Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurin mies kantoi autoon alastoman pikkutytön.

Vierailija
30.04.2015 |

No tais sillä pikkarit olla. Ja joo kyseessä siis ilmeisesti aamukiukku eikä suostunut pukemaan. Tyrkkäs huutavan lapsen autoon ja meni hakemaan tytön vaatteet vielä sisältä. Sitten heitti ne lapselle ja huusi muutaman kerran "pue!!". En tiedä miks tästä tuli niin paha mieli. Voisin kyllä kuvitella tohon omankin tytön. Mutta kyllä itse yritän pysyä rauhallisena ja AUTAN pukemisessa, tai puen väkisin. Minusta jotenkin julmaa vaan huudattaa hysteeristä lasta ja vaatia pukemaan kiireessä kylmässä autossa. Varmaan sitäkin vituttaa aamulla aikasin lähteä päiväkotiin (oli n.4-5v), eikö aikuinen voi osottaa empatiaa ja auttaa..siis varmaan tossa vaiheessa kun huutanu hysteerisesti vartin niin varmaan jo apu kelpais, tai syli vähintään.. :(

Kommentit (134)

Vierailija
41/134 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin antanut selkään jo sisällä. Olisi varmasti kiukuttelu loppunut ja vaatteet löytäneet tytön päälle kuin itsestään.

Vierailija
42/134 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:29"]Itse olisin antanut selkään jo sisällä. Olisi varmasti kiukuttelu loppunut ja vaatteet löytäneet tytön päälle kuin itsestään.
[/quote]
Näitä äitejä näköjään löytyy, jotka eivät osaa puhua ja sillä ratkaista tilannetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/134 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:29"]Itse olisin antanut selkään jo sisällä. Olisi varmasti kiukuttelu loppunut ja vaatteet löytäneet tytön päälle kuin itsestään.
[/quote]

T. Paskamutsi/paskaisi

Vierailija
44/134 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:25"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:15"]Ihanaa kun lapsettomat jakelee kasvatusohjeita :D "EN MINÄ AINAKAAN" (Kunnes saat oman lapsen ja huomaat ettei kaikki mene niinkuin luulit, itseasiassa mikään :D

En todellakaan lasta veisi alusvaatteissa julkiseen bussiin mutta olen joutunut antamaan vaihtoehdot että joko nyt puet päälle ja lähdetään tai sitten menet yöpuvussa. Siitähän se riemu vasta repeää kun rupeat pukemaan uhmista :D huomaa ettei ole omia lapsia tai sitten ovat vielä vauvoja :D

Mutta noin yleensä, en hyväksy sitä että lapsi viedään vähissä vaatteissa ulos, itse tosin kerran pyöräytin lapsen yökkärissä untuvapeittoon kun piti lähteä päivystykseen.
[/quote]
en jakele kasvatusohjeita, vaan kerroin mielipiteeni paskasta toimintatavasta. Minulla myös on 6v poika, jota en ole koskaan alasti ulos vienyt. Muitakin keinoja on. Olisi kiva nähdä, kun joku näistä akoista raahataan autoon alusvaatteisillaan, kun miehet ovat tarpeeksi odottaneet että mitä viitsii pukea päälleen.
[/quote]

Jos et osannut lukea niin selvennän vielä tuossa tekstissä kirjoittamani lauseen : En hy-väk-sy si-tä et-tä las-ta vie-dään vä-his-sä vaat-teis-sa ulos. Ymmärsitkö nyt?

Vierailija
45/134 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:31"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:29"]Itse olisin antanut selkään jo sisällä. Olisi varmasti kiukuttelu loppunut ja vaatteet löytäneet tytön päälle kuin itsestään.
[/quote]
Näitä äitejä näköjään löytyy, jotka eivät osaa puhua ja sillä ratkaista tilannetta.
[/quote]

Ne on täällä av:lla yleisiä, täällä pesii vanhempien kerma :D

Vierailija
46/134 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:32"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:25"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:15"]Ihanaa kun lapsettomat jakelee kasvatusohjeita :D "EN MINÄ AINAKAAN" (Kunnes saat oman lapsen ja huomaat ettei kaikki mene niinkuin luulit, itseasiassa mikään :D

En todellakaan lasta veisi alusvaatteissa julkiseen bussiin mutta olen joutunut antamaan vaihtoehdot että joko nyt puet päälle ja lähdetään tai sitten menet yöpuvussa. Siitähän se riemu vasta repeää kun rupeat pukemaan uhmista :D huomaa ettei ole omia lapsia tai sitten ovat vielä vauvoja :D

Mutta noin yleensä, en hyväksy sitä että lapsi viedään vähissä vaatteissa ulos, itse tosin kerran pyöräytin lapsen yökkärissä untuvapeittoon kun piti lähteä päivystykseen.
[/quote]
en jakele kasvatusohjeita, vaan kerroin mielipiteeni paskasta toimintatavasta. Minulla myös on 6v poika, jota en ole koskaan alasti ulos vienyt. Muitakin keinoja on. Olisi kiva nähdä, kun joku näistä akoista raahataan autoon alusvaatteisillaan, kun miehet ovat tarpeeksi odottaneet että mitä viitsii pukea päälleen.
[/quote]

Jos et osannut lukea niin selvennän vielä tuossa tekstissä kirjoittamani lauseen : En hy-väk-sy si-tä et-tä las-ta vie-dään vä-his-sä vaat-teis-sa ulos. Ymmärsitkö nyt?
[/quote]
väitinkö muuta?! Etkö osaa yhteen kirjoittaa? Selvensin vain, että eivät nämä kommentoijat lapsettomia ole, jotkut vaan osaavat näköjään hoitaa tilanteen paremmin kuin toiset!

Vierailija
47/134 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 08:42"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 08:35"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 08:33"]Mun tuttava joutui viemään lapsensa bussiin kun lapsella oli pelkät alusvaatteet. Kylmä syys aamu. Ei ollut saanut edes väkisin puettua aggressiivista 5vuotiasta. Ja töihin oli ehdittävä.
[/quote]
taisi olla aika tärkeä työ...
[/quote]
Olisiko pitänyt jäädä päiväksi kotiin siitä syystä, kun lapsi ei suostu pukeutumaan? Mikä tahansa työ on niin tärkeää, että kiukutteleva lapsi ei päätä sitä, meneekö vanhempi töihin vai ei.
[/quote]Totta, nykyään kun on vielä niin helppoa löytää uusi työ jos potkut saa.

Vierailija
48/134 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:23"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:20"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:15"]Olen järkyttynyt, kuinka moni palstalainen alapeukuttaa tätä vastausta!! Normaalisti en ota kantaa ihmisten mielenterveydentilaan, mutta tässä tapauksessa nyt on täysin selvää, että miehellä ON ongelmia vihansa hallinnassa ja että hän tarvitsee apua. Huom: Tilanteessa vastakkain olivat päiväkoti-ikäinen lapsi ja aikuinen mies. [quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 08:33"] Isä voisi hakea jotain apua vihanhallinta- ja muihin mielenterveysongelmiin. Voi lapsi parkaa. [/quote] [/quote] Samoin. Ehkä kyseessä on vain joku huonoa omaatuntoa vanhemmuudestaan poteva multipeukuttaja, jolla itsellään myös samoja ongelmia? Aika nopeasti tuli alussa noita peukkuja, monet pystyvät laittamaan niitä rajattomasti. Voin näyttää vaikka tähän viestiin.

[/quote] Tuohan oli juuri hyvin hoidettu tilanne, noin se kuuluu tehdäkin. Sitten voitaisiin puhua vihanhallinnasta, jos lapsi olisi saanut selkäänsä.
[/quote]

Eiköhän ole saanutkin... Tuollaisilla raivoavilla hermokimpuilla on usein myös tapana hakata lapsiaan.

Vierailija
49/134 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

41: lapsellani ei ole diagnosoitu ADHD:ta, eikä mitään muutakaan, mutta osaa silti sillä päälle 20 kilollaan olla sen verran vaikea, että se pukeminen ei onnistu jos ei ole onnistuakseen. Ja meillä kanssa kaikki on niin valmiina aamulla kuin vain suinkin voi; vaatteet pukemisjärjestyksessä kasassa, aamupala jääkaapissa, kerhoreppu ja eväät valmiina ja lapsi kannetaan turhia herättelemättä suoraan pöntölle. Mutta jos lapsi päättää ettei suostu pukemaan tai puettavaksi, saa kyllä olla melkoinen taikuri että ne vaatteet menevät ylleen, kenenkään toimesta.

Vierailija
50/134 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:35"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 08:42"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 08:35"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 08:33"]Mun tuttava joutui viemään lapsensa bussiin kun lapsella oli pelkät alusvaatteet. Kylmä syys aamu. Ei ollut saanut edes väkisin puettua aggressiivista 5vuotiasta. Ja töihin oli ehdittävä.
[/quote]
taisi olla aika tärkeä työ...
[/quote]
Olisiko pitänyt jäädä päiväksi kotiin siitä syystä, kun lapsi ei suostu pukeutumaan? Mikä tahansa työ on niin tärkeää, että kiukutteleva lapsi ei päätä sitä, meneekö vanhempi töihin vai ei.
[/quote]Totta, nykyään kun on vielä niin helppoa löytää uusi työ jos potkut saa.
[/quote]
jos se työ on tärkeämpää kuin omien lasten hyvä kasvatus, niin kannattaisiko lapset jättää tekemättä? Toisaalta, aika moni yleensä osaa hoitaa molemmat samalla, mutta tästä ketjusta päätellen niitäkään ei liikaa ole

Vierailija
51/134 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 08:41"]

Tällä palstalla selvästi kokoontuu vanhempien paskin aines, ainakin kommenteista päätelleen. Yläpeukkuja ja komppausta saavat kaikki viestit, joissa kehotetaan kohtelemaan lapsia huonosti ja kurittamaan, ovathan ne sen ansainneet. Way to go, vanhemmat...

[/quote]

Ajattelin ihan samaa!

Vierailija
52/134 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:33"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:31"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:29"]Itse olisin antanut selkään jo sisällä. Olisi varmasti kiukuttelu loppunut ja vaatteet löytäneet tytön päälle kuin itsestään.
[/quote]
[/quote]

[/quote]

:D ja lapsettomien kerma. Tai sellasten joiden piltti on sen 3kk vanha ja tietää kaiken lapsien kasvatuksesta. Ihanko tosissanne kuvittelette että uhmikseen auttaa puhuminen? Kun lapsi on siinä mielentilassa että tavarat lentää pitkin seiniä, kaikki on hirveää ja mikään ei ole hyvin ja radiostakin soi väärä laulu? Ainiin mut eihän teidän lapset. Kunnes saatte sellaisia niin voitte yllättyä.

Lasta ei saa vahingoittaa ja ulos kylmään vieminen vähissä vaatteissa sen tekee, mutta joskus on hyvä valita taistelunsa ja antaa mennä vaikka sitten siinä yökkärissä päikkyyn, toki vaatteet mukana sitten kun pahimmat kohtaukset on ohi niin hoitotäti voi vaihtaa. Ihan tälleen kasvatusalan ammattilaisena, 6 lapsen äitinä voin kertoa ettei se aina mene niinkuin vauvaoppaissa sanotaan.

Vierailija
53/134 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:37"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:33"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:31"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:29"]Itse olisin antanut selkään jo sisällä. Olisi varmasti kiukuttelu loppunut ja vaatteet löytäneet tytön päälle kuin itsestään.
[/quote]
[/quote]

[/quote]

:D ja lapsettomien kerma. Tai sellasten joiden piltti on sen 3kk vanha ja tietää kaiken lapsien kasvatuksesta. Ihanko tosissanne kuvittelette että uhmikseen auttaa puhuminen? Kun lapsi on siinä mielentilassa että tavarat lentää pitkin seiniä, kaikki on hirveää ja mikään ei ole hyvin ja radiostakin soi väärä laulu? Ainiin mut eihän teidän lapset. Kunnes saatte sellaisia niin voitte yllättyä.

Lasta ei saa vahingoittaa ja ulos kylmään vieminen vähissä vaatteissa sen tekee, mutta joskus on hyvä valita taistelunsa ja antaa mennä vaikka sitten siinä yökkärissä päikkyyn, toki vaatteet mukana sitten kun pahimmat kohtaukset on ohi niin hoitotäti voi vaihtaa. Ihan tälleen kasvatusalan ammattilaisena, 6 lapsen äitinä voin kertoa ettei se aina mene niinkuin vauvaoppaissa sanotaan.
[/quote]
ei, minun 6v poikani ei ole väkivaltainen millään tavalla, ja hänelle riittää puhuminen. Johtuisikohan siitä, että olen hänet sellaiseksi kasvattanut?!

Vierailija
54/134 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:33"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:31"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:29"]Itse olisin antanut selkään jo sisällä. Olisi varmasti kiukuttelu loppunut ja vaatteet löytäneet tytön päälle kuin itsestään. [/quote] Näitä äitejä näköjään löytyy, jotka eivät osaa puhua ja sillä ratkaista tilannetta. [/quote] Ne on täällä av:lla yleisiä, täällä pesii vanhempien kerma :D

[/quote]

No voi herran jestas mitä jeesustelua! Onko muka joku joka ei ole koskaan kurittanut lastaan. Itse olen saanut pari kertaa selkään lapsena, enkä todellakaan kanna siitä kaunaa vanhemmilleni, vaan olen ennemminkin kiitollinen, koska opettivat minut tavoille.

Vierailija
55/134 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:40"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:33"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:31"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:29"]Itse olisin antanut selkään jo sisällä. Olisi varmasti kiukuttelu loppunut ja vaatteet löytäneet tytön päälle kuin itsestään. [/quote] Näitä äitejä näköjään löytyy, jotka eivät osaa puhua ja sillä ratkaista tilannetta. [/quote] Ne on täällä av:lla yleisiä, täällä pesii vanhempien kerma :D

[/quote]

No voi herran jestas mitä jeesustelua! Onko muka joku joka ei ole koskaan kurittanut lastaan. Itse olen saanut pari kertaa selkään lapsena, enkä todellakaan kanna siitä kaunaa vanhemmilleni, vaan olen ennemminkin kiitollinen, koska opettivat minut tavoille.
[/quote]
no voi herranjestas! Kyllä niitä oikeasti löytyy. Esim minä! Ja vanhempani

Vierailija
56/134 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:15"]Olen järkyttynyt, kuinka moni palstalainen alapeukuttaa tätä vastausta!! Normaalisti en ota kantaa ihmisten mielenterveydentilaan, mutta tässä tapauksessa nyt on täysin selvää, että miehellä ON ongelmia vihansa hallinnassa ja että hän tarvitsee apua. Huom: Tilanteessa vastakkain olivat päiväkoti-ikäinen lapsi ja aikuinen mies.

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 08:33"]

Isä voisi hakea jotain apua vihanhallinta- ja muihin mielenterveysongelmiin. Voi lapsi parkaa.

[/quote]
[/quote]

Millähän koulutuksella SINÄ teet diagnooseja ihmisitä? Elämäm koulutuksella?

Vierailija
57/134 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:39"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:37"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:33"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:31"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:29"]Itse olisin antanut selkään jo sisällä. Olisi varmasti kiukuttelu loppunut ja vaatteet löytäneet tytön päälle kuin itsestään. [/quote] Näitä äitejä näköjään löytyy, jotka eivät osaa puhua ja sillä ratkaista tilannetta. [/quote] Ne on täällä av:lla yleisiä, täällä pesii vanhempien kerma :D [/quote] :D ja lapsettomien kerma. Tai sellasten joiden piltti on sen 3kk vanha ja tietää kaiken lapsien kasvatuksesta. Ihanko tosissanne kuvittelette että uhmikseen auttaa puhuminen? Kun lapsi on siinä mielentilassa että tavarat lentää pitkin seiniä, kaikki on hirveää ja mikään ei ole hyvin ja radiostakin soi väärä laulu? Ainiin mut eihän teidän lapset. Kunnes saatte sellaisia niin voitte yllättyä. Lasta ei saa vahingoittaa ja ulos kylmään vieminen vähissä vaatteissa sen tekee, mutta joskus on hyvä valita taistelunsa ja antaa mennä vaikka sitten siinä yökkärissä päikkyyn, toki vaatteet mukana sitten kun pahimmat kohtaukset on ohi niin hoitotäti voi vaihtaa. Ihan tälleen kasvatusalan ammattilaisena, 6 lapsen äitinä voin kertoa ettei se aina mene niinkuin vauvaoppaissa sanotaan. [/quote] ei, minun 6v poikani ei ole väkivaltainen millään tavalla, ja hänelle riittää puhuminen. Johtuisikohan siitä, että olen hänet sellaiseksi kasvattanut?!

[/quote] Sulla siis kokonaiset 1 lapsi? Vau.... Mulla on neljä, eikä niitäkään ole tarvinnut ulos kantaa, kukaan kun ei ole edes uhmaa kärsinyt, mutta silti osaan ymmärtää niitä joilla lapset uhmaa.

Oman pikkuveljeni olen joskus kantanut autoon lähes alasti, kun ei suostunut kouluun menemään. Oli tosin vanhempi kuin 4v. Ja meni sinne kouluun.

Vierailija
58/134 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:41"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:40"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:33"] [quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:31"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:29"]Itse olisin antanut selkään jo sisällä. Olisi varmasti kiukuttelu loppunut ja vaatteet löytäneet tytön päälle kuin itsestään. [/quote] Näitä äitejä näköjään löytyy, jotka eivät osaa puhua ja sillä ratkaista tilannetta. [/quote] Ne on täällä av:lla yleisiä, täällä pesii vanhempien kerma :D [/quote] No voi herran jestas mitä jeesustelua! Onko muka joku joka ei ole koskaan kurittanut lastaan. Itse olen saanut pari kertaa selkään lapsena, enkä todellakaan kanna siitä kaunaa vanhemmilleni, vaan olen ennemminkin kiitollinen, koska opettivat minut tavoille. [/quote] no voi herranjestas! Kyllä niitä oikeasti löytyy. Esim minä! Ja vanhempani

[/quote]

Älkää jaksako provosoida.

Mä olen kiitollinen vanhemmilleni, koska he eivät koskaan lyöneet mua vaan jaksoivat aina puhumalla selvittää asiat. Olisin todella katkera ja täynnä vihaa, jos olisin saanut selkään.

Vierailija
59/134 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:39"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:37"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:33"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:31"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:29"]Itse olisin antanut selkään jo sisällä. Olisi varmasti kiukuttelu loppunut ja vaatteet löytäneet tytön päälle kuin itsestään.
[/quote]
[/quote]

[/quote]

[/quote]
ei, minun 6v poikani ei ole väkivaltainen millään tavalla, ja hänelle riittää puhuminen. Johtuisikohan siitä, että olen hänet sellaiseksi kasvattanut?!
[/quote]

Sinulla mitään 6v poikaa ole, jos olisi niin tietäisit että jokainen lapsi kokeilee rajojaan uhmaiässä. Jokainen lapsi raapaisee, repäisee, puraisee tai lyö ja se on luonnollista ja jopa hyvä että tekee niin, muuten ei voi opettaa ettei niin saa tehdä.

Toki lasten temperamenteissa on eroa ja joillekkin riittä pari kieltokertaa ja se on aivan mahtavaa, mutta on todella tietämätöntä väittää että lapselle joka on uhmaraivoissaan saisi kamalasti puhuttua mitään. Sitten ymmärrän jos lapsesi on autisti ettei ole uhmaikää ollut?

Vierailija
60/134 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 08:51"]

Ilmeisesti jotkut ihmiset käyttävät yälläisiä keinoja lapsiin. Minä kun menin yksi päivä viemään lastani päiväkotiin niin eteisessä oli vastassa pieni poika yksinään vaatekasan päällä. Ilmeisesti oli jo ollut noin puolisen tuntia mitä muut lapset olivat jo olleet pihalla. Ilmeisesti pienellä pojalla oli ollut uhmaa ja kiukkua ja ei ollut suostunut pukemaan niin hänet oli jätetty yksin sitten siihen. Itselleni tuli tästä paha mieli kun tässä ryhmässä ei jostain syystä muita tunteita kuin iloa ja tyytyväisyyttä osoittaa.

[/quote]

Hyi, jos näkisin tollaista päiväkodissa, niin tulisi kyllä turvaton olo viedä omakin lapsi sinne päiväksi.