Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

polvilumpion kondromalasia

Vierailija
06.05.2015 |

Vertaistukea etsin, eli onko kellään täällä kokemuksia polvilumpion kondromalasiasta?
Tää on ihan kamalaa, mulla on joka ainoo päivä ja koko ajan polvet kipeet. Teippaukset auttaa vähän. Onko kellään helpottanut vai vaan pahentunut?
Oon siis nyt 15 vuotias ja puoli vuotta tästä paskasta kärsinyt.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sait lääkäriltä ohjeet reisilihasten treenaamiseen?

Vierailija
2/13 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki remmimallinen kondromalasia tuki.

Ikävä kyllä se on vamma joka tulee ja menee. Välillä kausia ettei tunnu missään. Koita välttää hyppyjä, kyyhkyjä ja portaita kunnes rauhoittuu. Sitten kun on parempi niin vahvistamaan polven muita lihaksia. Ikävä vaiva :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelliinan vaatehuoneen Niinalta on leikattu tuo ja blogissakin oli silloin juttua.

Vierailija
4/13 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi. Mulla todettiin joulukuussa, kun vihdoin ja viimein yli vuoden polvikivun jälkeen lääkäriin asti sain itteni raahattua. Mulla tuntuu siis tuo vaan vasemmassa polvessa. Harrastin ennen tosi paljon urheilua (juoksua, LesMillsin jumppia jne.), ja nyt on kaikki jääny. Lääkäri suositteli tuolloin vain käymään hierojalla (jalat niin jäykät, että se jäykkyys lisää kipua) ja venyttelemään. Nyt on juilinut taas niin monta kuukautta tuota (ihan koko ajan, vaikka istuisin vain paikoillani), että marssin sinne kohta uudestaan, ja sanon että tehkää nyt pliis tälle jotakin. Masentaa, kun ei voi enää mitään liikuntaa harrastaa.

Vierailija
5/13 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärissä, röntgenissä, hierojalla ja fyssarilla käyty. Huomenna taas fyssari aika. Reisilihaksen vahvistaminen vaikeeta kun ei voi oikein mitään tehä. Reenaamista en tosin voi lopettaa kilpailujen takia, kisaan siis trialthlonissa. Toivon vaan ettei tarvis lopettaa kisaamista.

Eikö leikkaaminen auta vain väliaikaisesti/kuinka kauan?

-ap

Vierailija
6/13 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostais kokemukset leikkauksesta, jos joku täällä sellaisessa käynyt? 

Vierailija
7/13 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toine polvi leikattiin ja auttoi huomattavasti, enää ei särje ja pakota joka päivä. Mutta sitten taas tiedän erään jolla leikkaus auttoi vain hetkeksi ja vaivat palasi joten tiedä häntä kannattaako vai ei. Kaiken aa ja oo on kuitenkin reisilihasten voimaharjoittelu koska se lihasmassa tukee polvia.

Vierailija
8/13 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mite harjotatte reisilihaksia?
Kyykkyä oli tapana tehä ja prässiä mutta enää eivaan pysty. :/

-ap

Vierailija
9/13 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 23:40"]Mite harjotatte reisilihaksia?
Kyykkyä oli tapana tehä ja prässiä mutta enää eivaan pysty. :/

-ap
[/quote]

kuulostaa siltä että ensin lepoa et polvet rauhottuu ja sitten hitaasti ja hallitusti kyykkyjä. Käy urheilulääkärillä jos mahdollista.

Vierailija
10/13 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa malttaa rauhoittua nyt siinä urheilussa ja kun paikat on kunnossa pikkuhiljaa alkaa rakentaa taas itseensä kuntoon. Uskomattoman hyvin kunto nousee ja paranee entisestään kun malttaa. Nim. Kokemusta on.

Vierailija
11/13 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyykyt ym pitää tehdä oikein niin ei tule lisää vahinkoa. Vastus medialis -lihasta mulle on neuvottu vahvistettavaksi. Liikkeet vaan pitää tosiaan tehdä oikein ja käydä läpi ensin asiantuntijan kanssa. Leikkaus ei välttämättä tuo helpotusta kun hetkeksi,taisi nelliinakin joskus blogissaan mainita että vaivat on hieman palannu leikkauksen jälkeen.

12/13 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on yksi puhdistusleikkauksessa käynyt, leikkauksessa kirurgi varoitteli että vaikutukset ei oo pysyviä olin leikkauksen aikaan 17 ajattelin että oon 28 vuotiaana ikäloppu xD

Oireet palasi noin 10 vuotta leikkauksesta aste on nykyään leikkausta suurempi. Oon oireiden palaamisen jälkeen hoitanut jalkoja fysioterapian avulla. Oon keskittynyt oikeisiin liikeratoihin voiman kehittämisen ohella.

Pystyn elämään muuten normaalia elämää paitsi, että uutena tullut oireiden palaamisen jälkeen se, että jalat ei kestä pitkiä kävelylenkkejä.

Vierailija
13/13 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans yks. Toissa kesänä diagnosoitu. Ensin suositeltiin teippaamista, mutta en löytäny teippiä mille en olis ollut allerginen :/ kuminauhajumpalla aloitin, ja mitä enemmän tein nii alko jalkojen kramppaaminen.... oli siis magnesiumit sun muut jo käytössä. Vaihoin Crampexiin, ja katos kramppaaminen (siinä on lisänä kaiken maailman b vitamiinit), liekkö ollu vaa plasebo vaikutusta mut oon erittäin tyytyväinen ollu. Sit ne polvikivut.... ei särkkärit auttanu, eikä fyssarin neuvot tai jumppaaminen. Sit kollega sano et hän vetää kalsiumia polvikivun takia ja päätin ittekki kokeilla. Polvissa edelleen siis kipuja, mutta ehkä kerran kahteen viikkoon. Oli karseeta se jokapäivänen kipu kuumotus turvotus mille lääkärit ei tehny mitää :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän