö olisi viihtyisiä hitellihuoneita.

Vierailija
212/238 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 23:22"]

[/quote]

[/quote]

Mitäs, jos joku fitness-ihminen sattuisi treffeille ylipainoisen kanssa, ja toteaisi tyypistä samoin kuin aloittaja. Olisiko hänkin ennakkoluulojensa uhri?

[/quote]

Joo, sillä ylipainoisella olisi varmaan kaapin ovien takana piilossa se hyväkuntoinen olemuksensa. Ja sitä lainattaisiin varmaan kirjastostakin ja hyvin se sopisi myös sähköiseen formaatiin.

[/quote]

Mutta aloittajahan juuri kertoi, että kyseinen nainen oli itse myöntänyt, ettei lue mitään, ei kirjaston kirjoja eikä e-kirjoja. Hädin tuskin naistenlehtiäkään.

Sen sijaan ylipainoinen saattaa ihan hyvin tehdä pitkiä kävelylenkkejä, syödä hyviä rasvoja ja olla kolesteriarvoiltaan viiterajoissa. Eli ylipaino on ihan vain kosmeettinen haitta. Senkin ennakkoluuloinen!

Vierailija
213/238 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 23:34"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mutta aloittajahan juuri kertoi, että kyseinen nainen oli itse myöntänyt, ettei lue mitään, ei kirjaston kirjoja eikä e-kirjoja. Hädin tuskin naistenlehtiäkään.

Sen sijaan ylipainoinen saattaa ihan hyvin tehdä pitkiä kävelylenkkejä, syödä hyviä rasvoja ja olla kolesteriarvoiltaan viiterajoissa. Eli ylipaino on ihan vain kosmeettinen haitta. Senkin ennakkoluuloinen!

[/quote]

Aloittaja joo. Mutta siitähän ei näissä lainatuissa kommenteissa ollutkaan kyse, vaan asiasta ihan yleisellä tasolla. Aloittaja valitti kirjahyllyn ja näkyvine kirjojen puutetta alunperin.

Vierailija
214/238 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 23:27"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 19:03"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 19:01"]

Mä luen todella paljon mutta olen luovuttanut jo vuosia sitten kirjojen ostamisen. Lähellä on suuri kaupunginkirjasto josta kyllä saa kirjan kuin kirjan, lisäksi lainaan välillä yliopiston kirjastosta kirjoja. Huvittavaa että joku edelleen kuvittelee että pitäisi olla iso kirjasto näyttääkseen kaikille kuinka "sivistynyt" on :D

[/quote]

Teillä mahtaa olla hyvinvarusteltu kirjasto tai kirjamakusi aikalailla valtavirran kuohuja myötäilevä.

Mulla on noin 300 kirjaa käsittävä ostolista ja yllättyisin jos omasta kirjastostani löytyisi viittäkään prosenttia listan kirjoista.

[/quote]

Minäkin olen huomannut kirjaston vajavaisuuden. Olethan käynyt yliopistojen kirjastoissa? Niissä on fiksumpaa luettavaa, ei toki kaikkea, mutta enemmän kuin kunnallisissa. Seuraava etappi on ostaa amazonista tai ebaysta, aika hyvin löytyy. 

Ap, minä en omista kirjahyllyä, enkä mielellään osta kirjoja, varsinkaan jos käytän ne vain kerran. Miksi maksaa sellaisesta? Ja säilyttää pölyyntymässä kirjahyllyssä? Hyi. Ostan vain ammattikirjallisuutta ja säilytän ne kaapissa laatikossa. Olen akateeminen, joten ei minusta ainakaan älykkyyttä voi arvioida kirjahyllyn puuttumattomuuden perusteella.

[/quote]

En tiedä älykkyydestä, mutta jos sinulle on ihan mahdoton ajatus maksaa kaunokirjoista tai lukea niitä useammin kuin kerran, et selkeästikään harrasta lukemista siinä mielessä kuin esimerkiksi minä. Ja jos minulle se on tärkeä kriteeri kumppania etsittäessä, ei kenenkään tarvitse siitä ottaa nokkiinsa.

Toiset eivät halua ylipainoisia kumppaneita, toisia eivät kiinnosta siinä mielessä tietyt ammatit tai etniset ryhmät. Joku ei tykkää lyhyistä. Kai ihmisellä saa olla kynnyskysymyksiä parisuhteen muodostamisessa, kun kuitenkaan ei tarvitse seurustella kenen tahansa kanssa. Ei tarvitse löytää koko maailmasta kuin yksi sopiva ihminen.

Vierailija
215/238 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohiksena kysyn että tykkäättekö oikeasti lukea kirjanne e-kirjoina? Itse en voi sietää kirjan lukemista tabletilta. Silmiä alkaa särkeä ja tuntuu kuin vain "selailisi" kirjaa, en pääse uppoutumaan kirjaan ollenkaan niin kuin oikeaa kirjaa lukiessa.  

Vierailija
216/238 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 23:40"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 23:34"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Aloittaja joo. Mutta siitähän ei näissä lainatuissa kommenteissa ollutkaan kyse, vaan asiasta ihan yleisellä tasolla. Aloittaja valitti kirjahyllyn ja näkyvine kirjojen puutetta alunperin.

[/quote]

Aloittaja mainitsi alkuperäisessä viestissään nimenomaan, ettei halua seurustella ihmisen kanssa, joka ei lue.

Ja toki on pinnallista katsella sitä kirjahyllyn puutetta, mutta ihan yhtä pinnallista on katsella toisen ihmisen ulkonäköäkin. Lihava voi olla terve, ja kirjahyllytön voi olla sivistynyt, mutta ketään ei voi pakottaa kiinnostumaan ihmisestä, jossa joku asia lähtökohtaisesti ei miellytä.

Vierailija
217/238 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 23:20"]

[/quote]

[/quote]

Minkähänlaista kirjallisuutta mahdatte lukea? Harlekiineja?

Vierailija
218/238 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka enää edes lukee fyysisiä kirjoja? t. nainen jolla on Kindlessä vaikuttava määrä e-kirjoja :)

Vierailija
219/238 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tarvitsisin 100 neliön kirjastohuoneen jos omistaisin kaikki kirjat mitä olen lukenut. Jos haluan lukea saman kirjan kahteen kertaan, menen kirjastoon ja lainaan sen. Vältän muutenkin turhaa tavaroiden varastointia, koska muutan vähintään kerran kolmessa vuodessa.

Vierailija
220/238 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 23:48"]

Ohiksena kysyn että tykkäättekö oikeasti lukea kirjanne e-kirjoina? Itse en voi sietää kirjan lukemista tabletilta. Silmiä alkaa särkeä ja tuntuu kuin vain "selailisi" kirjaa, en pääse uppoutumaan kirjaan ollenkaan niin kuin oikeaa kirjaa lukiessa.  

[/quote]

Mä luen paljon, ja totuus on että e-kirjaa ei jaksa kovin monta tuntia putkeen lukea. Tosin se on kätevä sängyssä, kun ei tarvitse häiritä perhettä valoilla. (Perhepeti)

Mutta lukufriikkinä ja myös e-kirjojen valikoimiin tutustuneena hymyilyttää nämä "vaihdoin kaikki tuhat kirjaani e-versioiksi" -tyypit. Joo ihan varmasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan