Paperin ohuet seinät ja naapurin koliikkivauva!
Pakko avautua!
Olemme asuneet uudessa asunnossammee parisen kuukautta. Kaksi päivää muuttomme jälkeen seinänaapurimme palasi synnäriltä vaiva mukanaan.
Ja tämä vauva huutaa yötäpäivää jatkuvaa huutoa. Seinät on ohutta kuin riisipaperi ja vauvan sänky vaikuttaisi olevan huoneistomme viereisellä seinällä (asumme yksiössä).
Itse en yhtään kestä vaivan huutoa ja olenkin koko asumisen ajan ollut hermoheikkona ja yöuneni on mennyt. Tiedostan että ei varmaan vanhemmillakaan ole kivaa, mutta vauva olikin heidän oma päätöksensä.
Tuntuu epäreilulta ja epäoikeudenmukaiselta että joudun tästä näin kohtuuttomasti kärsimään eikä tilanteesen edes ole mitään ratkaisua*. Käsittääkseni tuollainen huuto voi jatkua useamman vuodenkin?
*ratkaisua josta me vauvan elämään kuulumattomat emme joutuisi kärsimään, kuten muutto/ympäri vuorokauden korvatulpat korvissa kuljeskelu ym.
Kommentit (87)
No olisit muuttanut omakotitaloon, kerros- ja rivitaloissa nyt pakostakin kuulee naapureiden ääniä.
Niinno, se on sitä kerrostaloelämää. Valitettavasti. Vanhemmat eivät voi asialle mitään.
Uskon että kamala tilanne. Meidän lapsi huusi ensimmäiset 8kk aamusta iltaan ja pitkin yötä, mutta onneksi asuttiin talossa jossa oli hyvä äänieristys. Ymmärrän että harmittaa mutta ei tolle vaan mitään voi :/ Älä ainakaan käy naapurille mitään sanomassa, he varmasti tietävät että ääni kuuluu mutta ei sille mitään voi tehdä. Korvatulpat vaan ainakin yöksi.
Mitäpä tuohon voisi sanoa. Paska mäihä teillä. Toivottavasti pikkuisen mahavaivat helpottavat pian.
Minulla oli koliikkivauva, ja voin sanoa, että se on miljoona kertaa pahempaa vauvan vanhemmille! Sille ei oikeasti voi mitään. Mutta jos vauva on jo pari kuukautta, kohtahan koliikki onneksi loppuu. Neljän kuukauden iässä vauvastani tuli hymyilevä jokeltelija.
Eihän sulla ole muuta vaihtoehtoa kuin muuttaa, jos ei hermot kestä kuunnella.
Mä itseasiassa ymmärrän sua, mutta sympatiat on nyt kyllä siellä itkevällä vauvalla ja sen vanhemmilla silti. Mutta siis itse valvoin vajaan vuoden noiden naapurin vanhempien lisäksi kun heidän vauva itki, mutta en mä juuri valittanut. Sen myönnän että varsinkin alkuun kyllä ärsytti, mutta se on elämää. Naapurin päätös hankkia vauva, minun päätös asua kerrostalossa ja naapurin pultsarin päätön kusta hissiin. Taas.
Eipä sille mahda oikein mitään...Sen vinkin annan että muuttakaa pois koska ei Se lakkaa ja Se lapsi mekastaa ainakin muutaman vuoden enemmän.Ja huutaa.Saitte siis vauvan vaikka ei ole oma,haitat ilman hyötyjä.Jossain vanhemmissa elementtitaloissa vois olla paremmat äänieristykset,osassa nykytaloista ei ole ollenkaan.Voitte muuten k-raudasta ehkä käydä kyselemässä jälkiasennettavaa äänieristysseinää.Siinä vois olla ainoa mahdollisuus,mutta Se syö asunnon neliöitä.
Voisit yrittaa jututtaa naapureitasi ystavalliseen savyyn. Rimpauta vaan ovikelloa ja mene esittelemaan itsesi uutena naapurina ja voit samalla mainita etta vauvan itkua on kovasti kuulunut seinan lapi. Voit sanoa etta ymmarrat kylla, etta vauvat itkee mutta toivottavasti tilanne pian helpottaa. Vaikka ei sille voitaisikaan tehda mitaan, niin mielestani olisi hyva etta ainakin saaavat tietaa miten tekin kuulette itkun. Ja voithan saada heista mukavat naapurit. Tsemppia.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:33"]
No olisit muuttanut omakotitaloon, kerros- ja rivitaloissa nyt pakostakin kuulee naapureiden ääniä.
[/quote]
Et taida itse edes tajuta kommenttisi älyttömyyttä?
Miten voit kuvitella että yksiössä asuvalla olisi mitään mahdollisuuksia asua omakotitalossa? Ja tiedoksesi, olen asunut lähes koko ikäni kerrostaloissa ja olen sietänyt jos jonkinmoista asiaan kuulumatontakin meteliä, mutta kyllä sen rajan on jossain mentävä.
Voi kuinka se huuto kuuluisikin vain toisesta asunnosta, mutta ei sylistä se kuuluu. Sydäntä raastavaa kun vauva huutaa päivästä toiseen eikä sitä voi auttaa. T:Koliikkivauvan äiti.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:39"]
Voisit yrittaa jututtaa naapureitasi ystavalliseen savyyn. Rimpauta vaan ovikelloa ja mene esittelemaan itsesi uutena naapurina ja voit samalla mainita etta vauvan itkua on kovasti kuulunut seinan lapi. Voit sanoa etta ymmarrat kylla, etta vauvat itkee mutta toivottavasti tilanne pian helpottaa. Vaikka ei sille voitaisikaan tehda mitaan, niin mielestani olisi hyva etta ainakin saaavat tietaa miten tekin kuulette itkun. Ja voithan saada heista mukavat naapurit. Tsemppia.
[/quote]
Siis mitä tämä mielestäsi oikeasti auttaa? Tuo vaan lisästressiä vanhemmalle.
Kyllä ne vanhemmat nyt hyvänen aika tietää että se kuuluu muuallekin.
Epämiellyttäväähän se huuto on. Entä jos pidät vain telkkaria tai radiota päällä taustameluna, johon naapurista kantautuva melu vaimenee? Teet jotain muuta, etkä kuuntele ääniä. Koliikki-itku ei kestä ikuisesti.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:36"]
Voi ap, onpa sinun elämäsi kamalaa!
[/quote]
No voidaan katsoa kun tulen sinun kotiisi viereiseen huoneeseen pitämään lähes taukoamatonta meteliä äänenlähteenä jokin mahdollisimman hermojasi raastava. Katsotaan kahden kuukauden päästä kuinka ihanaa se sinun elämäsi onkaan :)
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:41"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:33"]
[/quote]
Miten voit kuvitella että yksiössä asuvalla olisi mitään mahdollisuuksia asua omakotitalossa? Ja tiedoksesi, olen asunut lähes koko ikäni kerrostaloissa ja olen sietänyt jos jonkinmoista asiaan kuulumatontakin meteliä, mutta kyllä sen rajan on jossain mentävä.
[/quote]
Ymmärrän pointtisi, mutta sanon silti: itse asun yksiössä, omassa, hyvällä paikalla helsingissä. Voisin asua omakotitalossakin jos viihtyisin (en viihdy) ja haluaisin pitää hukkaneliöitä. -ohis
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:46"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:36"]
Voi ap, onpa sinun elämäsi kamalaa!
[/quote]
No voidaan katsoa kun tulen sinun kotiisi viereiseen huoneeseen pitämään lähes taukoamatonta meteliä äänenlähteenä jokin mahdollisimman hermojasi raastava. Katsotaan kahden kuukauden päästä kuinka ihanaa se sinun elämäsi onkaan :)
[/quote]lol
Eikai se naapurin vauvan vika ole, jos teillä ei ole varaa asua kunnon asunnossa!
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:41"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:33"]
[/quote]
[/quote]No mitäs olet niin köyhä, ettei ole varaa asua kunnon asunnossa.
Tulipa osuva typotus - vauva=vaiva.